REPORT
Datum: 12.02.2002
Napsal: Myclick
Report: Angel 5 - Krupka u Teplic
Report: Angel 5 - Krupka u Teplic.
Cíl byl jasný - Krupka nedaleko Teplic. Poměrně mladá agentura Laox Production, která zahájila svoji činnost v září loňského roku, tu pořádala akci s názvem Angel 5. Aby se vyhnuli problémům s kapacitou, vhodně zvolili obrovský prostor diskotéky Koloseum, která by mohla do svých členitých útrob pojmout až dva a půl tisíce tancechtivých zájemců. Zvuk, světelný park a počítačové animace byly svěřeny firmě Neubauer, která sice nepatří mezi nejlevnější agentury, ale poskytuje kvalitu a může se dnes pochlubit i asistencí u nedávné Love Parade v Berlíně. Jako ochranka, starající se o co nejmenší množství komplikací, byla objednána firma V.I.P. Security. Ti také nejsou žádnými nováčky na hudební scéně. Mají za sebou asistenci na loňském LPC v Brandýse nad Labem, v Underground Garage na nám. Jana Palacha, Cosmic Tripu, apod. A co nabízí víc, než ostatní? Názor jednoho ze členů "Žoldy", si dovolím citovat: "My používáme víc mozek, než svaly. Nechceme vystupovat jako nafouknuté gorily, je to spíš hodně o komunikaci mezi námi a návštěvníky". Pokud jste je pozorovali při práci, nezbývalo než souhlasit! Tolik fakta a vzhůru do sálu. Ale do kterého? Hlavní stage patřila techno rytmům, zatímco do té vedlejší, jak už jste podle dreadovitých účesů a zcela jiného oblečení mohli odhadnout, mířili fanoušci polámaných beatů.
Ve 20:00, kdy byl oficiální start akce, začali vstupovat do objektu první návštěvníci. Věkový průměr se ukázal hodně nízko a kolísal tak okolo čísla 18. Tou dobou už roztáčel své desky na nádherném dřevěném vyvýšeném prostoru Milan Kroužil. Oblečen do svého tradičního "dresu" s nápisem TH 45 Hilfiger na zádech, pokládal na talíř desky s hutnými beaty. Pro svůj start si vybral Puento Latino (Journey To The Core EP) z produkce labelu Primevil a následně Mad Dogs - Sudden Journey. Jeho set byl hodně eklektický a kolem půl deváté se vše posunulo do jemnější funky podoby, prostřednictvím La Voix Du Monde (Tribal Tunes II), překvapivě z produkce holandského Fresh Fruit. Neodpustil si ani "hitovku", kterou budete znát ze setu Space DJ'z, Umekovu (Voices Of Africa). Využíval všech tří gramofonů Technics (ten třetí posloužil třeba pro Tenagliovy samply skladby Elements, kdy do hutného techno zvuku zazněly hlášky: I'm Your DJ, Listen To The Sound, apod.). Využití našel i pro časté a podařené scratche, které set příjemně oživovaly. Díky výborným odposlechům s nálepkou Mach a mixážnímu pultu Pioneer DJM-500 (Rodec MX 230 byl pro jistotu jako záloha hned vedle), si mohl dovolit časté hrátky s korekcemi, šavlemi i faderem, i když někdy méně znamená lépe! Ne vždycky se totiž dílo podařilo:-(. Lidí v sále přibývalo opravdu pomálu a nezbývalo než čekat na opozdilce. V deset hodin, kdy se Milan střídal se slovenským Tiborem (jenž opravdu dorazil na poslední chvíli), a snad i proto, že díky poslední Houseparty si ho lidé spojují s labelem Subliminal, si neodpustil 2x edici Beats tohoto vydavatelství a první nadšené ovace si pro mě překvapivě získal remixem od Harry "Choo Choo" Romera prostřednictvím skladby od CZR - I Want You, která do celkového konceptu techno jízdy paradoxně pasovala.
Slovenský Tibor, který se po svém setu "musí ponáhlať, lebo musí byť zajtra vo Viedni", přivezl kromě kufříku desek i notebook a zajímavé zařízení. Po první desce ihned vyndal pouzdýrko s přenoskami a rozmazleně povyměňoval. Na notebooku si připravil počítačový program Final Scratch, který kromě něho bude již brzy používat další slovák - Toky! Tento program umožňuje hrát skladby z počítače prostřednictvím složitého zařízení a speciálních vinylových desek, na kterých nejsou nahrány skladby, ale pouze impulsy, které s počítačem komunikují. V praxi to vypadá tak, že DJ použije třeba 5x tu samou desku, protože výsledek záleží na volbě skladby z počítače. Zajímavá cesta pro diskžokeje 21. století!
Po Milanovi nastoupil s hodně uvolněným "bublavým" technem, ale brzy vše svištělo podstatně rychleji. Snaha byla, ale Tibor se s obsahem svého kufříku z důvodu utajování těch nejlepších kousků nechce svěřovat, takže to, co hrál jsem slyšel poprvé a budiž pro mě jeho set tajemstvím. Technicky byl velmi zručný, snad jen viditelně naštvaný, protože vzhledem ke špatnému uzemnění, reagoval program pouze na jeden gramofon.
Hlavní host večera, angličan Makaton, který byl k neskutečným nárokům američana DJ Blisse, osloven Laoxem skoro na poslední chvíli, také nepřijel s klasickým kufříkem desek. Jeho zavazadla v sobě skrývala obrovský speciální mixážní pult s mnoha kanály a také mašinku AKAI MPC 2000, která funguje jednak jako sampler a také jako bicí automat. Působil trochu unaveným dojmem a protože do čech přijíždí vždy za hraním na celý víkend, čekala ho ještě druhý den párty s Matrixem, Dahem a Gingerem v pardubickém L-Klubu. Takhle se u nás ukázal už třikrát. Aktivně hraje čtyři roky a co se týče vlastní tvorby, může už se prokázat svými jedenácti maxisingly. Hudebně předvedl spíše minimalističtější podobu techno stylu s experimentálními náznaky a jeho set místy připomínal tvorbu jiného anglického šikuly - Plastikmana. Kritický bych byl snad jen k začátku, protože utnout Tiborovu desku a stoupnout si před publikum stylem: "Tak jsem tady, začněte řvát, já vám potom pustím první desku", mi přijde dnes už trochu laciný fígl. Také mi přijde nefér fakt, nechat si ty nejlepší světelné efekty (zelené stroboskopické zářivky, které vytvářely opravdovou světelnou rampu) až na hlavní hvězdu. Proč? Neměli by mít všichni účinkující stejné podmínky? Makaton hrál chytře, přesně, zajímavě a celkově působil hodně vyrovnaným dojmem. Dalšího Leo Lycru ani Niku 77 už jsem nezaregistroval, čas tiká tak neuvěřitelně rychle a únava se dostavuje čím dál častěji:-(.
Ještě bych měl zmínit stylově odlišnou vedlejší stage. Nelehkou úlohu rozjíždění druhého prostoru dostali DJ Ghonzales a 2K, kteří se postupně za gramofony střídali. Vokálově je doplnili výborný MC NU C. a zpěvačka Lin-Dee. Linda, jenž pochází také ze Slovenska je v současné době hodně využívaná. Snad nejvíce ji vyhovuje vystupování v projektu Genesis And Katastrophe a nedávno překvapila hostováním v houseovém setu Dys Martina. Jistější si je však v polámanějších beatech a tak ji potkáte nejčastěji s Katchou, Ghonzalesem, nebrání se však ničemu a dokáže si čas udělat téměř kdykoliv. Možná právě proto nečekaně vystoupila jako vokalistka u pražského setu Nookieho. Inteligently d'n'b je totiž její krevní skupinou. Sympatické bylo, že se v Krupce skromně pohybovala mezi lidmi a rozhodně nebudovala svoje ego tím, že by byla přehnaně upovídaná (nešvar většiny MCs). Hlas využívala opravdu citlivě a tam, kde se zrovna hodil. Pro hlasovou zajímavost ukazovala možnosti kytarového efektu a perfektní byl také Brumla, postavička s neskutečným počtem vlasů:-), který je pojmenován po svém nástroji, jenž zní jako takové miniaturní didgeridoo do pusy.
Po nich se v půl jedné gramofonů zmocnila DJ Katcha, které po vokální stránce sekundovala Klára Nemravová se dvěma sympatickými culíčky ve vlasech, tradičně oblečená do černé barvy. Klářin hlas je mocnou zbraní a ona je také s Katchou velmi dobře sehraná. Na rozdíl od Lin-Dee, která je spíše "upovídaná", Klára vytvářela náročné hlasové party a skandovanými výkřiky ji tentokrát doprovázel MC Adrenalin s občasným ragga feelingem, spolu s MC NU C. Stylově se v tomto prostoru hrálo kdeco. Ať už to byla klidná forma d'n'b, ve které vokály vyniknou asi nejvíc, tak zazněly i drsné kousky z oblasti hard stepu i tech stepu. Výborný ekvivalent rovným beatům, které dusali v hlavním sále. Návštěvníci Angel 5 mohli také využít služeb vlasového a piercingového studia, což také hojně činili. Dnes už nezbytné lighsticky také čas od času zablikaly v temných prostorách.
Pro mě zajímavá zkušenost s velmi tolerantním, přátelským a bezproblémovým publikem, takže je tu výzva pro vás. Pokud jste Prahou občas znuděni, zkuste někdy navštívit párty i mimo ni. Možná budete jako já, jedním slovem nadšeni!