PARTYINFO

 

SPASTIK PLASTIK

Datum konání:
28.09.2002 - sobota
Místo konání:
Pardubice - L-klub
DJs:
Paul Damage (House of God/UK), Jay Cortez (Dead Code/Maďarsko), Daho & Ginger (NSW, Lunar), Tibor (Final Scratch/U.club/SK), Pietro (Caramel.cz), Santa (Bassline), Vinny
second floor - IM Cyber (Eastbase), Penny, Devy.B, Va.czech, Rozdvojená Osobnost, New Reality (S.M.I.S.L)
Popis:
EAW sound system, laser show, XTC testy, fresh fruits, go-go, videoprojekce
open 19:00, start 20:00, end 07:00
vstup 230/260 CZK
 
 
Interview - Paul Bailey aka Paul Damage
Jay Cortez
Druhým největším tahákem party Spastik Plastik, která se bude konat 28.9. v pardubickém L-ku je Jay Cortez (Deadcode, Strip records/HU). Zde přinášíme starší rozhovor s tímto Maďarským DJ a producentem, který stojí za největšími techno eventy Maďarska.
 
 Jay Cortez ... druhým největším tahákem party Spastik Plastik, která se bude konat 28.09.2002 v pardubickém L-ku je JAY CORTEZ (Deadcode, Strip records/HU). Zde přinášíme starší rozhovor s tímto Maďarským DJ a producentem, který stojí za největšími techno eventy Maďarska.

Už na počátku devadesátých let jsi se aktivně účastnil budovaní nezávislé scény, když jsi byl členem jedné hip hopové kapely. Jak vypadal rozvoj hudební scény v Maďarsku poté, co padla železná opona?

Na začátku devadesátých let zaplavila Maďarsko spousta hudby ze západní Evropy a vzhledem k tomu, že se jednalo o hudbu pro masy, její kvalita byla často dost pochybná. Vše se řídilo tím, že jen muzika, která se hrála v televizi mohla být úspěšná. Nyní sice máme možnost tento trend změnit, ale Maďaři jsou v tomhle směru značně konzervativní a velmi závislí na mediích.

Jak se stalo, že jsi z hip hopu přesedlal na techno?

Nejprve jsem poslouchal vokální a chicagský house a také jsem samozřejmě znal tracky detroitského a anglického techna, ale pořád jsem nevěděl, do kterého hudebního směru je mám zařadit. V roce 96 jsem měl možnost slyšet hrát Laurenta Garniera, bylo to neuvěřitelné. Bylo mi jasné, že tohle je to, co jsem hledal a hned druhý den jsem začal hledat v obchodech pouze techno.

Určitě máš doma slušný techno archiv, ale jaká je v současnosti tvá nejoblíbenější deska?

Líbí se mi hodně věcí, ale nejvíc deska, kterou jsem udělal s Blasiem, Striploopz 01.

Jsi členem agentury Deadcode. Mohl bys ji nám trochu představit?

Deadcode pořádá bez nadsázky nejlepší a nejkvalitnější techno party v Madarsku - Hyperspace. Vedle toho vydává desky a funguje jako bookingová agentura.

Děláš a vydáváš vlastní hudbu, jak jsi začal?

Vedle DJingu jsem postupně začal také nakupovat vybavení do studia a pak jsem začal skládat. Moje první deska byla Omega EP, což byl pro mě jakýsi experiment. Od té doby jsem udělal několik desek a postupně jsem doplnil vybavení studia, abych mohl v budoucnu vydávat dobré věci.

Jaké vybavení používáš ve studiu?

Korg Electribe R, Korg MS 2000 R, Novation Drumstation R, Lexicon mpx500, Tc Powercore Card, Creamware Power Sampler DSP Card, PIII se zvukovou kartou Cremware Luna DSP, Cubase VST 5.0, monitory alesis M1.

To je opravdu slušné vybavení. Poslední dobou se ale zdá, že spousta lidí dává přednost spíše softwaru než hardwaru, jelikož za málo peněz dokáže odvést solidní práci. Co si myslíš třeba o programu Reason?

Je to velmi užitečný a přitom jednoduchý software, ale nemůže zvládnout vše. Myslím, že by měl obsahovat ještě několik přídavných nástrojů, aby se jeho vlastnosti zlepšily. Osobně zapojuji do procesu skládání hudby více nástrojů.

Hraješ různě po vychodní Evropě, takže jsi trochu obeznámen se situací v postkomunistických zemích. Myslíš, že se najdou nějací umělci, kteří by mohli vyšplhat na úroveň lidí jako Marco Carola nebo třeba Surgeon?

Věřím, že díky tvrdé a neustálé práci je možné se stát slavným a respektovaným, i když jsi z východní Evropy.
 
Paul Damage na Spastik Plastik House of God - Birmingham, UK

Flyer

 
flyer
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016