PARTYINFO
LET IT ROLL
Datum konání: |
05.03.2004 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Abaton |
DJs: |
Amen stage: Micky Finn (Urban Takeover, UK), Jude (Konglomeira, FR), Gravebongaz (HSK, FR), Suki (SounOne), Yukimura (SounOne), Shin aka Amen Don (Gardenzitty), Bass Beast Soundsystem Bashment Stage: Sensi Movement (D), ProSound System, BingiDem Kru InvAsian stage: Kaliyuga Sound, Mustakillah Soud Squad |
Info: |
http://www.letitroll.cz |
suki@letitroll.cz |
Mickey Finn, stejně jako drtivá většina jeho současníků, začínal s DJingem koncem osmdesátých let u soundsystémů hrajících převážně acid-house.
Na sklonku dekády začaly do house music stále více pronikat breakbeatové smyčky, což jej ovlivnilo natolik, že začal produkovat své vlastní tracky a stal se přímým spolutvůrcem britské hardcore scény. Již jeho první track "She's Breaking Up" z roku 1990 byl trefou do černého - jednalo se o skvělý valivý breakbeat s hypnotickými klávesami, které se zarývají hluboko do mozku.
Poté se dal dohromady s Aphroditem a Claudio Guissanim, kteří již nějakou dobu spolupracovali na projektu Urban Shakedown a v roce 1991 společně vydali jednu z nejklasičtějších junglových desek vůbec: "Some Justice", která přesně vystihuje ducha tehdejší doby – pozitivní melodie, optimistický vokál "We live as one family..." vysamplovaný od houseové divy CeCe Rogers, svištivá basa a to vše proložené ostrou breakbeatovou smyčkou z "Run's House" od Run DMC.
V roce 1992 pak následovala reedice "Some Justice" (Concrete Jungle Mix), která mu definitivně otevřela cestu k nejširšímu publiku. V tomto roce začal také produkovat první remixy ("Pac-Man" pro Power-Pill, "Horn Track" pro Tima Taylora aka Egyptian Empire). V roce 1993 si na chvíli odskočil k DeeJay records, kde vydal nahrávku "D-Pressed", a pak nastala produkční pauza, kterou věnoval hlavně DJingu a občasným remixům.
V roce 1995 nastal velký návrat Urban Shakedown s jejich dalším (dnes již rovněž klasickým) trackem "Arsonist", což byl v podstatě remix "Some Justice" doprovázený výtečným ragga vokálem DBO Generala a řádně zahuštěnými ameny.
Následujícího roku pak s Aphroditem založili jeden z nejzásadnějších drum'n'bassových labelů vůbec – Urban Takeover. Již první release na tomto labelu, "Bad Ass", se stala absolutní bombou, prostřednictvím které světu Mickey s Gavinem představili nový subžánr: jump-up drum'n'bass. Jump-up byl charakteristický jednoduchým beatem, který byl doprovázený o polovinu pomalejšími hip-hopovými samply a stoprocentně originální a nezapomenutelnou vesele se honící basou.
To samozřejmě znamenalo absolutní bouři na tanečních parketech, které s nadšením přivítaly následující Mickeyho track (pod pseudonymem Natural Born Chillers v koprodukci se Special K) "Rock The Funky Beats", ve kterém se objevily nezapomenutelné hlasové samply Chucka D. z Public Enemy. Na Urban Takeover pak od dvojice Aphrodite & Mickey Finn vyšly další klasické tracky jako "Bad Ass" (Remix) nebo jump-upová předělávka "I Got 5 On It" od amerických hip-hoperů Da Luniz. V jeho další tvorbě se pak věnoval především remixérské činnosti, mezi jinými je třeba zmínit především remixy na Blackstreet: "No Diggity", Apollo 440: "Raw Power", Moby: "Honey" nebo Beastie Boys: "Body Movin'".
V roce 2002 se vrací zpět na scénu, kdy spolu s dalším jungle veteránem L Doublem vydali na Urban Takeover pecku "When The Morning Comes", která sampluje vokál z další chicagské houseové klasiky "Let Me Love You For Tonight" (ex Kariya). K jeho houseovým kořenům se v tomtéž roce vrátil také v remixu (opět s L Doublem) "Ital's Theme", což byl v originále jeden z prvních dub-house tracků z Chicaga konce osmdesátých let od projektu Ital Rockers.
Kromě producentské a remixérské činnosti má Mickey Finn také na svědomí dva své vlastní record labely: Shakedown a Dramatix, na kterých od roku 2002 vycházejí skladby od pánů jako Rascal & Klone, Mulder nebo Jez-Q.