PARTYINFO

 

LIVE ELECTRONIC SESSION 2

Datum konání:
30.03.2004 - úterý
Místo konání:
Praha - NoD
Live:
Fennesz (A), Jan Jelinek (D)
Popis:
start 19:00, vstup 200 CZK (registrací na www.muteme.cz ) / 230 CZK (Ticketpro) / 250 CZK (na místě)
 
 
Na slovíčko s Janem Jelinkem Fennesz v NOD Christian Fennesz
Jan Jelinek
Německý umělec Jan Jelinek – jeho rodiče pochází z Čech a on sám česky “trochu” umí, ovšem stydí se za svůj “silný německý přízvuk” – patří k průkopníkům stylu tzv. clicks´n´cuts, v němž jsou tracky poskládány z miniaturních zvukových útržků a samplů, čímž dostávají charakteristický ‚cvakavý‘ zvuk.
 

Německý umělec Jan Jelinek – jeho rodiče pochází z Čech a on sám česky “trochu” umí, ovšem stydí se za svůj “silný německý přízvuk” – patří k průkopníkům stylu tzv. clicks´n´cuts, v němž jsou tracky poskládány z miniaturních zvukových útržků a samplů, čímž dostávají charakteristický ‚cvakavý‘ zvuk.

Tato technika, která se od počátků, tj. zhruba let 1998-99, rozšířila do nejrůznějších žánrů a výrazně ovlivnila vývoj elektronické hudby obecně, byla uceleně prezentována na řadě stejnojmenných kompilací německého labelu Mille Plateaux.

Berlíňan Jelinek je mužem několika tváří. Hudebně debutoval v roce 1998 na labelu Klang Elektronik třemi ep nahrávkami podepsanými jako Farben, které v roce 2002 vyšly znovu na jednom cd s názvem Textstar. Jedná se o rytmicky výrazné taneční skladby, u kterých byla technika clicks´n´cuts zasazena do pravidelného houseového rytmu a pro něž se na základě toho vžilo označení click-house. Jelinek/Farben je všeobecně považován za jednoho z otců tohoto u nás takřka neslyšeného stylu.

V roce 2000 vydal Jelinek – tentokrát jako Gramm – na značce Source výtečné dlouhohrající album Personal Rock, které se na rozdíl od jeho Farben produkce odklání od parketu a načíná novou, ambientněji a jaksi hlouběji zaměřenou kapitolu v Janově tvorbě. V roce 2001 vychází na berlínském labelu Scape (www.scape-music.de) Stefana Betkeho (aka Pole) deska Loop-Finding-Jazz-Records již s podpisem Jan Jelinek. Ta obsahuje experimentálnější jemně pulsující dubově-ambientní skladby poskládané z drobných samplů z jazzových nahrávek ze 60. a 70. let, které však Jan pomocí moderního softwaru upravil natolik, že vytvořil zcela čerstvě znějící útvary s originálním zvukem.

Deska sklidila velký mezinárodní úspěch a Jelinek se stal váženou osobností vystupující na nejprestižnějších světových přehlídkách elektronické hudby. Když pak ještě v témž roce vystupoval v Japonsku, ‚zajamoval‘ si s tamní laptopovou formací Computer Soup, z čehož vzešlo improvizační cd Computer Soup & Jan Jelinek Improvisations And Edits Tokyo (Soup/Quatermass). V loňském roce Jelinek (tentokrát jako Jan Jelinek Avec The Exposures) vydal další kladně přijatou sólovou desku La Nouvelle Pauvreté (Scape), kde pokračuje v osobité recyklaci samplů, ve větší míře využívá vokálů a pestřejších aranží, avšak zůstává věrný svému specifickému soundu.

Nejčerstvějším výliskem je pak kolaborace Triosk Meets Jan Jelinek: 1+3+1 (Scape), která nabízí osm zajímavých skladeb, jež vznikly formou dálkového vyměňování zvukových souborů mezi Jelinekem a australským jazzovým souborem Triosk.

V současné době Jelinek vystupuje buďto jako Farben – v tom případě se jedná o taneční live sety ve stylu click-house – anebo jako Jan Jelinek – to pak odhaluje svou druhou, mnohem experimentálnější tvář, s níž se představí i v Praze. 

 

Flyer

 
flyer
 

Reporty

 
Live.Electronic.Session.2
 

Fotoreporty

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016