CLANEK

Brazil Runner´s Flashback: Let It Roll CZ 2012

Jmenuji se Adam aka Brazil Runner a starám se přes 10 let o hvězdy hlavnich pódií během jejich návštěv v České republice a i v přilehlých sousedních zemích. Od tohoto vydání vám budu nepravidelně přinášet, věřím, že zajímavé reportáže z mých cest po klubech, festivalech a dalších jiných, převážně tanečních, akcích. Začínáme aktuálně s festivalem Let It Roll a věřte, že jsem se opravdu nenudil...

LET IT ROLL FESTIVAL CZ 2012

Další drum and bassovou "Rolovačku" máme úspěšně za sebou a já se dnes, tedy v pondělí, probouzím z lehkého oparu do běžného pracovního dne. Víkend byl dost náročný, moc jsem toho nenaspal a najezdil mnoho kilometrů. O to více mám však zážitků a zajímavých historek. S partičkou kolem LIR spolupracuji již několik let a musím uznat, jakožto bývalý profesionální event manager, že tito pánově skutečně vědí, o čem mluví. Podvědomě porovnávám akce, které jsem navštívil, ať už jako host, či jako runner, a i když se snažím nenadržovat žádnému stylu ani akci, na LIR se vždy velice těším. Za prvé kvůli porci kvalitní zlomené hudby, a za druhé díky mimořádně profesionálnímu přístupu celého produkčního týmu.

Jelikož jsem se coby runner zúčastnil zhruba před měsícem i slovenské edice, byl jsem již s promotéry domluven i na český LIR, potažmo polský, začátkem srpna. Domluva byla jasná. V pátek vyzvednout a postarat se o dubstepového boha Caspu a v sobotu o Flux Pavilion, oba z Velké Británie. Jak se to však velmi často stává, na poslední chvíli mi volá Bifidus Aktif s tím, že se věci lehce mění. Caspa přiletí bez svého obávaného manažera, pojede tedy mikrobusem s další partičkou britských DJs a já "naberu" v pátek 20.7. 2012 ve 22:15 na ruzyňském letišti dvorního DJe od Ms. Dynamite, DJ 3, který z rodinných důvodů dorazí o několik hodin později. Zádrhel je v tom, že festival je vzdálen nějakých 130 km od letiště a začátek vystoupení Ms. Dynamite s DJ 3 je stanoven na 23:15.

Na cestu tedy mám zhruba hodinu, což není moc, vezmete-li v potaz, že projíždíte ještě kus po pražském okruhu. Když mne ale promotér ujistil, že hradí všechny případné pokuty, rozhodl jsem se svému "třílitříku" šlápnout trošku na krk. Ve 22:15 tedy čekám s listem A4 s velkou 3kou na DJe v příletové hale. Podle jména na rozpisu odhaduji, že má minimálně řecké předky, a proto vyhlížím adekvátní obličej. Většinou si den předem projedu fotky na Googlu, ať vím, koho čekat. Tentokrát to bylo narychlo, proto jsem si vytiskl výjimečně cedulku. Zhruba ve 22:25 přichází nenápadný mladík DJ 3 a ochotně pózuje na foto před příletovou halou...

Vyjíždíme z Prahy a v okamžiku máme na tachometru 220km/h. Dj 3 se stále omlouvá, že celou situaci takhle zkomplikoval, ale ujišťuji ho, že je vše v pořádku. Na festival přijíždíme s 15-ti minutovým zpožděním, u vjezdu nás již s úsměvem čeká Bifidus Aktif s páskami a vjezdovou kartou do areálu. DJ 3 hned po příjezdu za hlavní stage potkává kámošku Ms. Dynamite a společně nabíhají na podium. Musím říct, že mne vystoupení příjemně překvapilo, dříve jsem neměl tu čest tyto protagonisty nikde slyšet a MC v ženské podobě byl rozhodně vítanou změnou. Během jejich vystoupení jsem zavítal do backstage, kde jsem hned u dveří narazil na partičku starých známých. Main stage manager a DJ Bastien, Im Cyber, Calyx a MC Tweety Twista z mé rodné Ostravy...

Po vystoupení se Ms Dynamite a Dj 3 zdrželi jen krátce, očividně nejsou velcí kaliči. Ms Dynamite po cestě do hotelu celou dobu hovořila po telefonu se svojí malou dcerkou, takže se to dá logicky pochopit. Takhle se se mnou loučili kolem 3. hodiny ranní před hotelem v Hradci Králové.

Další den už probíhal přesně podle předem stanoveného harmonogramu. V sobotu, ve 12:00 jsem vyzvedl na hotelu mírně znaveného Caspu a vyrazili jsme na Prahu, směr letiště. Jelikož jsem měl po předešlé divoké jízdě nádrž suchou jak Martini, musel jsem hned za Hradcem zastavit na benzince a natankovat. Ptal jsem se Caspy, zda nechce nějaké občerstvení, jelikož očividně nezvládnul snídani a nevypadal moc čerstvě. Nechal si koupit pouze dvě balení papírových kapesníčků a vodu. Sedl si na zadní sedadlo, dal si sluchátka a celou cestu posmrkával. Jo, ono to není jen tak se na fesťáčku nenachladit, že… V Barceloně, kam z Prahy letěl, ho ale jistojistě dají do kupy. Na Ruzyni ho jen vysazuji a mířím domů, aspoň na 3 hodinky do své postele.

Budík mne probudil v 18:00, tedy 50 minut před plánovaným příletem Flux Pavilion se svým dvorním Vj (Virtual jockey – vizuální projekce,pozn.) Alexem. Kluci přiletěli včas a hned na letišti jsou moc přátelští, vyptávají se jak vypadá mejdan, kolik je lidí a podobně.

Vj Alex si prohlíží teplé ponožky, které si chytře před odletem na fesťák Flux Pavilion zakoupil. Kde jinde než v domácí síti Marks & Spencer.

Cesta do Hradce Králové probíhá vcelku standardně, Flux si finálně rovná CD na svůj set a já konverzuji s Alexem, který sedí se mnou vpředu a zajímá ho spousta věcí o ČR, kde jsou s Fluxem poprvé. Do hotelu Tereziánský dvůr, kde zahraniční účinkující spali, jsme dorazili něco po 21:00. Jelikož Flux Pavilion začíná hrát ve 23:00, bez dlouhého otálení nabíháme do hotelové restaurace na večeři. Zdejší kuchyně je výborná, už na loňském LIRu jsme si jídlo s Djs velmi pochvalovali. Po příchodu do restaurace menší šok, 4 sražené stoly a u nich už mírně rozjetá partička ve složení Camo, Krooked + jejich Mc a zpěvačka, Dj AMC, část The Qemists a další.

Přirážíme další 3 stoly a zvětšujeme zasedání. Nenápadně jsem se přitočil k servírce a poprosil ji, aby naše 3 jídla trošku uspíšila, že potřebujeme za hodinku nejpozději vyrazit, přičemž ostatní hráli až později. Camo a Krooked si velmi pochvalovali tatarák, který si spolu s pivečkem objednali jako předkrm.

Flux Pavilion se nechal inspirovat mou objednávkou a rovněž si objednal 400g T-bone steak s vařenou brokolicí. Ten jsem vám chtěl také vyfotit, bohužel jsem měl takový hlad, že jsem na to zapomněl a snědl ho . Takže fotka večeře snad příště….mimochodem byl skvělý. Po večeři a sklence vína jsme vyrazili směr Staré Ždánice. Vj Alex hned po příjezdu odběhl na stanoviště projekcí a začal se připravovat. Flux si v backstage otevřel láhev Bacardi a dal si před hraním, myslím, 2 drinky. Na stage doráží na čas, main stage manager Bastien ho uvádí za playery a on se hned pouští do svého vystoupení. Alexova projekce byla perfektně slazená s hudbou.

Druhou noc jsem si na fesťáku bezvadně užil, sice bez alkoholu, ale na to jsem již za tu dobu, co dělám runnera, zvyklý. S Katem jsme prošli, i když za silného deště, téměř celý festival. Zašli se konečně podívat na hlavní stage zepředu, zatancovali na Take kontrol stage. Zhruba kolem 4 ráno mi píše sms Flux, že by rádi na hotel. Kluci jsou připití, ale žádný extrém, zažil jsem horší . V 5 je vysazuji na hotelu a i já mířím do postele spát.

V neděli nabírám Fluxe s jeho kámošem ve 12:00 a vyrážíme směr letiště. Za Hradcem zastavujeme v jednom nejmenovaném občerstvovacím řetězci a Flux si dává Bigmac. Jak se říká v jednom filmu: ,,Dobrej burger – základ každý vydatný snídaně´´. Cesta pokračuje velmi příjemně, kluci jsou opět v super náladě. Stále opakují, že je Česká republika, kde byli vůbec poprvé, naprosto uchvátila a že si ji rozhodně do kalendáře značí červenou barvou.

Přijíždíme na Ruzyň, loučíme se, sbohem a šáteček!

Podtrženo – sečteno, další velmi příjemný víkend za mnou! Jsem moc rád, že jsem mohl být opět součástí této akce a už teď se těším na další LIR mejdan v Polsku, 10. – 12.8.2012, ze kterého vám rovněž přinesu malou reportáž.