PARTYINFO
REVOLUTION - EPISODE 4
Datum konání: |
12.10.2002 - sobota |
Místo konání: |
Olomouc - výstaviště Flóra |
DJs: |
Mark Verbos (Simple Answer, USA), Toky (Subtech, U.club, Rumenige, SK), Tibor (Subtech, U.club, SK), Igor Pataky (Overthere), Pavel Krejdl (Techno.cz), Orbith (Bassline), Radan Mach (Depo9, Revolution), Rawent (Lunar, Rave.cz) |
Popis: |
pavilon A new massive sound system, laser show and light show by Laserlive, videoanimations, gogo dancers, decos, tatoo and hair salon vstup 249/289 CZK |
Mark Verbos (Simple Answer/Chicago/Berlin)
Mark Verbos, respektovaný producent a DJ, narodil se v Chicagu, nyní žije v Berlíně, produkuje na vlastní značce Simple Answer, 12.10.2002 vystoupí na dalším pokračování populární olomoucké party Revolution.
Umíš hrát na housle, číst noty, máš klasické hudební vzdělání, na jaké nástroje ještě hraješ?
Na housle jsem hrál jako malé dítě, poté na trumpetu, trombón, bariton horn, na klavír a kytaru. Když mi bylo 14 založili jsme s kamarádem kapelu, ale nemohli jsme najít dobrého bubeníka. K elektronické hudbě jsem se vlastně dostal díky tomu, že jsem byl nucen vymýšlet rytmy a pozadí pro mou kytaru a kamarádův zpěv. Tehdy jsem začal poslouchat hodně muziky od Wax Trax a další EBM jako Meat Beat Manifesto, Ministry, Front 242 a Nitzer Ebb. Tahle muzika mě přivedla k technu. Když jsme se třeba nemohli sejít s kamarádem, dělal jsem muziku sám. A zakrátko už jsem natáčel vlastní techno tracky.
Narodil ses v Chicagu, jednom z hlavních měst světové taneční hudby, které kluby jsi tam navštěvoval, ve kterém sis to nejvíc užíval?
Ve skutečnosti jsem se narodil zhruba hodinu cesty od Chicaga. Na scénu jsem se dostal prostřednictvím ilegálních raveů ve skladištích a na farmách. Kluby v Chicagu byly na můj vkus vždy příliš house a kosmopolitní. Dnes jsou v Chicagu už jen samé house kluby. Jednou jsem byl na akci ve skladišti s Cari Lekebuschem a Gene Huntem, bylo to legrační, protože to vypadalo, jako bychom já s Carim byli jediní bílí účastníci akce, všude kolem samí černoši. Atmosféra byla perfektní, pumping house, ale old school Chicago, trochu dirty.
Techno jsi začal poslouchat, když Ti bylo patnáct, kdy jsi začal hrát pro lidi?
První zkušenosti s hraním pro lidi mám z malých parties po sklepích, kde jsem vystupoval live. V roce 1993 mě slyšel nějaký chlápek z Drop Bass a nabídl mi hraní na jedné z jejich parties (bylo mi 16). Na jejich akce chodilo v průměru 1500 lidí, pořádali je ve skladištích a starých divadlech. Spolupracovali jsem na 6 nebo 7 parties včetně festivalu v roce 2001. Hrát z gramofonů jsem začal hrát v roce 1995, stále na stejných místech jako předtím live. To však trvalo jen do mé první návštěvy Evropy a objevení místního pojetí techna v klubech.
Vzpomeneš si ještě jakou první techno desku sis koupil?
Byl to Thomas P Heckmann na německém Oscillator. Je to legrační, když si uvědomím, že teď jsem spolu s Thomasem produkoval dvě desky. Taky jsem si tehdy koupil double pack Storm od Steve Stolla na Djax.
Na Tvých bezvadně provedených web stránkách se všichni mohou dovědět, že jsi za hraním procestoval 11 zemí, která z nich Tě nejvíc zaujala?
V téhle chvíli je jich už podstatně víc, asi bych měl stránku updateovat J Opravdu nejraději mám východní Evropu, protože lidé tam jsou hodně upřímní v projevu citů a lásky k hudbě. Možná, že v západní Evropě už to jede moc dlouho nebo toho lidi mají tolik, že akce nemusí hledat a zpohodlněli. Například akce v Chorvatsku a na Slovensku, byly lepší než všechno, co jsem zažil v Německu. Ikdyž Tresor v Berlíně je také skvělý.
Kdy jsi vlastně vydal vůbec první track?
První nahrávku jsem vydal na svém prvním labelu, který okamžitě potom zkrachoval. To bylo v roce 1994. Poté jsem vydával na mnoha evropských a amerických labelech. V podstatě jsem stál u zrodu labelu Proper v roce 1999, poté jsem založil Simple Answer, tady teď vydávám vše.
Kdy sis koupil první mašinku do studia?
Když mi bylo dvanáct let, tedy v roce 1988.
Co si myslíš o technologii Final Scratch, už jsi ji vyzkoušel?
Myslím, že znamená konec malých indie labelů jako je třeba ten můj. Vyzvedne mnoho lidí z undergroundu. Lidé si stále budou kupovat hudbu Richie Hawtina na CD, může to však zničit underground techno. Nikdy jsem to nezkoušel.
Hraješ fakt drsné a tvrdé techno, bylo tomu tak vždycky, nebo jsi hrával i jiný styl?
Když jsem začínal, hrál jsem acid a hard techno. Během let jsem se trochu změnil, ale vždy jsem se věnoval ostrému a agresivnímu technu.
Produkuješ pro několik značek, co plány, nabídky do budoucna, jaké další labely atakuješ?
Produkoval jsem už pro 26 labelů. Nyní se chci plně věnovat vlastní značce. Přesto budu vydávat něco u Drop Bass, Dosed možná na Djax a Knee Deep. Jednal jsem ještě s několika dalšími značkami, ale zatím není nic jisté.
Remixuješ jiné autory?
Ano, udělal jsem několik remixů. Pro Ellen Allien a Gabe Catanzaro. Oba remixy se nakonec vyvinuly v electro pop skladby. Připadá mi, že remixy nikdy nejsou tak dobré jako originál, proto je nedělám, nevěřím jim. Nepřijde Ti to divné vzít techno track, udělat z něj jiný techno track a nazvat to remix? Většina z těchto produkcí jsou odpad, který využívá dobré jméno mnoha umělců nebo labelů a tak se dobře prodává.
Jsi v současné době residentem nějakého klubu?
Ne. Nerad hraji víckrát na jednom místě. Baví mě cestování do nových měst.
Byl jsi už někdy v České republice? Víš něco o naší zemi a klubové kultuře?
Byl jsem na Slovensku. Hrál jsem na Boomerangu v Bratislavě v roce 2001. Bylo to absolutně neuvěřitelné. Doufám, že stejnou energii najdu i u vás v České republice.
Chtěl bys něco vzkázat lidem, kteří se na Tebe přijdou 12.10. do Olomouce podívat?
Připravte se, bude to kruté. :)
Mark Verbos (Simple Answer/USA)
Revolution 4
Mark Verbos, respektovaný producent a DJ, narodil se v Chicagu, nyní žije v Berlíně, produkuje na vlastní značce Simple Answer, 12.10.2002 vystoupí na dalším pokračování populární olomoucké party Revolution.
Umíš hrát na housle, číst noty, máš klasické hudební vzdělání, na jaké nástroje ještě hraješ?
Na housle jsem hrál jako malé dítě, poté na trumpetu, trombón, bariton horn, na klavír a kytaru. Když mi bylo 14 založili jsme s kamarádem kapelu, ale nemohli jsme najít dobrého bubeníka. K elektronické hudbě jsem se vlastně dostal díky tomu, že jsem byl nucen vymýšlet rytmy a pozadí pro mou kytaru a kamarádův zpěv. Tehdy jsem začal poslouchat hodně muziky od Wax Trax a další EBM jako Meat Beat Manifesto, Ministry, Front 242 a Nitzer Ebb. Tahle muzika mě přivedla k technu. Když jsme se třeba nemohli sejít s kamarádem, dělal jsem muziku sám. A zakrátko už jsem natáčel vlastní techno tracky.
Narodil ses v Chicagu, jednom z hlavních měst světové taneční hudby, které kluby jsi tam navštěvoval, ve kterém sis to nejvíc užíval?
Ve skutečnosti jsem se narodil zhruba hodinu cesty od Chicaga. Na scénu jsem se dostal prostřednictvím ilegálních raveů ve skladištích a na farmách. Kluby v Chicagu byly na můj vkus vždy příliš house a kosmopolitní. Dnes jsou v Chicagu už jen samé house kluby. Jednou jsem byl na akci ve skladišti s Cari Lekebuschem a Gene Huntem, bylo to legrační, protože to vypadalo, jako bychom já s Carim byli jediní bílí účastníci akce, všude kolem samí černoši. Atmosféra byla perfektní, pumping house, ale old school Chicago, trochu dirty.
Techno jsi začal poslouchat, když Ti bylo patnáct, kdy jsi začal hrát pro lidi?
První zkušenosti s hraním pro lidi mám z malých parties po sklepích, kde jsem vystupoval live. V roce 1993 mě slyšel nějaký chlápek z Drop Bass a nabídl mi hraní na jedné z jejich parties (bylo mi 16). Na jejich akce chodilo v průměru 1500 lidí, pořádali je ve skladištích a starých divadlech. Spolupracovali jsem na 6 nebo 7 parties včetně festivalu v roce 2001. Hrát z gramofonů jsem začal hrát v roce 1995, stále na stejných místech jako předtím live. To však trvalo jen do mé první návštěvy Evropy a objevení místního pojetí techna v klubech.
Vzpomeneš si ještě jakou první techno desku sis koupil?
Byl to Thomas P Heckmann na německém Oscillator. Je to legrační, když si uvědomím, že teď jsem spolu s Thomasem produkoval dvě desky. Taky jsem si tehdy koupil double pack Storm od Steve Stolla na Djax.
Na Tvých bezvadně provedených web stránkách se všichni mohou dovědět, že jsi za hraním procestoval 11 zemí, která z nich Tě nejvíc zaujala?
V téhle chvíli je jich už podstatně víc, asi bych měl stránku updateovat J Opravdu nejraději mám východní Evropu, protože lidé tam jsou hodně upřímní v projevu citů a lásky k hudbě. Možná, že v západní Evropě už to jede moc dlouho nebo toho lidi mají tolik, že akce nemusí hledat a zpohodlněli. Například akce v Chorvatsku a na Slovensku, byly lepší než všechno, co jsem zažil v Německu. Ikdyž Tresor v Berlíně je také skvělý.
Kdy jsi vlastně vydal vůbec první track?
První nahrávku jsem vydal na svém prvním labelu, který okamžitě potom zkrachoval. To bylo v roce 1994. Poté jsem vydával na mnoha evropských a amerických labelech. V podstatě jsem stál u zrodu labelu Proper v roce 1999, poté jsem založil Simple Answer, tady teď vydávám vše.
Kdy sis koupil první mašinku do studia?
Když mi bylo dvanáct let, tedy v roce 1988.
Co si myslíš o technologii Final Scratch, už jsi ji vyzkoušel?
Myslím, že znamená konec malých indie labelů jako je třeba ten můj. Vyzvedne mnoho lidí z undergroundu. Lidé si stále budou kupovat hudbu Richie Hawtina na CD, může to však zničit underground techno. Nikdy jsem to nezkoušel.
Hraješ fakt drsné a tvrdé techno, bylo tomu tak vždycky, nebo jsi hrával i jiný styl?
Když jsem začínal, hrál jsem acid a hard techno. Během let jsem se trochu změnil, ale vždy jsem se věnoval ostrému a agresivnímu technu.
Produkuješ pro několik značek, co plány, nabídky do budoucna, jaké další labely atakuješ?
Produkoval jsem už pro 26 labelů. Nyní se chci plně věnovat vlastní značce. Přesto budu vydávat něco u Drop Bass, Dosed možná na Djax a Knee Deep. Jednal jsem ještě s několika dalšími značkami, ale zatím není nic jisté.
Remixuješ jiné autory?
Ano, udělal jsem několik remixů. Pro Ellen Allien a Gabe Catanzaro. Oba remixy se nakonec vyvinuly v electro pop skladby. Připadá mi, že remixy nikdy nejsou tak dobré jako originál, proto je nedělám, nevěřím jim. Nepřijde Ti to divné vzít techno track, udělat z něj jiný techno track a nazvat to remix? Většina z těchto produkcí jsou odpad, který využívá dobré jméno mnoha umělců nebo labelů a tak se dobře prodává.
Jsi v současné době residentem nějakého klubu?
Ne. Nerad hraji víckrát na jednom místě. Baví mě cestování do nových měst.
Byl jsi už někdy v České republice? Víš něco o naší zemi a klubové kultuře?
Byl jsem na Slovensku. Hrál jsem na Boomerangu v Bratislavě v roce 2001. Bylo to absolutně neuvěřitelné. Doufám, že stejnou energii najdu i u vás v České republice.
Chtěl bys něco vzkázat lidem, kteří se na Tebe přijdou 12.10. do Olomouce podívat?
Připravte se, bude to kruté. :)