PARTYINFO
DECADANCE...FALL
Datum konání: |
16.11.2002 - sobota |
Místo konání: |
Liberec - KD |
DJs: |
main stage - Jim Masters (Final Scratch, Base, UK), Ladida, Lucca (techno set), Daho & Ginger, Josef Sedloň Roxy stage - Dan Cooley, Airto, Cubik, Daiff Cooker |
Info: |
http://www.crystalhouse.cz... |
Popis: |
vstup 240/290 CZK, start 20:00, end 06:00 oficial afterparty: nově zrekonstruovaný klub Liquid, Liberec |
Jim Masters - bio
Jim Masters začal působit na taneční scéně v UK již počátkem osmdesátých let. Dnes je jedním z nejdůležitějších promotérů a DJů v Británii. Podepsal se pod dvě z nejpopulárnějších undergroundových nocí v Londýně a okolí. Jde o noci ULTIMATE BASE, které spolupořádá s Carlem Coxem v klubu Velvet Rooms a Open Torture s Billy Nastym v slovutném The End. Tyto akce se staly nejváženějšími a nejdéle běžícími techno večery v UK a v celosvětovém měřítku jsou považovány za jedny z nejlepších klubových nocí. Úspěch ULTIMATE BASE už přesáhl hranice Anglie a v dnešní době se pravidelné akce konají v Barceloně, Athénách a Lisabonu a jednorázové po celém světě.
Jimovi počátky jsou spojeny s akcí The Saville Row, která se stylově zaměřovala na soul, rnb, jazz a funk. Tyto akce brzy přerostly v první acid jazzové parties, na kterých se začínají objevovat i první DJs jako Norman Jay a Diles Petterson. Velký vliv na Jimův vývoj měl i ostrov lásky Ibiza, kam oDJel jako jeden z prvních Britských DJů v roce 1989 objevovat tamnější klubovou scénu nabízející zcela odlišné pojetí a více uvolněné vibrace plynoucí z baleárského soundu.
Jim svoji vášeň a znalosti taneční hudby uplatnil při svém působení na pozici redaktora magazínu TOUCH, který byl nedílnou součástí radiové stanice Kiss FM. Odtud už byl jen krok k jeho další významné životní kapitole.
Počátkem devadesátých let řídil promotion v nově otevřeném klubu Ministry of Sound a následně se stává jeho ředitelem. Zodpovídá nejen za dramaturgii klubu, ale i nahrávacího labelu. Jeho činnost přináší ovoce v podobě světového věhlasu, který klub získal. Jimův hudební instinkt vede jeho dramaturgii cestou experimentů a zakládání nový trendů, jejichž výsledkem jsou nové noci plné nejodvázanější zábavy. Nápady jako Open all Hours (stále otevřeno) se dnes jeví jako klíčové prvky ve vývoji celé UK taneční scény.
Jim ve svých nocích dává příležitost v té době ještě v kolébce taneční hudby neznámým jménům jako např. DJ Danny Tenaglia, Sven Vath, DJ Sneak, Armand van Helden a umožňuje debut formacím jako jsou Underworld, Chemical Brothers či Leftfield. Jeho party "IT IS WHERE IT IS" představují nejlepší nové techno producenty jako např. Laurent Garnier, Aphex Twin a Derrick May.
Jeho vlastní label OPEN získal kultovní status díky vydávání hudby jež odráží atmosféru veleúspěšné noci Open all Hours i díky výběru umělců jako Green Velvet, Carl Craig apod. Všechny nově vstřebané vjemy z těchto počinů se přirozeně odrážejí i v Jimově stylu.
Po více než 5 letech tvrdého řemesla se díky zvyšující se komercionalizaci rozhoduje roku 1996 opustit Ministry.
Se svým nejbližším spolupracovníkem a přítelem Carlem Coxem se podílí na veleúspěšné kompilaci F.A.C.T. 2 a spolu vyjíždí na triumfální celosvětové turné. Následuje další neméně úspěšná kompilace The Sound of Ultimate B.A.S.E. JIM MASTERS A CARL COX touto spoluprací pouze potvrdili svoji pozici na samém vrcholu DJského umění a komerčního úspěchu.
Následující roky coby nejzářivější DJská celebrita vystupuje po celém světě a kromě rezidencí v UK v klubech THE END a VELVET se stává rezidentem i v nejslavnějším americkém klubu TWILLO v New Yorku a rovněž v klubu Industry v Torontu. Dále pak ve Španělském klubu Florida 135 a v Portugalském ROCKS v Portu. Zúčastňuje se obrovského množství akcí a všech významných světových hudebních festivalů.
Lidé se ho v té době ptají jestli není šílené stihnout díky překonávání časových pásem hrát na 3 akcích v různých kontinentech v jednom dni. V této hektické době absolvuje přes 1000 vystoupení v 50zemích světa a jeho kalendář vypadá jako turné po 200 nejlepších klubech světa. Mezi nejzajímavější patří Jimův set v Manile, který přenáší kabelová televize a sleduje jej přes 6 milionů lidí. O tři týdny později zažívá své vrcholné okamžiky na akci Rock in Rio, kde svým show přivádí k šílenství dav čítající 200 tisíc lidí.
Toto neuvěřitelné období přináší Jimovi další výzvu. V roce 1999 dostává nabídku od BBC RADO ONE nahrát komplilaci řady Essential mix. Následuje další nabídka nahrát jeden ze dvou Essential mixů připravovaných k výročí příchodu Milénia. Jimův mix "ORIGINS (end of the 20th Century)" představuje 50tracků mapujících vývoj elektonické taneční hudby. Tento mix je dodnes považován za nejúžasnější průřez taneční scénou a patří k nejposlouchanějším počinům z řady Essential mix.
Podobný set - průřez představil Jim i při svém vystoupení s Carlem Coxem v Praze a podmanil si desettisíc návštěvníků této akce.
FINAL SCRATCH
S ohledem na výše zmíněná fakta se nemůžeme divit, že jméno Jim Masters nechybí ani u další zlomové události na poli taneční scény. FINAL SCRATCH - Richie Hawtin a John Acquaviva měli první prototypy, které testovali a s výrobcem precizovali pro sériovou výrobu. První sérově vyrobený FINAL SCRATCH nemohl připadnout nikomu jinému než Jimovi, který jej premiérově představil v Anglii.
A v čem vidí Jim Masters výhody tohoto systému?
Rád ve svých setech kombinuji různé styly - techhouse, techno, elektro. To znamená, že v počítači mám přes 2000 tracků, z kterých mohu vybírat aniž bych s sebou vláčel obrovské množství vinylů. Umožňuje mi to například zařazovat i materiál, který mi někdo z kolegů pošle na posouzení a vyzkoušení na párty. Tento materiál může být nový jen několik dnů či hodin, což znamená, že oficiálně teprve vyjde nebo se také do obchodů vůbec nedostane. Materiál mi posílají kupříkladu mladí začínající producenti z Čech a i když jde mnohdy o skutečně výtečné věci, tak se z důvodů finančních nároků na vinyl vůbec nedostanou. Moje sety jsou v současné době plné podobných exklusivit, které jinde a možná už nikdy neuslyšíte.
Změna headlinera listopadové Decadance
Jim Masters začal působit na taneční scéně v UK již počátkem osmdesátých let. Dnes je jedním z nejdůležitějších promotérů a DJů v Británii. Podepsal se pod dvě z nejpopulárnějších undergroundových nocí v Londýně a okolí. Jde o noci Ultimate Base, které spolupořádá s Carlem Coxem v klubu Velvet Rooms a Open Torture s Billy Nastym v slovutném The End.
Jimovi počátky jsou spojeny s akcí The Saville Row, která se stylově zaměřovala na soul, rnb, jazz a funk. Tyto akce brzy přerostly v první acid jazzové parties, na kterých se začínají objevovat i první DJs jako Norman Jay a Diles Petterson. Velký vliv na Jimův vývoj měl i ostrov lásky Ibiza, kam oDJel jako jeden z prvních Britských DJů v roce 1989 objevovat tamnější klubovou scénu nabízející zcela odlišné pojetí a více uvolněné vibrace plynoucí z baleárského soundu.
Jim svoji vášeň a znalosti taneční hudby uplatnil při svém působení na pozici redaktora magazínu TOUCH, který byl nedílnou součástí radiové stanice Kiss FM. Odtud už byl jen krok k jeho další významné životní kapitole.
Počátkem devadesátých let řídil promotion v nově otevřeném klubu Ministry of Sound a následně se stává jeho ředitelem. Zodpovídá nejen za dramaturgii klubu, ale i nahrávacího labelu. Jeho činnost přináší ovoce v podobě světového věhlasu, který klub získal. Jimův hudební instinkt vede jeho dramaturgii cestou experimentů a zakládání nový trendů, jejichž výsledkem jsou nové noci plné nejodvázanější zábavy. Nápady jako Open all Hours (stále otevřeno) se dnes jeví jako klíčové prvky ve vývoji celé UK taneční scény.
Jim ve svých nocích dává příležitost v té době ještě v kolébce taneční hudby neznámým jménům jako např. DJ Danny Tenaglia, Sven Vath, DJ Sneak, Armand van Helden a umožňuje debut formacím jako jsou Underworld, Chemical Brothers či Leftfield. Jeho party "IT IS WHERE IT IS" představují nejlepší nové techno producenty jako např. Laurent Garnier, Aphex Twin a Derrick May.
Jeho vlastní label OPEN získal kultovní status díky vydávání hudby jež odráží atmosféru veleúspěšné noci Open all Hours i díky výběru umělců jako Green Velvet, Carl Craig apod. Všechny nově vstřebané vjemy z těchto počinů se přirozeně odrážejí i v Jimově stylu.
Po více než 5 letech tvrdého řemesla se díky zvyšující se komercionalizaci rozhoduje roku 1996 opustit Ministry.
Se svým nejbližším spolupracovníkem a přítelem Carlem Coxem se podílí na veleúspěšné kompilaci F.A.C.T. 2 a spolu vyjíždí na triumfální celosvětové turné. Následuje další neméně úspěšná kompilace The Sound of Ultimate B.A.S.E. JIM MASTERS A CARL COX touto spoluprací pouze potvrdili svoji pozici na samém vrcholu DJského umění a komerčního úspěchu.
Následující roky coby nejzářivější DJská celebrita vystupuje po celém světě a kromě rezidencí v UK v klubech THE END a VELVET se stává rezidentem i v nejslavnějším americkém klubu TWILLO v New Yorku a rovněž v klubu Industry v Torontu. Dále pak ve Španělském klubu Florida 135 a v Portugalském ROCKS v Portu. Zúčastňuje se obrovského množství akcí a všech významných světových hudebních festivalů.
Lidé se ho v té době ptají jestli není šílené stihnout díky překonávání časových pásem hrát na 3 akcích v různých kontinentech v jednom dni. V této hektické době absolvuje přes 1000 vystoupení v 50zemích světa a jeho kalendář vypadá jako turné po 200 nejlepších klubech světa. Mezi nejzajímavější patří Jimův set v Manile, který přenáší kabelová televize a sleduje jej přes 6 milionů lidí. O tři týdny později zažívá své vrcholné okamžiky na akci Rock in Rio, kde svým show přivádí k šílenství dav čítající 200 tisíc lidí.
Toto neuvěřitelné období přináší Jimovi další výzvu. V roce 1999 dostává nabídku od BBC RADO ONE nahrát komplilaci řady Essential mix. Následuje další nabídka nahrát jeden ze dvou Essential mixů připravovaných k výročí příchodu Milénia. Jimův mix "ORIGINS (end of the 20th Century)" představuje 50tracků mapujících vývoj elektonické taneční hudby. Tento mix je dodnes považován za nejúžasnější průřez taneční scénou a patří k nejposlouchanějším počinům z řady Essential mix.
Podobný set - průřez představil Jim i při svém vystoupení s Carlem Coxem v Praze a podmanil si desettisíc návštěvníků této akce.
FINAL SCRATCH
S ohledem na výše zmíněná fakta se nemůžeme divit, že jméno Jim Masters nechybí ani u další zlomové události na poli taneční scény. FINAL SCRATCH - Richie Hawtin a John Acquaviva měli první prototypy, které testovali a s výrobcem precizovali pro sériovou výrobu. První sérově vyrobený FINAL SCRATCH nemohl připadnout nikomu jinému než Jimovi, který jej premiérově představil v Anglii.
A v čem vidí Jim Masters výhody tohoto systému?
Rád ve svých setech kombinuji různé styly - techhouse, techno, elektro. To znamená, že v počítači mám přes 2000 tracků, z kterých mohu vybírat aniž bych s sebou vláčel obrovské množství vinylů. Umožňuje mi to například zařazovat i materiál, který mi někdo z kolegů pošle na posouzení a vyzkoušení na párty. Tento materiál může být nový jen několik dnů či hodin, což znamená, že oficiálně teprve vyjde nebo se také do obchodů vůbec nedostane. Materiál mi posílají kupříkladu mladí začínající producenti z Čech a i když jde mnohdy o skutečně výtečné věci, tak se z důvodů finančních nároků na vinyl vůbec nedostanou. Moje sety jsou v současné době plné podobných exklusivit, které jinde a možná už nikdy neuslyšíte.