PARTYINFO

 

FUNK`IN

Datum konání:
02.05.2002 - čtvrtek
Místo konání:
Praha - Mecca
DJs:
very special guest: "Little Louie" Vega (Masters At Work / Nuyorican Soul / Kenlou)
Lumiére, Neo
Info:
http://www.housenation.cz...
Popis:
mega hvězda v Praze
rezidentní noc agentury Housenation.cz
 
 
Nuyorican Soul
Vítejte na hudební hostině NUYORICAN SOUL, na které obsluhuje pozoruhodné producentské/DJské duo "LITTLE" LOUIE VEGA a KENNY "DOPE" GONZALEZ, také známé jako MASTERS AT WORK (MAW).

"Little" Louie Vega se narodil v rodině hudebníků (Hector Lavoe, osobnost pozdní Salsy, byl jeho strýc) a začal svou kariéru jako místní DJ na konci sedmdesátých a počátku osmdesátých let. Toto krátké období v americké hudbě zaznamenalo velkou rozmanitost stylů, které byly čím dál dostupnější stále se rozšiřujícímu spektru lidí. Vega se ponořil do rytmů klasické diskotékové hudby, salsy, nové vlny Rocku, Dance-Funku a davu nepojmenovatelných hybridů. Jeho přizpůsobivost a porozumění pro tolik zdánlivě nepříbuzenských forem hudby krmily jeho notorický talent, který dokázal míchat rytmy a různé hudební příchutě a dát tak vznik novým průlomovým housovým mixům. [Můžete ho spatřit hrát každou středu v Sound Factory Baru (NYC) a každou sobotu ve Vinylu (NYC).]

Mezitím mladší Gonzalez objevoval krásy hip-hopu. Nově se objevující zvuky hip-hopu z počátku osmdesátých let se těšily stále většímu publiku. Vytvořila se nová kultura vedená těmito zapálenými nadšenci, kteří si během té doby vybudovali pověst mladých Turků. Gonzalez začal prodávat nahrávky svých mixů ještě před dokončením střední školy a získal pověst žijící encyklopedie rapových a reggae rytmů; ze zelenáče se stal mistrem beatů.

Potkali se v roce 1991 (přes svého společného přítele Todda Terryho). Poznali, že oba mají stejnou touhu dělat tvůrčí a novátorskou taneční hudbu za svých podmínek. Stali se týmem a nazvali se Masters At Work (MAW). Jejich odlišné schopnosti se navzájem doplňovaly a spolupráce byla vyvážena sílou těchto rozdílů. "Housoví nadšenci sledovali trochu nedůvěřivě tento tvůrčí tým, který pracoval s tolika kontrastními žánry. Ale MAW je strategicky přesvědčili tím, že zahodili scénář a se společným cílem vychovat tyto hudební davy mícháním zvuků ze všech hudební žánrů, aby pokaždé vznikla jiná atmosféra, se jim to podařilo." - PAPER, únor 1997

MAW se brzy stali synonymem pro průkopnickou tvorbu a umění remixovat. Vedle svých vlastních projektů, mezi které mimo jiné patří "I Can't Get No Sleep", "Love and Happiness" (v obou se objevuje India), "The Bounce", "Get Up", "I Get Lifted", úžasný singl "The Bomb" (ten nahráli pod jménem The Bucketheads), spolupracovali Masters At Work i se smetánkou taneční hudby: Madonnou, Michaelem Jacksonem, Donnou Summer a the Braxtons.

Vítej, Tito Punte

Dvojici bylo nabídnuto podílet se svými schopnostmi na soundtracku Mambo Kings. Vega a Gonzalez se po té, co spojili svoje síly s legendou latinskoamerického jazzu Titem Puntem, ocitli na pokraji velkého objevu. Představa spolupráce s živými hudebníky a zároveň mít možnost hlouběji prozkoumat latinskoamerickou hudbu, která byla součástí jejich dětství, jim dodala další energii. A nakonec právě toto období strávené po boku Puenteho vedlo ke zrození Nuyorican Soul.

Zpočátku měli Vega a Gonzalez v plánu kontaktovat několik hostující umělců. Prvními hudebníky na seznamu byli Vince Montana - hudební aranžér skupiny Philly Sound, jazz-funková legenda Roy Ayers a Tito, každý z nich byl vůdcem kapely, skladatelem a profesionálním DJ. Vega a Gonzalez se soustředili právě na tyto první tři umělce, z nichž každý zastupoval nějaký větší hudební směr, a tím už postupně mapovali oblasti, na které se v budoucnu bude klást důraz.

Puente symbolizuje explozi salsy sedmdesátých let, v jejímž čele stály labely Tico, Alegre a Fania.

Roy Ayers symbolizoval bohatý proud zpolitizovaného jazz-funku, omezeného na jedné straně zprávami o počasí, a Zemí, větrem a ohněm na straně druhé.

Montanovy příspěvky labelu Salsoul a jeho spojení s funkovou hudební úpravou skladeb za použití velkého orchestru, které Gamble a Huff (a mnozí další) celosvětově prodávali jako "The Philly Sound", z něho udělalo symbol všeho, co bylo průkopnické, elegantní a podstatné na americké diskotékové hudbě.

Hudba a klasická díla sedmdesátých let, jako například album Stevieho Wondera "Songs in the Key of Life" nebo album Quincyho Jonese "Sounds and Stuff Like That", se staly pro Vegu a Gonzaleze zároveň inspirací i měřítkem. Během tohoto období vytvořili latinskoameričtí a černošští hudebníci dílo nebývale složité a dokonalé a často spolupracovali na skladbách, jež kombinovaly Jazz, Rock, Funk a afro-latinské elementy. Vega a Gonzalez sáhli zpět do tohoto období, ale ne z nostalgie. Smyslem je sdílet jejich současné vnímání s tradicemi minulosti.
 
Masters at Work "Little Louie" Vega "Little Louie" Vega v Praze!
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016