PARTYINFO

 

ATOMIC JAM

Datum konání:
30.08.2002 - pátek
Místo konání:
Olomouc - Barumba
DJs:
Max Duley (ARC Records/UK), Mike-T (Sushibaby/D), Alleki & Kobylka
Popis:
vstup 120/150 CZK (předprodej v Olomouci: Barumba, Indies, Titty Twister Skate Shop)
 
 
Max Duley - bio, rozhovor, diskografie
Tento víkend v rámci v warm-upů na Citadelu - Decoder vystoupí v Čechách jeden z jejích headlinerů - Max Duley. V pátek hraje v olomoucké Barumbě a v sobotu v pardubickém Atomicu.
 
 Max Duley Max Duley žije a pracuje v Ealingu v západním Londýně. Taneční hudbě se věnuje od roku 1992, tehdy hrál poprvé v Londýně. Po třech letech vydatného DJingu se rozhodl začít s vlastní produkcí. V období mezi lety 96 - 99 se plně soustředil na stavbu studia, vybrušování stylu a techniky práce v něm.

Debutní desku vydal na respektovaném labelu kamaráda a do nedávna také spolubydlícího (odstěhoval se, protože se bude brzy ženit) Olivera Ho Meta, v roce 1998. Ve stejném období také vymyslel a zrealizoval experimentální CD "Descent", kompilaci, která presentuje práci producentů z Ealingu. Na CD představují reálnou možnost odklonu elektronické hudby od taneční podoby k vzdálenějším zvukovým experimentům s různým dopadem účinku podle individuálního založení, rozpoložení a stavu mysli posluchače. Jednu promo kopii Descent poslal Max také majiteli labelu Knee Deep, vysoce uznávané osobnosti světa taneční hudby producentovi a DJ Rushovi. Evidentní Rushův zájem o tvorbu Maxe se promítl v navázání spolupráce která vyústila vydáním "Beyond The Pale EP" - Knee Deep 07 v roce 99.

Kladné odezvy na publikovaný materiál usnadnily Maxovi rozhodování při zakládání vlastního labelu. Vznikl ARCart, který má dvě divize ARC a ARC(ANE). Label velmi rychle zaujal pozornost publika a diskografie Maxe Duley se začala rozvíjet. Díky nabitému DJ programu, šíří majitel ARC velmi efektivně svou práci po celém světě.

ARC presentuje tanečnější podobu Maxovy hudby a produkce podobně zaměřených umělců. ARC(ANE) je mnohem více deep & dark, orientovaná na náročnější podobu hudby Maxe Duley, zahrnuje mimo jiné i příležitostné projekty blížící se house music jako například série Elegant Manouevres. ARC je mnohem ostřejší přičemž dokazuje, že hudba nemusí být nutně hlučná a rychlá aby byla tvrdá.

ARCart patří do rodiny labelů z londýnského Ealingu. Meta, Light + Dark, Continual, Figment, Exist, Rogue Beat, Segment a Descent společně atakují dancefloory na celém světě.


Rozhovor

Dlouho jsme se neviděli, co je nového u Maxe Duley producenta a DJ?

Nic moc zajímavého. Chvíli jsem pracoval v Irsku, to bylo v pohodě, potkal jsem tam spoustu skvělých lidí. Teď mám novou práci, která stojí za h..no, ale v podstatě je lepší než ta předešlá, která stále za ještě větší h..vno. Kromě těchto věcí, se opravdu nic moc nezměnilo.

Tvá poslední produkce, byla společná se Stevem Bailey na Rodz-Konez, co nový Arc nebo Arcane?

Bylo to split EP na Rodz-Konez, nedělali jsme ty tracky společně, nespecifikovali jsme však kdo kterou skladbu produkoval. Někteří lidé to poznají, jiní se pletou. John Peel zahrál obě strany desky ve své pravidelné rozhlasové show, což je skvělé, protože John Peel je legenda, já jej skutečně respektuji. Kdysi jsem zůstával hodně dlouho vzhůru, abych si mohl jeho show nahrávat. Nedávno jsem také dělal jednu desku pro Bena Simse a jeho nový label Ingoma. Je to tribal věc. Nový Arcane se objeví už hodně brzy, bude to číslo 6, produkoval jej Tommy Gillard, mám tam jeden remix, poté přijde #7, která budou mou klasikou a #8 bude Elegant Manoeuvres part III, takže se můžeš těšit na hodně temné groovy.

Když jsme spolu dělali poslední interview, říkal jsi mi jak špatná je situace s techno parties v Londýně, zlepšilo se to?

V průběhu posledního roku se situace rozhodně o dost zlepšila. Vznikla celá řada menších parties, které kombinují techno s ostatními styly. Jak jsem řekl jsou to malé parties různě po barech a menších klubech, ale atmosféra je tam vždycky perfektní. Stále tady vévodí moderní a trend parties, v podstatě jedinou velkou techno akcí stále zůstává Lost. Díky všem těm malým parties, začalo spolupracovat hodně lidí, je to legrace, vzniká tady jakási opravdová komunita. Přemýšlím o tom, že se přestěhuji z Ealingu směrem více do centra Londýna, kde se odehrávají všechny tyhle akce.

Kde jsi v posledních měsících hrál?

Dvakrát jsem hrál v Japonsku, což bylo absolutně okouzlující, jen být tam je zajímavé a hrát tam je dokonalé, protože oni fakt milují techno, mají rádi experimenty, šílí na danceflooru, takže jsem se tam opravdu cítil skvěle, udělal jsem obrovský report o své cestě do Japonska, můžete se podívat na http://www.ARCart.org/japan

Co nějaké zajímavé produkce, které jsi v poslední době slyšel, zaujal Tě nějaký producent?

hmmmm, to je vždycky poměrně dost složitá otázka. Moc se nezajímám o to, co se děje ne scéně. Téměř vůbec nekupuji desky, a když už jdu nakupovat , většinou si vyberu hodně staré věci. Konečně jsem si postavil silný počítač, který mi umožňuje poslouchat hudbu z internetu, takže stahuji hodně setů a všechna ta muzika je pro mě nová, většinou ani nevím, kdo ji dělal. Tento týden jsem slyšel hodně dobrou desku od Paul Baileyho na 1881 Records. Je to nový label, tracky jsou hodně temné a matoucí.

Tohle nebude Tvé první a určitě ne ani poslední hraní u nás, poprvé jsi hrál na Vortexu, poté na spoustě dalších parties, vracíš se k nám rád?

Moc rád u vás hraji, protože jste skvělé publikum. Pokaždé, když jsem u vás získám spoustu nových přátel, to je bezvadné. Zahrál jsem u vás možná nejlepší set mého života, v Praze na Garážích, bylo to kouzelné, mohl jsem si s muzikou dělat, co jsem chtěl a lidem se to líbilo. Bylo to ovšem neobvyklé, protože, normálně jsou clubbeři o dost náročnější, u vás se skutečně silně zaměřují na hudební kulturu, starají se více o "kulturu" než o "hudbu". Ale to je problém spousty zemí...

Jakou budoucnost teď plánuješ Arc a Arcane, budeš další produkce dělat sám, nebo přizveš další umělce, jako v minulosti Takaaki Itoh nebo Hardcell?

Další Arcane bude od Tommy Gillarda, který produkuje na Continual a vlastním Rough Beats, jeho muzika je pěkná a temná. Jsem stále nakloněn vydávání muziky od kohokoliv, ale jeho hudba musí odpovídat mým představám a koncepci labelu, což je hodně striktní termín, který se týká především atmosféry tracků a jejich účinnosti na danceflooru. Dostal jsem několik dem z celého světa a většinou jsem si říkal "proč mi to vlastně posílají?!?"

Vyzkoušel jsi už novou technologii Final Scratch, co si o tomto fenoménu myslíš?

Zatím jsem to ještě nezkoušel. Slyšel jsem, jak to používali dva různí DJs, 3 nebo 4 krát. Nikdy jsem to však nezkusil sám, takže přesně nevím jak to zní, když hraješ. Chápu, že je to úžasná technologie, ale nerozumím tomu, proč s tím lidé hrají donekonečna 2 nebo 4 beatové smyčky, které zní stále naprosto stejně. Slyšel jsem, že to teď používá Surgeon, takže bych ho rád viděl, protože si myslím, že někdo s dobrou představivostí, jakou Tony určitě má, může s touhle technologií dokázat zajímavé věci.

Koupil sis teď v poslední době nějaké nové mašinky do studia?

Ne, nic jsem nepřidával už více než dva a půl roku. Necítím potřebu. Možná si brzy koupím plnou verzi Logic Audio, a zrealizuji myšlenky na tvorbu hudby pomocí počítače, ale zatím se to neděje.

Co trička Arc/Ane, o kterých jsme se spolu už několikrát bavili? :)

eeeerrrm, myslím, že jsem před chvíli viděl jedno projít pod oknem... ale ne to byl kůň. Samozřejmě je to super myšlenka, ale stojí peníze, a já mám stále hodně věcí na práci a peněz se mi jaksi nedostává. Kdybych je nechal udělat, určitě bych je potom chtěl všechny jen tak rozdat a to by mě opravdu stálo hodně peněz, takže musím počkat, až začnu vydělávat více peněz muzikou, což se možná nikdy nestane!!


Discografie

'Watch As We Now Drift' 5 skladeb EP META {M003} květen 1998
'Beyond The Pale' 5 skladeb EP KNE'DEEP {KD07} duben 1999
'Lobe Yoga' 4 skladby EP HIGH OCTANE {HOR12} září 1999
'Like Tears In Rain' 4 skladby EP (as MIST) COSMIC {COS21}červenec2000
'Through Tongue And Skin' 4 track EP (as MIST) COSMIC 2001

ARCart

ARC

'Joyrage' 4 track EP ARCMD01 květen 1999
'This Weak Flesh' 4 track EP ARC02 srpen 2000
'Walking Wounded' 4 track EP ARC03 září 2000
'Bliss Within Agony' 4 track EP ARC04 červen 2001
'Canal' 4 track EP ARC05 červenec2001

ARC(ANE)

'Elegant Manoeuvres' 4 track EP ARCN01 únor 2000
'Storyteller' 4 track EP ARCN02 červenec 2000
'Body Conscious' 4 track EP ARCN03 říjen 2000
'Mute Embrace' see MISC. below ARCN04 březen 2001
'Speech Emphasis' 4 track EP ARCN05 duben2001
'S/HE' 3 track EP ARCN06 2001

OSTATNÍ PROJEKTY

REMIXY

'Voice' pro Andrew McLauchlan FIGMENT {FIG03} červen 1999
'Lantau Funk' pro Jamie Ball TURNING POINT {TP01} srpen 1999
'Second Nature' pro Rob Alcock & Tommy Gillard CONTINUAL {CON02r} září 2000
'Step To Makin'' pro Takaaki Itoh ELECTRACOM {EC14} leden 2001
'Melancolia' pro Mike Parker GEOPHONE {GEO07} únor 2001
'Encounter' pro Ben Sims THEORY {TH10.2} březen 2001
'Greet The Sun' pro Hardcell SKUNKWORKS {SK12} září 2001

KOMPILACE

4 tracky na 'Preaching Through The Converted' CD DESCENT {001} srpen 1998
'Dementia' na 'Chorusline' double 12" EP FIGMENT {FIG04} srpen 1999
'Happy Again' na 'Trackhead vol.4' EP DARK HOUSE MUSIC {DHM8}srpen 1999
'Hopeful' na 'Series II' EP MORPHEUS PRODUCTIONS {MP02}listopad 1999
'Serenade' na 'Octane Rating 2000.1' HIGH OCTANE {HOR19} březen 2000
'What Is This?' ne 'EXIST' CD EXIST březen 2001
'Slap' na 'Biomolecular Rhythms vol.3' CD MOLECULAR léto 2001

DALŠÍ PROJEKTY

ARCN04 'Mute Embrace': EP obsahující ARC(ANE) materiál předělaný Hardcellem (SKUNKWORKS), Takaaki Itoh (ELECTRACOM/STIMULUS) & Mike Parker (GEOPHONE). březen 2001
Split EP s Mike Parker ne jeho labelu GEOPHONE .
Split EP se Stevem Bailey na jeho labelu RODZ KONEZ.
Připravuje také remix projekt pro kalifornský projekt DELAY.
 
Max Duley v olomoucké Barumbě

Flyer

 
flyer
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016