PARTYINFO
TECHNO TUNES 3
Datum konání: |
17.01.2003 - pátek |
Místo konání: |
Střílky - KD |
DJs: |
Plus (Pol), Lucasch, Laura Level, Miss Renny, Pietro, Hubiss, Beax, Radan Mach, Květa.K, Element, Coma, Kita, Clim, Luis, Jury, Luxus, Zess, XTR, Huddy, Monotype |
Info: |
http://www.strobe.cz... |
Popis: |
narozeninová party DJ Lucasche green laser, specialní dekorace, kapacita 600 lidí vstup 100 CZK |
Rozhovor s DJem Květakem.K
Jako jediný DJ z agentury Strobe hraješ house, necítíš se někdy tak trochu nepochopen ze strany kolegů technařů?
Zajímavá otázka. Musím říct zcela upřímně, že nepochopen vůbec ne. Naopak! To ještě neznamená, že když jsou trochu jiného ražení co do stylu hudby, že by neuměli naslouchat. Naštěstí mám takový pocit, že mi rozumí, když už jsou někdy nuceni poslouchat mou produkci. A navíc o tom porozuměni to není jen za těmi gramofony - dost si rozumíme i když se sejdeme i mimo klub a to je myslím důležitější než to co si myslí o mém vyjádření za mixážním pultem. Já osobně jen mám trochu špatný pocit z toho, když s nimi hraju společně na nějaké akci tak, že jim nestačím co se BPM týče. Obvzláště na Moravě.
Dříve se říkalo, že Morava je o technu a Praha o housu, dnes už to zase až tak neplatí. Co si o tom myslíš?
No Morava asi ještě nějaké období bude o technu, ale v Praze je to už doopravdy o něčem jiném. Je tam už celkem dost velká dnb komunita, která se stále utěšeně rozrůstá. Techna je v Pze už celkem také dost, i když samozřejmě ne v takové míře, jak by si to třeba mí kolegové ze Strobe přáli. Ale, když už i v Roxy jsou pravidelné techno večírky tak to snad leccos naznačuje. Také celkem dost lidí vyhledává poslední dobou hiphopové akce, ale myslím si, že house má zde stále své místo, i když se o něj dělí s ostatními styly. Což není samozřejmě vůbec na škodu, že je tu více stylů.
Jak vidíš budoucí vývoj housu?
Budoucí vývoj houseu? Nevim co na to říct. Tak nějak se nám to všechno zrychluje a prolíná ty styly, tak nevím, co z toho ve finále vyleze. Já sám třeba hraju o dost energičtěji než dříve, takže to vidím i na sobě. Dříve jsem se třeba technu bránil a teď když úplně spontánně hraju, tak se kolikrát přistihnu, že už jsem úplně jinde než jsem původně zamýšlel. Jinými slovy to někdy samo od sebe sklouzne do techna aniž by to byl záměr. No a přistihl jsem se, že už mi to vůbec nevadí a když se lidi baví, tak se pobavím také. Je fakt, že techno se musí člověk naučit vnímat úplně jinak než třeba house. Na každý pád si, ale myslím že rovné styly na čas půjdou teď do ústraní a bude nějaký čas kralovat zlomený beat.
Čeho bys chtěl v hudbě dosáhnout?
No zatím jsem toho moc nedokázal, takže si myslím, že je stále ještě čas pohlížet do nějakých výšin. Nejvíc bych si přál mít své místo v Pražské taneční scéně, ale to se mi asi nikdy nepodaří. Také je poslední dobou hodně "in" vydávat vlastní věci, ale zdá se mi, že zatím jsem ještě stále nedozrál do toho stádia, abych se vrhnul na vlastní tvorbu a vydávání nějaké desky. Jsem zvyklý, že když už něco dělám, dělat to precizně. Takže nechci nic uspěchat - už jsem něco podobného udělal a myslím si, že se mi to dost nevyplatilo. Z chyb by se měl rozumný člověk poučit a ne je opakovat.
Kdo je Tvůj nejoblíbenější producent a proč?
Je jich tolik. Nelze uvést jen jedno jméno: Mr G, Trevor Rockliffe, Misstress Barbara, Rino Cerrone, SLS, Surgeon, FrankMaurel, Rennie Pilgrim, Heads Of State, Steve Rachmad, TerryFrancis a proč? Jsou skvělí, jejich muzika mě baví, nabíjí mě a já potom mohu toto jejich poselství předávat dál - kdo chce, vyslyší jej.
Interview: Silvie Stehlíková
Rozhovor s Laurou Level
Poslední rozhovor k party Techno Tunes, která se koná již dnes.
Zajímavá otázka. Musím říct zcela upřímně, že nepochopen vůbec ne. Naopak! To ještě neznamená, že když jsou trochu jiného ražení co do stylu hudby, že by neuměli naslouchat. Naštěstí mám takový pocit, že mi rozumí, když už jsou někdy nuceni poslouchat mou produkci. A navíc o tom porozuměni to není jen za těmi gramofony - dost si rozumíme i když se sejdeme i mimo klub a to je myslím důležitější než to co si myslí o mém vyjádření za mixážním pultem. Já osobně jen mám trochu špatný pocit z toho, když s nimi hraju společně na nějaké akci tak, že jim nestačím co se BPM týče. Obvzláště na Moravě.
Dříve se říkalo, že Morava je o technu a Praha o housu, dnes už to zase až tak neplatí. Co si o tom myslíš?
No Morava asi ještě nějaké období bude o technu, ale v Praze je to už doopravdy o něčem jiném. Je tam už celkem dost velká dnb komunita, která se stále utěšeně rozrůstá. Techna je v Pze už celkem také dost, i když samozřejmě ne v takové míře, jak by si to třeba mí kolegové ze Strobe přáli. Ale, když už i v Roxy jsou pravidelné techno večírky tak to snad leccos naznačuje. Také celkem dost lidí vyhledává poslední dobou hiphopové akce, ale myslím si, že house má zde stále své místo, i když se o něj dělí s ostatními styly. Což není samozřejmě vůbec na škodu, že je tu více stylů.
Jak vidíš budoucí vývoj housu?
Budoucí vývoj houseu? Nevim co na to říct. Tak nějak se nám to všechno zrychluje a prolíná ty styly, tak nevím, co z toho ve finále vyleze. Já sám třeba hraju o dost energičtěji než dříve, takže to vidím i na sobě. Dříve jsem se třeba technu bránil a teď když úplně spontánně hraju, tak se kolikrát přistihnu, že už jsem úplně jinde než jsem původně zamýšlel. Jinými slovy to někdy samo od sebe sklouzne do techna aniž by to byl záměr. No a přistihl jsem se, že už mi to vůbec nevadí a když se lidi baví, tak se pobavím také. Je fakt, že techno se musí člověk naučit vnímat úplně jinak než třeba house. Na každý pád si, ale myslím že rovné styly na čas půjdou teď do ústraní a bude nějaký čas kralovat zlomený beat.
Čeho bys chtěl v hudbě dosáhnout?
No zatím jsem toho moc nedokázal, takže si myslím, že je stále ještě čas pohlížet do nějakých výšin. Nejvíc bych si přál mít své místo v Pražské taneční scéně, ale to se mi asi nikdy nepodaří. Také je poslední dobou hodně "in" vydávat vlastní věci, ale zdá se mi, že zatím jsem ještě stále nedozrál do toho stádia, abych se vrhnul na vlastní tvorbu a vydávání nějaké desky. Jsem zvyklý, že když už něco dělám, dělat to precizně. Takže nechci nic uspěchat - už jsem něco podobného udělal a myslím si, že se mi to dost nevyplatilo. Z chyb by se měl rozumný člověk poučit a ne je opakovat.
Kdo je Tvůj nejoblíbenější producent a proč?
Je jich tolik. Nelze uvést jen jedno jméno: Mr G, Trevor Rockliffe, Misstress Barbara, Rino Cerrone, SLS, Surgeon, FrankMaurel, Rennie Pilgrim, Heads Of State, Steve Rachmad, TerryFrancis a proč? Jsou skvělí, jejich muzika mě baví, nabíjí mě a já potom mohu toto jejich poselství předávat dál - kdo chce, vyslyší jej.
Interview: Silvie Stehlíková
Rozhovor s Laurou Level
Hraješ téměř dva roky. S jakými představami jsi vstupovala do světa DJingu a nakolik se tyto představy ukázaly býti pravdivými?
Já se jen snažím zůstat v té špíně čistá.
Pociťuješ tedy určitou deziluzi ze stavu taneční scény?
Už ne.
Znamená to snad, že jsi rezignovala na ambici hrát lidem kvalitní hudbu? Neuvažuješ v této souvislosti o emigraci k stylům, které nejsou tak zprofanované jako techno? Mám tím na mysli tekno, psytrance, drum & bass apod.
Mám ráda tekno, dnb a hlavně psytrance scénu a kulturu s ní spojenou. Ale hraju a budu hrát techno a velmi dobře vím proč.
Proč?
Protože mi vyhovuje svým chladem, svou dynamikou a svým abstraktním pojetím, čímž dokonale odráží můj vnitřní svět.
Kdo jsou tví oblíbení producenti?
65 D Mavericks a geniální Surgeon.
Posloucháš i něco jiného než techno?
Poslouchám všechno, jen ne techno. Nejraději mám asi The Orb, Orbital, Skinny Puppy, Young Gods, Classix Noveaux, Moulin Noir a v poslední době mě hodně zaujala nová deska Asap.
Když už zmiňuješ ty Asap, tak se tě nemohu nezeptat na tvůj názor na současný vpád novoromantismu a synthipopu do taneční hudby.
V souvislosti s tím, že se umění nechalo slyšet, že vše již bylo vytvořeno a nic nového vytvořit nelze, je jediným krokem dopředu krok zpátky. Ale retro v taneční hudbě rozhodně není ničím novým. Již před pěti lety zažila taneční hudba nástup retra á la 70. léta, takže dnešní nástup stylu electroclash není překvapivý. Nicméně vliv 80. let bych nepřeceňovala, podle mého názoru electroclash sice vytlačí styly jako techno nebo house z menších klubů, avšak pozice techna jakožto
dominantního stylu velkých akcí nijak zvlášť oslabena nebude.
A jaký je tvůj osobní vztah k tomuto stylu?
Mám ráda elektro, které vychází z toho, co dělali Kraftwerk, ale novoromantiky si raději poslechnu v originále. Na hledání inspirace v 20 let mrtvých stylech není vůbec nic špatného, ale podle mne je velmi obtížné vyjmout fenomén novoromantismu z jeho dobového kontextu tak, aby v dnešní době nezněl kýčovitě. Já osobně beru electroclash jako lázeň ve studené vodě - osvěží, ale dlouho v ní nevydržíte.
Poslední dobou hraješ hodně v zahraničí. Jaké země jsi doposud navštívila?
Hrála jsem ve všech sousedních státech, mám rezidenturu v německém klubu Prison a jezdím hrát také do Jugoslávie, Chorvatska, Bosny, Polska, Rakouska, Slovinska a Bulharska.
Chtěla bys čtenářům něco vzkázat?
Neberte drogy. Nemáte důvod, věřte mi.
Informace k Techno Tunes a line up
Poslední rozhovor k party Techno Tunes, která porběhne zítra, s DJkou Laurou Level.
Já se jen snažím zůstat v té špíně čistá.
Pociťuješ tedy určitou deziluzi ze stavu taneční scény?
Už ne.
Znamená to snad, že jsi rezignovala na ambici hrát lidem kvalitní hudbu? Neuvažuješ v této souvislosti o emigraci k stylům, které nejsou tak zprofanované jako techno? Mám tím na mysli tekno, psytrance, drum & bass apod.
Mám ráda tekno, dnb a hlavně psytrance scénu a kulturu s ní spojenou. Ale hraju a budu hrát techno a velmi dobře vím proč.
Proč?
Protože mi vyhovuje svým chladem, svou dynamikou a svým abstraktním pojetím, čímž dokonale odráží můj vnitřní svět.
Kdo jsou tví oblíbení producenti?
65 D Mavericks a geniální Surgeon.
Posloucháš i něco jiného než techno?
Poslouchám všechno, jen ne techno. Nejraději mám asi The Orb, Orbital, Skinny Puppy, Young Gods, Classix Noveaux, Moulin Noir a v poslední době mě hodně zaujala nová deska Asap.
Když už zmiňuješ ty Asap, tak se tě nemohu nezeptat na tvůj názor na současný vpád novoromantismu a synthipopu do taneční hudby.
V souvislosti s tím, že se umění nechalo slyšet, že vše již bylo vytvořeno a nic nového vytvořit nelze, je jediným krokem dopředu krok zpátky. Ale retro v taneční hudbě rozhodně není ničím novým. Již před pěti lety zažila taneční hudba nástup retra á la 70. léta, takže dnešní nástup stylu electroclash není překvapivý. Nicméně vliv 80. let bych nepřeceňovala, podle mého názoru electroclash sice vytlačí styly jako techno nebo house z menších klubů, avšak pozice techna jakožto
dominantního stylu velkých akcí nijak zvlášť oslabena nebude.
A jaký je tvůj osobní vztah k tomuto stylu?
Mám ráda elektro, které vychází z toho, co dělali Kraftwerk, ale novoromantiky si raději poslechnu v originále. Na hledání inspirace v 20 let mrtvých stylech není vůbec nic špatného, ale podle mne je velmi obtížné vyjmout fenomén novoromantismu z jeho dobového kontextu tak, aby v dnešní době nezněl kýčovitě. Já osobně beru electroclash jako lázeň ve studené vodě - osvěží, ale dlouho v ní nevydržíte.
Poslední dobou hraješ hodně v zahraničí. Jaké země jsi doposud navštívila?
Hrála jsem ve všech sousedních státech, mám rezidenturu v německém klubu Prison a jezdím hrát také do Jugoslávie, Chorvatska, Bosny, Polska, Rakouska, Slovinska a Bulharska.
Chtěla bys čtenářům něco vzkázat?
Neberte drogy. Nemáte důvod, věřte mi.
Informace k Techno Tunes a line up
Již tento pátek 17. ledna 2003 se v kulturním domě ve Střílkách (naleznete jej na náměstí) bude konat snad vůbec první větší moravská klubová party v tomto roce. Agentura Strobe zde pořádá party TECHNO TUNES 3 s podtitulem Lucasch Birthday Party. Jelikož půjde o narozeninovou oslavu DJe Lucasche, tak se máte na co těšit, protože to bude oslava opravdu ve velkém.
Těšit se můžete na skvělé prostory tohoto bývalého kina, výborný zvuk od Marcel Audio, zelený laser od Sonnyho z Frenštátu, dekorace, skvělé ceny na barech (vodka za 10Kč, fernet 15Kč, semtex 35Kč, točené pivo atd.), překvapení v podobě chlebíčků pro první návštěvníky a hlavně hudební zážitek, jelikož si budete moci poslechnout v průběhu večera hned 20 DJs, v čele s DJem Plusem z Polska, který vás zaujal svým setem již na mega parties Citadela a Boomerang.
Oslavencem DJem Lucaschem a jeho DJs ze stáje Strobe - Laurou Level, Květa.Kem, Comou a Elementem. Dále se můžete těšit na další kvalitní DJs, kterými jsou zajisté pražští Pietro a Beax, brněnský Radan Mach, ze Zlína Miss Renny, Kita, Clim, Zess, XTR, z Kroměříže Jury a Luxus, vyškovský Luis, uherskobrodský Huddy a děčínský reportér Czech Techna DJ Monotype.
Na místo konání však můžete dorazit již v odpoledních hodinách a začít se na večer dostatečně posilňovat. V místě konání máte možnost také levné večeře.
Line up
20:00 - 20:30 XTR (Sunhouse, Zlin)
20:30 - 21:00 Zess (Musicway, Zlin)
21:00 - 21:30 Jury (Logic, Kromeriz)
21:30 - 22:00 Luxus (Sintetik, Kromeriz)
22:00 - 22:30 Luis (Drumfire, Vyskov)
22:30 - 23:00 Kveta.K (Strobe, Decin)
23:00 - 23:30 Beax (Ibiza Night, Praha)
23:30 - 00:50 Plus (Wlg/Strobe, Poland)
00:50 - 01:30 Lucasch (Strobe, Uh.Hradiste)
01:30 - 02:00 Hubiss (Xbeats/Lunar, Hodonin)
02.00 - 02:30 Laura Level (Strobe, Uh.Hradiste)
02:30 - 03:00 Element (Strobe/LIVC, Praha)
03:00 - 03:30 Miss Renny (W Production, Zlin)
03:30 - 04:30 Pietro (Caramel, Praha)
04:30 - 05:00 Radan Mach (Lunar/Rave.cz, Brno)
05:00 - 05:30 Coma (Strobe, Zlin)
05:30 - 06:00 Kita (Drumfire, Zlin)
06:00 - 06:30 Monotype (Reyko Keyko, Decin)
06:30 - 07:00 Clim (Drumfire, Zlin)
07:00 - 07:30 Huddy (newcomer, Uh.Brod)
Profil DJe Lukasche
Vyčerpávající line up na Techno Tunes 17.1. 2003 a tisková zpráva.
Těšit se můžete na skvělé prostory tohoto bývalého kina, výborný zvuk od Marcel Audio, zelený laser od Sonnyho z Frenštátu, dekorace, skvělé ceny na barech (vodka za 10Kč, fernet 15Kč, semtex 35Kč, točené pivo atd.), překvapení v podobě chlebíčků pro první návštěvníky a hlavně hudební zážitek, jelikož si budete moci poslechnout v průběhu večera hned 20 DJs, v čele s DJem Plusem z Polska, který vás zaujal svým setem již na mega parties Citadela a Boomerang.
Oslavencem DJem Lucaschem a jeho DJs ze stáje Strobe - Laurou Level, Květa.Kem, Comou a Elementem. Dále se můžete těšit na další kvalitní DJs, kterými jsou zajisté pražští Pietro a Beax, brněnský Radan Mach, ze Zlína Miss Renny, Kita, Clim, Zess, XTR, z Kroměříže Jury a Luxus, vyškovský Luis, uherskobrodský Huddy a děčínský reportér Czech Techna DJ Monotype.
Na místo konání však můžete dorazit již v odpoledních hodinách a začít se na večer dostatečně posilňovat. V místě konání máte možnost také levné večeře.
Line up
20:00 - 20:30 XTR (Sunhouse, Zlin)
20:30 - 21:00 Zess (Musicway, Zlin)
21:00 - 21:30 Jury (Logic, Kromeriz)
21:30 - 22:00 Luxus (Sintetik, Kromeriz)
22:00 - 22:30 Luis (Drumfire, Vyskov)
22:30 - 23:00 Kveta.K (Strobe, Decin)
23:00 - 23:30 Beax (Ibiza Night, Praha)
23:30 - 00:50 Plus (Wlg/Strobe, Poland)
00:50 - 01:30 Lucasch (Strobe, Uh.Hradiste)
01:30 - 02:00 Hubiss (Xbeats/Lunar, Hodonin)
02.00 - 02:30 Laura Level (Strobe, Uh.Hradiste)
02:30 - 03:00 Element (Strobe/LIVC, Praha)
03:00 - 03:30 Miss Renny (W Production, Zlin)
03:30 - 04:30 Pietro (Caramel, Praha)
04:30 - 05:00 Radan Mach (Lunar/Rave.cz, Brno)
05:00 - 05:30 Coma (Strobe, Zlin)
05:30 - 06:00 Kita (Drumfire, Zlin)
06:00 - 06:30 Monotype (Reyko Keyko, Decin)
06:30 - 07:00 Clim (Drumfire, Zlin)
07:00 - 07:30 Huddy (newcomer, Uh.Brod)
Profil DJe Lukasche
Je zakladatelem a majitelem agentury Strobe, která se zabývá party promotion a bookingem. DJingu se věnuje od roku 1999. Působil jako produkční a rezident v klubech Quadro, Šantán a Mír. V současné době je rezidentem klubu Euro v Hluku a německého klubu Prison. Z producentů jsou jeho oblíbenci Ben Sims, Cisco Ferreira, Craig Walsh, Marco Bailey, Mistress Barbara, Monika Kruse atd.
Zahrál si na spoustě klubových akcí po celé moravě, ale také v Čechách a na Slovensku, např.
v klubech Roxy Praha, Paradogs Praha, Metroklub Šaľa, R-klub Chrudim, a na větších akcích
jako např. Hradhouse, Ibiza Night, Golden Techno, Extreme, Stereodrome. Zahrál si v nejlepších klubech v Německu, Rakousku, Slovinsku, Polsku, Bulharsku a často hraje také na Slovensku. V současné době se prezentuje na parties v setech ze 3 gramofonů.
Rozhovor s DJem Lukaschem
Je zakladatelem a majitelem agentury Strobe, která se zabývá party promotion a bookingem. DJingu se věnuje od roku 1999. Působil jako produkční a rezident v klubech Quadro, Šantán a Mír.
Zahrál si na spoustě klubových akcí po celé moravě, ale také v Čechách a na Slovensku, např.
v klubech Roxy Praha, Paradogs Praha, Metroklub Šaľa, R-klub Chrudim, a na větších akcích
jako např. Hradhouse, Ibiza Night, Golden Techno, Extreme, Stereodrome. Zahrál si v nejlepších klubech v Německu, Rakousku, Slovinsku, Polsku, Bulharsku a často hraje také na Slovensku. V současné době se prezentuje na parties v setech ze 3 gramofonů.
Rozhovor s DJem Lukaschem
Prozradíš nám, jak dlouho hraješ a jak ses vůbec dostal k elektronice?
Hraji již skoro čtyři roky. Elektronická muzika mě zaujala asi v roce 1994, kdy jsem poslouchal Depeche Mode, Erasure, Shamen, Marusha, Mark Oh, Prodigy. V té době jsem začínal dělat remixy na skladby těchto skupin a interpretů. V roce 1999 jsem začal hrát na prvních parties a přestal s tvorbou muziky. Ze začátku jsem hrál na mixovacích CD přehrávačích, později jsem zakoupil gramofony. Postupně jsem tomu věnoval víc a víc času.
Proč sis vybral jako formu svého vyjádření zrovna techno?
Mám rád techno, protože se v něm dá více experimentovat. Oblíbil jsem si v něm větší možnosti pro improvizaci. Mám rád sety ze 3 gramofonů. Rád také zapojuji do svých techno setů starší tracky od skupin jako je Shamen, Leila K, atd. Nemám rád agresivní tvrdé techno. Hraji energické techno s melodickýma a tribalovýma plochama.
Když se ohlédneš zpět, jistě pozoruješ, tak jako každý hudebník, vývoj ve své muzice. Změnil se nějak radikálně Tvůj přístup k technu?
Ano, procházím vývojem jako snad každý hudebník. Pochopil jsem, že techno není o tvrdosti a rychlosti, ale hlavně o svém zvukovém obsahu. Také mám rád když se sety DJs nějakým způsobem vyvíjí a nejsou na jedno brdo od začátku do konce.
Na co kladeš při hraní největší důraz?
Velký důraz kladu na to, aby set zaujal publikum, pro které hraju. Rád dostávám lidi na parketě do zhypnotizovaného stavu. To se mi nejlépe daří právě při setech ze 3 gramofonů, kdy se můj set rychleji vyvíjí a mění.
Kromě DJingu se věnuješ také promotérství, jsi duchovním otcem agentury Strobe. Dá se to vše vůbec zvládat?
Dá se to celkem zvládat pokud člověk nemá nic jiného na práci. Je toho v poslední době hodně - pořádání parties, hraní, mediální podpora mých DJs, booking, webová prezentace, docela by se hodili spolupracovníci, kteří by mi pomáhali alespoň s aktualizací webových stránek naší agentury, protože někdy nezbývá mnoho času. Rád bych lidem na svých stránkách nabízel co nejvíce reportů z akcí, fotek, informací.
A aby to nebylo málo pustil jsi se nyní i do produkování hudby. O jaký styl se jedná? Kdy se můžeme těšit na nový vinyl?
Času je opravdu málo a jelikož nechci ven vylézt jako mizerný producent s odfláknutou deskou, tak raději vydání vynilu oddaluji, aby byla co nejlepší a zaujala. Nabídlo se mi pro vydání desky několik evropských i amerických labelů, stejně tak se mi nabídli někteří známí producenti, kteří by rádi udělali remixy, takže si dám na obsahu své desky opravdu záležet. Stylově to bude deska orientovaná do techna, které hraji. Nerad bych vydal desku, která by byla v mém setu nepoužitelná.
Hraješ také hodně v zahraničí, jaké země jsi doposud navštívil? Kde se Ti zatím nejlépe hrálo a proč?
V poslední době hraji v zahraničí docela často což mě těší. Doposud jsem si zahrál v Polsku, Bulharsku, Slovinsku, Rakousku a Německu, kde jsem rezidentem známého klubu Prison. Velice dobře se mi hrálo v Polsku a Bulharsku, kde lidi muziku daleko viditelněji prožívají a také mám moc rád hraní v mém rezidentním klubu v Německu, kde si v brzké době zahraju po boku mého nejoblíbenějšího DJe a producenta Marca Baileyho a také např. Marushy a dalších.
Profil DJe Monotype
Mám rád techno, protože se v něm dá více experimentovat. Oblíbil jsem si v něm větší možnosti pro improvizaci.
Hraji již skoro čtyři roky. Elektronická muzika mě zaujala asi v roce 1994, kdy jsem poslouchal Depeche Mode, Erasure, Shamen, Marusha, Mark Oh, Prodigy. V té době jsem začínal dělat remixy na skladby těchto skupin a interpretů. V roce 1999 jsem začal hrát na prvních parties a přestal s tvorbou muziky. Ze začátku jsem hrál na mixovacích CD přehrávačích, později jsem zakoupil gramofony. Postupně jsem tomu věnoval víc a víc času.
Proč sis vybral jako formu svého vyjádření zrovna techno?
Mám rád techno, protože se v něm dá více experimentovat. Oblíbil jsem si v něm větší možnosti pro improvizaci. Mám rád sety ze 3 gramofonů. Rád také zapojuji do svých techno setů starší tracky od skupin jako je Shamen, Leila K, atd. Nemám rád agresivní tvrdé techno. Hraji energické techno s melodickýma a tribalovýma plochama.
Když se ohlédneš zpět, jistě pozoruješ, tak jako každý hudebník, vývoj ve své muzice. Změnil se nějak radikálně Tvůj přístup k technu?
Ano, procházím vývojem jako snad každý hudebník. Pochopil jsem, že techno není o tvrdosti a rychlosti, ale hlavně o svém zvukovém obsahu. Také mám rád když se sety DJs nějakým způsobem vyvíjí a nejsou na jedno brdo od začátku do konce.
Na co kladeš při hraní největší důraz?
Velký důraz kladu na to, aby set zaujal publikum, pro které hraju. Rád dostávám lidi na parketě do zhypnotizovaného stavu. To se mi nejlépe daří právě při setech ze 3 gramofonů, kdy se můj set rychleji vyvíjí a mění.
Kromě DJingu se věnuješ také promotérství, jsi duchovním otcem agentury Strobe. Dá se to vše vůbec zvládat?
Dá se to celkem zvládat pokud člověk nemá nic jiného na práci. Je toho v poslední době hodně - pořádání parties, hraní, mediální podpora mých DJs, booking, webová prezentace, docela by se hodili spolupracovníci, kteří by mi pomáhali alespoň s aktualizací webových stránek naší agentury, protože někdy nezbývá mnoho času. Rád bych lidem na svých stránkách nabízel co nejvíce reportů z akcí, fotek, informací.
A aby to nebylo málo pustil jsi se nyní i do produkování hudby. O jaký styl se jedná? Kdy se můžeme těšit na nový vinyl?
Času je opravdu málo a jelikož nechci ven vylézt jako mizerný producent s odfláknutou deskou, tak raději vydání vynilu oddaluji, aby byla co nejlepší a zaujala. Nabídlo se mi pro vydání desky několik evropských i amerických labelů, stejně tak se mi nabídli někteří známí producenti, kteří by rádi udělali remixy, takže si dám na obsahu své desky opravdu záležet. Stylově to bude deska orientovaná do techna, které hraji. Nerad bych vydal desku, která by byla v mém setu nepoužitelná.
Hraješ také hodně v zahraničí, jaké země jsi doposud navštívil? Kde se Ti zatím nejlépe hrálo a proč?
V poslední době hraji v zahraničí docela často což mě těší. Doposud jsem si zahrál v Polsku, Bulharsku, Slovinsku, Rakousku a Německu, kde jsem rezidentem známého klubu Prison. Velice dobře se mi hrálo v Polsku a Bulharsku, kde lidi muziku daleko viditelněji prožívají a také mám moc rád hraní v mém rezidentním klubu v Německu, kde si v brzké době zahraju po boku mého nejoblíbenějšího DJe a producenta Marca Baileyho a také např. Marushy a dalších.
Profil DJe Monotype
Ovlivněn zvukem elektronického novoromantismu, německých Kraftwerk a samozřejmě nesmrtelných KLF ho v polovině 90. let zasáhla vlna Leftfield, Orbital a Orb. V roce 1997 založil, kupodivu, rockovou kapelu, která však nepřežila první úspěšná dema.
Přes míchací cd techniku, promotérství a paření se dostal ke gramcům definitivně v roce 2001, kdy se stal jedním ze zakládajících členů děčínské promo agentury Halber-Robot a Reyko Keyko. Již od začátku bylo jasné, že se Pavel bude zabývat především technem. Jeho mix je agresivní stejně tak jako tracky, které hraje.
DJ Monotype na sebe upozornil i reporty na serveru czech techna. Oblíbenými labely, potažmo producenty jsou: Downwards, Counterbalance, Dynamic Tension, Blueprint, Tresor, Phont, Molecular a Asymetric, Olga + Jozef.
Hrál rezidentně v benešovském Velvetu. Zahrál si na akcích v DC a okolí jako Prefabrix, Diabola, Noc UMerkura, SunCity atd. Jinak se představil v libereckém Babylonu na Contactu, na Shotgun Wintermute v novorenesančních lázních po boku Slobodana, v Mnichově Hradišti na Connect 2 Clubmix a na děčínském Connect Yourself.
Rozhovor s DJem Monotypem
Ovlivněn zvukem elektronického novoromantismu, německých Kraftwerk a samozřejmě nesmrtelných KLF ho v polovině 90. let zasáhla vlna Leftfield, Orbital a Orb. V roce 1997 založil, kupodivu, rockovou kapelu, která však nepřežila první úspěšná dema.
Přes míchací cd techniku, promotérství a paření se dostal ke gramcům definitivně v roce 2001, kdy se stal jedním ze zakládajících členů děčínské promo agentury Halber-Robot a Reyko Keyko. Již od začátku bylo jasné, že se Pavel bude zabývat především technem. Jeho mix je agresivní stejně tak jako tracky, které hraje.
DJ Monotype na sebe upozornil i reporty na serveru czech techna. Oblíbenými labely, potažmo producenty jsou: Downwards, Counterbalance, Dynamic Tension, Blueprint, Tresor, Phont, Molecular a Asymetric, Olga + Jozef.
Hrál rezidentně v benešovském Velvetu. Zahrál si na akcích v DC a okolí jako Prefabrix, Diabola, Noc UMerkura, SunCity atd. Jinak se představil v libereckém Babylonu na Contactu, na Shotgun Wintermute v novorenesančních lázních po boku Slobodana, v Mnichově Hradišti na Connect 2 Clubmix a na děčínském Connect Yourself.
Rozhovor s DJem Monotypem
Hraješ tvrdší techno, zajímalo by mě zda jako bývalý rocker dáváš do techna něco víc než ostatní DJs. Kombinuješ třeba nějakým způsobem techno s rockem či elektrem, přes které ses k technu dostal? Co budeš hrát ve Střílkách na party Techno Tunes?
Těžké posoudit, zda-li dávám víc, než-li někdo jiný. Myslím, že od samého začátku hledám v technu agresivní, ale přitom ukočírovanou energii. Přiznám se, že bych občas přivítal na pódiu nějakýho zkérovanýho chlíváka s pořádnou šipkou a hromadou krabiček u nohy. S tracky si spíš hraji jako s kostičkami Lega, skládám skládám a pak hle, ono to stojí a má to tvar.
Co budu hrát? Jo, tak nad tím ještě přemýšlím, protože tam bude trochu podobné zaměření vystupujících. Asi si vezmu ty nejstarší placky od Downwards a možná něco ze starého Tresoru a asi i placky od Paula Damage, který je dle mého v současnosti jediným producentem tvrdšího techna, který má stabilní progres, ale opravdu netuším. Výplach to nebude i když? "30 minut nářezu"? Na to nemám zbrojní průkaz.
Hrál jsi již někdy na Moravě? Máš nějaké zkušenosti s moravským publikem?
Na Moravě jsem nehrál, bude to tak trochu malinká premiéra. Doufám, že ne zároveň derniéra. Zkušenosti s publikem mám jako reportér serveru Techno.cz. Takže obrázek víceméně mám. Spíš se bojím té vodky za 10 CZK.
Jsi členem sdružení Reyko Keyko, můžeš nám k němu říct něco blíž?
Tohle už bohužel není pravda. Sdružení Reyko Keyko, u jehož zrodu jsem stál, jsem opustil z jednoduchého důvodu: 125km mezi Prahou, kde v současnosti žiji a Děčínem a vůbec sewerem. V těch kilometrech je ukrytá komunikace, vývoj myšlení členů sdružení a přerovnávání priorit.
Momentálně jsem bez jakéhokoli zastřešení a bookingu. Začal nový rok, skončilo bilancování a další životní etapa musí začít nová práce a DJská dřina - CHCETE MĚ?
Jaký máš názor na agenturu Strobe, její aktivity a DJs? Nevím zda jsi někoho z nich slyšel. Pokud ano, kdo tě z nich nejvíce zaujal a proč?
Strobe znám především díky workoholikovi Lucaschovi, který má můj velký obdiv za nezměrnou aktivitu, která ze Strobe vychází a Květákovi, který je z Děčína jako já. Slyšel jsem hrát zatím jen Lucasche, Květáka a Lauru Level. Zbytek je pro mne velikou záhadou, na jejíž objevování se těším jako malé dítě. Tajně si brousím uši na Elementa, na kterého sesypu tunu otázek, jakožto na lektora LIVC.
Momentálně jsem bez jakéhokoli zastřešení a bookingu. Začal nový rok, skončilo bilancování a další životní etapa musí začít nová práce a DJská dřina - CHCETE MĚ?
Těžké posoudit, zda-li dávám víc, než-li někdo jiný. Myslím, že od samého začátku hledám v technu agresivní, ale přitom ukočírovanou energii. Přiznám se, že bych občas přivítal na pódiu nějakýho zkérovanýho chlíváka s pořádnou šipkou a hromadou krabiček u nohy. S tracky si spíš hraji jako s kostičkami Lega, skládám skládám a pak hle, ono to stojí a má to tvar.
Co budu hrát? Jo, tak nad tím ještě přemýšlím, protože tam bude trochu podobné zaměření vystupujících. Asi si vezmu ty nejstarší placky od Downwards a možná něco ze starého Tresoru a asi i placky od Paula Damage, který je dle mého v současnosti jediným producentem tvrdšího techna, který má stabilní progres, ale opravdu netuším. Výplach to nebude i když? "30 minut nářezu"? Na to nemám zbrojní průkaz.
Hrál jsi již někdy na Moravě? Máš nějaké zkušenosti s moravským publikem?
Na Moravě jsem nehrál, bude to tak trochu malinká premiéra. Doufám, že ne zároveň derniéra. Zkušenosti s publikem mám jako reportér serveru Techno.cz. Takže obrázek víceméně mám. Spíš se bojím té vodky za 10 CZK.
Jsi členem sdružení Reyko Keyko, můžeš nám k němu říct něco blíž?
Tohle už bohužel není pravda. Sdružení Reyko Keyko, u jehož zrodu jsem stál, jsem opustil z jednoduchého důvodu: 125km mezi Prahou, kde v současnosti žiji a Děčínem a vůbec sewerem. V těch kilometrech je ukrytá komunikace, vývoj myšlení členů sdružení a přerovnávání priorit.
Momentálně jsem bez jakéhokoli zastřešení a bookingu. Začal nový rok, skončilo bilancování a další životní etapa musí začít nová práce a DJská dřina - CHCETE MĚ?
Jaký máš názor na agenturu Strobe, její aktivity a DJs? Nevím zda jsi někoho z nich slyšel. Pokud ano, kdo tě z nich nejvíce zaujal a proč?
Strobe znám především díky workoholikovi Lucaschovi, který má můj velký obdiv za nezměrnou aktivitu, která ze Strobe vychází a Květákovi, který je z Děčína jako já. Slyšel jsem hrát zatím jen Lucasche, Květáka a Lauru Level. Zbytek je pro mne velikou záhadou, na jejíž objevování se těším jako malé dítě. Tajně si brousím uši na Elementa, na kterého sesypu tunu otázek, jakožto na lektora LIVC.