PARTYINFO

 

New Year´s FestEve 2003

Datum konání:
31.12.2003 - středa
Místo konání:
Praha - Celnice
DJs:
Silicone Soul (Glasgow/UK), Dano (San Francisco/USA), Anthony (NL), Ladida, Formi, Moskito
hip hop stage:Orion, Wich, Ali, Cutdem a další
r'n'b stage: Kuba Soulcheck, Smog, Bílej, MC Gypsi a Yarda
Info:
http://www.groovybrigade.cz...
groovybrigade@volny.cz
Popis:
kapacita 5000 lidí
předprodej na shop.techno.cz: 600 CZK, VIP all-inclusive 1900 CZK
 
 
Novinky ze Staré Celnice k NYFE 2003 Lístky do pondělí za předprodejovou cenu Silicone Soul - profil Soutěž o Škodu Fabia RS
DJ Dano - Amík s českými předky
DJ Dano, majitel labelu Red Melon ze San Francisca, je u nás stále častěji a tak jsme si řekli, že už je na čase tohoto sympaťáka vyzpovídat a vyrazili jsme s Melounem :) na rozhovor. Vzhledem k tomu, že Dan Hrubý česky neumí ani slovo, s překladem nám ochotně vypomohl DJ Manio. Připomínáme, že Dano se k nám vrací oslavit Nový rok a tak i pro vás jeden tip - New Year's FestEve ve Staré Celnici, pod hlavičkou Groovy Brigade.
 

 DJ Dano Dane, mám pocit, že první otázka, která tě tady u nás už překvapit určitě nemůže, je poměrně jasná. Tvé vlastní jméno je Dan Hrubý, takže jak je to vlastně s tvým původem?

No, máš pravdu, ptá se mě na to tady u vás úplně každý, takže ještě jednou. :) Můj praprapradědeček tu u vás hrál v jednom kvartetu, byl poměrně známým skladatelem a hodně cestoval. Při jedný cestě zůstal v americkém Ohiu a právě tam později založil Hruby Conservatory, kde muziku vyučoval. Takže se dá se říci, že vztah k muzice budu mít zřejmě po něm. :)

Když jsme u toho vysvětlování, už kvůli našemu šéfredaktorovi Mellowovi ;) mě zajímá, proč sis pro svou značku vybral právě název Red Melon. Máš rád melouny?

No, asi jako každej, ale ten původ je trošku jiný. Když jsem svůj label zakládal, tak nějak jsem zvažoval, jak ho nazvat. Všechny gramofonový firmy se na můj vkus jmenovaly dost divně a já toužil po něčem originálním. Jednou mi padl zrak na ledničku, kde byl připevněn takový malý magnet na různý vzkazy a právě na něm bylo napsáno Red Melon. V tu chvíli mě fakt zaujal a já věděl, že tohle je to pravý!

Mám doma tvoje EPčko Defining Life a taky Those Norwegians - Toons. Ty patří u mě k dost hraným, ale přesto se nemůžu ubránit dojmu, že tribal house, který tvoje značka reprezentuje, už je tak nějak u konce s dechem. Už dlouho jsem neslyšel skladbu z tohohle stylu, která by mě oslovila. Když si vezmu, že taky H-Foundation, kteří dřív tenhle styl razili, udělali vyloženě netribalové album, tuším, že se něco děje. Co si o tom myslíš?

Já myslím, že to vůbec není žádný překvapení. Je to klasicky o tom, že jakmile začne být něco populární, každý z toho chce za každou cenu těžit a kopíruje o stošest. Uznávám, že teď trochu ten vyhlášený "west coast house" ztratil svoje kouzlo, ale je fakt jen na diskžokejovi, jak se k tomu postaví. Vždyť přece nemusí hrát dvě hodiny jenom skladby s bubínky a perkusemi, musí být trochu tvůrčí. U nás v Red Melonu jsme na tom podobně. Nevydáváme jen klasický tribal house. Když si ty desky poslechneš, slyšíš v nich prvky reggae, dub, dost hutný basový linky, nechceme být jen jednou z mnoha značek, která se chytla nového trendu...

Když jsme u tvého labelu, kdo se vlastně třeba dnes stará o to, aby mohl fungovat, když si momentálně na turné po naší malé zemičce?

Sám bych to fakt nezvládal, takže jsem v každodenním spojení s mými dvěmi obchodními partnery v San Francisku. Zatímco já mám u nás na starosti hlavně funkci zvukového inženýra v mém studiu, které mám přímo doma a obchodní politiku, kluci se starají o ten zbytek. Chris Rosa funguje jako A&R manager, stará se o web a booking, připravuje party a vyřizuje e-maily. Jay Zimmermann, který hraje mimochodem jako DJ JZ, je zase moje pravá ruka a label manager.

 DJ Dano Když jsme u toho hraní u nás, přeci jen už si tu projel pár klubů, takže srovnej zázemí diskžokeje a atmosféru s tím, jak to vypadá v amerických klubech...

No, já myslím, že co se týče kvality zvuku nebo světelnýho parku, že se tady u vás vůbec nemáte za co stydět! No a s tou atmosférou mi přijde, že jste tady na tom taky hodně dobře! Mám pocit, že návštěvníci klubů nejsou v Americe tolik hudebně vzdělaní jako u vás a frčí tam spíše ty komerčnější houseový odrůdy, kterým my říkáme souhrně twisted house.

Tady u nás je momentálně hodně populární, když DJe doplňuje nějaký živý muzikant nebo MC. Slyšel jsem i takový teze, že je to tuzemská specialita. Jaké ty s tím máš zkušenosti?

Tak to tě asi zklamu, protože ve Státech a všude po světě už tohle jede taky pěkně dlouho. Perkusionista, saxofonista a další muzikanti k setu DJe už se stali naprosto běžnou záležitostí. Třeba můj kamarád Sen-sei z Kinetic Grooves kombinuje míchání desek ještě s hraním na klávesy. Beru tohle spojování jako přirozený vývoj. Dřív byly dvě kategorie - buď DJ, nebo samotná kapela. Teď dochází ke spojování elektronický muziky a živých nástrojů a není na tom vůbec nic špatnýho, vznikají nový možnosti...

Co říkáš vlastně tomu, co se teď děje ve světě? Tady se termín "krize taneční scény" stal poměrně populárním. Končí labely a časopisy, zavírají se kluby, do kterých lidi nechodí, co s tím dál?

Já bych to zase tak úplně nenazýval krizí. Lepší slova jsou podle mě třeba selekce, nebo změna. Prodeje nosičů bourá Internet, také je tu s námi vlastně krize celosvětová, kdy pro samé války, strach a nejistotu si lidi přestávají taneční muziku a chození do klubů užívat. Chce to se zkrátka přizpůsobit a dívat se do budoucnosti. Jestli chce hudební business přežít, je nutné, aby lidi, kteří se v něm pohybují, sledovali věci okolo sebe a vymýšleli nové možnosti, jak ty, kteří mají tuhle muziku rádi, zaujmout...

S tím souvisí i další (médii neustále propíraná) otázka. Co říkáš ty, jako vydavatel taneční muziky na vinylech, na formát MP3?

Vím, na co narážíš. Jasně že žádnej vydavatel nevidí rád svoji muziku volně šířenou bez toho, aby sám nedostal ani penci. Na druhou stranu se zase díky tomu dostává jeho hudba mezi lidi. Nedávno jsem o tom všem přemejšlel... Na týhle planetě žije šest miliard lidí a několik desítek milionů z nich používá Internet. Osobně si myslím, že je tenhle problém řešitelný, ale asi tak za pět až za deset let. Mohl by se tu totiž vybudovat určitý systém, kdy by vlastně umělec prodal nějakému serveru svůj track za směšnou částku, řekněme třeba za dolar. Ty jako uživatel, který by o ten track stál, by si ročně platil tomu serveru nějaký paušál, díky čemuž by si mohl stahovat nahrávky v určitém časovém limitu na nějaký svůj vlastní server. To by mi přišlo docela legální a ze všech stran průhledný.

Měl jsi možnost u nás slyšet nahrávky od našich muzikantů a navázal jsi nějaké kontakty?

No, do svý osobní Top 10 jsem si umístil Operation Vachar od Jackilla z labelu Article, protože ten mě fakt hodně dostal! No a s těmi kontakty... Minulý týden jsem byl v Šumperku, kde má svý studio E.C.A. a dávali jsme do kupy remix pro jejich nahrávku, kterou bych právě na Red Melonu vydal rád někdy na jaře příštího roku. Myslím už teď, že se máte opravdu na co těšit, zní to vážně dobře!

 Myclick a Manio Dane, díky moc za rozhovor a ať se ti u nás zase dobře hraje a máš stejně vnímavé publikum!

Já děkuju vám! Příští rok bych s sebou rád vzal i Jaye od nás z Red Melonu a alespoň na skok se zase do země svých předků podíval. C U Later! :)

 

(ptal se Myclick, tlumočil Manio)

 
Systém předprodejů na Silvestr v Celnici Velká soutěž o 20 lístků První informace k New Years FestEve 2003 Popis prostoru Stará Celnice

Flyer

 
flyer
 

Fotoreporty

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016