PARTYINFO

 

RESET 2 CONNECT - SPRING EDITION

Datum konání:
14.03.2003 - pátek
Místo konání:
Praha - Roxy
DJs:
Tibor (Final Scratch/Subtech/SK), Dalo (Subtech/SK), Pavel Krejdl (Techno.cz), Lucca (Roxy), Hyde (Luxus/Fabric), Monotype
chill-out: Ash, Blue
Info:
http://www.techno.cz...
info@techno.cz
Popis:
společná klubovka Roxy Promotion, Techno.cz a Rave.cz
video animation by 3D Loox, laser show by Wild Music
rezervace na tickets@roxy.cz = 180 CZK
vstup 200 CZK
 
 
Minirozhovor s R2C DJs DJs: 5 desek, které určitě zahrajeme... DJs: naše současné Top 5
Rozhovor s DJem Hydem
V pátek proběhne další společná noc serveru Rave.cz, Techno.cz a Roxy, Reset 2 Connect. Nexis pro vás připravil rozhovor s DJem Hydem.
 
Jako jeden z mála DJs v ČR sis našel svůj vlastní charakteristický styl. Jaký byl tvůj hudební vývoj?

Pocházím z muzikální rodiny, kde každý ovládá hru alespoň na jeden hudební nástroj. Tak jsem byl taky vychován a absolvoval jsem 6 let v hudební škole hru na klavír. Pak přišla puberta, změny nálad a vnímání, všichni víme o čem mluvím. Prošel jsem si vším - od disca přes rock a zpět k elektronice. Momentálně se nebráním vůbec ničemu a mám rád každou dobrou muziku. Takže normální vývoj. :)

Ve svých setech používáš velké množství melodií a vokálů, čímž se výrazně odlišuješ od jiných DJs. Jak se na používání těchto prvků díváš ty?

Svého času jsem byl hodně nekompromisní - každá deska, kde byl vokál nebo melodie byla automaticky špatná. Tohle mě naštěstí brzy přešlo. Je to o tom, že se snažím ve volném čase poslouchat kvalitní muziku především vážnějšího ražení a tohle Tě určitým způsobem ovlivňuje a vychovává. Začal jsem tedy i v taneční muzice hledat ty přirozenější muzikální prvky, které dělají hudbu hudbou.

Vydal jsi 3 výborné dema. Každé je naprosto odlišné a nelze si nevšimnout určitého hudebního posunu. Kam se ubírají tvé cesty?

Hudební posun se u mě udál opravdu velký za poslední 2 roky. Nevím kam to směřuje. Z kufru se vytratily některé labely a více méně jsou nahrazovány kusy ojedinělými. Dokupuji si starší desky, které mě minuly. Před dvěma roky jsem si měsíčně obstaral 5-10 desek, v současné době si objednám 2, z toho jedna jde sehnat a nebo na ní čekám půl roku. Taktéž přibývá desek, které jiní DJs zařazují do kategorie nehratelných, nebo velice těžce míchatelných, to mi v poslední době dělá veliké starosti a tak trávím za gramofony více času než kdykoliv dříve a zkouším se s tím poprat.

V poslední době se v ČR začíná pomalu prosazovat minimal. Ty sám si použil některé Akufenovy skladby na nové demo Café de Paris. Myslíš, že je v právě v tomto stylu budoucnost elektronické hudby?

Minimal nemám nijak zvlášť v lásce. Na demo jsem použil dvě skladby z Akufenova alba My Way, které mají ale k minimalu velmi daleko.

Staráš se o výbornou noc s názvem Luxus, která se koná v ostravském Fabricu. Kladeš nějaké speciální požadavky na umělce, které sem vozíš? Koho by si ještě chtěl přivést?

Důležitá je originalita a exkluzivita. To je pro mě zásadní kritérium. Snažíme se dělat každý večer v jiném duchu a dovézt sem umělce, kterým uděláme dokonalé podmínky k tomu, aby se mohli náležitě předvést. Doposud toho všichni využili až na Heiko Lauxe, který byl pro mě největší zklamáním v mém hudebním životě. Naopak se nám zde podařilo loni v červnu představit jako prvním Alexandra Kowalského s Raz Oharou v jejich live koncertu a jejich hraní mělo obrovský úspěch dokonce i u samotných protagonistů, kteří sami zažádali o opakování. Takže se nám na konci března opět představí na Luxusu V. Momentálně máme v jednání na další Luxus Akufena live. Uvidíme jestli to vyjde.

Již staří filosofové přišli s myšlenkou, že lidé jsou poznamenání svým okolím a prostředím, ve kterém vyrůstají. Ovlivnila tě nějak skutečnost, že pocházíš z malého města, zdánlivě odděleného od veškerého dění?

Určitě. Já mám rád klid. Hodně často potřebuji být sám, ticho a prostě si to srovnat v hlavě. K tomu dělám již přes 10 let silniční cyklistiku a to mě prozatím drží fyzicky i psychicky nad vodou. Miluji sport a nebýt ho, tak bych už dávno zabředl někde v klasickém průměru a trpěl nějakou závislostí nebo psychickými problémy, které dnešní doba přináší.

Čím dál tím větší množství DJs hraje z Final Scratche. Máš s ním nějaké zkušenosti? Líbí se ti tato technologie?

Ať si hraje kdo chce z čeho, třebas z rádia. Já to již samozřejmě viděl nesčetněkrát v akci, ale pro můj styl hraní je to absolutně nepoužitelné a nedokázal bych se s tím sžít. Pro mě je tahání desek z kufru přirozenost při hraní, která mě nikterak nerozhazuje a nerozptyluje, totéž se rozhodně nedá říct o koukání do monitoru, případně klikání myší. Já se při hraní potřebuji do toho ponořit a nepřemýšlet. Taky jsem z FS neslyšel doposud nějaký obzvlášť vyvedený set, a připadá mi, že DJs kteří ho teď používají, hráli v dávných dobách z desek daleko lépe.

Pracoval jsi pod hlavičkou jedné z největších bookingových agentur (Lunar). Proč ses rozhodl odejít?

Protože jsem chtěl ze sebe odlepit tu nálepku techno DJe. Lunar mi zajišťoval hraní pouze na techno akcích a to mi již v poslední době přestalo vyhovovat, vzhledem k mému posunu a hudebnímu rozsahu. Potřebuji pestrost a různorodost, abych se mohl dále rozvíjet. Konec loňského roku byl opravdu hektický, hraní bylo opravdu hodně, ale jen na standardních nekompromisních technoakcích. To mě ubíjelo a já začal stagnovat. Proto jsem udělal toto, pro mnohé náhlé rozhodnutí, a přešel pod Fabric booking, kde mám zajištěnou určitou různorodost v mém dalším působení a jsem obsazován do různorodých večerů a mám kolem sebe lidi, kteří mají zase na taneční muziku jiný pohled, což mě obohacuje. Od té doby se mi vrátila znovu chuť hrát a mé výkony na technoakcích, na které se tak více těším, jsou teď daleko lepší.

Jsi znám svým vytříbeným mixingem. Kolik času mu věnuješ?

Vytříbeným mixingem bych to nenazýval. Přece jen mé představy o hraní jsou ještě někde jinde, než kde jsem já. Proto věnuji hraní většinu mého volného času - denně 2-3 hodiny, v poslední době i trošku více,jelikož se zvýšila i náročnost desek a já nemůžu předstoupit před lidi a zápasit s technikou mixu, já musím hrát.

Mnozí lidé si stěžují na skutečnost, že vychází stále méně kvalitních desek. Známí producenti se vykrádají. Existuje podle tebe ještě nějaký umělec, který se stále zlepšuje a je u něj patrný vývoj?

Jak už někdo říká, všechno dobré už vyšlo. Každopádně čas od času se objeví nějaká opravdu zajímavá deska. S producenty je to horší. Každý má svou lepší i horší chvilku, pro mě je v posledních dvou letech stálicí Alexander Kowalski a zdá se mi, že jeho desky jdou hodně nahoru, vytvořil si svůj zvuk, který zní hodně přirozeně a nesynteticky a k tomu začal používat vokál a tím to dotáhl k dokonalosti. Svoji muzikou mě hodně oslovil, doslova se do mě strefil, a já tomuhle mladičkému géniovi děkuji, že je. Asi bych neměl moc co hrát.

Oslovila tě nějaká česká deska? Myslíš, že se čeští producenti výrazně prosadí v zahraničí?

Výbornou desku udělal Pavel Bidlo, jsem z ní doslova nadšený. Rád poslouchám věci, které dělá Tráva a hraju jeden český track - Dave Fisch - Dawn. Tomu klukovi moc fandím. Fandím vlastně všem, kteří se o něco snaží a dělají to z lásky k muzice a budu moc rád, když někdo prorazí ven.

Děkuji za rozhovor.
 
Reset 2 Connect - Spring Edition Line-up Reset 2 Connect

Flyer

 
flyer
 

Reporty

 
Reset 2 Connect Reset 2 Connect / Chapter / Global Connection Zamyšlení po Reset 2 Connect
 

Fotoreporty

 
Dan
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016