REPORT

 

Underground garage vol. 6

Představa spoluobčana kráčejícího ve svátečních šatech z honosného Rudolfina zhola netušiv jaké ďábelské peklo se odehrává několik desítek metrů pod ním nás stále ještě baví. Dobrá příležitost k úsměvu se naskytla minulý pátek v podzemních garážích pod náměstím Jana Palacha, kdy proběhlo šesté pokračování série parties Underground Garage. Reportík mapující atmosféru si můžete přečíst zde.

 
Není to zase tak dávno, co se mě velmi blízká přítelkyně otázala na vztah elektronické hudby k mé životní filosofii a duchovním prioritám. Achich ouvej. Takové chvíle nemám rád. Široké spektrum nabízejících se forem odpovědí v nepřehledné změti nelogických závěrů mě dohnalo k nejapné a decentně přihlouplé odpovědi - nevím. Minulý pátek jsem ji jakoby náhodou střetl znovu. Stála celá prokřehlá na pražském náměstí Jana Palacha v černé péřové bundě s velkým límcem. Přivítání proběhlo slovy: "Tak co, už víš?" Dlouho jsem nepřemýšlel. "Zábava??", vyhrklo z unavených plic téměř okamžitě. Něžný úsměv a polibek na tvář byl tou nejlepší odpovědí. Šance pro důkaz padla co nevidět.

V tentýž den se totiž v podzemních garážích o několik desítek metrů níže konalo další pokračování legendární party Undeground garage, tentokráte s označením vol. 6. Obsazení akce, navrch přikrášlené krátkým vystoupením Nathana Colese z Get Fucked, se dalo jen s těží odolat i přes bohatou nabídku ostatních pražských klubů.

Celé dění odstartovalo s hodinovým zpožděním vystoupení již zmiňovaného britského profíka s příjemným tech-houseovým setíkem. Atmosféra se během jeho hraní nesla v ryze komorním duchu několika desítek osamocených tanečníků. Tento nepřehlédnutelný fakt, zřetelně se odrážející v mimice Nathanovi tváře, však kvalitě produkované hudby nikterak neublížil. Chladný a bohužel velmi úsporně nedekorovaný prostor se plynoucími minutami počal plnit nemalým počtem rozjařených tvářiček místních partypeople. Paradoxně k teplotním podmínkám, drtivá část příchozích zanechala své polyakrylové kožešiny doma a přišla hodnoty vkusu reprezentovat v poměrně zajímavých, leckdy abstraktních modelech nové jarní sezóny.

Během dlouhého večera se u gramofonů vystřídalo široké spektrum umělců. Pro vývoj mejdanu měli zásadní význam slovenský Tibor, jenž do kotle ládoval jednu hitovku za druhou, projekt Utility Plastic, či domácí DJ a organizátor celé akce Igor Pataky.

Neopomenutelným prvkem je španělský experiment Edu, kterému se během několika málo minut podařilo totálně vyklidit první stage do nepříjemné, hudebně zcela odfláknuté a slovy stěží charakterizovatelné křeči. Angažoval se v techhouseových sférách s jemným nádechem svižnějších rytmů techna v neobvyklé a bezesporu zcela nevhodné interakci s houpavou linkou. Tak jak psávala paní učitelka do nepovedených diktátů: Hrůza !

Nálada, lehce postrádající onen tolik potřebný atmosferický prvek se mezitím zlehka přesunula do dálav druhého pódia. V nezáviděníhodné pozici se tak ocitl jeden z hlavních protagonistů večera Steve Bicknell. Ani u něj jsme se narozdíl od minulého podzemí nedočkali světaborných výkonů a vše tak musel suplovat brněnský technokrál Kaisersoze.

Tak nevím. Imaginární dekorace ztělesněná v dopravních značkách, světelný park a aparatura by se tentokráte hodily spíše ke studentskému večírku, než-li oficiálně organizované party. Oproti tomu line-up byl lehce porovnatelný s kvalitními počiny v zahraničí. Jak to tak pozoruji v rozporech si současná pražská scéna více než libuje.

V sumáru můžeme proběhlou akci ohodnotit jako vydařenou, s malými vadami na kráse. Za dvěstěpadesát korun vstupného však velmi podstatnými. Určitě souhlasíte.


Fotky od Davea

Fotky od Sirksy

Fotky od Mellowa
 
 
 
 

FOTOREPORTY

 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016