PARTYINFO
SCANNER
Datum konání: |
24.05.2002 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Industry |
DJs: |
Prochy, Vectif, N-Rico |
Live: |
Begin of the End |
Rozhovor s Begin of the End
Begin of the End
Čau Zdeňku, poslední dobou se o tvým projektu Begin of the End hodně mluví. Vydáváš první desku a za sebou už máš několik živých vystoupení. Můžeš ale něco víc prozradit o tvých hudebních začátcích?
Moje začátky sahají asi 4,5 roku zpátky, tehdy jsem potkal Aleše Povra ( TranceGatE), který už se v té době o nějakou tu muziku pokoušel a to na PC. Dost mě to zaujalo a měl jsem rád klubovou muziku. Sehnal jsem si od něj nějaký software a začal tvořit. Po nějaké chvilce jsem mu donesl moje výsledky a on řekl že se mu to líbí a doplňoval moje tracky, později i já jeho. Docela nám to šlo a tak jsme si řekli že založíme spolu projekt High State. Začali jsme pořádat akce v jednom Trutnovském klubíku, kde jsme naší tvorbu testovali, vydali jsme pár demo nahrávek a posílali do různých medií. Docela se nám dařilo ...
Takže jsi neprošel žádnou hudební školou (klavír, kytara apod.)?
Moje sestřenice je velmi hudebně nadaná, občas jsem k ní chodil a učil jsem se na klávesy a kytaru, párkrát jsem si zkusil i bicí, ale všechno bylo záležitostí času, který jsem pro to neobětoval.
Říkal jsi, že jste rozesílali svoje tracky po médiích. Vzbudili některé z nich zájem mezi odbornou veřejností, nebo Fuckin' Control byl tvojí první opravdu dobrou věcí?
Docela hodně si nás všímal Aleš Bleha a několik lidí z různých rádií, měli jsme docela i hodně hraní, ale po čase jsme se rozpadli jako projekt a každý založil svůj. Já jsem založil BOTE asi před dvěma lety. Přibližně půl roku jsem pracoval na materiálu a pak jsem vydal svoje první sólové demo Bass behind Beat, bylo hodně o tranceu. Měl jsem tehdy na něj i docela dobrý kritiky, ale trance nebyl ten pravej styl pro mě, časem jsem přešel na to co dělám dnes a vydal právě Fuckin control...
Takže teď se soustředíš především na styl wet and hard. Kdo nejvcí tě ovlivnil svojí tvorbou?
Nejdříve to byl Electromajk, dnes Michael Burian, byl první člověk od koho jsem Wet and Hard slyšel. Zpočátku se mi ani moc nelíbil, ale pak jsem slyšel jeho pár setů a začal se mi hodně líbit, takový kompromis mezi trancem a housem, tedy přesně to co jsem měl rád a na akce jako dělaný. Potom to byl hlavně jeho zakladatel Corvin Dalek, ten mě dostal už svým setem z Love Parade a pak hlavně na Pornoground parties u nás letos v ČR.
Popiš svůj postup při tvorbě nového tracku. Jdeš do studia s tím, že víš zhruba jak by to mělo vypadat, nebo jen tak zkouší dávat dokupy různé věci a čekáš co z toho vyjde?
Postup mám pokaždé jiný. Třeba Fuckin control vzniknul přesně podle představ, jednou jsem jel domů z nějaké akce a přesně jsem si ho představoval, první mix nebyl úplně on, ale asi po tom čtvrt roce co na něm dělám je přesně on, sice tam chybí ještě maličko SFX zvuků, ale je přesně tak jak jsem ho chtěl mít. Jinak některý tracky dělám náhodou a některý na základě mých představ, v žádném případě kopírováním! Hodně tracků mam také nedodělaných a časem se k nim vracím a dovychytávám.
Jak vznikla spolupráce mezi tebou a Feal the Beat, kteří ti právě vydávají první desku? Měl si i nabídky z jiných labelů?
K Feel The Beat mě vlastně dostal Chris Sadler. Oni jako promotéři se o něj zajímají a díky tomu že mi dělal ten remix jim dal poslechnout celé demo. Pak už se sám Milan Špiller ozval a řekl že má veliký zájem desku vydat v tom provedení v jakém je připravená. Co se týče jiných nabídek, měl jsem ještě dvě, jedna byla taková nejistá a ta druhá byla "good", ale bylo by to na dlouhé jednání, ve Feel The Beat mi nabízeli vydání ihned, což jsem bral tedy jako první.
Mluvíš o spolupráci s Chrisem Sadlerem. Jak jste se k sobě dostali? Spolupracuješ ještě s jinými producenty nebo projekty?
Chrise jsem poznal na mnou pořádané akci, tehdy jsem ho bookoval a povídali jsme si o hudbě, řekl mi že tvoří také svojí vlastní tvorbu. Když byla na světě první verze Fuckin control, hned jsem udělal několik CDs a poslal mu jedno a další Trancegateovi a pár dalším. Chris mi řekl že je to super a že se mu to líbí, nabídl jsem mu jestli by měl zájem remixovat, on řekl že jo a já jsem mu poslal podklady, to samé i Trancegateovi. Jinak spolupracuji s každým o kom si myslím že dělá dobrou muziku...
Vedle projektu B.O.T.E pracuješ ještě na jiných projektech. Řekni nám o tom víc.
Mimo hudebního projektu pracuji i na agentuře Technisco crew ... kterou vedeme spolu s Lukášem Bártou. Jde o informační server (www.technisco.cz), promotérskou činnost, bookingovou agency a taky label. Zatím všechno rozjíždíme, ale myslím si, že na to že jsme na světě jen tři měsíce, už jsme celkem daleko, no nerad bych to zakřiknul...
Myslíš si, že se dá na naší scéně uživit nebo dokonce zbohatnout (ať už hraním, produkováním či jinou činností)?
Zbohatnout asi ne, tedy pokud neděláte akce pro peníze a obíráte je na čem to jen jde, ale toho my příkladem být nechceme. Hraním jako liveact se zbohatnout nedá určitě, zatím tady promoteři nepochopili, že liveacty jsou pro party super přínosem a skvělou show, je to něco jiného než gramofony a zvukově taky někde jinde. Jestli se tohle nějak změní, možná i začnou projekty vydělávat na nějakou tu mašinku do studia.
Tím se dostáváme ke tvému vybavení. Z čeho se skládá tvoje studio a jak ho financuješ?
Mé studio se skládá z jednoho PC na kterém dělám nejčastěji protože je velmi přehledné a dobré pro tvorbu, také je oproti mašinkám levnější, takže takový kompromis. Dále pak mám nějaký ten synťák, mixpult a efektové jednotky, mam také teď už sbírku sluchátek, ani jedny nejsou v pořádku. :)
A co se týká toho financování?
Zatím většinu financuji z pořádání akcí a sem tam si přilepším z hraní, ale na pořádnej "stroj" to pořád nestačí.
Na kterých akcích tě budeme moci letos slyšet jako Live Act?
No zatím je předběžně domluveno hraní v některých pražských klubech a na nějakých větších masovkách taky. Takže uvidíme co nakonec z toho bude pravda.
A booking si děláš sám?
Jak jsem už říkal, jednou z činností Technisco crew je také bookingová činnost, a tu má na starosti Lukáš, takže to nechávám na něm.
A když jsme u té budoucnosti, co dalšího plánuješ? Myslím další singl nebo celé album?
Pracuji neustále na něčem novém. i v nějaké spolupráci a nějaký ten remix. Singl bude další určitě, na album zatím nepomýšlím, protože zde v ČR nejsou takové podmínky pro jeho prodej. Mám také nějaké nabídky ohledně CD kompilací a podobně, nechte se překvapit.
Hodně lidí určitě zajímá, co takový člověk ještě může jiného dělat? Takže nám poodhal něco z tvého soukromí.
V poslední době se starám hodně o naše technisco crew, přeju si aby se rozjelo. Jinak hodně sportuji, jezdím autem a líběj se mi krásný holky. Zatím mám pořád smůlu. Ještě jsem se nedal dokupy s žádnou, kterou bych opravdu chtěl.
Takže je to jako nabídka k seznámení? :) Kolik je ti tedy roků? Kouříš, piješ?
No tak třeba. Pokud bude mít nějaká kočka zájem, tak já sem pro každou špatnost (v rámci legislativních rámců) :))) Jinak je mi 21 let, nekouřím, piju jen když mám důvod (oslava čehokoliv).
Takže ideální partie :) Na závěr mi řekni svůj subjektivní názor na úroveň naší scény v poslední době.
Bude hodně subjektivní! Poslední dobou mi přijde že scéna není to co bývala a že jde s kopce. Lidi už nejsou co bývali, dříve se zdravili, kamarádil jeden s druhým na každé akci a povídali si o muzice a pařili na muziku, prostě tam byli všichni jako jedna osoba. Dneska se mi zdá že je všechno jen o fetu a smažení. Největší kalič je ten kdo si toho nejvíc vezme nebo kdo si oblíkne nejvíce výstřední oblek. Je to znát i na atmosféře akce. Prostě lidi jsou zmatený. Nejlepší je že kolikrát ani nevědí na jakej styl pařej a choděj jen na jména a módu. Další věc je, že bych míň peňez dával do akcí a víc se věnoval vydávání desek v ČR, myslím si že to je ten podklad pro pevné základy ve světě.
Díky za rozhovor.
Díky.
Moje začátky sahají asi 4,5 roku zpátky, tehdy jsem potkal Aleše Povra ( TranceGatE), který už se v té době o nějakou tu muziku pokoušel a to na PC. Dost mě to zaujalo a měl jsem rád klubovou muziku. Sehnal jsem si od něj nějaký software a začal tvořit. Po nějaké chvilce jsem mu donesl moje výsledky a on řekl že se mu to líbí a doplňoval moje tracky, později i já jeho. Docela nám to šlo a tak jsme si řekli že založíme spolu projekt High State. Začali jsme pořádat akce v jednom Trutnovském klubíku, kde jsme naší tvorbu testovali, vydali jsme pár demo nahrávek a posílali do různých medií. Docela se nám dařilo ...
Takže jsi neprošel žádnou hudební školou (klavír, kytara apod.)?
Moje sestřenice je velmi hudebně nadaná, občas jsem k ní chodil a učil jsem se na klávesy a kytaru, párkrát jsem si zkusil i bicí, ale všechno bylo záležitostí času, který jsem pro to neobětoval.
Říkal jsi, že jste rozesílali svoje tracky po médiích. Vzbudili některé z nich zájem mezi odbornou veřejností, nebo Fuckin' Control byl tvojí první opravdu dobrou věcí?
Docela hodně si nás všímal Aleš Bleha a několik lidí z různých rádií, měli jsme docela i hodně hraní, ale po čase jsme se rozpadli jako projekt a každý založil svůj. Já jsem založil BOTE asi před dvěma lety. Přibližně půl roku jsem pracoval na materiálu a pak jsem vydal svoje první sólové demo Bass behind Beat, bylo hodně o tranceu. Měl jsem tehdy na něj i docela dobrý kritiky, ale trance nebyl ten pravej styl pro mě, časem jsem přešel na to co dělám dnes a vydal právě Fuckin control...
Takže teď se soustředíš především na styl wet and hard. Kdo nejvcí tě ovlivnil svojí tvorbou?
Nejdříve to byl Electromajk, dnes Michael Burian, byl první člověk od koho jsem Wet and Hard slyšel. Zpočátku se mi ani moc nelíbil, ale pak jsem slyšel jeho pár setů a začal se mi hodně líbit, takový kompromis mezi trancem a housem, tedy přesně to co jsem měl rád a na akce jako dělaný. Potom to byl hlavně jeho zakladatel Corvin Dalek, ten mě dostal už svým setem z Love Parade a pak hlavně na Pornoground parties u nás letos v ČR.
Popiš svůj postup při tvorbě nového tracku. Jdeš do studia s tím, že víš zhruba jak by to mělo vypadat, nebo jen tak zkouší dávat dokupy různé věci a čekáš co z toho vyjde?
Postup mám pokaždé jiný. Třeba Fuckin control vzniknul přesně podle představ, jednou jsem jel domů z nějaké akce a přesně jsem si ho představoval, první mix nebyl úplně on, ale asi po tom čtvrt roce co na něm dělám je přesně on, sice tam chybí ještě maličko SFX zvuků, ale je přesně tak jak jsem ho chtěl mít. Jinak některý tracky dělám náhodou a některý na základě mých představ, v žádném případě kopírováním! Hodně tracků mam také nedodělaných a časem se k nim vracím a dovychytávám.
Jak vznikla spolupráce mezi tebou a Feal the Beat, kteří ti právě vydávají první desku? Měl si i nabídky z jiných labelů?
K Feel The Beat mě vlastně dostal Chris Sadler. Oni jako promotéři se o něj zajímají a díky tomu že mi dělal ten remix jim dal poslechnout celé demo. Pak už se sám Milan Špiller ozval a řekl že má veliký zájem desku vydat v tom provedení v jakém je připravená. Co se týče jiných nabídek, měl jsem ještě dvě, jedna byla taková nejistá a ta druhá byla "good", ale bylo by to na dlouhé jednání, ve Feel The Beat mi nabízeli vydání ihned, což jsem bral tedy jako první.
Mluvíš o spolupráci s Chrisem Sadlerem. Jak jste se k sobě dostali? Spolupracuješ ještě s jinými producenty nebo projekty?
Chrise jsem poznal na mnou pořádané akci, tehdy jsem ho bookoval a povídali jsme si o hudbě, řekl mi že tvoří také svojí vlastní tvorbu. Když byla na světě první verze Fuckin control, hned jsem udělal několik CDs a poslal mu jedno a další Trancegateovi a pár dalším. Chris mi řekl že je to super a že se mu to líbí, nabídl jsem mu jestli by měl zájem remixovat, on řekl že jo a já jsem mu poslal podklady, to samé i Trancegateovi. Jinak spolupracuji s každým o kom si myslím že dělá dobrou muziku...
Vedle projektu B.O.T.E pracuješ ještě na jiných projektech. Řekni nám o tom víc.
Mimo hudebního projektu pracuji i na agentuře Technisco crew ... kterou vedeme spolu s Lukášem Bártou. Jde o informační server (www.technisco.cz), promotérskou činnost, bookingovou agency a taky label. Zatím všechno rozjíždíme, ale myslím si, že na to že jsme na světě jen tři měsíce, už jsme celkem daleko, no nerad bych to zakřiknul...
Myslíš si, že se dá na naší scéně uživit nebo dokonce zbohatnout (ať už hraním, produkováním či jinou činností)?
Zbohatnout asi ne, tedy pokud neděláte akce pro peníze a obíráte je na čem to jen jde, ale toho my příkladem být nechceme. Hraním jako liveact se zbohatnout nedá určitě, zatím tady promoteři nepochopili, že liveacty jsou pro party super přínosem a skvělou show, je to něco jiného než gramofony a zvukově taky někde jinde. Jestli se tohle nějak změní, možná i začnou projekty vydělávat na nějakou tu mašinku do studia.
Tím se dostáváme ke tvému vybavení. Z čeho se skládá tvoje studio a jak ho financuješ?
Mé studio se skládá z jednoho PC na kterém dělám nejčastěji protože je velmi přehledné a dobré pro tvorbu, také je oproti mašinkám levnější, takže takový kompromis. Dále pak mám nějaký ten synťák, mixpult a efektové jednotky, mam také teď už sbírku sluchátek, ani jedny nejsou v pořádku. :)
A co se týká toho financování?
Zatím většinu financuji z pořádání akcí a sem tam si přilepším z hraní, ale na pořádnej "stroj" to pořád nestačí.
Na kterých akcích tě budeme moci letos slyšet jako Live Act?
No zatím je předběžně domluveno hraní v některých pražských klubech a na nějakých větších masovkách taky. Takže uvidíme co nakonec z toho bude pravda.
A booking si děláš sám?
Jak jsem už říkal, jednou z činností Technisco crew je také bookingová činnost, a tu má na starosti Lukáš, takže to nechávám na něm.
A když jsme u té budoucnosti, co dalšího plánuješ? Myslím další singl nebo celé album?
Pracuji neustále na něčem novém. i v nějaké spolupráci a nějaký ten remix. Singl bude další určitě, na album zatím nepomýšlím, protože zde v ČR nejsou takové podmínky pro jeho prodej. Mám také nějaké nabídky ohledně CD kompilací a podobně, nechte se překvapit.
Hodně lidí určitě zajímá, co takový člověk ještě může jiného dělat? Takže nám poodhal něco z tvého soukromí.
V poslední době se starám hodně o naše technisco crew, přeju si aby se rozjelo. Jinak hodně sportuji, jezdím autem a líběj se mi krásný holky. Zatím mám pořád smůlu. Ještě jsem se nedal dokupy s žádnou, kterou bych opravdu chtěl.
Takže je to jako nabídka k seznámení? :) Kolik je ti tedy roků? Kouříš, piješ?
No tak třeba. Pokud bude mít nějaká kočka zájem, tak já sem pro každou špatnost (v rámci legislativních rámců) :))) Jinak je mi 21 let, nekouřím, piju jen když mám důvod (oslava čehokoliv).
Takže ideální partie :) Na závěr mi řekni svůj subjektivní názor na úroveň naší scény v poslední době.
Bude hodně subjektivní! Poslední dobou mi přijde že scéna není to co bývala a že jde s kopce. Lidi už nejsou co bývali, dříve se zdravili, kamarádil jeden s druhým na každé akci a povídali si o muzice a pařili na muziku, prostě tam byli všichni jako jedna osoba. Dneska se mi zdá že je všechno jen o fetu a smažení. Největší kalič je ten kdo si toho nejvíc vezme nebo kdo si oblíkne nejvíce výstřední oblek. Je to znát i na atmosféře akce. Prostě lidi jsou zmatený. Nejlepší je že kolikrát ani nevědí na jakej styl pařej a choděj jen na jména a módu. Další věc je, že bych míň peňez dával do akcí a víc se věnoval vydávání desek v ČR, myslím si že to je ten podklad pro pevné základy ve světě.
Díky za rozhovor.
Díky.
Begin of the End
Již tento pátek pátek se znovu rozjíždí rezidentní noc DJ Prochyho. Tentokrát si pozval své osvědčené hosty, kteří vás nenachají ani na chvíli vydechnout. A specialitkou bude živé vystoupení projektu Begin of the End.
Begin of the End
Projekt Begin of the End vznikl v září roku 2000. V současné době ho tvoří jeden člověk - Zdeněk Charvát (21). Postupným hudebním vývojem (cca 4,5 roku) se dostal k současným stylům wet and hard, progressive trance a tech house, které můžeme v současné době v jeho tvorbě slyšet. Po několika demo CDs (ať už live sety nebo jako ukázky z tvorby) vyšel na jaře roku 2002 první sigl na 12" desce u labelu Feel the Beat. Při tvorbě hudby spolupracuje s Chrisem Sadlerem, Michaelem Burianem a projektem TranceGatE. Vedle produkování a vydávání hudby se zabývá živým vystupováním při parties (kluby, velké párty apod.) a začíná se zajímat o mastering taneční hudby. Zdeněk je dále spoluvlastníkem Technisco crew (promotion and booking agency, label a provozovatel info serveru www.technisco.cz).
Music
Mezi hlavní styly, které můžete slyšet v hudbě projektu, patří především wet and hard, progressive trance a tech house. Převažují pravidelné beaty s basovými linkami a synthy. Rychlost jednotlivých tracků se pohybuje v rozmezí 134-140 bpm. Vedle těchto hlavních stylů občas také "zabrousí" do experimentů s lámanými beaty big beatu, break beatu či ambientu.
Live Act
Živé vystoupení projektu se podobá DJskému. Při svém vystoupení používá synhetyzér, počítač, efektové jednotky a studiový mixpult. Zařízení používané při "live actu" se bude postupně rozšiřovat o nové (sampler, efektové jednotky apod.). Při větších akcích je doprovázen živými vokály Radky Hrdličkové. Představení trvá cca 1 hod a skládá se z různých mixů, přechodů, nájezdů a breaků. Živé vystoupení projektů je určitě zpestřením každé párty, protože může lépe reagovat na atmosféru na parketě a tím ji podstatně zlepšit.
Project Begin of the End jsme měli možnost spatřit třeba na Summer of Love 2001, Ibiza night, Plastic Dreams...
Line-up:
22:00 - 24:00 - PROCHY
24:00 - 01:00 - BEGIN OF THE END - LIVE
01:00 - 03:00 - ENRICO
03:00 - 05:00 - VECTIF
05:00 - 06:00 - PROCHY
Begin of the End
Projekt Begin of the End vznikl v září roku 2000. V současné době ho tvoří jeden člověk - Zdeněk Charvát (21). Postupným hudebním vývojem (cca 4,5 roku) se dostal k současným stylům wet and hard, progressive trance a tech house, které můžeme v současné době v jeho tvorbě slyšet. Po několika demo CDs (ať už live sety nebo jako ukázky z tvorby) vyšel na jaře roku 2002 první sigl na 12" desce u labelu Feel the Beat. Při tvorbě hudby spolupracuje s Chrisem Sadlerem, Michaelem Burianem a projektem TranceGatE. Vedle produkování a vydávání hudby se zabývá živým vystupováním při parties (kluby, velké párty apod.) a začíná se zajímat o mastering taneční hudby. Zdeněk je dále spoluvlastníkem Technisco crew (promotion and booking agency, label a provozovatel info serveru www.technisco.cz).
Music
Mezi hlavní styly, které můžete slyšet v hudbě projektu, patří především wet and hard, progressive trance a tech house. Převažují pravidelné beaty s basovými linkami a synthy. Rychlost jednotlivých tracků se pohybuje v rozmezí 134-140 bpm. Vedle těchto hlavních stylů občas také "zabrousí" do experimentů s lámanými beaty big beatu, break beatu či ambientu.
Live Act
Živé vystoupení projektu se podobá DJskému. Při svém vystoupení používá synhetyzér, počítač, efektové jednotky a studiový mixpult. Zařízení používané při "live actu" se bude postupně rozšiřovat o nové (sampler, efektové jednotky apod.). Při větších akcích je doprovázen živými vokály Radky Hrdličkové. Představení trvá cca 1 hod a skládá se z různých mixů, přechodů, nájezdů a breaků. Živé vystoupení projektů je určitě zpestřením každé párty, protože může lépe reagovat na atmosféru na parketě a tím ji podstatně zlepšit.
Project Begin of the End jsme měli možnost spatřit třeba na Summer of Love 2001, Ibiza night, Plastic Dreams...
Line-up:
22:00 - 24:00 - PROCHY
24:00 - 01:00 - BEGIN OF THE END - LIVE
01:00 - 03:00 - ENRICO
03:00 - 05:00 - VECTIF
05:00 - 06:00 - PROCHY