PARTYINFO

 

SPASTIK PLASTIK

Datum konání:
28.09.2002 - sobota
Místo konání:
Pardubice - L-klub
DJs:
Paul Damage (House of God/UK), Jay Cortez (Dead Code/Maďarsko), Daho & Ginger (NSW, Lunar), Tibor (Final Scratch/U.club/SK), Pietro (Caramel.cz), Santa (Bassline), Vinny
second floor - IM Cyber (Eastbase), Penny, Devy.B, Va.czech, Rozdvojená Osobnost, New Reality (S.M.I.S.L)
Popis:
EAW sound system, laser show, XTC testy, fresh fruits, go-go, videoprojekce
open 19:00, start 20:00, end 07:00
vstup 230/260 CZK
 
 
Interview - Paul Bailey aka Paul Damage
Headlinerem sobotní party Spastik Plastik bude britská stálice, rezident birminghamského klubu House of God, uznávaný DJ a producent nekompromisně tvrdého techna Paul Bailey aka Paul Damage. Naskytla se mi možnost tohoto svérázného chlapíka, o kterém je skoro až neuvěřitelně těžké cokoliv zjistit, vyzpovídat...
 
 Paul Damage Jak vůbec začala tvá kariéra DJeje a producenta?

Na škole jsem poslouchal hip-hop. S kamarádem jsme byli grafiťáci a malovali na opuštěné budovy továren a železnic na severu Anglie, kde jsem vyrostl. Hip-hop byl náš soundtrack pro život.

Jako děti jsme hrávali hip-hop v místním komunitním centru. Nikdy před tím sem neviděl mixovat DJeje, našimi jedinými pojítky byly obrázky Djejů a jejich vybavení z obalů nahrávek, které jsme koupili. Měli jsme jen dva řemínkáče ze 70. let v komunitním centru, a tak jsem šetřil a koupil dva velmi staré Technicse 1700 s přímým pohonem a mix Radio Shack.

Nebyl nikdo, kdo by mě učil míchat, ale věděl jsem, že hip-hopoví DJs používají 2 stejné desky, tak jsem to zkusil. Snažil jsem se kopírovat to, co jsem slyšel v nahrávkách. Poslouchal nahrávky hip-hopového DJeje Cash Money. Jeho scratching mě velmi ovlivnil.

K technu jsem se dostal mnohem později, když jsem studoval na Universitě. Lidé mi nosili jejich sbírky nahrávek v bednách, abych jim namíchal kazety. Stále mi říkají, že slyší velký vliv hip-hopu, když mě slyší hrát.

Jsi znám jako učitel Surgeona. Je to pravda? Jaký je tvůj názor na jeho produkci a vývoj, kterým se ubírá?

Tony (Anthony Childs aka Surgeon) a já jsme přáteli déle, než z nás vůbec někdo prvně použil desku. Tony už skládal hudbu, když já měl teprve pár synthů a drum machines. Já jsem ovlivnil jeho DJ styl v době, kdy začínal a naopak on mě jako producenta.

Myslím, že Tony velmi výrazně přispěl do elektronické hudby. Myslíme stejně v tom, že se oba snažíme zakomponovat vlivy techna "z venku" "dovnitř" naší hudby.

Co se, dle tvých vlastních slov, skrývá pod definicí Black Country Sound? Znamená tato definice něco určitého nebo je to jenom výraz používaný medii, aby tak schovala celou scénu Birminghamu pod jednu střechu?

Myslím si, že media používají spousty takovýchto výrazů jen proto, protože jsou příliš líná, aby řekla něco originálního. Z Birminghamu vychází hodně hudebních stylů, takže to vlastně neznamená skoro nic.

Birmingham je známý především pro Downwards (Regis, Female, Surgeon) nebo Jamese Ruskina. Spolupracuješ s nimi na tvé či jejich produkci? Jaká je tady vůbec scéna?

Preferuji práci o samotě - styl mé práce tak lépe funguje.

Do budoucna plánuji nějakou spolupráci, ale spíše z ní vzejdou diskuse o nových nápadech, ze kterých pak bude každý čerpat sám a zpracovávat je a předávat vlastním způsobem.

Co takhle House of God, můžeš mi o něm říct víc? Jsi označován jako veterán House of God. :) Viděl jsem flyery... jejich použití na kontinentu by znamenalo zánik klubu. House of God mi zní velmi mysticky. "Nebe pro techno freaky - peklo pro zbytek".

Byl jsem jeden z původních residentů, když House of God počal svou existenci před 10ti lety. Takže vlastně to asi ze mě veterána opravdu dělá. :)

House of God je v tomto jiný než ostatní kluby. Rezidentní DJs jsou tou nejdůležitější částí klubu. Všichni rezidenti jsou velmi zkušení a hrají v mnoha různých stylech - to pak dělá atmosféru velmi zvláštní. Také to znamená, že si můžeme pozvat hosty, kteří zahrají pouze proto, protože se nám líbí, co dělají a nikoliv protože mají velká jména. Pokaždé také dáváme šanci zahrát novým a málo známým lidem (pokud jsme přesvědčeni o jejich kvalitě).

Jinak všichni máme velmi zvrácený smysl pro humor, což je dle mého jedna z klíčových věcí okolo House of God... vystřelili jsme z děla přímo do davu stovky hlav z plastových figurín po domácku vyrobeným střelným prachem... polili jsme lidi divadelní krví a vysypali na ně ze stropu milióny pírek... skoro jsme celý klub několikrát podpálili... ale lidé stále chodí pro přídavek. :) (no, to snad ani ne - pozn. autora)

Jsi DJ a také producent. Dáváš přednost vystupování jako live act (stejně jako Regis) nebo jako DJ? Připravuješ nějakou World tour nebo něco takového?

Plánuji živá vystoupení, ale rozhodně dávám přednost DJingu, protože jsem s ním vyrostl.

Čeká mě několik vystoupení v Evropě a brzy se chystám vrátit hrát do Číny, na což se hodně moc těším.

Vrátíme se k tvé produkci. Tvá práce je k nalezení pod jmény Paul Damage (H.O.G. records) nebo Paul Bailey (1881 records). Co tě k tomu vedlo? Jaký vývoj předpokládáš?

Mé občanské jméno je Paul Bailey. Rozhodl jsem se založit 1881 records, kde pod tímto jménem dávám příležitost temnějším a mnohem silnějším materiálům, které jsem nahrál. První release je již v distribuci a jmenuje se "Fashion Arrest" - druhý se jmenuje "Power of X" a vyšel 9. září. O co se pokouším je vytvořit silnou, osobitou hudbu s atmosférou, která stále působí v klubech.

Děláš rád remixy?

Užívám si remixování. Je to vždy veliká zábava předělat něčí skladbu a dát jí naprosto nový, jiný směr.

Chystáš se prvně vystupovat v ČR. Víš něco o české techno scéně?

To bude moje první návštěva České Republiky (doufejme, že první z mnoha!). Slyšel jsem mnoho dobrého o českých techno parties. Opravdu se těším na nové publikum.

Co od tebe můžeme očekávat?

Budu hrát tak, jako hraji v House of God. Je to těžké popsat jiným způsobem. Rád míchám různé styly, pokaždé se snažím být odlišný a představovat skladby, které lidé neznají - Zdá se mi, že až příliš mnoho DJs hraje poněkud stejně. To je přesně to, co nedělám. Myslím, že nechám lidi udělat si obrázek o mně až poté, co mě uslyší. ;)

Děkuji za darování pro tebe tolik vzácného času a přeji hodně pohody ve studiu a v Pardubicích nashledanou.

DISCOGRAPHY:

(HOUSE OF GOD RECORDS - PAUL DAMAGE)
HOG 667 - JOSIE AND HER BEAUTIFUL HAIR
HOG 669 - MARIGOLD EP
HOG 670 - BROKEN MIND EP
HOG 671 - VARIOUS - TINA NEVER HAD A TEDDY BEAR; REMIXES FROM SURGEON, PAUL DAMAGE, BRUNO COOPER
HOG 672 - ILLEGAL CUTS EP
HOG 673 - SOUR CANDY EP
HOG 674 - THE LOCKDOWN EP
HOG 675 - ROOMS OF THE CONTAGIOUS

(1881 RECORDS - PAUL BAILEY)
E001 - FASHION ARREST EP
E002 - POWER OF X EP

Dále produkoval skladby pro Red Seal records, Embryo records, Round Records and [K]rack-troni[k].

(a opravdu velké množství remixů především méně známých producentů na menších labelech)
 
Jay Cortez Paul Damage na Spastik Plastik House of God - Birmingham, UK

Flyer

 
flyer
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016