PARTYINFO

 

KAMIKACZE 003

Datum konání:
03.05.2002 - pátek
Místo konání:
Valašské Meziříčí - Shark
DJs:
techno stage: Pacou (Tresor/Berlin), Steven (Metropolis/Bulharsko), Hooby & Pavel Krejdl, Igor Pataky, Orbith, Miss Renny & Resist, Nexus
house & trance stage: Michael Burian, Space T, Sunafera, Luis, Wosska
jungle & dnb stage: JAF sound system, Koogi, IM Cyber, Kita & Dave (bass guitar/UK), Lazzna
MCs: Dennis (Rusko), Špína
Info:
http://wproduction.zde.cz...
Popis:
16:00 - 19:30 Náměstí Valašské Meziříčí
20:00 - 09:00 Hala Shark
3 laser light system, videoprojekce, 70 kW AC Akustik sound, tatoo & piercing saloon, chill-out Cyber Tea, wear shop Sputnik
vstup 230/270CZK
 
 
Michael Burian - rozhovor
Rozhovor s DJem Pacou
Rozhovor s DJem Pacou z berlínského Tresoru, který bude hlavní hvězdou na party Kamikacze 003, která se uskuteční 3.5. ve Valašském Meziříčí v hale Shark.
 
 DJ Pacou Odkud jsi?

Jsem z Berlína, z Německa.

Co znamená tvé DJské jméno Pacou?

Nic, někdo se mě na to ptal už v roce 1995. Mé skutečné jméno je Lars.

Dočetl jsem se, že jsi se dostal k taneční scéně v roce 1998...

Pocházím z východního Berlína, z komunistické časti, tam nebylo tehdy moc šancí začít s DJingem. Byl jsem tehdy mladý - bylo mi snad sedmnáct. Poslouchal jsem rádio a slyšel jsem tam, že nějaká stanice uvede Acid house. Tak jsem to rádio vyzkoušel. Po pádu zdi tady odstartovala vlna parties. Bylo otevřeno mnoho klubů - to byl soundtrack tehdejší doby.

Definuj svůj typický "Pacou sound".

"Pacou Sound" je ovlivněn 15 léty mého působením jako DJ. Začínal jsem na diskotékách popem jako byli například Depeche Mode, Frankie goes to Hollywood nebo S-Express. Koupil jsem si okolo 500 těchto singlů, než jsem začal sám dělat muziku. Techno, které začalo vycházet po roce 1991 bylo založeno na stejném základě. Co ho udělalo zajímavějším, byly jeho nekonečné možnosti (pro mě je techno jen moderní podkategorie disco music). Jeho zákon je: "there is no law, please innovate"... v tom je také jistý vliv z punkového hnutí.

Jaká je v Berlíně techno scéna?

Vede si dobře, je zde 4... 5 regulérních techno klubů, kde je každý týden nějaká party a spousta dalších věnujících se house music. Myslím, že je to zde takový trend. Byl jsem zvyklý hrát jednou za měsíc, ale dnes je tam mnoho nových DJs, kteří se chtějí jednoho dne prosadit. Hraji zde posledních 5 let pravidelně. Věci se zde ale pořád mění.

Jak produkuješ svou hudbu?

V podstatě používám TR 909, různé syntetizátory jako například Norl lead, JP 8000, Waldorf atd. Sampler a nějaký analogový sequencer. Nedávno jsem vyprodukoval nějaké tracky bez tohoto zařízení, jen na PC. Klíčem je pro mě otázka, jak dostat svou představu do zvuku, a jak snadno jej mohu měnit.

Všechna tvá alba byla výrazně různá v rámci stylů i zvuků. Bylo to použitím různého studiového vybavení?

Samozřejmě, učím se pracovat se svým vybavením. Příliš mnoho sem své vybavení při posledních albech neměnil, ale zvuk byl docela rozmanitý, protože například to poslední bylo ryze experimentální. To nebylo volání "No Computer Involted". Vybavení použité na "State of mind" bylo skoro stejné, jen jsem měl více znalostí, jak jej používat. "No Computer" nebylo více experimentální, jen to byl důkaz proti komerční reklamě té doby. Ta říkala, že můžete udělat dobré techno s levným softwarem. Dnes je možné, pokud máte opravdu dobrý počítač a dobrou zvukovou kartu, udělat opravdu dobré věci. Ale tehdejší reklama byla jen svinstvo. Pokusil jsem se, tedy udělat proti tomuto opravdu divoký a mrazivý zvuk.

Použil jsi počítač i na své poslední album?

Ne pro tvorbu, jen pro mastering a úpravu. Nepoužívám softwarový sequencer - je na mě příliš pomalý. Já používám německý analogový sequencer s 909. S tímto zařízením je timing opravdu rychlý a přesný. Je to pak velmi rychlý způsob práce - zapnu přístroj a mohu začít práci na svých nápadech. Se softwarem máte vždy nějaké problémy. Máte zde sice hodně možností, ale je stále pro práci hodně pomalý.

Vydal jsi něco i mimo label Tresor?

Ano, dělal jsem s přáteli v Berlíně na nějakých opravdu undergroundových věcech pod různými pseudonymy, aby nikdo nemohl poznat, co to je nebo kde je to udělané. Udělal jsem několik singlů pod jménem X-Men, ale pak jsem s tím přestal, protože jsem zjistil, že mnoho lidí pracuje pod jménem X-Men. Něco také vyšlo na mém labelu LL Records. Chystám se něco vydat na labelu Integrale Muzique a vydal jsem také něco minulé léto na white labelech.

Spolupracoval jsi pří produkování také s dalšími producenty?

Někdy ano. Spolupracoval jsem s projektem Sender Berlin. Začali dva roky po mě, ale hodně spolupracujeme v klubu společně. Dával jsem jim nějaké rady a koupil jim první vybavení, ale pak jsme na nějakých věcech spolupracovali společně. Většinu času teď pracuji sám. Žiji opravdu hodně blízko Tresoru takže se tam můžu sházet s dalšími členy Tresoru.

Poskytují ti tví kolegové s Tresoru hodně inspirace?

Ano - s některými je opravdu cool hovořit. Mám opravdu dobrý vztah s Blakem Baxterem. Máme podobné skušenosti. Je orientovaný více do house music, ale má opravdu hodně skušeností. Znám téměř všechny z těch, co produkují na Tresoru - kromě dvou nebo tří z Finska nebo Australie - je příliš těžké se s nima setkat. Jsou zde dvě různé skupiny umělců - Neil Landstrumm, Cristian Vogel a Tobias Schmidt. A skupina kde pracuji já, Surgeon, Jeff Mills a Joey Beltram.

Jaký má techno pro tebe význam? Myslíš si, že se jeho různé vlastnosti mohou stát hnacím motorem k poznáním různých ostatních forem hudby?

Techno je definitivní zvuk undergroundu 90. let, celá popová kultura se přesunula ke zvuku techna nebo k metodám jeho výroby. Dokonce R'n'B může být označován za pomalé nebo nevyzrálé techno. Nicméně si musíme uvědomit dvě věci:
1) Techno má velice malý trh (pokud chcete vydělat velké peníze, musíte si najít něco jiného).
2) Techno je více než jen hudba nebo parties naplněné zdrogovanými šílenci. Má předpoklad se stát globálním soundtrackem ke dnešnímu světu.

Co pro tebe znamená hudba?

Hudba je pro mne výraz citů, možnost výpovědi s nebo beze slov a v nejlepším případě dokonce příčina emočního výbuchu...

A co drogy a taneční scéna?

Já neberu žádné drogy a ani nekouřím. Nemám rád když lidé kouří před mým hraním, nebo v restauraci. Ve většině oblastí kde jsou drogy konzumovány (Evropa, USA, Austrálie) to bude mít dlouhodobé účinky na uživatele, protože nevědí, že si ubližují. Nejsem sice policajt, ale nedoporučuji nikomu užívaní drog.

Máš před sebou nějaká hraní v UK?

V UK je to jako uzavřený kruh. Tamější kluby nezvou mnoho lidí z venku - dokonce ani lidi jako Adam Beyer, který vydal spoustu věcí na UK labelech. Je to jejich vnitřní záležitost. Hudba co dělám, je asi trochu "on the edge" pro většinu UK klubů. Mám pocit, že je zde docela těžké dostat více než 500 lidí v UK do klubu na techno. Vím o projektu Steve Bicknella "Lost" v Londýně - kde si zve své přátele. Jeden čas jsem pracoval pro show Johna Peela na BBC. To bylo speciálně pro Tresor a možná mé jediné oficiální působení v UK.

Měl jsi možnost dělat hudbu pro další média jako film nebo televize?

Na své cesty si beru malou digitální kameru. V loňském roce jsem procestoval 70.000 kilometrů kolem světa z Brazílie do Japonska a Austrálie. Rád bych udělal video pro jeden track mimo mé nové album. Setkal jsem se zde s nějakými filmovými studenty na docela profesionální úrovni. Budu jim dělat nějaký hrubý materiál a oni možná přijdou s nějakým dobrým videem.

More party info: http://kamikacze.zde.cz
 
Kamikacze 003

Flyer

 
flyer
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016