PARTYINFO
FUTURE SOUND OF JAZZ TOUR 2003
Datum konání: |
15.03.2003 - sobota |
Místo konání: |
Praha - Akropolis (divadelní bar) |
DJs: |
Dirk Rumpf, Julius Kammerl, Nathan Praun |
Popis: |
vstup 70 CZK |
Rozhovor s DJem Dirkem Rumpffem
Dirk Rumpff - účastník RBMA Dublin 2000
- poté začíná připravovat 2hodinový pořad Offftrack na internetovém radiu Cyberchanel, dnes už rozšířený do více zemí
- spolupracuje s mnichovským labelem Compost records
- s několika dalšími labely připravuje kompilace, které jsou hudebně založené na moderní podobě jazzu
Krátký rozhovor:
Přijíždíš do Prahy už poněkolikáté a to opět do Akropole, jak se ti tu hraje?
Praha je překrásné město, vždycky se sem těším a to díky scéně, která se zde stále rozvíjí. Akropole je takovým ohniskem hudby kterou hrajeme, pokaždé je zde plno lidí, kteří si to sem přišli užít. Proto není pochyby, že se sem zase těšíme.
Preferuješ menší prostory před většími, nebo je ti to jedno?
Momentálně nemůžu říct, jestli upřednostňuji menší, nebo větší prostory, obojí mají dobré i špatné stránky. Nejdůležitější je, že lidé v klubu cítí ty správné vibrace a dobře se baví, nezáleží na tom, jestli přijde 10 nebo 1000 lidí, ale je důležitá hlavně atmosféra!
Tentokrát nebudeš sám, ale s více lidmi v rámci Future sounds of jazz tour. Kdo všechno s tebou zavítá do Prahy?
Přijede se mnou Julius Kammerl. Není to jenom můj soused, ale i můj dobrý kamarád. Na kompilaci FsoJ 9 mu vychází vlastní track. V současnosti spolu pracujeme ve studiu na novém projektu, ale bude to jiné kafe. :o)
Máte speciálně připravený program, nebo hrajete podle atmosféry na místě? Na co všechno se můžeme těšit?
Ačkoliv turné už běží, nesestavovali jsme žádný speciální program. Uvidíme na co jsou lidi připravení a budeme s nimi podle toho držet krok. Jen žertuji, uvidíme.
Kromě tvého pořadu Offtrack na internetovém radiu se věnuješ také vlastní tvorbě, chystáš se vydat své věci u nějakých labelů, nebo pomýšlíš na založení vlastní značky?
Season je projekt, který se mnou tvoří Nathan & Florian ze Salvador Group. Také na FSoJ 9 vychází track „Juice“ na kterém hostuje švédský vokalista Ernesto. Tohle léto vyjde 12“ s remixy od Afronaught, Dimlite a Nuspirit Helsinki na britském labelu Nuevo ritmo. Právě dokončujume 3 skladby, ale ještě nevíme kde je vydáme, možná Compost. Plány ohledně mého vlastního labelu jsou zatím u ledu.
Co si myslíš o vývoji taneční muziky? Myslíš, že downtempo, Nu´jazz a podobné styly rostou v oblibě lidí nejen na domácí poslech, ale i na domácí poslech? Zachytil jsi při svém cestování nějaké větší rozdíly v oblíbenosti stylů?
Faktem je, že název Nu´jazz byl vymyšlen médii pro hudební styl, který nebylo možné někam zařadit. Bylo pro ně jednodušší dát jméno novému trendu, který tu vlastně nikdy nebyl. Nezáleží jestli se jedná o Downtempo, Drum´n´bass, broken beat anebo house: nakonec bude kvalita a né kvantita co přetrvá! Když se to dá do správné souvislosti, myslím že můžete hrát cokoliv. Nezáleží na rychlosti ani na stylu – je to spíš o energii a dynamice skladby, která rozhýbe lidi. :o))
Poslední otázka je dost častá. V poslední době se hodně mluví o škodlivosti šíření hudby po internetu, nato navazuje i kopírování Cd, jaký je tvůj názor?
Podle mého názoru je to pro hudbu kterou posloucháme méně škodlivé, spíše z toho můžeme vytěžit více pozitivního pro tuto scénu. Internet je takový jednoduchý stupínek k šíření slova a samozřejmě i hudby. Tímto způsobem má více lidí přístup k hudbě, kterou lze těžko sehnat v obchodech. Koneckonců naše scéna je tak malá, ze si nemůžeme dovolit srovnávat se s „byznysem“ major labelů, kde si více lidí stáhne nejnovějšího Robbie Williamse, než aby si ho šli koupit do obchodu. Když se to stane v nové hudbě, která ještě nebyla dokončena, nebo vyjde až za nějaký čas, je tu potenciální nebezpečí, že skladby budou zneužity ještě před tím, než se lidem dostanou do ruky. To je docela nefér vůči hudebníkům, kteří nakonec nedostanou co si zaslouží. Myslím, že se to týká každého muzikanta, aniž by záleželo na tom jak, populární je.
Díky za rozhovor, těšíme se na vaše vystoupení.
Já děkuji, že jste mě opět pozvali, uvidíme se v Akropoli.
Rozhovor s DJem Dirkem Rumpffem.
- poté začíná připravovat 2hodinový pořad Offftrack na internetovém radiu Cyberchanel, dnes už rozšířený do více zemí
- spolupracuje s mnichovským labelem Compost records
- s několika dalšími labely připravuje kompilace, které jsou hudebně založené na moderní podobě jazzu
Krátký rozhovor:
Přijíždíš do Prahy už poněkolikáté a to opět do Akropole, jak se ti tu hraje?
Praha je překrásné město, vždycky se sem těším a to díky scéně, která se zde stále rozvíjí. Akropole je takovým ohniskem hudby kterou hrajeme, pokaždé je zde plno lidí, kteří si to sem přišli užít. Proto není pochyby, že se sem zase těšíme.
Preferuješ menší prostory před většími, nebo je ti to jedno?
Momentálně nemůžu říct, jestli upřednostňuji menší, nebo větší prostory, obojí mají dobré i špatné stránky. Nejdůležitější je, že lidé v klubu cítí ty správné vibrace a dobře se baví, nezáleží na tom, jestli přijde 10 nebo 1000 lidí, ale je důležitá hlavně atmosféra!
Tentokrát nebudeš sám, ale s více lidmi v rámci Future sounds of jazz tour. Kdo všechno s tebou zavítá do Prahy?
Přijede se mnou Julius Kammerl. Není to jenom můj soused, ale i můj dobrý kamarád. Na kompilaci FsoJ 9 mu vychází vlastní track. V současnosti spolu pracujeme ve studiu na novém projektu, ale bude to jiné kafe. :o)
Máte speciálně připravený program, nebo hrajete podle atmosféry na místě? Na co všechno se můžeme těšit?
Ačkoliv turné už běží, nesestavovali jsme žádný speciální program. Uvidíme na co jsou lidi připravení a budeme s nimi podle toho držet krok. Jen žertuji, uvidíme.
Kromě tvého pořadu Offtrack na internetovém radiu se věnuješ také vlastní tvorbě, chystáš se vydat své věci u nějakých labelů, nebo pomýšlíš na založení vlastní značky?
Season je projekt, který se mnou tvoří Nathan & Florian ze Salvador Group. Také na FSoJ 9 vychází track „Juice“ na kterém hostuje švédský vokalista Ernesto. Tohle léto vyjde 12“ s remixy od Afronaught, Dimlite a Nuspirit Helsinki na britském labelu Nuevo ritmo. Právě dokončujume 3 skladby, ale ještě nevíme kde je vydáme, možná Compost. Plány ohledně mého vlastního labelu jsou zatím u ledu.
Co si myslíš o vývoji taneční muziky? Myslíš, že downtempo, Nu´jazz a podobné styly rostou v oblibě lidí nejen na domácí poslech, ale i na domácí poslech? Zachytil jsi při svém cestování nějaké větší rozdíly v oblíbenosti stylů?
Faktem je, že název Nu´jazz byl vymyšlen médii pro hudební styl, který nebylo možné někam zařadit. Bylo pro ně jednodušší dát jméno novému trendu, který tu vlastně nikdy nebyl. Nezáleží jestli se jedná o Downtempo, Drum´n´bass, broken beat anebo house: nakonec bude kvalita a né kvantita co přetrvá! Když se to dá do správné souvislosti, myslím že můžete hrát cokoliv. Nezáleží na rychlosti ani na stylu – je to spíš o energii a dynamice skladby, která rozhýbe lidi. :o))
Poslední otázka je dost častá. V poslední době se hodně mluví o škodlivosti šíření hudby po internetu, nato navazuje i kopírování Cd, jaký je tvůj názor?
Podle mého názoru je to pro hudbu kterou posloucháme méně škodlivé, spíše z toho můžeme vytěžit více pozitivního pro tuto scénu. Internet je takový jednoduchý stupínek k šíření slova a samozřejmě i hudby. Tímto způsobem má více lidí přístup k hudbě, kterou lze těžko sehnat v obchodech. Koneckonců naše scéna je tak malá, ze si nemůžeme dovolit srovnávat se s „byznysem“ major labelů, kde si více lidí stáhne nejnovějšího Robbie Williamse, než aby si ho šli koupit do obchodu. Když se to stane v nové hudbě, která ještě nebyla dokončena, nebo vyjde až za nějaký čas, je tu potenciální nebezpečí, že skladby budou zneužity ještě před tím, než se lidem dostanou do ruky. To je docela nefér vůči hudebníkům, kteří nakonec nedostanou co si zaslouží. Myslím, že se to týká každého muzikanta, aniž by záleželo na tom jak, populární je.
Díky za rozhovor, těšíme se na vaše vystoupení.
Já děkuji, že jste mě opět pozvali, uvidíme se v Akropoli.