PARTYINFO
ULTRA
Datum konání: |
20.03.2004 - sobota |
Místo konání: |
Praha - Paradogs - Karlovy Lázně |
DJs: |
Kaisersoze, Alleki, Oliver Ho (Meta Rec./UK) |
Už delší dobu se proslýchá o Tvém chystaném, novém albu, můžeš o něm něco prozradit?
Jmenuje se „The Soft Machine“, je to mé třetí album v pořadí, vychází samozřejmě na značce Meta. Představuje veškeré hudební myšlenky, které jsem až dodnes vyjadřoval v rámci předchozích desek. Řekl bych, že má mnohem více elektronický zvuk a méně organický než předchozí produkce na Meta. Název vyjadřuje spojení technologie a přírody, jakýsi druh symbiózy. Pokud by vám připomínal název knihy Williama Burroughse, pak jste se trefili, tento spisovatel mne velmi silně inspiruje.
Co Tvá spolupráce s James Ruskinem, plánujete nějaké pokračování, další společné desky?
Ano, momentálně pracujeme na dvojce „Mutate and Survive“ , kterou vydáme na Blueprint, vždycky nám zabere spoustu času než něco dokončíme, jak to tak vidím, vydáme vždy desku jednou za dva roky.
Už jsi slyšel nové mix CD a DVD Jeffa Millse „The Exhibitionist“? Líbí se Ti Jeffův styl?
Jeff mě hodně inspiroval a inspiruje. Ukázal nám jak vyjádřit osobní vise, jak je přetransformovat v hudbu, jak založit a vést label. Moc se mi líbí jeho soustavně ražená myšlenka „DJ je především performer a tento fakt vytrhuje z kontextu aby zdůraznil aspekty toho, co DJ dělá.“ Myslím si, že multiformátové projekty jsou velmi pokrokové, vždycky jsem silně toužil používat visuální stránku umění, jsem opravdu velkým fandou filmů Matthew Barney Cremaster (manžel Bjork), jednou bych rád zvučil a chystal instalace na výstavách v muzeích.
Současně vedeš dvě značky, Meta a Light & Dark, představ prosím blíže své labely.
Meta je spojením kmenových myšlenek a elektronických zvuků, které jsou určeny především k tanci, používám tady těžké perkuse a mnoho druhů různých vokálů a vokálních efektů, jde tedy o jakýsi speciální druh futuristické tribal muziky. Light & Dark je mnohem více o abstrakci, hlubší a temnější hudbě, představuje pomyslný bod střetu techna s experimentální, poslechovou hudbou, mimochodem, v červenci zde vydám novou double 12“
Vydáváš na Blueprint, Surface, Fine Audio a Chango, plánuješ v brzké době obohatit svou muzikou i další značky?
Ne, momentálně ne, odřekl jsem spoustu nabídek mnoha labelů, v současné době mám nespočet nápadů pro své vlastní labely, jedinými dvěma výjimkami budou Blueprint a Surface, protože máme stále velmi podobné cítění hudby.
Budeš pokračovat ve vydávání mixovaných CD, dočkáme se dvojky na španělském Rxxistance?
Rád bych vydal mix CD složené ze všech tracků, které jsem kdy vydal na všech labelech se kterými jsem spolupracoval v průběhu posledních osmi let. Bude to ukázka různorodosti a pestrosti veškeré mé práce.
Tvá hudba, to rozhodně není jen další normální elektronická taneční muzika, má myšlenku a hloubku, čím se inspiruješ?
Nápady nabírám z nesčetné řady různých podnětů, mohou to být třeba filmy, sochy, hudba, obrazy, knihy a tak dále. Udržuji si čistou a svěží mysl, protože lidské/normální vystupování v tomhle světě vyžaduje otevřenou mysl. Poslouchám mnoho druhů a stylů hudby, třeba právě teď si nejvíc pouštím Squarepushera, opětovně vydaná díla Arthura Russella, Cremasterovy soundtracky, které má na svědomí Jonathan Bepler, zkrátka všude kolem je nekonečný svět nápadů.
Už ses seznámil s fenoménem Final Scratch? Zkoušel jsi ho?
Zkoušel jsem ho letmo, nabízí opravdu několik zajímavých věcí, které mě berou, je to o osobním přístupu k celé té věci ne o tom vynálezu samotném. Stejně tak jako když si pořídíš hudební nástroj, sám nezahraj, musí si k němu postavit kreativní člověk.
Co živé hraní, nepřemýšlel jsi o živém vystupování?
Živě už jsem párkrát hrál, myslím, že tři nebo čtyřikrát. Nedávno to bylo v Londýně na party pořádané Benem Simsem, používal jsem software Ableton Live. Moc se mi líbí jednoduchost toho programu, je velmi intuitivní. Mohu najednou pracovat s databankou 100/200 smyček a zvuků a s nimi mohu improvizovat dle libosti. Nemyslím však, že bych začal hrát živě nějak pravidelněji, raději si hraji s gramofony.
Co vydáš během roku 2004?
Meta - "the soft machine remix" 12" – březen
"the soft machine" album – duben/květen
"magick" 12"- květen
" transform" light and dark – červen
A také mix CD, nějakou experimentální akustickou hudbu a možná multiformát DVD/CD (tady ovšem nepůjde o techno, ale spíše o hudbu typu instalace v galerii).
Mezi příznivci inteligentního techno soundu se snad nenajde ani jediný, který by neznal jméno Oliver Ho. Zakladatel a majitel labelu Meta, člověka, který začal vydávat na světoznámých značkách jako Blueprint nebo Drumcode. Umělec, který výrazným způsobem ovlivňoval a stále ovlivňuje dění na elektronické taneční scéně.
Hraje a skládá hudbu pro duši a mysl posluchače, tedy promyšlené a smysluplné kompozice, které v pravou chvíli dovedou neuvěřitelné věci. První příležitost, jak dostat své myšlenky mezi publikum, získal od přítele Jamese Ruskina, když mu vydal na Blueprint desku The Gathering, (Blueprint 002) následovanou maxisinglem Cosmetics (Blueprint 006) a prvním počinem pro sublabel Blueprint Surface pod názvem The First (Surface 001).
V návaznosti na veliký úspěch všech jmenovaných desek a především díky vydatné podpoře materiálu, živým hraním se Oliver záhy dostal do pozice jednoho z nejkreativnějších a nejžádanějších světových elektronických producentů.
Myšlenku na vlastní label proměnil ve skutečnost deskou Chapter One (Meta 001) a dnes je na respektované Oliverově značce k mání již 17 počinů. Na každou další desku nechává své příznivce patřičně dlouho čekat, aby jim pak připravil naprosto dokonalou a vždy inovativní nálož silných rytmů, mocných harmonií a psychoaktivních překvapení. Mezi Oliverovy nejlepší pak patří dvě mistrovská alba „Sentience“ pro Blueprint a „Listening To The Voice Inside“ jako Meta LP 01.
Oliverův velmi frekventovaný Djing, jak doma ve Spojeném Království, tak v zahraničí, je přehlídkou výborné techniky, vlastních skladeb a kompozic podobně zaměřených producentů, nezřídka podpořený interakcí sampleru a drum machine. Předvádí elegantně a zručně zvládnuté groovy, které se vznášejí nad formacemi unikátních perkusivních smyček a aranží spolu s nádhernými atmosferickými zvukovými úniky, které mají za následek tak intenzivní tribal pocit. „Moje hudba je o rovnováze mezi základními dvěma dynamikami ve všem – silou a formou“ říká tvůrce Mety 012 Listening To The Voice Inside – Part II.
O významu a respektu k práci Olivera Ho svědčí i remixy pro takové osobnosti světa elektronické hudby, jakými bezesporu jsou Damon Wild, Adam Beyer, James Ruskin nebo DJ Funk. Společnou produkci Ruskin/Ho může publikum ocenit na fantastickém slitku Mutate And Survive, není snad ani jediná party, na které by se neozval alespoň jednou ten skvělý vokální sampl Lauryn Hill z hip hopových hvězd Fugees.