PARTYINFO
SUPERSONIC GARAGE 13
Datum konání: |
25.10.2002 - pátek |
Místo konání: |
Brno - Garage Delvita - Dornych |
DJs: |
Heiko Laux (Kanzleramt/Tresor/D), Diego (Kanzleramt/D), Ňito + Javy Union (Nito Navy Organization/Hybernia/ESP), Kaisersoze (Lunar), Lucca (S.O.M.), Dodo (Bajkonur/SK), Pietro live (Caramel.cz), Bernie (Soundcought), Dave Fish (Exwired.org) chill-out: Martheen, Marcco afterparty Perpetuum: Dodo, Martheen, Kaisersoze |
Info: |
http://www.supersonicgarage.cz... |
Popis: |
dekorace, videoanimace Exwired.org, tearoom, laser show vstup 190 (do 14.10.) / 230 (do 25.10.) / 260 CZK |
Supersonic Garage se stěhuje do většího prostoru
Supersonic Garage se stěhuje do většího vytápěného prostoru v areálu Delvita Brno, vstup zůstává stejný, z ulice Dornych. Prostor s kapacitou cca 3000 lidí má spoustu členitých výběžků, prostorný chill-out a šatnu.
Již od čtvrtka je vytápěn. Intenzivně pokračují práce na dekoracích (bude zde staré auto Lincoln) a navážení aparatury, světel, toalet...
Interaktivní mapa
Rozhovor s Luccou
Supersonic Garage se stěhuje do většího vytápěného prostoru v areálu Delvita Brno, vstup zůstává stejný, z ulice Dornych. Prostor s kapacitou cca 3000 lidí má spoustu členitých výběžků, prostorný chill-out a šatnu.
Již od čtvrtka je vytápěn. Intenzivně pokračují práce na dekoracích (bude zde staré auto Lincoln) a navážení aparatury, světel, toalet...
Rozhovor s Luccou
Co je nového u Luccy?
Právě jsem se vrátila ze zajímavé akce Danube Rave 19.10. Linzi, kde hrál můj oblíbený Stanny Frannsen a také Sven Vath, Alex Kowalski a lahůdka Paul Brtschitsch z německého labelu Frisbee.
Těším se samozřejmě také na Supersonic Garage, kde se těším zejména na vynikající Španěly Ňita a Javy Union.
Co pro tebe znamená Supersonic Garage?
Je to nejstarší brněnská akce a spolu s Hradhousem nejznámější akce moji domovské agentury Mersey. Obě dvě akce mají odlišný charakter od všeho, co se v Brně děje, tudíž mají trošku odlišné publikum. Supersonic Garage byla moje první velká párty, dělala jsem tam v 17 go go tanečnici, :) byly jsme z toho s kamarádkou Ditou úplně na větvi. Akce se tehdy konala přímo pod luxusním hotelem International a šatnu jsme měly v jednom z pokojů hotelu - jezdilo se tam přímo z garáží stříbrným výtahem.
Proslýchá se, že máš vydat vlastní desku, kdy to bude?
Už od června intenzivně prozkoumávám programy Reason a Fruity Loops, jednou týdně chodím na VUT Brno na konzultace s profesionálním zvukovým inženýrem. V podstatě jsem se pár měsíců s tím vším hodně trápila, ale nyní jsme vytvořili společné studio s DJem Berniem a sedíme v našem vznikajícím studiu každý den do noci. Zdá se že vše je na dobré cestě, začínám do elektronických postupů vidět.
Co takové vznikající studio obsahuje?
Mám 3 gramofony, mixpult Ecler, 2 výkonné počítače, minidisk, minulý týden jsem koupila drummaschine XBase 09. Ve studiu jsou dva monitory 15" a pár studiových boxů Tannoy. Příští měsíc budu kupovat syntezátor. Mám spoustu vlastních nápadů a zvuků, ale technicky mě hodně radí Bernie.
Máš nějaké vzory, nebo představu jakou hudbu chceš dělat?
Můj absolutní vzor, převyšující všechny na této planetě je Mathew Bushwacka. Je to perfektní zvukový inženýr a zároveň jeho věci mají šťávu. Jeho studio je velká místnost s mnoha klávesovými nástroji, baskytarami, kytarami, bubínky a samozřejmě elektronikou a počítači. Jsem si naprosto jistá, že zajímavé věci nelze dělat pouze se softwarem. Můj druhý vzor je Richie Hawtin. A na třetím místě je Umek. Chci dělat pestré nápadité desky, spíše do techna, ale i melodičtější věci. Přemýšlím také o podpůrném videoklipu, ale to je zatím jen nejasný plán.
Videoklipu? Jaký to má smysl?
Například Sven Vath nebo Timo Maas doplňují své skladby videoklipem. Věci se pak dostanou k
širšímu publiku. Žijeme v době, kdy promotion hraje velkou roli. Natočit videoklip napadlo mého
manažera a zajímá se o to i L.P.Fish, uvidíme zda z toho něco bude. Prioritní je kvalitní track.
Jaké jsou Tvé DJské zážitky z poslední doby?
No největší zážitek bylo hraní s Gayle San v Abatonu na Mega Club Techno, netušila jsem, že
Gayle je tak vyjímečná DJka, snad jen Rakušanka Electric Indigo má takovou energii a šarm.
Bohužel v Abatonu hodně skákaly jehly, takže můj set byl nanic, strašně to člověka otráví,
když se celou dobu nervuješ. Ale jinak to bylo super. A samozřejmě Hradhouse - ten se letos povedl nejvíce ze všech ročníků.
Jaký je Tvůj vztah k ostatním DJkám, proslýchá se, že mezi "ženami za pultem" je větší rivalita než mezi DJs.
Musím upřimně přiznat, že to tak je. Velmi obdivuji La Di Du, ale ostatní DJky beru jako konkurentky a rivalita zde je. Snažím se tuto vlastnost v sobě potlačit a přistupovat k nim přátelsky a případně vytvořit nějakou babskou noc v Brně kam bych si pozvala Niku 77, Lauru Level či Miss Renny. Líbí se mi jak to dělá Electric Indigo - pomáhá začínajícím DJkám, vytváří jejich internetovou databanku... atd.
Ve kterých klubech jsi v současnosti rezidentka?
Dostala jsem novou rezidentní noc v klubu Perpetuum, čehož si velmi vážím, na Moravě nejvíce hraji ve Fabricu Ostrava, je to klub s velkou návštěvností, má výborný management. Barumba je nejhezčí klub vůbec, ale nedohodli jsme se na financích, tak tam nyní nehraji. Pak ještě jezdím 2x ročně do U-klubu Bratislava, je to tam úžasné.
A co vzdálenější budoucnost?
Učím se španělsky a čeká mě prosincové turné ve Španělsku a na jaře znovu Kolumbie, Uruguay, Argentina. Snažím se trochu zvolnit tempo a na věci se pořádně soustředit, teď je to strašně hektické, mám až 14 hraní za měsíc, mnohdy 3x za noc a to se musí lépe uspořádat.
Rozhovor se španělským DJem Javy Union
Rozhovor s Luccou k Supersonic Garage.
Právě jsem se vrátila ze zajímavé akce Danube Rave 19.10. Linzi, kde hrál můj oblíbený Stanny Frannsen a také Sven Vath, Alex Kowalski a lahůdka Paul Brtschitsch z německého labelu Frisbee.
Těším se samozřejmě také na Supersonic Garage, kde se těším zejména na vynikající Španěly Ňita a Javy Union.
Co pro tebe znamená Supersonic Garage?
Je to nejstarší brněnská akce a spolu s Hradhousem nejznámější akce moji domovské agentury Mersey. Obě dvě akce mají odlišný charakter od všeho, co se v Brně děje, tudíž mají trošku odlišné publikum. Supersonic Garage byla moje první velká párty, dělala jsem tam v 17 go go tanečnici, :) byly jsme z toho s kamarádkou Ditou úplně na větvi. Akce se tehdy konala přímo pod luxusním hotelem International a šatnu jsme měly v jednom z pokojů hotelu - jezdilo se tam přímo z garáží stříbrným výtahem.
Proslýchá se, že máš vydat vlastní desku, kdy to bude?
Už od června intenzivně prozkoumávám programy Reason a Fruity Loops, jednou týdně chodím na VUT Brno na konzultace s profesionálním zvukovým inženýrem. V podstatě jsem se pár měsíců s tím vším hodně trápila, ale nyní jsme vytvořili společné studio s DJem Berniem a sedíme v našem vznikajícím studiu každý den do noci. Zdá se že vše je na dobré cestě, začínám do elektronických postupů vidět.
Co takové vznikající studio obsahuje?
Mám 3 gramofony, mixpult Ecler, 2 výkonné počítače, minidisk, minulý týden jsem koupila drummaschine XBase 09. Ve studiu jsou dva monitory 15" a pár studiových boxů Tannoy. Příští měsíc budu kupovat syntezátor. Mám spoustu vlastních nápadů a zvuků, ale technicky mě hodně radí Bernie.
Máš nějaké vzory, nebo představu jakou hudbu chceš dělat?
Můj absolutní vzor, převyšující všechny na této planetě je Mathew Bushwacka. Je to perfektní zvukový inženýr a zároveň jeho věci mají šťávu. Jeho studio je velká místnost s mnoha klávesovými nástroji, baskytarami, kytarami, bubínky a samozřejmě elektronikou a počítači. Jsem si naprosto jistá, že zajímavé věci nelze dělat pouze se softwarem. Můj druhý vzor je Richie Hawtin. A na třetím místě je Umek. Chci dělat pestré nápadité desky, spíše do techna, ale i melodičtější věci. Přemýšlím také o podpůrném videoklipu, ale to je zatím jen nejasný plán.
Videoklipu? Jaký to má smysl?
Například Sven Vath nebo Timo Maas doplňují své skladby videoklipem. Věci se pak dostanou k
širšímu publiku. Žijeme v době, kdy promotion hraje velkou roli. Natočit videoklip napadlo mého
manažera a zajímá se o to i L.P.Fish, uvidíme zda z toho něco bude. Prioritní je kvalitní track.
Jaké jsou Tvé DJské zážitky z poslední doby?
No největší zážitek bylo hraní s Gayle San v Abatonu na Mega Club Techno, netušila jsem, že
Gayle je tak vyjímečná DJka, snad jen Rakušanka Electric Indigo má takovou energii a šarm.
Bohužel v Abatonu hodně skákaly jehly, takže můj set byl nanic, strašně to člověka otráví,
když se celou dobu nervuješ. Ale jinak to bylo super. A samozřejmě Hradhouse - ten se letos povedl nejvíce ze všech ročníků.
Jaký je Tvůj vztah k ostatním DJkám, proslýchá se, že mezi "ženami za pultem" je větší rivalita než mezi DJs.
Musím upřimně přiznat, že to tak je. Velmi obdivuji La Di Du, ale ostatní DJky beru jako konkurentky a rivalita zde je. Snažím se tuto vlastnost v sobě potlačit a přistupovat k nim přátelsky a případně vytvořit nějakou babskou noc v Brně kam bych si pozvala Niku 77, Lauru Level či Miss Renny. Líbí se mi jak to dělá Electric Indigo - pomáhá začínajícím DJkám, vytváří jejich internetovou databanku... atd.
Ve kterých klubech jsi v současnosti rezidentka?
Dostala jsem novou rezidentní noc v klubu Perpetuum, čehož si velmi vážím, na Moravě nejvíce hraji ve Fabricu Ostrava, je to klub s velkou návštěvností, má výborný management. Barumba je nejhezčí klub vůbec, ale nedohodli jsme se na financích, tak tam nyní nehraji. Pak ještě jezdím 2x ročně do U-klubu Bratislava, je to tam úžasné.
A co vzdálenější budoucnost?
Učím se španělsky a čeká mě prosincové turné ve Španělsku a na jaře znovu Kolumbie, Uruguay, Argentina. Snažím se trochu zvolnit tempo a na věci se pořádně soustředit, teď je to strašně hektické, mám až 14 hraní za měsíc, mnohdy 3x za noc a to se musí lépe uspořádat.
Rozhovor se španělským DJem Javy Union
Pohybuješ se na španělské scéně od roku 1993, můžeš nějak popsat vývoj Vaší scény v období do současnosti?
Je to naprosto stejné jako v začátcích, pouze vývoj hudby a dokonalejší zvuk desek je jiný. Dříve někteří Djs byli známí a populární pouze v oblasti kde žili, Španělsko je totiž relativně velké. Nyní je vše více business, bookingy jsou profesionálnější, ve všem je větší vliv medií a tudíž řada DJs je populární v celém Španělsku i v zahraničí. U nás, narozdíl od České Republiky, je velký problém dělat akce mimo kluby, je velmi těžké dostat potřebná povolení. Politici se rádi líbí voličům tím, že "bojují proti drogám a hluku". V klubech je to však velmi dobré, lidé jsou tolerantní k různým stylům a zajímají se o nové DJs a producenty. Španělsko zažívá velký boom taneční hudby a myslím, že patří po této stránce ke špičce v Evropě.
Můžeš nám vysvětlit co to je "Hybernia" a co to je "Union Productions"?
Hybernia a Union Production (zde působím i já) jsou dvě největší agentury po Sonaru působící ve Španělsku. Hybernia produkuje velké parties na jihu Španělska se sevětoznámými umělci jakými jsou Marco Carola, Ben Sims, Dave Angel, Pascal FEOS a další. Union Productions je velká bookingová agentura, která vysílá DJs od Portugalska, přes celé Španělsko až do Jižní Ameriky. Vždycky pracujeme s nejbližšími agnety velkých DJs, pracujeme velmi tvrdě.
Máš vlastní obchod s deskami a produkuješ vlastní hudbu. Kolik tracků jsi již vlastně vytvořil?
Obchod má na starosti moje žena Lady K -, docela známá španělská DJka, já pracuji v Seville u Union Productions a pomáhám s parties agentury Hybernia na jihu Španělska. Mám vlastní značku Plain records a zatím jsem vydal 4 tracky a dalších několik vyjde ještě tento rok.
Jaký cítíš rozdíl mezi španělskou scénou a děním v Jížní Americe, kde hráváš?
Hrál jsem v Kolumbii, Panamě, Mexiku a Venezuele. V Kolumbii jsou nejbláznivější lidé a je to tam nyní naprosto fantastické jelikož tam vše začalo před pár lety, hrálo zde již spousta světových jmen jako Carl Cox, Monika Kruse, vše zde jde neuvěřitelně nahoru, otevírají se nové kluby, kavárny, obchody, vznikají noví promotéři. Španělsko je více usedlé a lidé nejsou již zdaleka tak divocí, ale pořád to tu je docela OK.
Máš raději show ze 4 gramofonů (s Ňitem) nebo se lépe hudebně vyjadřuješ jen ze dvou?
Já strašně rád hraju s Ňitem, ale je velice odlišné hrát sám. Když hraješ sám, můžeš si organizovat set jak chceš, ve dvou musíš přenášet myšlenky na toho druhého a potřebuješ mít k sobě pravého partnera. Hraní ze dvou gramců je náročnější, ale když se povede, lidé se dostávají ještě do většího varu než u dvou gramců. Může to být dokonalá show. Naopak, když hraješ ze 4 s někým kdo ti nesedí - výsledkem je naprostá hrůza!!
V České Republice stále více DJs uznávají španělské mixpulty Ecler, můžeš říci který mixpult nejraději používáš?
Mám nejraději Pioneer DJM 600, ale musím říci, že Ecler se ve Španělsku hodně používá a má velice dobrý zvuk i technické parametry. Rozhodně je kvalitnější než dříve používaný Rodec.
Jaký je tvůj názor na Ibizu, je to ostrov kvalitní hudby nebo jen umělohmotová britská disko zóna??
Ibiza je tak intenzivní místo, že každý druh hudby zde má své místo, či den v klubu. Paradoxní je, že většina DJs jsou cizinci, zejména Britové, ale i Italové, Němci. Cizinci jsou pro Ibizu velmi důležití, protože je to především turistické centrum a turisté chtějí "své" stars. Musím ale říci, že i Španělé se zde stále více prosazují.
Zpět k Tvé tvorbě, můžeš nám prozradit jaké vymoženosti používáš?
Používám PC a drum machines, roland jp-8080, drumstation novation, yamaha 01v, pulsar soundcard, tr-rack korg, virus...
Jaké to je s drogami ve Španělsku, stajné jako u nás?
Ja jsem u Vás nikdy nebyl, ale předpokládám, že s drogami to je stejné po celém světě.
Tvé top 10?
1. - theory 12.2 next wave.v2 - harcell/johan bacto
2. - tsunami 005 - No man's land - christian wunch
3. - sheep 28 - contamination - christian wunch
4. - c-side 005 - paul mac
5. - plain 004 - nightmare - javy union
6. - continual - identity - takaaki itoh
7. - soma 21 - afterplan e.p. - percy x
8. - blueprint - jackal e.p. - oliver ho
9. - real vinyl - substorm - mark williams&Jim Fish
10. - symbolism 008 - paul mac rmx
Heiko Laux: na pomezí techna, tranceu a electra
Rozhovor se španělským DJem Javy Union k Supersonic Garage.
Je to naprosto stejné jako v začátcích, pouze vývoj hudby a dokonalejší zvuk desek je jiný. Dříve někteří Djs byli známí a populární pouze v oblasti kde žili, Španělsko je totiž relativně velké. Nyní je vše více business, bookingy jsou profesionálnější, ve všem je větší vliv medií a tudíž řada DJs je populární v celém Španělsku i v zahraničí. U nás, narozdíl od České Republiky, je velký problém dělat akce mimo kluby, je velmi těžké dostat potřebná povolení. Politici se rádi líbí voličům tím, že "bojují proti drogám a hluku". V klubech je to však velmi dobré, lidé jsou tolerantní k různým stylům a zajímají se o nové DJs a producenty. Španělsko zažívá velký boom taneční hudby a myslím, že patří po této stránce ke špičce v Evropě.
Můžeš nám vysvětlit co to je "Hybernia" a co to je "Union Productions"?
Hybernia a Union Production (zde působím i já) jsou dvě největší agentury po Sonaru působící ve Španělsku. Hybernia produkuje velké parties na jihu Španělska se sevětoznámými umělci jakými jsou Marco Carola, Ben Sims, Dave Angel, Pascal FEOS a další. Union Productions je velká bookingová agentura, která vysílá DJs od Portugalska, přes celé Španělsko až do Jižní Ameriky. Vždycky pracujeme s nejbližšími agnety velkých DJs, pracujeme velmi tvrdě.
Máš vlastní obchod s deskami a produkuješ vlastní hudbu. Kolik tracků jsi již vlastně vytvořil?
Obchod má na starosti moje žena Lady K -, docela známá španělská DJka, já pracuji v Seville u Union Productions a pomáhám s parties agentury Hybernia na jihu Španělska. Mám vlastní značku Plain records a zatím jsem vydal 4 tracky a dalších několik vyjde ještě tento rok.
Jaký cítíš rozdíl mezi španělskou scénou a děním v Jížní Americe, kde hráváš?
Hrál jsem v Kolumbii, Panamě, Mexiku a Venezuele. V Kolumbii jsou nejbláznivější lidé a je to tam nyní naprosto fantastické jelikož tam vše začalo před pár lety, hrálo zde již spousta světových jmen jako Carl Cox, Monika Kruse, vše zde jde neuvěřitelně nahoru, otevírají se nové kluby, kavárny, obchody, vznikají noví promotéři. Španělsko je více usedlé a lidé nejsou již zdaleka tak divocí, ale pořád to tu je docela OK.
Máš raději show ze 4 gramofonů (s Ňitem) nebo se lépe hudebně vyjadřuješ jen ze dvou?
Já strašně rád hraju s Ňitem, ale je velice odlišné hrát sám. Když hraješ sám, můžeš si organizovat set jak chceš, ve dvou musíš přenášet myšlenky na toho druhého a potřebuješ mít k sobě pravého partnera. Hraní ze dvou gramců je náročnější, ale když se povede, lidé se dostávají ještě do většího varu než u dvou gramců. Může to být dokonalá show. Naopak, když hraješ ze 4 s někým kdo ti nesedí - výsledkem je naprostá hrůza!!
V České Republice stále více DJs uznávají španělské mixpulty Ecler, můžeš říci který mixpult nejraději používáš?
Mám nejraději Pioneer DJM 600, ale musím říci, že Ecler se ve Španělsku hodně používá a má velice dobrý zvuk i technické parametry. Rozhodně je kvalitnější než dříve používaný Rodec.
Jaký je tvůj názor na Ibizu, je to ostrov kvalitní hudby nebo jen umělohmotová britská disko zóna??
Ibiza je tak intenzivní místo, že každý druh hudby zde má své místo, či den v klubu. Paradoxní je, že většina DJs jsou cizinci, zejména Britové, ale i Italové, Němci. Cizinci jsou pro Ibizu velmi důležití, protože je to především turistické centrum a turisté chtějí "své" stars. Musím ale říci, že i Španělé se zde stále více prosazují.
Zpět k Tvé tvorbě, můžeš nám prozradit jaké vymoženosti používáš?
Používám PC a drum machines, roland jp-8080, drumstation novation, yamaha 01v, pulsar soundcard, tr-rack korg, virus...
Jaké to je s drogami ve Španělsku, stajné jako u nás?
Ja jsem u Vás nikdy nebyl, ale předpokládám, že s drogami to je stejné po celém světě.
Tvé top 10?
1. - theory 12.2 next wave.v2 - harcell/johan bacto
2. - tsunami 005 - No man's land - christian wunch
3. - sheep 28 - contamination - christian wunch
4. - c-side 005 - paul mac
5. - plain 004 - nightmare - javy union
6. - continual - identity - takaaki itoh
7. - soma 21 - afterplan e.p. - percy x
8. - blueprint - jackal e.p. - oliver ho
9. - real vinyl - substorm - mark williams&Jim Fish
10. - symbolism 008 - paul mac rmx
Heiko Laux: na pomezí techna, tranceu a electra
Německý dj a producent Heiko Laux se narodil v německém městě Bad Neuheim, které leží asi 30 minut autem od Frankfurtu. Čtyři dny v týdnu pracuje v pobočce distribuční společnosti Neuton v Offenbachu a o víkendu, sám nebo s přáteli, sedí mezi mašinkami a skládá. Všechno podřizuje hudbě a více než na celou scénu se soustředí na svůj boj se syntetizátory. Heiko Laux žije v sekvencích svých skladeb.
V současné době provozuje Heiko tři labely. Nejznámější Kanzleramt, a dva méně známé, k2o a U-Turn. Samotné jméno "Kanzleramt" pochází z jedné skladby, kterou vytvořil někdy mezi lety 1990 a 1992. Když v roce 1992 otvíral se svým bratrem Bernhardem v Bad Neuheimu "techno-pub", bylo jasné, jaký název ponese. Na skladbu již všichni zapomněli, ale název přetrvává dál a přejímá jej v roce 1994 i nově založený label. Hospůdka se v té době díky stížnostem na přílišný hluk ruší.
Během prvního roku působení Kanzleramtu vyšly čtyři 12" desky (Patrick Lindsey, Ben Jamin, Heiko Laux a NotSignal, za kterým stál Anthony Rother). Veliký zlom nastává v roce 1995 při vydání Kanzleramt 006. Jelikož z prvních 6 vydaných desek nedostal díky distributorovi ani marku, rozhodne se svoje plány trochu poopravit. Mění distribuční společnost (na Neuton, kde nyní pracuje) a své agresivnější já odsunuje na label U-Turn a Kanzleramtu přenechá to jemnější. Kanzleramt 006 je tak velice poklidná deska na obalu ozdobena dětskými malůvkami, které nechal nakreslit dětmi ze svého okolí. Hvězda této značky začala stoupat a Laux rozšiřuje repertoár o další německé skladatele, např. Christiana Morgensterna, Johannese Heila, Voodooamta nebo Dje Slipa. Sám na čas začíná spolupracovat s králem electra Anthony Rotherem v projektu Sodiac, anebo se třemi neznámými mladíky, od kterých dostal demo. Následně s nimi stráví tři víkendy ve studiu a pod pseudonymem Total Planet Refreshment vydávají tvrdší minimalistické skladby (např. KA010 - Birds Of Pressure).
V dnešní době je sídlo Kanzleramtu přemístěno do Berlína. Repertoár se neustále rozšiřuje, ale koncepčně se stále zaměřuje na minimalističtější pojetí trancem ovlivněného techna. Jedním z posledních Heikových počinů je album Ornaments (KA069). Jedná se spíše o poslechovější skladby, ale o to více jsou propracované. První polovinu tvoří příjemné rovné a nepříliš komplikované záležitosti se spoustou basových a tranceových linek, ale často v minimalistickém nebo detroitském hávu. Album vrcholí skladbou Ornaments, aranžemi a trubkou ne nepodobnou skladbě "Man With The Red Face" od Laurenta Garniera. V druhé polovině alba se nám Heiko představuje ve zlámaných beatech a ke konci přidává dvě minimalistické perličky (tranceovější Walkout a millsovské Fields of Tokyo).
Na Kanzleramtu je zvykem, že se části z alba vydají před i po samotném albu: "Často pracuji s množstvím skladeb a nevím, která z nich je pro album ta pravá verze. Z toho pak vznikají ty 12". Často je materiál tak dobrý, že se z něho dají vydat dvě verze. Pak je analyzuji a rozhoduji, jestli bude některá z nich remixovaná. Jako na posledním albu. Rozhodl jsem se, že udělám verzi Ornaments bez kopáku. Nedávno vyšla na Kanzleramtu (KA075) spolu s verzí, kde je použito méně syntetizátorů," popisuje Heiko Laux svůj tvůrčí proces.
Lauxovy práce se objevují nejen na Kanzleramtu. Vydává také na vlastních labelech k2o nebo U-Turn, často pod pseudonymem Apathism. K2o funguje jako sublabel Kanzleramtu a zaměřuje se na poslechovější styly. Tento label je otevřen širšímu poli skladatelů i posluchačů, a proto není nijak specificky vyhraněný, Heiko Laux označuje label jako optimální platformu pro soundtracky nebo experimenty konceptuálních umělců. Zato U-Turn, label na Kanzleramtu nezávislý, zpracovává v technu ty tvrdší a temnější motivy. Je jakousi komorou, kde si skladatelé můžou vybít svou potencionální agresi na dj-toolech, které nedosahují různorodosti a hloubky Kanzleramtu. Objevují se zde různé acidové nebo funky motivy a label se tak lehce zvukově přibližuje Jeffu Millsovi nebo Cristianu Vogelovi. Lauxovo Gnoom's Boogie EP patřilo k nejlepším deskám roku 1995.
"U-Turn je a není acid label. Právě vydávaný U-Turn 005 není žádný klasický acid, má sice podobné zvuky, ale ne takové, které by label zařadilo mezi klasické vyznavače 303. V budoucnu bych chtěl jít více tímto směrem. Moje labely mi ukazují, jak jsem se vyvíjel v minulosti vyvíjel. A tak takové skladby, jako na prvních U-Turnech, už nikdy nevydám. Jsou příliš tranceové a vcelku jednoduché, ale tak jsem na tom tehdy byl." Heiko Laux vydává i na cizích labelech, jako např. I220 nebo Tresor a další.
Dvakrát ve svém životě se Heiko Laux pokusil o živé vystoupení. Naposledy to bylo v roce 1996. Avšak když zjistil, že je to příliš pracné, musí tahat mnoho věcí a přitom nedokáže nastavit zvuk přesně tak, jak potřebuje, začal se věnovat pouze djingu. Heikovy současné sety jsou při pohledu na jeho vlastní tvorbu až překvapivě rychlé, kolem 145 BPM. Výběr desek má opravdu široký, od minimalistického electra, přes funky techno až po trancovější záležitosti. Určitě nás potěší několika hitovkami, ale i precizním hraním ze tří gramofonů. Hlavním znakem jeho setů je různorodost, každou chvíli se přeléváme do jiného hudebního moře a jásáme nad novými obzory. I když někdy hraje až moc naivně veselé a líbivé skladby, rozhodně není nudným djem.
P.S. Do ruky se mi dostala kompilace Tresor.100, kde má Heiko Laux jednu kratičkou, asi tříminutovou, skladbu. Na prvních pár poslechů se mi docela líbila, byl to úderný minimal s close-haty jako kladivy a docela pěknou elektro basovou linkou. Po delším studiu jsem zjistil, že tato kompozice je vlastně dílem dvou skladeb: jedna hraje vlevo a druhá vpravo; společné mají close-haty a kopák, liší se právě v oné basové lince. Originální nápad a kytička navíc pro Heiko Lauxe.
zdroje: www.kanzeramt.com, www.techno.de, www.weeklydig.com, www.electroempire.com, www.klang-boutique.de, kanzleramt showcase document
Supersonic Garage 13
Německý DJ a producent Heiko Laux se narodil v německém městě Bad Neuheim, které leží asi 30 minut autem od Frankfurtu. Čtyři dny v týdnu pracuje v pobočce distribuční společnosti Neuton v Offenbachu a o víkendu, sám nebo s přáteli, sedí mezi mašinkami a skládá. Všechno podřizuje hudbě a více než na celou scénu se soustředí na svůj boj se syntetizátory. Heiko Laux žije v sekvencích svých skladeb.
V současné době provozuje Heiko tři labely. Nejznámější Kanzleramt, a dva méně známé, k2o a U-Turn. Samotné jméno "Kanzleramt" pochází z jedné skladby, kterou vytvořil někdy mezi lety 1990 a 1992. Když v roce 1992 otvíral se svým bratrem Bernhardem v Bad Neuheimu "techno-pub", bylo jasné, jaký název ponese. Na skladbu již všichni zapomněli, ale název přetrvává dál a přejímá jej v roce 1994 i nově založený label. Hospůdka se v té době díky stížnostem na přílišný hluk ruší.
Během prvního roku působení Kanzleramtu vyšly čtyři 12" desky (Patrick Lindsey, Ben Jamin, Heiko Laux a NotSignal, za kterým stál Anthony Rother). Veliký zlom nastává v roce 1995 při vydání Kanzleramt 006. Jelikož z prvních 6 vydaných desek nedostal díky distributorovi ani marku, rozhodne se svoje plány trochu poopravit. Mění distribuční společnost (na Neuton, kde nyní pracuje) a své agresivnější já odsunuje na label U-Turn a Kanzleramtu přenechá to jemnější. Kanzleramt 006 je tak velice poklidná deska na obalu ozdobena dětskými malůvkami, které nechal nakreslit dětmi ze svého okolí. Hvězda této značky začala stoupat a Laux rozšiřuje repertoár o další německé skladatele, např. Christiana Morgensterna, Johannese Heila, Voodooamta nebo Dje Slipa. Sám na čas začíná spolupracovat s králem electra Anthony Rotherem v projektu Sodiac, anebo se třemi neznámými mladíky, od kterých dostal demo. Následně s nimi stráví tři víkendy ve studiu a pod pseudonymem Total Planet Refreshment vydávají tvrdší minimalistické skladby (např. KA010 - Birds Of Pressure).
V dnešní době je sídlo Kanzleramtu přemístěno do Berlína. Repertoár se neustále rozšiřuje, ale koncepčně se stále zaměřuje na minimalističtější pojetí trancem ovlivněného techna. Jedním z posledních Heikových počinů je album Ornaments (KA069). Jedná se spíše o poslechovější skladby, ale o to více jsou propracované. První polovinu tvoří příjemné rovné a nepříliš komplikované záležitosti se spoustou basových a tranceových linek, ale často v minimalistickém nebo detroitském hávu. Album vrcholí skladbou Ornaments, aranžemi a trubkou ne nepodobnou skladbě "Man With The Red Face" od Laurenta Garniera. V druhé polovině alba se nám Heiko představuje ve zlámaných beatech a ke konci přidává dvě minimalistické perličky (tranceovější Walkout a millsovské Fields of Tokyo).
Na Kanzleramtu je zvykem, že se části z alba vydají před i po samotném albu: "Často pracuji s množstvím skladeb a nevím, která z nich je pro album ta pravá verze. Z toho pak vznikají ty 12". Často je materiál tak dobrý, že se z něho dají vydat dvě verze. Pak je analyzuji a rozhoduji, jestli bude některá z nich remixovaná. Jako na posledním albu. Rozhodl jsem se, že udělám verzi Ornaments bez kopáku. Nedávno vyšla na Kanzleramtu (KA075) spolu s verzí, kde je použito méně syntetizátorů," popisuje Heiko Laux svůj tvůrčí proces.
Lauxovy práce se objevují nejen na Kanzleramtu. Vydává také na vlastních labelech k2o nebo U-Turn, často pod pseudonymem Apathism. K2o funguje jako sublabel Kanzleramtu a zaměřuje se na poslechovější styly. Tento label je otevřen širšímu poli skladatelů i posluchačů, a proto není nijak specificky vyhraněný, Heiko Laux označuje label jako optimální platformu pro soundtracky nebo experimenty konceptuálních umělců. Zato U-Turn, label na Kanzleramtu nezávislý, zpracovává v technu ty tvrdší a temnější motivy. Je jakousi komorou, kde si skladatelé můžou vybít svou potencionální agresi na dj-toolech, které nedosahují různorodosti a hloubky Kanzleramtu. Objevují se zde různé acidové nebo funky motivy a label se tak lehce zvukově přibližuje Jeffu Millsovi nebo Cristianu Vogelovi. Lauxovo Gnoom's Boogie EP patřilo k nejlepším deskám roku 1995.
"U-Turn je a není acid label. Právě vydávaný U-Turn 005 není žádný klasický acid, má sice podobné zvuky, ale ne takové, které by label zařadilo mezi klasické vyznavače 303. V budoucnu bych chtěl jít více tímto směrem. Moje labely mi ukazují, jak jsem se vyvíjel v minulosti vyvíjel. A tak takové skladby, jako na prvních U-Turnech, už nikdy nevydám. Jsou příliš tranceové a vcelku jednoduché, ale tak jsem na tom tehdy byl." Heiko Laux vydává i na cizích labelech, jako např. I220 nebo Tresor a další.
Dvakrát ve svém životě se Heiko Laux pokusil o živé vystoupení. Naposledy to bylo v roce 1996. Avšak když zjistil, že je to příliš pracné, musí tahat mnoho věcí a přitom nedokáže nastavit zvuk přesně tak, jak potřebuje, začal se věnovat pouze djingu. Heikovy současné sety jsou při pohledu na jeho vlastní tvorbu až překvapivě rychlé, kolem 145 BPM. Výběr desek má opravdu široký, od minimalistického electra, přes funky techno až po trancovější záležitosti. Určitě nás potěší několika hitovkami, ale i precizním hraním ze tří gramofonů. Hlavním znakem jeho setů je různorodost, každou chvíli se přeléváme do jiného hudebního moře a jásáme nad novými obzory. I když někdy hraje až moc naivně veselé a líbivé skladby, rozhodně není nudným djem.
P.S. Do ruky se mi dostala kompilace Tresor.100, kde má Heiko Laux jednu kratičkou, asi tříminutovou, skladbu. Na prvních pár poslechů se mi docela líbila, byl to úderný minimal s close-haty jako kladivy a docela pěknou elektro basovou linkou. Po delším studiu jsem zjistil, že tato kompozice je vlastně dílem dvou skladeb: jedna hraje vlevo a druhá vpravo; společné mají close-haty a kopák, liší se právě v oné basové lince. Originální nápad a kytička navíc pro Heiko Lauxe.
zdroje: www.kanzeramt.com, www.techno.de, www.weeklydig.com, www.electroempire.com, www.klang-boutique.de, kanzleramt showcase document
Supersonic Garage 13
Známá brněnská párty Supersonic Garage vznikla v roce 1997 a stala se inspirací pro celou řadu dalších megaparties, které tak vytvořily fenomén "brněnská technoscéna" (chronologicky následovala v roce 1998 Citadela, 99 Apokalypsa, Orion Hall a Bassblaster). Po téměř dvouleté pauze, se akce vrátila ve velkém stylu v květnu 2002. Ve velkém stylu proto, že hlavní hvězdou dvanáctých "garáží" byl jeden z absolutně nejuznávanějších světových DJs a producentů - Ital Marco Carola.
Ukázalo se, že i v přemíře konkurenčních akcí si Supersonic Garage zachovává originalitu a kouzlo, které je dáno velice zajímavým prostředím Garáží Delvita i celkovou dramaturgií a koncepcí. Členitý industriální prostor s chill outem se ukázal být ideální kulisou pro vytvoření nezapomenutelné atmosféry, která mnohdy ve velkých halách nevzniká.
Pořadatel akce - brněnská agentura Mersey (Hradhouse, Metronome, Eternity) se na projektu Supersonic Garage nepodílel vždy sám, prvních 8 parties bylo vytvořeno ve spolupráci s G-Production (Orion Hall, Mácháč), nejvýznamnější techno agenturou v ČR a "jedenáctka" zase s uherskohradišťskou firmou Vichr.
Třinácté pokračování bude premiérou spolupráce s agenturou Exwired.org, která je 50% podílníkem Supersonic Garage 13 a obohatí párty o celou řadu nových nápadů.
Hlavní hvězdou akce bude berlínský experimentátor a producent Heiko Laux, který se moravskému publiku naposledy představil před dvěma lety v olomoucké Barumbě.
Velkou lahůdkou bude vystoupení dvou španělských DJs z druhé největší španělské agentury Union Productions. Španělé Ňito a Javy Union vystoupí ve dvouhodinové show ze čtyř gramofonů a dvou mixpultů (španělských mixpultů Ecler).
V hlavním čase se také objeví velice talentovaný brněnský producent Dave Fish, který v listopadu vydává svoji první desku.
Pečlivě se připravuje i originální chillout, kde se bude hrát downtempo a experimentální ambient.
Po technické stránce bude opět připraven vynikající zvukový systém Mach Sling Shot, světla tentokrát budou řešena prostorově, protože se ukázalo, že při nižším stropu je nutné světla uspořádat rovnoměrně v celém tanečním prostoru.
Garáže budou před akcí vyčištěny a bude zajištěn větší počet stolků, židlí a pohovek, aby bylo zvýšeno celkové pohodlí návštěvníků. Posíleny budou také dekorace v režii MT (autor například úžasných lampionů na Hradhouse 2002) a Exwired.org.
Vstupenky na akci jsou distribuovány v sítích Ticketpro a Ticketstream a jsou k dostání ve všech dalších hlavních moravských předprodejích.
Cena vstupenek je 190 Kč do 14.10., 230 do 25.10. a 260 na místě.
Doprovodné CD Supersonic Garage - mixed by Lucca je součástí říjnového časopisu Rave.
Info: www.supersonicgarage.cz
Line-up:
19.00 Bernie (Soundcought)
20.00 Pietro Live (Caramel.cz)
21.00 Diego (D)
22.30 Kaisersoze (Lunar)
00.00 Heiko Laux (Kanzleramt/D)
01.30 Ňito + Javy Union (Hybernia/ESP)
03.30 Dave Fish (Exwired.org)
05.00 Lucca (S.O.M.)
06.30 Dodo (Bajkonur/SK)
08.00 end
chill-out: Martheen, Marcco
afterparty Perpetuum: Dodo, Martheen, Kaisersoze
Známá brněnská párty Supersonic Garage vznikla v roce 1997 a stala se inspirací pro celou řadu dalších megaparties, které tak vytvořily fenomén "brněnská technoscéna" . Po téměř dvouleté pauze, se akce vrátila ve velkém stylu v květnu 2002. Ve velkém stylu proto, že hlavní hvězdou dvanáctých "garáží" byl jeden z absolutně nejuznávanějších světových DJs a producentů - Ital Marco Carola.
Ukázalo se, že i v přemíře konkurenčních akcí si Supersonic Garage zachovává originalitu a kouzlo, které je dáno velice zajímavým prostředím Garáží Delvita i celkovou dramaturgií a koncepcí. Členitý industriální prostor s chill outem se ukázal být ideální kulisou pro vytvoření nezapomenutelné atmosféry, která mnohdy ve velkých halách nevzniká.
Pořadatel akce - brněnská agentura Mersey (Hradhouse, Metronome, Eternity) se na projektu Supersonic Garage nepodílel vždy sám, prvních 8 parties bylo vytvořeno ve spolupráci s G-Production (Orion Hall, Mácháč), nejvýznamnější techno agenturou v ČR a "jedenáctka" zase s uherskohradišťskou firmou Vichr.
Třinácté pokračování bude premiérou spolupráce s agenturou Exwired.org, která je 50% podílníkem Supersonic Garage 13 a obohatí párty o celou řadu nových nápadů.
Hlavní hvězdou akce bude berlínský experimentátor a producent Heiko Laux, který se moravskému publiku naposledy představil před dvěma lety v olomoucké Barumbě.
Velkou lahůdkou bude vystoupení dvou španělských DJs z druhé největší španělské agentury Union Productions. Španělé Ňito a Javy Union vystoupí ve dvouhodinové show ze čtyř gramofonů a dvou mixpultů (španělských mixpultů Ecler).
V hlavním čase se také objeví velice talentovaný brněnský producent Dave Fish, který v listopadu vydává svoji první desku.
Pečlivě se připravuje i originální chillout, kde se bude hrát downtempo a experimentální ambient.
Po technické stránce bude opět připraven vynikající zvukový systém Mach Sling Shot, světla tentokrát budou řešena prostorově, protože se ukázalo, že při nižším stropu je nutné světla uspořádat rovnoměrně v celém tanečním prostoru.
Garáže budou před akcí vyčištěny a bude zajištěn větší počet stolků, židlí a pohovek, aby bylo zvýšeno celkové pohodlí návštěvníků. Posíleny budou také dekorace v režii MT (autor například úžasných lampionů na Hradhouse 2002) a Exwired.org.
Vstupenky na akci jsou distribuovány v sítích Ticketpro a Ticketstream a jsou k dostání ve všech dalších hlavních moravských předprodejích.
Cena vstupenek je 190 Kč do 14.10., 230 do 25.10. a 260 na místě.
Doprovodné CD Supersonic Garage - mixed by Lucca je součástí říjnového časopisu Rave.
Info: www.supersonicgarage.cz
Line-up:
19.00 Bernie (Soundcought)
20.00 Pietro Live (Caramel.cz)
21.00 Diego (D)
22.30 Kaisersoze (Lunar)
00.00 Heiko Laux (Kanzleramt/D)
01.30 Ňito + Javy Union (Hybernia/ESP)
03.30 Dave Fish (Exwired.org)
05.00 Lucca (S.O.M.)
06.30 Dodo (Bajkonur/SK)
08.00 end
chill-out: Martheen, Marcco
afterparty Perpetuum: Dodo, Martheen, Kaisersoze