PARTYINFO
SAX´O´PHONO LIVE
Datum konání: |
17.05.2002 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Mecca |
DJs: |
Diome & Catherine (vocals), Neo, Patrick Bergman & Radka Urbancová (vocals) C Lounge (cowboy breakbeat): Voita & Ottoman & vocals + sax by Radimo |
Live: |
Ivan M. (sax) |
Popis: |
cowboys free, start 22:00, end 05:30 |
Rozhovor - Patrick Bergman
Nazývá svoje skladby vždy jedním písmenem a číslicí. Písmeno znamená označení daného roku, aktuální právě pro tenhle rok je E. Číslice je vlastně pořadí, jako kolikátou tu skladbu ten rok nahrál. "Nedokážu si představit, že bych měl ještě vymýšlet jména každé skladby." Takže třeba D37th - Dé třicátá sedmá. My zrovna téhle říkáme Captain Pickard a je to vlastně pilotní singl jeho prvního alba Because, které vychází právě teď a je vlastně takový The Greatest Hit of Patrick Bergman. Podivín? Ale vůbec ne...
Svého času jsi poslal demo k nám do 'úřadu' do Demoline a dneska už držíš v ruce svoje první CD. Co si o tom celém myslíš?
Hmm. I když to bude znít ne příliš skromně, nic se pro mě nemění. Pravě dokončuji skladby tvořené letos. Mají název E### a bude se to jmenovat "Therefore". Opravdu muziku si tvořím pro svou radost.
Takže pro radost říkáš. A máš radost i z nového CD Because?
Mám. Dokonce někdy kroutím hlavou nad tím, jak jsem to mohl všechno tak vytvořit. Jak k lepšímu tak k horšímu. Snažím se posunout dál, ale je to dost těžké opouštět své klišé. Možná že se mi to nedaří, možná, že ano, to nejsem schopen posoudit. "Because" je má práce za rok 2000, "Therefore" je 2001.... Co víc dodat.
Když jsi kdysi začínal dělat muziku, co se ti honilo hlavou?
Nic zvláštního. Pro mě se to stalo prostou potřebou. Netvořím umění, ani se o to nepokouším. Dokonce nemám potřebu někomu něco sdělovat, nějaké své pocity, duševní pochody. Pro mě je odměna, když si poslechnu to co za celý rok vytvořím a mám z toho dobry pocit, nebo dokonce husí kůži. To je asi to nej... Z toho taky vyplívá, proč ty divné názvy skladeb a proč ta kvantita.
A co se ti honí v hlavě dnes, jsi přece jen zkušenější, máš jistě líp zařízené studio...
Z toho všeho, co se děje okolo vydání CD, jsem dost zmaten. Nemohu ani říci, že by mi to hřálo mé EGO. Spíš naopak. Dělat rozhovory, prezentovat se veřejně, dělat fotky. Ano fotky, ty mi dělají největší šrámy na mém egu.
Říkáš, že nemáš potřebu být viděn a ani se netoužíš prezentovat svojí muzikou. Přesto tvoje hudba sklízí značné ovace a to první CD vlastně teprve vychází...
Nemohu říct, že nemám potřebu být viděn a slyšen, já ..., já jen, já jsem s tím opravdu nepočítal. Co se týká ovací, o tom nic moc neví. Je pravda, kritika už nějaká byla, a to převážně kladná. Lhal bych, kdybych řekl, že mě to vadí. Nevadí, je to příjemné, ale ten pocit trvá tak krátce, jak rychle přichází. Opravdu, to je dost slabí důvod na to, abych dělal muziku. Je to jen zábava a potřeba. Nic víc.
Hrál jsi na Summer Of Love, kde to byl tvůj první koncert. Jak se hrálo?
Vše bylo pro mě nové. Ani jsem nestačit nasát atmosféru do sebe.
Slyšel jsem, že jsi byl hodně nervózní...
Jo to jsem byl. Ani snad kvůli tomu, že bych nevěřil tomu co dělám. Ale spíš, že ty lidi co tančili na Ladidu zklamu, že to není tak taneční. Já ani ve skutečnosti nevím, co to vlastně tvořím. Když se na to ptám padají takové divné termíny jako drum&bass, jungle, ambient, chillout, a bůh ví co ještě. Já si to asi nazvu sám, třeba drum&chill.
Když jsem viděl tvoje živé vystoupení, docela mne to překvapilo. Přiznám se, že jsem čekal spíš jednoho týpka za mašinkami, ale určitě ne několik kytar, spousty lidí na pódiu... Máš nějakou představu, kde by se živá podoba projektu Patrick Bergman měla ustálit?
Ne nemám, ani si ji zatím nedělám. Když to bude možné, tak požádám kluky aby si se mnou zahráli. A budou-li chtít... Vše je taky závislé na financích. Aby se to celé dalo co nejvíce hrát na živo, chce to hardwarové mašiny. Ale o tom si mohu nechat zatím jen zdát. Nevěřím, že by hudba něco vydělala. Když to příjde, bude to fajn, ale zatím si s tím hlavu nedělám.
Nechceš nám svoji 'kapelu' trochu představit?
Kapelu? Se Zdeňkem Ceralem (kytara - Ready Kirken) - spolupracujeme již čtvrtým rokem. Chodíme spolu na kafe, bydlíme ve stejném městě, posloucháme jiné hudební žánry. Jo a taky začínám pracovat na jeho nápadech. Bude to dost zajímavé.
Ondřej Herold (basa - Ready Kirken) - toho mi Zdeněk přivedl, když jsem dokončoval "Because". Jiří Fousek (mix, DJ, technika - skutečný přítel). A taky který mě ukázal, že existuje jiná hudba než Pet Shop Boys, New Order... Jinak měl z nás nejnáročnější úlohu na Summeru.
Nechceš jim naoplátku trochu vylepšit sound na jejich deskách?
Já, a vylepšit?! Vždyť je to muzika. Já bych to akorát tak zpitvořil. Krom toho, už jsou to mediální hvězdy...
Vím, že tvoji známí jsou i Lety Mimo, kterým jsi už na desce pomáhal...
Jo to jsem pomáhal, ale to už je nějaký ten pátek. Já ani nevěděl, že to použili. Jinak jsou to mi spolužáci ze střední školy. V počátcích zrodu této kapely jsem s nima i hrál. Dokonce je to někde na kazetě nahrané. Když už jsem u té střední, byli jsme stejně divný ročník. Mí spolužáci se prosazují v muzice víc než v oborech, který se učili. Např. Ladislav Weigert, hraje v Support Lesbiens.
Zpátky k albu. Jaká je tvoje koncepce, máš něco jako art direction?
Ne. Každý rok tvořím, a na podzim začínám uzavírat vše co jsem vytvořil. Je to jako vybrat ty nejzdařilejší skici a svázat je do desek, v mém případě "CD". Vždyť já jsem komerčně nezajímavý, já bych prošel kvantitativní inflací...
Co nás čeká na albu Because?
...jestli už někdo z vás bude rozhodnut si to koupit, raději si to nejprve poslechněte, aby jste nebyli zklamaní...
Použil jsi převážně skladby ze stejnojmenného loňského dema, ale doplnil jsi je o několik starších kousků. Máš k nim nějaký bližší vztah, že jsi z obou prvních CD vybral právě je?
Ne nemám. Je to jen z čistě tak, z té doby.
Říká se, že hudba pochází z vyšších sfér. Souhlasíš?
Asi pochází, ale já sám nejsem na takové úrovni, abych mohl o tom hovořit. Jestli má hudba něco vyjadřuje, je to fajn, ale já o tom nic nevím. Pro mě je to jen shluk líbivých zvuků a harmonií, které mi evokují nějakou náladu. Ale jestli je v tom něco víc, o tom ať hovoří někdo jiný.
Experimentální soireé Sax´O´Phono
Zajímavým hudebním zážitkem by mohla být páteční party v Mecce - Sax'O'Phono Live, které spojuje vokálisty, instrumentalisty a DJeje. Zajímavým čtením by pro vás mohly být dva rozhovory: se saxofonistou Ivanem Myslikovjanem a s Patrickem Bergmanem, kteří na této akci vystupují.
Svého času jsi poslal demo k nám do 'úřadu' do Demoline a dneska už držíš v ruce svoje první CD. Co si o tom celém myslíš?
Hmm. I když to bude znít ne příliš skromně, nic se pro mě nemění. Pravě dokončuji skladby tvořené letos. Mají název E### a bude se to jmenovat "Therefore". Opravdu muziku si tvořím pro svou radost.
Takže pro radost říkáš. A máš radost i z nového CD Because?
Mám. Dokonce někdy kroutím hlavou nad tím, jak jsem to mohl všechno tak vytvořit. Jak k lepšímu tak k horšímu. Snažím se posunout dál, ale je to dost těžké opouštět své klišé. Možná že se mi to nedaří, možná, že ano, to nejsem schopen posoudit. "Because" je má práce za rok 2000, "Therefore" je 2001.... Co víc dodat.
Když jsi kdysi začínal dělat muziku, co se ti honilo hlavou?
Nic zvláštního. Pro mě se to stalo prostou potřebou. Netvořím umění, ani se o to nepokouším. Dokonce nemám potřebu někomu něco sdělovat, nějaké své pocity, duševní pochody. Pro mě je odměna, když si poslechnu to co za celý rok vytvořím a mám z toho dobry pocit, nebo dokonce husí kůži. To je asi to nej... Z toho taky vyplívá, proč ty divné názvy skladeb a proč ta kvantita.
A co se ti honí v hlavě dnes, jsi přece jen zkušenější, máš jistě líp zařízené studio...
Z toho všeho, co se děje okolo vydání CD, jsem dost zmaten. Nemohu ani říci, že by mi to hřálo mé EGO. Spíš naopak. Dělat rozhovory, prezentovat se veřejně, dělat fotky. Ano fotky, ty mi dělají největší šrámy na mém egu.
Říkáš, že nemáš potřebu být viděn a ani se netoužíš prezentovat svojí muzikou. Přesto tvoje hudba sklízí značné ovace a to první CD vlastně teprve vychází...
Nemohu říct, že nemám potřebu být viděn a slyšen, já ..., já jen, já jsem s tím opravdu nepočítal. Co se týká ovací, o tom nic moc neví. Je pravda, kritika už nějaká byla, a to převážně kladná. Lhal bych, kdybych řekl, že mě to vadí. Nevadí, je to příjemné, ale ten pocit trvá tak krátce, jak rychle přichází. Opravdu, to je dost slabí důvod na to, abych dělal muziku. Je to jen zábava a potřeba. Nic víc.
Hrál jsi na Summer Of Love, kde to byl tvůj první koncert. Jak se hrálo?
Vše bylo pro mě nové. Ani jsem nestačit nasát atmosféru do sebe.
Slyšel jsem, že jsi byl hodně nervózní...
Jo to jsem byl. Ani snad kvůli tomu, že bych nevěřil tomu co dělám. Ale spíš, že ty lidi co tančili na Ladidu zklamu, že to není tak taneční. Já ani ve skutečnosti nevím, co to vlastně tvořím. Když se na to ptám padají takové divné termíny jako drum&bass, jungle, ambient, chillout, a bůh ví co ještě. Já si to asi nazvu sám, třeba drum&chill.
Když jsem viděl tvoje živé vystoupení, docela mne to překvapilo. Přiznám se, že jsem čekal spíš jednoho týpka za mašinkami, ale určitě ne několik kytar, spousty lidí na pódiu... Máš nějakou představu, kde by se živá podoba projektu Patrick Bergman měla ustálit?
Ne nemám, ani si ji zatím nedělám. Když to bude možné, tak požádám kluky aby si se mnou zahráli. A budou-li chtít... Vše je taky závislé na financích. Aby se to celé dalo co nejvíce hrát na živo, chce to hardwarové mašiny. Ale o tom si mohu nechat zatím jen zdát. Nevěřím, že by hudba něco vydělala. Když to příjde, bude to fajn, ale zatím si s tím hlavu nedělám.
Nechceš nám svoji 'kapelu' trochu představit?
Kapelu? Se Zdeňkem Ceralem (kytara - Ready Kirken) - spolupracujeme již čtvrtým rokem. Chodíme spolu na kafe, bydlíme ve stejném městě, posloucháme jiné hudební žánry. Jo a taky začínám pracovat na jeho nápadech. Bude to dost zajímavé.
Ondřej Herold (basa - Ready Kirken) - toho mi Zdeněk přivedl, když jsem dokončoval "Because". Jiří Fousek (mix, DJ, technika - skutečný přítel). A taky který mě ukázal, že existuje jiná hudba než Pet Shop Boys, New Order... Jinak měl z nás nejnáročnější úlohu na Summeru.
Nechceš jim naoplátku trochu vylepšit sound na jejich deskách?
Já, a vylepšit?! Vždyť je to muzika. Já bych to akorát tak zpitvořil. Krom toho, už jsou to mediální hvězdy...
Vím, že tvoji známí jsou i Lety Mimo, kterým jsi už na desce pomáhal...
Jo to jsem pomáhal, ale to už je nějaký ten pátek. Já ani nevěděl, že to použili. Jinak jsou to mi spolužáci ze střední školy. V počátcích zrodu této kapely jsem s nima i hrál. Dokonce je to někde na kazetě nahrané. Když už jsem u té střední, byli jsme stejně divný ročník. Mí spolužáci se prosazují v muzice víc než v oborech, který se učili. Např. Ladislav Weigert, hraje v Support Lesbiens.
Zpátky k albu. Jaká je tvoje koncepce, máš něco jako art direction?
Ne. Každý rok tvořím, a na podzim začínám uzavírat vše co jsem vytvořil. Je to jako vybrat ty nejzdařilejší skici a svázat je do desek, v mém případě "CD". Vždyť já jsem komerčně nezajímavý, já bych prošel kvantitativní inflací...
Co nás čeká na albu Because?
...jestli už někdo z vás bude rozhodnut si to koupit, raději si to nejprve poslechněte, aby jste nebyli zklamaní...
Použil jsi převážně skladby ze stejnojmenného loňského dema, ale doplnil jsi je o několik starších kousků. Máš k nim nějaký bližší vztah, že jsi z obou prvních CD vybral právě je?
Ne nemám. Je to jen z čistě tak, z té doby.
Říká se, že hudba pochází z vyšších sfér. Souhlasíš?
Asi pochází, ale já sám nejsem na takové úrovni, abych mohl o tom hovořit. Jestli má hudba něco vyjadřuje, je to fajn, ale já o tom nic nevím. Pro mě je to jen shluk líbivých zvuků a harmonií, které mi evokují nějakou náladu. Ale jestli je v tom něco víc, o tom ať hovoří někdo jiný.