PARTYINFO

 

CITADELA VERTIGO

Datum konání:
20.05.2005 - pátek
Místo konání:
Brno - Boby Centrum
DJs:
techno stage - Filterheadz, Renato Cohen, Markantonio, Lucca, Orbith, BB Mike, Hydrophonic
progressive stage - Haverlík a Tkáč, Marcus Cooper, Radan Mach, Martin Gredner, Leo Lycra, David Rybář
Info:
http://www.citadela.dj
Line-up:
TECHNO STAGE:

20.00 Hydrophonic
21.30 Simon Sayz
23.00 BB Mike
00.00 FILTERHEADZ
02.00 RENATO COHEN
03.30 MARKANTONIO
05.00 Pietro
06.00 Lucca

PROGRESSIVE STAGE:

21.00 Marcus Cooper
22.30 Radan Mach
00.00 Martin Gredner
01.30 HAVERLÍK&TKÁČ
03.00 Orbith
04.30 Leo Lycra
06.00 David Rybář
 
 
Poslední informace + line-up Stánek Imperia na Citadele
Rozhovor s Filterheadz – "Ruce nahoru!"
Belgické duo Filterheadz se na Citadele Vertigo představí jako hlavní tahák. Premiérové vystoupení nám chystá odkrytí velké neznámé. Nutno dodat, že za hranicemi ČR sklízí obrovské úspěchy, a to nejen svými live vystoupeními, ale hlavně kvalitní produkcí která jejich renomé výrazně podtrhuje.
 

Jméno: Bert & Maarten Wilmaers
DJ jméno: Filterheadz
Věk: Zkus tipnout!
Národnost: Belgická
Oblíbený DJ: Sander Kleinenberg
Oblíbený producent: Deep Dish
Oblíbená skladba: Nic mně nenapadá. Záleží na náladě a místě!
Oblíbený label: SAW Recordings
Oblíbené jídlo: Italské
Oblíbený drink: Cappucino
Oblíbený film: Těch je strašně moc!

V roce 2000 se bratrské duo Bert a Marten Wilmaers po návratu z ostrova Ibiza rozhoduje pro změnu v dosavadní hudební kariéře. Do té doby byl jejich hlavním stylem discohouse, ale oba přemýšlejí hrát více tribal progressive muziku. Projekt Filterheadz je na světě.

V té době, na počátku projektu Filterheadz, jsme začali více spolupracovat s lidmi, kteří produkují progresivnější muziku než jsme byli zvyklí hrávat. Po kontaktu s dvojicí producentů Tomaz a Zzino jsme sami v sobě začali více vidět a hledat i temnější stranu Filterheadz. Vcelku se to podařilo a na světě byla techno deska Zzino & Filterheadz – Corrador. Stal se z toho vcelku hit, což nás strašně povzbudilo a dalo nám motivaci k dokončení toho, co se už hodně dlouho rodilo v našich hlavách. Po nějaké době jsme se prosadili na další labely, např. track More House na Seb Fontainův label Spot On. Hned po té jsme začali pracovat na desce Latin Loopworks, která po vydání strhla takový ohlas, který jsme vůbec nečekali.

Zkuste vzpomenout, jak to bylo ve vašich začátcích. Proč jste se rozhodli produkovat hudbu? Vaše největší inspirace?

Začátky nejsou ještě tak dávno, takže snad si vzpomeneme :) Oba jsme začali s hudbou někdy v polovině 80. let. Tehdy jsme hráli především pop, později jsme fakt přiostřili a dostali jsme se ke stylu heavy metal. Později jsme se dostali k rocku, R&B, pak jazz a pak už jsme směřovali k house a elektronické muzice :)
 
Jak se vlastně zrodil váš, dnes už typický Filterheadz sound a jak se změnil od vašich prvních kroků v produkci taneční hudby?

Oba si myslíme, že náš, jak říkáš Filterheadz sound má určitý vývoj vpřed. Jediné co nechceme, dávat si hranice mezi styly. Stačí pokud si poslechneš naší starší produkci, třeba singl Struggle for Pleasure a porovnáš to např. s hitem Sunshine pochopíš, o čem, mluvím. Obě věci jsou velmi rozdílné, ale jsme to pořád my a o to jde.

Vaše tracky a remixy se objevují na labelech jako Hooj Choons, Nebula, Deviant, Platipus, Data, Spot On, Five AM a dalších. Jaký je to pocit, když taková esa taneční scény jako Deep Dish, John Digweed, Sasha hrají vaši tvorbu.

Prvně jsme asi slyšeli track More House, který zahrál Seb Fontain v klubu Amnesia na Ibize. Je to zvláštní a když člověk poprvé slyší svoji tvorbu hrát na nějaké party, nejdřív nepřemýšlíš nad reakcí lidí, ale zaměříš se na zvukovou kvalitu tracku. Přemýšlíš, třeba jestli je ten kopák dost hlasitě, jestli je basová linka přesná a vokály nejsou moc agresivní. Když pak ale vidíš reakci lidí, ruce nahoru, je to nepopsatelný pocit.

S jakými dalšími producenty by jste chtěli spolupracovat, a proč?

Oba se shodujeme na tom, že pro nás není prioritou spolupracovat s producenty z taneční scény. Mnohem raději chceme spolupracovat s lidmi mimo taneční scénu, třeba s Peterem Gabrielem, Wesem Borlandem, kytaristou ze skupiny Limp Bizkit nebo třeba s Craigem Armstrongem. Dostat tyto lidi do studia a přidat k tomu Filterheadz beaty by bylo určitě hodně zajímavé. To samozřejmě neznamená, že se zříkáme spolupráce s lidmi jako Deep Dish, Dave Clarke či Fat Boy Slim.

Zkuste nám přiblížit něco zajímavého z vašeho studia z poslední doby?

Měli jsme vcelku dost čau pracovat na nových věcech. Začali jsme více pracovat s vokály a tento prvek dostal svůj prostor skoro ve všech našich posledních tracích. Z remixů či singlů určitě stojí za zmínění songy Bedrock, dále Activator na labelu Yoshitoshi, Sunshine na labelu Intec, Poised World, a určitě také Yimaniya.

Co si více užíváte, live vystoupení nebo práci ve studiu?

Vystoupení v klubu nebo na parties je vždycky sranda. Potkáš nový lidi a máš možnost se vyřádit :) Práce ve studiu je úplně o něčem jiném a dokáže to být taky příjemná záležitost. Záleží asi na náladě, ale obecně milujeme obojí.

V dnešní době zažívá digitální technologie obrovský boom. Konkrétně formát MP3. Jak se díváte na šíření hudby po internetu, ať už placené nebo pirátské?

Tak to je zajímavá otázka. Chápu na jaký problém narážíš, ale řešení zatím myslím neexistuje. Placené jsou nyní jen komerčnější věci, kdežto undergroundovější hudba je šířená většinou pirátsky. Je to o respektu k autorům. Lidi by občas určitě měli utratit i nějaké peníze za hudbu, protože tím podporují autora a dávají mu prostor i do budoucna.

Jste proslulá dvojka produkující velkou spoustu remixů. Trávíte raději čas na remixech pro jiné producenty, nebo se více zaměřujete na produkci vlastních tracků?

Vždy když pracujeme na naší hudbě, začínáme prvně rytmické prvky. Pokud má track správný groove je to polovina úspěchu. Taneční hudba je především o rytmice. Když pracujeme na remixech, máme o něco lehčí pozici, protože je to úplně něco jiného než když začínáme dělat nový track. Práce na remixu může být velmi zajímavá, ale někdy taky pěkně nudná. Záleží na tom, jaký materiál člověk obdrží.  Samozřejmě ale děláme obojí na 100%.

Co děláte ve svém volném čase, když nemáte chuť produkovat a nemáte zrovna žádné hraní?

Produkci nebereme jako svoji práci, ale mnohem více jako zábavu. Spoustu času tak trávíme ve studiu, ikdyž zrovna neděláme na nějaké nové věci. Experimentovaní je cestou k tomu být unikátní. Takže se o to snažíme :) Kromě toho v letních měsících vždy vyrážíme na Ibizu, v průběhu roku občas proběhne nějaká kalba s našima kámošema z Belgie. Jinak občas taky vyrazíme na túru na kolech :)

Zpátky k věci :) Na Citadele Vertigo se objevíte jako hlavní vrchol večera. Vaše vystoupení lidi u nás zatím nemohli zažít. Na co se můžeme těšit?

Je pravda že v Brně se představíme poprvé. Bude to naše klasické live vystoupení. Nechci teď více prozrazovat, ale bude to mít energii, myšlenku a hlavně moment překvapení .)

Co takhle pár posledních slov na závěr?

Zkuste být více otevření, ať už jde o muziku či o život. Udělejte si každý den takový, na který dlouho nezapomenete!!

 
Rozhovor s Leo Lycrou Markantonio – Nobody is perfect! Interview Martin Gredner Citadela – o krok vpřed? Filterheadz – Hudba bez hranic Filterheadz, Cohen, Markantonio a další Citadela Vertigo - první informace

Flyer

 
flyer
 

Reporty

 
Oficiální vyjádření pořadatelů Citadely Report z Citadely
 

Fotoreporty

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016