Legenda světového techna 20.2. V Paradogsu.
Billy Nasty se věnuje Dj-ingu polovinu svého života. Kariéra, kterou u něj můžeme vidět se točí kolem 10 let na profesionální úrovni. Procestoval svět jako jeden z nejvíce žádaných Dj´s, představil se na některých světových a pravidelně pořádaných akcích jako DJ Magazine annual TOP 100 World DJ´s.
Taktéž zakusil rozsáhlou nahrávací kariéru, vytvořil techno label, který je respektován stejně tak jako jeho Dj-ing a založil vlastní agenturu k výchově talentů.
Strávil hrstku let formulováním „pre-House“, vstřebávajíc rytmy „rare groove“, „go-go“ a „funk“, takže když v Anglii explodovala „House-music“, Billy se už Dj-ingu věnoval. Zajištění práce v londýnském „Zoon record shop“, v 2. části r. 1989 mu pomohlo vybudovat si reputaci DJ-e.
Na začátku r. 1990 započal svou první residenci, „The Expl. Plastic Inevitable“ v leendárním klubu Brain (Brain Club) v Soho. Tak to s ním šlo 2,5 roku, kdy hrál „Nu Groove records“, „loops“, evropské věci a mnoho tanečních mixů skupin jako „My Bloody Valentine“, „Happy Mondays and james“ – zvuky a styl, které byly předzvěstí progresivní House scény, která měla přijít.
V r. 1991 uplatňoval svou reputaci pro své „desk skills“ do té míry, že byl požádán, aby přispěl 1. mixem na nové CD sérii – „Journey´s by DJ´(JDJ). Společně s náhle objevenými umělci jako Letfield a Where Eagles Prey, se ukázal Billyho svěží a rozvíjející styl a dokonce mu zajistilo vstup do Guinessovy knihy rekordů jako vůbec 1. Dj-e, který produkoval mix set, který byl komerčně dostupný.
Rovněž se ujmul prvního studiového projektu, kdy byl pozván k remixu St Etience´se „Join our Club, se kterým pak odjel do Japonska v rámci tour DJ během r.1992. R. 1992-93 proletěla VB Billyho pirátská nahrávka v takové míře, že v následku jejího přehrávání, vystupovala v roli jeho agenta. Bookingy přišly velmi hutně a rychle spolu s Billyho solidními „burgeoning nights“ jako Venus, Renaissance a Back2Basics stejně tak jako početné další kluby, které uvítaly „tougher progressive a tribal sound“, který Billy hrál.
V popředí skupiny, kdy byl třesk „Progressive House“ v r. 93, se Billyho plán DJ´ingu stal ještě více šíleným. Vedle toho, že byl pravidelně ve čtyřech nejvíce prominentních londýnských klubech (The Drum club, Open All Hours, Final Frontier a Strutt), začal dosahoval širších audiencí, když procestoval celou VB a ujal se přibývajících evropských vystoupení.
Studiová dobrodružství přišla s Davem Wessonem (vlastník Zoomu) jako Shi-Také – užívající si kariéru 6 singlů na „shop´s own label“ – a bok po boku budoucího strůjce Chemical Brothers, Stevea Duba jako Vinyl Blar. Jako tací našli podporu v právě založeném Hard Hads label (underground house), compatriots Leftfield.
R. 1995 se Billyho pracovní vytížení rozmnožilo ještě víc dramaticky a dosáhlo takového bodu, že opustil Zoom, aby se koncentroval na svůj Dj´ing, kdy nyní hrál 3-5 vystoupení týdně doma a v zahraničí. Tak mezi „studio sessions““ s členy Aloof/Sabres Jagz and Gary jako Kamaflarge, založil svou vlastní DJ agenturu, aby mu řídila jeho hektický diář. Theremin brzy začal/a reprezentovat jiné britské Dj-e jako Jim Master, Mark Williams a Phil Perry, následovaných Evropany jako Adam Beyer, Marco Carola, Joel Mull, a po letech rozvíjení si upevnila svou pozici jako jedna z dnešních předních techno agentrur.
R. 1996 byl Billy nominován na nejlepšího národního Dj-e a „best Radio One Essential Mix“ v „UK Music Awards“ a hrál přední spoty na Tribal Gatherings ve VB a Německu. Rozvíjející se v hraní víc a víc „harder-edged techna“, byl v r. 1997 vhodný čas zmodernizovat publikum,či některé, kteří ho stále porovnávali s jeho minulostí. Tak bylo vypuštěno druhé mix CD „Race Data“ (Avex) vyznačující se tracky k libosti Planetary Assault Systems, Dirty House Crew a Vegas Soul a svého času obsažný počet Billyho soundu.
Frustrován byl také proto, že styl jeho hudby, kterou hrál a prosazoval, podporovalo jen málo labelů a lidí ve VB, a tak vydal svůj vlastní výtisk(imprint) Tortured, aby navázal, zapojil se (tie-in). „Důvod, proč jsem udělal „Race Data“ a založil společnost byl takový, aby lidé mohli vidět, jaký druh muziky nyní hraju, protože všichni poslouchali staré nahrávky a staré CD. A i přesto, že všechna muzika, kterou jsem hrál měla sílu a „dirty funk“, se můj styl změnil z progresivního housu na trance a potom techno. Rovněž jsem byl zodpovědný za výchovu Adama Beyera, Marce Carloly, Joela Mulla, Umeka a Gaeteka, věděl jsem, že musím o všechny tyto talentované lidi, o kterých nikdo nevěděl kdo jsou, pečovat, takže bylo přirozené rozjet Theremin.
Billy taktéž odstartoval „Open to Torture“ (s Jimmym Mastersem)-noc, která byla dvakrát do měsíce v londýnském The Endu, která v tamních dnech byla jedna z mála kvalitních techno nocí, večerů v Londýně a vystupovala jako ukázka toho nejlepšího , ale také se uplatnila v okolních labelech (další hosté – The Advent, Green Velvet, DJ Slip, Oliver Ho, Holy Ghost, Swag, Laidback Luke, Cherry Bomb a Acces 58). Časy ve studiu (studio times) byla přesyceny novým projektem Bar- Wired (s Swag´s Richard Brown) a krátkou reformací remixu Gravediggaze a Howieho B. od Vinyla Blaira. Nakonec k úspěšnému zakončení kreativního roku se Billy stal otcem první ze dvou dcer.
R.1998 vidíme Billyho první expedici do Států, Američani se rychle zapálili díky jeho zručnosti a pravidelně se vracel do New Yorkského legendárního klubu Twilo a na akce na místech jako Chicago, Detroit, Washington, San Francisco, LA, Toronto, Seattle přes Kanadu, a po této cestě získával popularitu. Po celou tu dobu se Billy navrací do mnoha míst VB a Evropy, kde jsou davy a promotéři výjimeční a kde jsou jeho reputace a místo nejvíce upevněny. V Holandsku, kde je jeho následování enormní, je zvolen druhým nejpopulárnějším mezinárodním Dj-em roku 98.
R. 1999 do současnosti rozbíhal a tvaroval Tortured (který nyní dosáhl přes 20 předělávek) a Thereminu, který/á rapidně expandoval za posledních 18 měsíců.
V květnu 2000 byl Tortured předělán jako „The Torture Chamber“ – Billyho nový CD mix, který ukázal to nejlepší z kvality Torturedových dunících beatů a „power cuts“. „Chtěl jsem udělat CD mix jako neshromáždění labelů , protože si myslím, že jsme z labelů vytlačili skvělou muziku. Když jsem začínal, udělal jsem si seznam svých nejoblíbenějších producentů a jsem pyšný, že mohu říct, že jsem pro 8 z nich pracoval. Bude to první ze série budoucích mix labelů zahrnujících další DJ-e. Chci , aby toto byla nejlepší série techno Cd dalšího desítiletí“.
S podporou byl Tortured team v přední linii gigantické tour od poloviny února do konce května, která cestovala po celém světě (s Adamem Bayerem, Stevem Rachmadem, Craigem Walshem, Holy Ghostem, Umekem, Joelem Mullem, Daz Saundem, Gaetekem, Marcem Carolou – všichni Billyho podporovali v různých dobách). Hned nato zremixoval Letfieldovo „Double Flash“ s Richardem Brownem.
Nový label, Eletrix, který spočíval v „Experimental electronica“ – vše od stylových věcí Maurizia po electro“, byl obrovským úspěchem. Singly, plus nejnovější předělávka, první LP- Transparent Sound´s Emotional Amputation, každého překvapili.
Tortured Records nights v Dublinu pokračovaly v Music Centre v r.2002. Night v the Endu pokračovala jako poslední bašta techna v Londýně o víkendech, přinášející nejlepší talenty, které techno nabízelo. Kromě toho bude Tortured hostovat v Edinburghu (se Sublime) a v Dublinu v Tiroli Theatre (s Influx). R. 2002 taktéž viděl Tortured hostovat v techno stanu na Dance Valley v Holandsku.
Billyho spolupráce s www.trustthedj.com pokračuje, pracuje na elektro mixu.
Nyní v jeho 11-ti letém profesionálním Dj´ingu se posunul přes různé žánry svého času na cestu zpět, aby zabezpečil svou hudební integritu.