PARTYINFO
RED BULL KÁRY
Datum konání: |
22.06.2003 - neděle |
Místo konání: |
Praha - Petřín |
Info: |
http://www.redbullkary.cz... |
pilot@cz.redbull.com |
Popis: |
kreativní závod minikár start u hospody v Seminářských zahradách, cíl u Hellichovky hodnotí se vzhled vozítka, kreativní pojetí jízdy a čas start závodu 13:00 |
Red Bull káry - Episode II.
Slunovrat. V celku běžná událost, která se od nepaměti děje dvakrát do roka a pro málokoho zaznamená víc než kterýkoliv jiný den v roce. V prosinci se otěží ujímá Den a postupně nahrazuje Noc v nadvládě během rotace Země, v červnu naopak předem daný boj vzdává ve prospěch soupeře. Dny se pomalu krátí... ale opravdu pomalu.
Je neděle 22. června 2003, druhý letní den, předposlední víkend školního roku a den po Slunovratu. Na vrcholku petřínského kopce na dohled od malebného Pražského hradu postávají skupinky lidí kolem prapodivných strojů. Kdo pozorně počítá, zjistí, že těch skupinek je přes 70 a vzájemně se mísí. Zvědavost je silnější než týmový duch. Co asi udělala ta partička od vedle? Budou lepší? Vydrží naše monstrum šílenou cestu dolů? Jsou brzdy opravdu funkční, nebo skončíme v balíku slámy a v zapomnění místo toho, abychom se radovali z věnce určeného pro vítěze? Tyto a další otázky se rojí v hlavách aktivních účastníků originálního závodu minikár - Red Bull káry 2003, konaného již podruhé v tomto tisíciletí v centru Prahy.
Revoluční design, sportovní výkony, jízda na hranici lidských možností
Historie sportovního soutěžení minikár má hluboké kořeny, přesto se v současné době řadí spíše na okraj zájmu fanoušků. Závody minikár oslovují pouze úzkou skupinu skalních příznivců v hrstce sportovních klubů. Red Bull se na základě těchto skutečností rozhodnul vdechnout této zajímavé lidové zábavě nový život, a tak 9. září 2001 zorganizoval první a po téměř dvouleté odmlce 22. června 2003 i druhý závod pro amatérské jezdce na podivuhodných strojích. Změna místa závodu i dvojnásobný počet přihlášených v porovnání s rokem 2001 jsou určitou zárukou, že Praha pro loňském 1. Red Bull Leteckém dni zažije další show, která se na dlouho vryje lidem do paměti.
Historické mezníky...
Závody minikár se zrodily, stejně jako valná většina bláznivých a na první pohled nesmyslných sportů, v zemi neomezených možností na druhém břehu atlantického oceánu. Na počátku 30. let, v době celosvětové ekonomické krize, hledal jistý americký výrobce mýdla způsob, jak zábavnou formou napomoci prodeji svých výrobků. Již dlouho byly nejoblíbenější zábavou jeho dětí jím vlastnoručně vyrobená vozítka z dřevěných přepravek, do kterých původně balil mýdlo. Tehdejší konjunktura automobilového průmyslu mu vnukla nápad, jak takto upravené krabice marketingově využít - netrvalo dlouho a mladá generace se masově začala učit stavět minikáry obecně označované soapboxes (krabičky od mýdla).
Dalším, neméně důležitým krokem k popularizaci a vyvolání následného "davového šílenství" byl nápad zorganizovat první oficiální závod minikár. Od nápadu k realizaci chybělo jen málo a tak se v roce 1934 uskutečnilo pravé americké derby podpořené zástupem více než 40 000 zfanatizovaných diváků. Lavina se nedala zastavit a zanedlouho se rozjela celá série závodů minikár. Do našich zeměpisných šířek se tento fenomén dostal až po druhé světové válce a okamžitě si získal srdce všech kutilů a šikovných českých ručiček. Nadšení pro minikáry však postupně ochladlo, takže na počátku třetího tisíciletí lze minikáry vidět zcela výjimečně na několika závodech do roka. Veřejnosti se tento sport stává neznámým a roste nebezpečí, že by krásná tradice mohla zaniknout úplně.
Mistr Evropy je z Horažďovic
O tom, že tento druh zábavy mezilidmi opravdu zdomácněl svědčí i fakt, že v závodech minikár každoročně probíhá po celém světě nejen nespočetné množství závodů podobných tomupřipravovanému pražskému, ale že se v této kategorii koná i regulérní Mistrovství ČR a Mistrovství Evropy. Tyto závody jsou rozděleny na dvě disciplíny - slalom a sjezd - a právě ve sjezdu má Česká Republika úspěšného reprezentanta, klatovského mistra volantu Míru Hůlu. Ten se svému sportu věnuje již od útlých dětských let a za dobu svého aktivního závodění získal značné množství titulů a medailí na domácích i mezinárodních závodech. Mimochodem - máte-li přístup na internet, nepřehlédněte webovou adresu www.mirahula.cz. Možná budete sami překvapeni, co všechno lze na minikárách podniknout... Ale to již jsme načali z jiného soudku.
Minikáry v srdci Evropy
První ročník závodu originálních minikár se pod názvem Red Bull káry uskutečnil v září 2001 na pražském Strahově. Česká republika tak volně navázala na znovuoživení tradice těchto populárních závodů, které začalo u Genvalského jezera v Belgii a díky neskutečnému zájmu soutěžících i diváků postupně "zaplavilo" celou Evropu. Zdá se, že Belgie je opravdovým rájem pro tuto zábavu - například v letošním roce, poté co známý okruh Spa - Francorchamps přišel o tradiční závod vozů F1, byl závod minikár za účasti 130 týmů a za podory 25 tisícového davu zorganizován právě tam. Výborný nápad, která se setkal s nebývalým ohlasem! Praha sice nemá žádný okruh pro vozy F1, zato se může pochlubit snad nejkrásnějšími scenériemi a právě proto jsou vždy akce konané v centru matičky našich měst opravdu jedny z nejatraktivnějších. Není proto divu, že se do letošního závodu přihlásilo přes 70 týmů z celé země - ty láká zajisté nejen vidina výhry (price money v celkové výši 150.000 Kč), ale i možnost ukázat svoji kreativu a řidičské dovednosti očím veřejnosti.
Slovníček pojmů
Slunovrat. V celku běžná událost, která se od nepaměti děje dvakrát do roka a pro málokoho zaznamená víc než kterýkoliv jiný den v roce. V prosinci se otěží ujímá Den a postupně nahrazuje Noc v nadvládě během rotace Země, v červnu naopak předem daný boj vzdává ve prospěch soupeře. Dny se pomalu krátí... ale opravdu pomalu.
Je neděle 22. června 2003, druhý letní den, předposlední víkend školního roku a den po Slunovratu. Na vrcholku petřínského kopce na dohled od malebného Pražského hradu postávají skupinky lidí kolem prapodivných strojů. Kdo pozorně počítá, zjistí, že těch skupinek je přes 70 a vzájemně se mísí. Zvědavost je silnější než týmový duch. Co asi udělala ta partička od vedle? Budou lepší? Vydrží naše monstrum šílenou cestu dolů? Jsou brzdy opravdu funkční, nebo skončíme v balíku slámy a v zapomnění místo toho, abychom se radovali z věnce určeného pro vítěze? Tyto a další otázky se rojí v hlavách aktivních účastníků originálního závodu minikár - Red Bull káry 2003, konaného již podruhé v tomto tisíciletí v centru Prahy.
Revoluční design, sportovní výkony, jízda na hranici lidských možností
Historie sportovního soutěžení minikár má hluboké kořeny, přesto se v současné době řadí spíše na okraj zájmu fanoušků. Závody minikár oslovují pouze úzkou skupinu skalních příznivců v hrstce sportovních klubů. Red Bull se na základě těchto skutečností rozhodnul vdechnout této zajímavé lidové zábavě nový život, a tak 9. září 2001 zorganizoval první a po téměř dvouleté odmlce 22. června 2003 i druhý závod pro amatérské jezdce na podivuhodných strojích. Změna místa závodu i dvojnásobný počet přihlášených v porovnání s rokem 2001 jsou určitou zárukou, že Praha pro loňském 1. Red Bull Leteckém dni zažije další show, která se na dlouho vryje lidem do paměti.
Historické mezníky...
Závody minikár se zrodily, stejně jako valná většina bláznivých a na první pohled nesmyslných sportů, v zemi neomezených možností na druhém břehu atlantického oceánu. Na počátku 30. let, v době celosvětové ekonomické krize, hledal jistý americký výrobce mýdla způsob, jak zábavnou formou napomoci prodeji svých výrobků. Již dlouho byly nejoblíbenější zábavou jeho dětí jím vlastnoručně vyrobená vozítka z dřevěných přepravek, do kterých původně balil mýdlo. Tehdejší konjunktura automobilového průmyslu mu vnukla nápad, jak takto upravené krabice marketingově využít - netrvalo dlouho a mladá generace se masově začala učit stavět minikáry obecně označované soapboxes (krabičky od mýdla).
Dalším, neméně důležitým krokem k popularizaci a vyvolání následného "davového šílenství" byl nápad zorganizovat první oficiální závod minikár. Od nápadu k realizaci chybělo jen málo a tak se v roce 1934 uskutečnilo pravé americké derby podpořené zástupem více než 40 000 zfanatizovaných diváků. Lavina se nedala zastavit a zanedlouho se rozjela celá série závodů minikár. Do našich zeměpisných šířek se tento fenomén dostal až po druhé světové válce a okamžitě si získal srdce všech kutilů a šikovných českých ručiček. Nadšení pro minikáry však postupně ochladlo, takže na počátku třetího tisíciletí lze minikáry vidět zcela výjimečně na několika závodech do roka. Veřejnosti se tento sport stává neznámým a roste nebezpečí, že by krásná tradice mohla zaniknout úplně.
Mistr Evropy je z Horažďovic
O tom, že tento druh zábavy mezilidmi opravdu zdomácněl svědčí i fakt, že v závodech minikár každoročně probíhá po celém světě nejen nespočetné množství závodů podobných tomupřipravovanému pražskému, ale že se v této kategorii koná i regulérní Mistrovství ČR a Mistrovství Evropy. Tyto závody jsou rozděleny na dvě disciplíny - slalom a sjezd - a právě ve sjezdu má Česká Republika úspěšného reprezentanta, klatovského mistra volantu Míru Hůlu. Ten se svému sportu věnuje již od útlých dětských let a za dobu svého aktivního závodění získal značné množství titulů a medailí na domácích i mezinárodních závodech. Mimochodem - máte-li přístup na internet, nepřehlédněte webovou adresu www.mirahula.cz. Možná budete sami překvapeni, co všechno lze na minikárách podniknout... Ale to již jsme načali z jiného soudku.
Minikáry v srdci Evropy
První ročník závodu originálních minikár se pod názvem Red Bull káry uskutečnil v září 2001 na pražském Strahově. Česká republika tak volně navázala na znovuoživení tradice těchto populárních závodů, které začalo u Genvalského jezera v Belgii a díky neskutečnému zájmu soutěžících i diváků postupně "zaplavilo" celou Evropu. Zdá se, že Belgie je opravdovým rájem pro tuto zábavu - například v letošním roce, poté co známý okruh Spa - Francorchamps přišel o tradiční závod vozů F1, byl závod minikár za účasti 130 týmů a za podory 25 tisícového davu zorganizován právě tam. Výborný nápad, která se setkal s nebývalým ohlasem! Praha sice nemá žádný okruh pro vozy F1, zato se může pochlubit snad nejkrásnějšími scenériemi a právě proto jsou vždy akce konané v centru matičky našich měst opravdu jedny z nejatraktivnějších. Není proto divu, že se do letošního závodu přihlásilo přes 70 týmů z celé země - ty láká zajisté nejen vidina výhry (price money v celkové výši 150.000 Kč), ale i možnost ukázat svoji kreativu a řidičské dovednosti očím veřejnosti.
Slovníček pojmů
Po loňském veleúspěšném 1. Red Bull Leteckém dni, který se konal předposlední červnový víkend na Střeleckém Ostrově v Praze, zažije pražské centrum další akci, kde budou hrát hlavní roli "lidoví umělci" se svými kreativně pojatými stroji. V neděli 22. června se v srdci města ozve startovní výstřel, který zahájí další, již druhý, ročník závodu minikár z kopce dolů - Red Bull káry.
Co to je minikára?
Minikára je vozítko o dvou nápravách, z nichž jedna je řiditelná. Většinou se jedná o jedno a dvoumístné verze, ve kterých se jezdí i regulérní závody - Mistrovství republiky či Mistrovství Evropy. Česká republika má samozřejmě své reprezentanty, mezi kterými ční Míra Hůla, několikanásobný Mistr ČR i Evropy a také patron červnového závodu v Praze (www.mirahula.cz).
Co jsou to Red Bull káry?
Je to kreativně pojatý závod minikár, ve kterém o vítězi nerozhoduje čas, za který závodník projede vytyčenou trať, ale zejména pojetí vozítka a show celého týmu. Závod se jezdí po celém světě - počínaje Novým Zélandem přes evropské státy až po západní pobřeží USA. V ČR se po své premiéře v roce 2001 v letošním roce bude opakovat - na jiném místě a za účasti jiných týmů. Každá minikára musí splňovat technické parametry, které jsou pro všechny přihlášené stejné - jsou dány maximální rozměry a hmotnost. Na druhou stranu - kreativnímu pojetí stroje se meze nekladou, naopak - čím větší "bláznivina", tím lépe.
Kdo a co hodnotí?
Po projití technickou přejímkou vozidel, kde bude kontrolováno dodržení maximálních rozměrů i funkčnost řízení a brzdového systému budou káry umístěny v depu, kde si je bude moci důkladně prohlédnout nezávislá porota, ale i přítomní diváci či soupeři. Porota ohodnotí vzhled každého přihlášeného stroje. Po odstartování závodu bude mít každá posádka čas na to, udělat kolem svého stroje pořádný humbuk - show, jejíž vtipnost, originalita a akčnost bude mít také vliv na celkové pořadí. Tuto show také porota interně oboduje. Pak již nebude posádce nic bránit ve vyjetí na start a snaze dosáhnout co nejlepšího času na vytyčené trati. Po projetí posledního týmu porota své body sečte, doplní o časový údaj, který bude převeden na body. Posádka s nejvyšším počtem bodů zvítězí. Je potřeb zdůraznit, že čas projetí trati je v celkovém hodnocení nejméně důležitý.
Jaké jsou ceny??
Celkové prize money jsou 150 000 Kč - rozděleny budou následovně - 1. místo 100.000 Kč, 2. místo 30.000 Kč, 3. místo 20.000 Kč.
Bližší informace jsou pravidelně zveřejňovány na internetové stránce www.redbullkary.cz a na www.redbull.cz. Více informací lze také získat zasláním dotazu na emailovou adresu pilot.cz@cz.redbull.com či telefonicky na čísle 724 452 767.
Kdy a kde?
Neděle 22. června 2003, Seminářské zahrady, Petřín, start ve 13:00.
Novinářské akreditace na marek.teyssler@cz.redbull.com.
Red Bull káry - rozcestníky k hlubšímu poznání
Po loňském veleúspěšném 1. Red Bull Leteckém dni, který se konal předposlední červnový víkend na Střeleckém Ostrově v Praze, zažije pražské centrum další akci, kde budou hrát hlavní roli "lidoví umělci" se svými kreativně pojatými stroji. V neděli 22. června se v srdci města ozve startovní výstřel, který zahájí další, již druhý, ročník závodu minikár z kopce dolů - Red Bull káry.
Co to je minikára?
Minikára je vozítko o dvou nápravách, z nichž jedna je řiditelná. Většinou se jedná o jedno a dvoumístné verze, ve kterých se jezdí i regulérní závody - Mistrovství republiky či Mistrovství Evropy. Česká republika má samozřejmě své reprezentanty, mezi kterými ční Míra Hůla, několikanásobný Mistr ČR i Evropy a také patron červnového závodu v Praze (www.mirahula.cz).
Co jsou to Red Bull káry?
Je to kreativně pojatý závod minikár, ve kterém o vítězi nerozhoduje čas, za který závodník projede vytyčenou trať, ale zejména pojetí vozítka a show celého týmu. Závod se jezdí po celém světě - počínaje Novým Zélandem přes evropské státy až po západní pobřeží USA. V ČR se po své premiéře v roce 2001 v letošním roce bude opakovat - na jiném místě a za účasti jiných týmů. Každá minikára musí splňovat technické parametry, které jsou pro všechny přihlášené stejné - jsou dány maximální rozměry a hmotnost. Na druhou stranu - kreativnímu pojetí stroje se meze nekladou, naopak - čím větší "bláznivina", tím lépe.
Kdo a co hodnotí?
Po projití technickou přejímkou vozidel, kde bude kontrolováno dodržení maximálních rozměrů i funkčnost řízení a brzdového systému budou káry umístěny v depu, kde si je bude moci důkladně prohlédnout nezávislá porota, ale i přítomní diváci či soupeři. Porota ohodnotí vzhled každého přihlášeného stroje. Po odstartování závodu bude mít každá posádka čas na to, udělat kolem svého stroje pořádný humbuk - show, jejíž vtipnost, originalita a akčnost bude mít také vliv na celkové pořadí. Tuto show také porota interně oboduje. Pak již nebude posádce nic bránit ve vyjetí na start a snaze dosáhnout co nejlepšího času na vytyčené trati. Po projetí posledního týmu porota své body sečte, doplní o časový údaj, který bude převeden na body. Posádka s nejvyšším počtem bodů zvítězí. Je potřeb zdůraznit, že čas projetí trati je v celkovém hodnocení nejméně důležitý.
Jaké jsou ceny??
Celkové prize money jsou 150 000 Kč - rozděleny budou následovně - 1. místo 100.000 Kč, 2. místo 30.000 Kč, 3. místo 20.000 Kč.
Bližší informace jsou pravidelně zveřejňovány na internetové stránce www.redbullkary.cz a na www.redbull.cz. Více informací lze také získat zasláním dotazu na emailovou adresu pilot.cz@cz.redbull.com či telefonicky na čísle 724 452 767.
Kdy a kde?
Neděle 22. června 2003, Seminářské zahrady, Petřín, start ve 13:00.
Novinářské akreditace na marek.teyssler@cz.redbull.com.
Red Bull káry - rozcestníky k hlubšímu poznání
Něco z domova...
Stránky závodu - www.redbullkary.cz
Stránky Red Bull - www.redbull.cz (tam jsou i fotografie z roku 2001)
Originální závod minikár se jezdí po celém světě
Finsko - wwwredbullmakiato.com
Belgie - www.redbullzeepkistenrace.be
Nizozemí - www.redbullzeepkistenrace.nl
Itálie - www.redbullsoapboxrace.com
Švédsko - www.redbullladbilsrace.com
USA - www.redbullsoapbox.com
Nový Zéland - www.redbulltrolleygrandprix.co.nz
Jižní Afrika - www.redbullboxcartrace.co.za
Závody minikár existují i v profesionální podobě!
Mistr Evropy a ČR - www.mirahula.cz
Nejlepší slovenský jezdec - www.redbull.sk (miniprofil Filipa Ovečky)
Švýcarsko - www.speeddown.org
Belgie - www.ma-caisse.info
Itálie - www.fics.it
Německo - www.speeddown.de
Red Bull káry - rozcestníky k hlubšímu poznání...
Stránky závodu - www.redbullkary.cz
Stránky Red Bull - www.redbull.cz (tam jsou i fotografie z roku 2001)
Originální závod minikár se jezdí po celém světě
Finsko - wwwredbullmakiato.com
Belgie - www.redbullzeepkistenrace.be
Nizozemí - www.redbullzeepkistenrace.nl
Itálie - www.redbullsoapboxrace.com
Švédsko - www.redbullladbilsrace.com
USA - www.redbullsoapbox.com
Nový Zéland - www.redbulltrolleygrandprix.co.nz
Jižní Afrika - www.redbullboxcartrace.co.za
Závody minikár existují i v profesionální podobě!
Mistr Evropy a ČR - www.mirahula.cz
Nejlepší slovenský jezdec - www.redbull.sk (miniprofil Filipa Ovečky)
Švýcarsko - www.speeddown.org
Belgie - www.ma-caisse.info
Itálie - www.fics.it
Německo - www.speeddown.de