PARTYINFO

 

RESSONANCE 2003

Datum konání:
07.03.2003 - pátek
Místo konání:
Plzeň - Výstaviště
DJs:
Fatboy Tim (UK), Tom Ridley (E-culture/D), Orbith, Lucca, Beax, Koogi, Monotype (LIVC Bassline Cup winner), Jay Atrei, Eazy
Popis:
Pavilon F
soutěž začínajících DJs pro západočeský region, akreditace: juki@techno.cz
vstup 199 CZK, start 20:00
 
 
LIVC Bassline Cup v Plzni
Tom Ridley - profil a rozhovor
Tom Ridley pochází z Heilbornu, kde také začal svou kariéru DJe. Dnes 23letý Tom se aktivně věnuje hudbě od roku 1995. Vystupuje po celém Německu a v klubech v Berlíně, Heilbornu, Stuttgartu, Goppingenu a mnoha dalších městech a klubech.
 
Tom Ridley - profil

Tom Ridley pochází z Heilbornu, kde také začal svou kariéru DJe. Dnes 23letý Tom se aktivně věnuje hudbě od roku 1995. Vystupuje po celém Německu a v klubech v Berlíně, Heilbornu, Stuttgartu, Goppingenu a mnoha dalších městech a klubech. Je hlavou známého německého bookingu E-culture a pravidelně vystupuje s DJs jako Chris Liebing, Heiko Laux, Jeff Mills, Sven Vaeth, Surgeon, Pascal FEOS a další.

Součástí jeho vystoupení je tzv. "DXE9" vystoupení, jež je zkratkou pro mašinky a technické vymoženosti, které Tom při svém hraní používá.

Tento německý "new school" DJ a producent se v čechách poprvé představil na party Electro Ibiza Night 6, kde byl jedním z headliners.

Tom Ridley - rozhovor

Ahoj Tome, už před nějakým časem jsi v německu založil vlastní booking. Můžeš mi říct pár vět o histori, profilu a aktivitách E-culture?

Dobře, tedy E-culture je booking sdružující široké spektrum DJs a mladých hudebníků. Součástí E-culture je také promo agentura skrze niž pořádáme vlastní rave party. Ke vzniku E-culture vedlo mnoho věcí, ale nejvíce asi současná situace na německé techno scéně. Zlaté časy německé techno scény jsou už pryč a dnes je v německu jen pár jmen, která partypeople znají a opravdu uznávají.

Když chceš pořádat regionální akci s místními DJs a rezidenty, tak to už pro lidi není zajímavé, orientují se jen na hvězdy. Problém je, že všichni hrají stejné desky a stejným způsobem. Trvá to tak dlouho, dokud lidi zvuk těchto DJs neomrzí a nepřestanou je chodit poslouchat na party. Říkám tomu "kruh smrti". To vede ke stagnaci scény a nedává prostor prosadit se novým DJs a novým směrům. Postupně lidi omrzí i tyto hvězdy a s nimi se vytratí i zájem o electronickou hudbu a kulturu.

Účelem E-culture je prolomit tenhle koloběh a dát téhle scéně znovu nadechnout. Jde nám pouze o prosazení DJs, kteří hrají novým osobitým způsobem. Snažíme se udělat techno pro partypeople opět zajímavým a zábavným. Cesta to není snadná, ale postupujem stále vpřed. :)

Počátky E-culture jsou z doby, kdy jsem byl rezidentem v klubu "Alte Giesserei", byl to veliký komplex staré továrny pro 3500 lidí. Z důvodů vyšší moci byl tento klub uzavřen a já jsem se začal poohlížet po novém rezidentním klubu. Stalo se, že jsem potkal člověka, který chtěl otevřít nový klub v Heilbornu, pracovali jsme společně a za čas otevřeli "U-turn" klub. Pracoval jsem tam jako promotion a booking manager, jelikož majitel neměl žádné znalosti o hudbě ani kontakty na taneční scénu. Vyhlásil jsem v jednom magazínu konkurz na rezidentní DJs do U-turn. Konkurz měl velký úspěch, desítky DJs nám posílali svá dema. Nejlepší z nich byl DJ Pierre, který je dnes mojí pravou rukou. Společně jsme postavili program klubu a přijali další rezidentní DJe. Prožili jsme zde skvělé časy, ale asi za dva roky jsem se nepříjemně nepohodl s majitelem a okamžitě jsem z klubu odešel. Klub zavřeli po 2 měsících.

Po mém odchodu jsem se rozhodl založit nový projekt E-culture. Zavolal jsem Pierrovi, aby se mnou spolupracoval a pomohl E-culture prosadit. No a dnes jsou to už 3 roky co spolu pracujeme. Podrobnější informace o E-culture lidé najdou na www.e-cuture.de.

Tome, můžeš mi říct něco k tvému vystoupení DXE9?

 Tom Ridley & DXE9 No jasně, DXE9 prostě znamená: D "Decks", X "Xone62", E "Effects", 9 "TR-909". Od roku 1995 jsem hrál na jako každý DJ nejdříve na 2 gramofony, ale časem mě omrzelo pouze míchat dvě desky do sebe. Začal jsem hledat nové technologie a zbůsob jakým hrát. Logicky jsem si začal pořizovat různé mašinky a vychytávky. První co jsem koupil byl TR-909 Drumcomputer ke zpestření mého vystoupení. Netrvalo to dlouho a pořídil jsem si i věc, která se jmenuje Xone62 a je to vlastně speciální mixer. No, ale stále mi to nestačilo a nakonec jsem našel i efektor Filter Factory, který celý kruh uzavřel. Nyní jsem se svojí výbavou celkem spokojen. :)

V čem podle tebe spočívá největší výhoda DXE9?

DXE9 je výborné zařízení pro moderní podání hudby. Mnohem lépe mi umožnuje reagovat na lidi tančící na mou hudbu. Mnohem lépe než by to bylo pouze se dvěma gramofony! DXE9 je velice flexibilní zařízení, které dává prostor pro mou individualitu a zručnost. Každý set je vlastně nová tvůrčí práce a proto mě moc baví. Práce s DXE9 mi absolutně vyhovuje a v Německu vystupuji pouze s ním.
 
Fatboy Tim - rozhovor Rozhovor s Beaxem Ressonance směr západ Ressonance 2003

Flyer

 
flyer
 

Reporty

 
Výsledky soutěže Basic LIVC Bassline Cup
 

Fotoreporty

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016