PARTYINFO

 

CHRISTMAS PARTY III

Datum konání:
25.12.2002 - středa
Místo konání:
Kutná Hora - Lorec
DJs:
Paul Mac, Inigo Kennedy, Jeff Milligan, Toky, Luke Sun, Agent, Benelux DJs (Benco & Svetlux), Matrix, Džejár, Tom, Lord Space
Info:
http://www.dcpromo.cz...
info@dcpromo.cz
Popis:
30 kW EAW sound, videoprojection, dancers, laser show, fruit bars
open 17:30, start 18:00, end 07:30
předprodej 240 CZK (25.11.-20.12. 16:00)
 
 
Rozhovory: Paul Mac a Inigo Kennedy; line-up a afterparty Rozhovor Benelux DJs Rozhovor s Tokym Rozhovor - DJ Luke Sun
Jeff Milligan a Paul Mac na Chrtistmas Party
Tohoto sympatického kanaďana a bývalého anglického hip-hop DJe si budete moci poslechnout na vánoční akci v Kutné Hoře. Jejich profil a seznam zahájených předprodejí si přečtete zde.
 
Jeff Miligan aka Algorithm (Montreal, Kanada)

V roce 1986, ve svých čtrnácti letech, poprvé Jeff Milligam (aka Algorythm) ukázal svou orientaci na elektronickou hudbu ve svém rodném městě Ontariu v Kanadě. Jeho blízkost k největšímu jezernímu trojúhelníku - Toronto, Chicago, Detroit - vedla k Jeffovu převážnému ovlivnění rannými americkými lety housu a techna. Jeff mohl vysílat na collage v radiu v programu, který podporoval první severoamerické pořady housové hudby. Každý víkend Jeff cestoval do Toronta pro UK a US novinky, které měl možnost slyšet v rádiu před týdnem, nebo čtrnácti dny. Jeff se brzo stal posedlým vinyly a vybavením do studia, se kterým se dá tvořit hudba. Na střední škole každý den když měl přestávku na oběd, chodil do místního nahrávaciho studia v Allistonu (Ontario), kde slepoval prasklé nahrávací pásky, opravoval mikrofony a dělal další práce, které patřili ke studiu. Časem Jeff dostával místo platu možnost vypůjčit si vybavení studia a tak si vytvořil vlastní zvukový systém.

V 16-ti letech začal Jeff věnovat pozornost různým torontským skladištním party. Nakonec sám pocítil nutnost změny a začal s J. Haynesem (přítel ze střední školy) pořádat místní vystoupení, aby podpořili hudbu, kterou mají rádi. Jejich show se stala velikým úspěchem. Jeff brzo koupil dva Technicse 1200 (místo pásů, které poháněli desku) a Akai sampler. Ještě před jeho osmnáctinami se stal hnací silou undegroudové hudby v Kanadě.

Jeff začal podnikat cestovní výlety do Detroitu (blízské sousedství Toronta), aby tam koupil desky a domluvil nějaká vystoupení. Byl posedlý ranným detroitským a chickagským zvukem. Díky cestování a takovémuto učení relativity elektronického vývoje mezi velkými jezery Jeff zjistil, že jedinečná a odlišná severozápadní americká kultura se vyvinula sama ze sebe, bez vlivu britského, commonwealthského stylu. Hudba, kterou Jeff hrál byla ovlivněna Amerikou a Evropou, více experimentálním, více minimálním zvukem těchto dvou kontinentů. Postupem času hrál Jeff v Detroitu, Chicagu, poté po celé Kanadě. Krátce jezdil také do Vencouveru, aby pomohl rozšíření svého zvuku i tam.

Jeffovo zapojení do růstu kultury elektronické hudby začalo zařazením kláves do torontské skupiny promoterů, jako byli Jeff Mills, Eddie Foulkes, Juan Atkins a mnoho dalších. Tyto ranné společnosti se nevyhnutelně staly první rozsáhlou kostrou pro vývoj dalších promo společností v Torontu. Britská acidhousová scéna se zkombinovala z etnických kořenů severoamerického housu a techna a najednou se v Kanadě nacházel odlišný, hybridní elektronický posun v hudbě.

Ranná partyscéna v Torontu se brzy setkala s každotýdenní účastí 5000 lidí, s Jeffovým vedením po boku téměř každého plodného producenta byla význačným místem pro produkování a posléze i reproddukování elektronické hudby. Na rozdíl od Richie Hawtina byl Jeff klíčovým inovátorem, určil generaci minimálního housu a techna v Kanadě. Jak Hawtinův profil rostl, techno a minimalní směry byly brzo výnosným obchodem. Budoucnost sama ukázala, že nový směr se nevyhnutelně odděluje od plně prodávaného elektronického směru. Stejně jako všude jinde na světě elektronická hudba zkorumpovala a začaly se prosazovat odštěpy jiných kultur. DJs Mike Shannon, Adam Marshall, Jeremy Caulfield, Bliss, Richie Hawtin, Murat a Jeff opustili větší spolek těchto směrů r. 1994 a ztýmovali se do dvou společností, které byly zasvětěné jejich specifickému žánru. Soudržnost byla zformována mezi Detroitem, Chickagem a Torontem. Autonomní, minimální house a techno bylo na světě. Přítomnost zobrazující umělce: Plasticman, Speedy J., Suburban, Knight, Adam Marshall, Derric Carter, Algorythm a Troll (živé vybavení Chrise Rozeka a Jeffa: 3 gramce, 808, 909, 303 a různé efekty), náhle zateměla přítomnost jiných vedoucích osobností ve městě. Jeff se posléze dal dohromady s Himadri (Switch Rec. Detroit/Toronto) vzniklá spolupráce a její ranné výplody jsou ke slyšení na Switch Rec. Jeffova DJská produkční práce +8 a smyčky na prvním Serotonin Rec. (NYC) byly mezi prvním vydaným materiálem pod Algorythm.

V pozdních devadesátých letech bylo techno předefinováno jako těžký a hrubý zvuk. Švédská invaze začala a definice techna se změnila na tvrdý zvuk opouštějící své torontské kořeny a přiklánějící se více k UK, takže se hlavní proud ironicky vyznačoval více detroitským vlivem. Promotéři minimalního housu a techna opustily tento žánr a přešli k jiným projektům a ustoupili tak do ustraní. V roce 1997 byl torontský směr celkově mrtev. Jádro torontské posádky zmizelo do studia, práce, školy a jednoduše přestoupilo k normálnímu životu. Jeff šel na školu, aby dokončil své vzdělání v audio inženýrství a akustice a dal své umění na čas stranou.

Jeff stále spolupracoval s J. Haynesem a v roce 1998 zformoval Tone Media, která byla vytvořena, aby pomohla ulehčit růst elektronické komunitě online producentů po celém světě. Tone Media webová stránka techno.ca (oddaná techno kultura na středozápadě Ameriky a Kanady) a Movable-parts.ca (oddaná prvotřídní hudbě a softwareovým diskusím), která založila členský list se 100 členy na každé straně, která má podpisy z celého světa. V pár minulých letech se tyto listy postaraly o vývoj vzájemného vztahu mezi kanadskými producenty a DJi a jejich součastníky po světě: SF a západní pobřeží, Detroit a střední Amerika: NYC a východní pobřeží Ameriky. DJs a producenti začali zakládat vzájemnou spolupráci s částí světa, i přesto byl místní vývoj mrtev.

Po pár letech veřejné popularity se Adam Marshall, Lotus, Mike Shannon, Altitude a Jeff se rozhodli vydat opět dostatek nahravek: Adam Marshall - Killer, Jeremy Caulfield - Dumb Unit, Mike Shannon - Cynosure a Jeffův vlastní label Revolver (s formálním spolupracovníkem Robinem Royem). Revolver 0001 se zpočátku setkal s vysokým kritickým světovým ohlasem a vedl ke vzájemnému vztahu s Köln, německému kompaktu.

V roce 1999 Mike Shannon a Jeff spojili své síly a vstoupili na jejich první evropskou tour. Vyčerpávající tour je zavedla do Německa, Francie, Švédska, Dánska, České Rep. a na Slovensko. Tour se setkala s neočekávaným ohlasem a Jeff byl brzo znovu pozván do Evropy. Po pár letech Revolver Inprint představilo švýcarské umělce, Shaka a Kanadskou práci umělců včetně Montreal - Akufen a Deadbeat, Toronto- Tomas Jirku a Pan/tone a Kitchener's, Jay Hunsberger. V posledních letech Jeff často tráví více času v cizině, než-li doma, díky jeho světově známým vystoupením. Jeffova nejnovější přáce Composure byla vydána v únoru 2002, zobrazuje Jeffovu předělanou práci některých světově známých umělců jako jsou: Farben - Klang Elektronik, Twerk - Force Inc., Matmos - Bjork, Kid 606 - Tigerbeat, Sutekh - Context, Safety Scissors - Proptronix a Donacha Costello. Jeff je mimo jiné residentem V Montrealu v Kanadě.


Paul Mac

Paul začal s DJingem před 14-ti lety. Už jako 16-ti letý se stal známým hip-hopovým Djem. Mezi spoustou ostatních DJs v té době, při tak silném tlaku housu a techna, začal pilovat svůj jemný, postupný mix v jiné dimenzi nových směrů.

Jeho počáteční experimenty ve studiu začaly kolem roku 1995 a po roční práci vydal svou první EP na Josh Brentsonově labelu NOT GULITY, který obdržel uznání od takových jmen, jako jsou Derrick May a Colin Favour. Tímto byl velice povzbuzen a následně produkoval dema, která byla umístěna v sérii vydání na labelu Jamese Ruskina a Richarda Polsena FRACTURE, který je sesterským labelem BLUEPRINT. Později začal spolupracovat i s FRAGMENTED Recording (label, na kterém své počiny vydávají uznávaní světoví techno producenti jako např. Craig Walsh, Inigo Kennedy, Ade Fenton...) , kde vyšlo do této doby 6 singlů a celé album.

Ve stejnou dobu Paul založil vlastní label Stimulus. Tak začala jeho spolupráce s předními producenty, jako jsou James Ruskin, Ben Sims, Oscar Müllero, Takaaki Itoh, Hardcell, Mark Broom, Ben Long a mnoha dalšími lidmi z tohoto oboru.

Díky jeho producentským kvalitám se velice brzo začal intervenovat i do djingu a tím také odstartoval svůj mezinárodní booking. Spustila se šnůra hraní po všech techno venues na celém světě, na místech, jako je například Family, Cocoon, La Real, Sensor, Sonar, Metropolis, Buget Out...

Po nějaké době vznikl další jeho úspěšný label C-SIDE, který si založil výhradně pro jeho osobní potřeby, pro jeho stylovou, přátelskou hudbu a rozhodl se na něm vydávat pouze své tracky. Paul v současné době produkuje pro monoho významných vydavatelství, kde preferuje velmi barvité techno. Jeho produkce není přimočará. Někdy jsou jeho tracky temné až tajemné, jindy zas zvukově bohaté a funky, vždy však s dokonale propracovanou drsnou a progresivní rytmikou v kombinaci s nalomenými beaty s těmi nejnápaditějšími zvuky. Nebrání se ani použití vhodných vokálů. Možná i právě proto jsou Paulovi tracky ke slyšení na labelech jako jsou Primary, Surface, Mosaic, Skunkworks,Onkangu, Pure Plastic, Bush, Theory, Phont, Primevil a mnoho dalších...

Minulý rok jsme mohli postřehnout, že Paul vložil do svého jedinečného stylu, který je ovlivněn hlavně hip-hopem, třetí gramec pro více kreativní a barvitá vystoupení. Také dokončil úspěšnou tour po Španělsku s DJem Benem Simsem. Tour bylo tak úspěšné, že se rozhodli vydat společný DJ mix, který byl výhradně určen pro tuto zemi.

V budoucnu se bude tvořit zbrusu nové album na jednom z hlavních předních anglických techno labelů PRIMATE. Dále můžeme očekávat větší počtet vydaných desek na labelu STIMULUS a Paulově labelu C-SIDE i na různých jiných světových labelech. Paula budete také jistě moci vidět na světových techno venues s jeho jedinečnými DJskými sety, pokud mu to ovšem jeho nabitý plánovací kalendář dovolí...

Paul Mac vystoupí poprvé v České Republice na třetím ročníku Christmas Party 25.12. v Kutné Hoře.


Info: www.dcpromo.cz


Předprodej (240 CZK - 25.11.-20.12. 16:00)

Music Stop Pardubice, třída Míru 450, tel. 466 615 202
S-Bahn, Hradec Králové, Švehlova, tel. 776 750 515
Radost FX CD Shop, Praha, Bělehradská 120, tel. 224 252 741
Bontonland, Mladá Boleslav, Železná 1, tel. 326 325 605
Staré Lázně, Starokolínská 287, Kolín, tel. 732 224 098
Hotel Mědínek, Palackého Nám. 316, Kutná Hora, tel. 327 512 741

 
Christmas Party III

Flyer

 
flyer
 

Fotoreporty

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016