PARTYINFO
IMPERIUM
Datum konání: |
24.06.2005 - pátek |
Místo konání: |
Brno - Boby Centrum |
DJs: |
Kamikaze techno stage - Ben Sims (UK), Headroom DJs (SWE), Jel Ford (UK), Miss Sunshine (HR), Boss (SK), Agent, Mark Og aka Masser, Pietro, BloodstarBB Mike, Mike Wazowski (SK), Hydrophonic, Bernie, Peter H, Marcus Cooper, Rasta |
Kromě Headroom pracujete na více dalších projektech. Kdo stojí za projekty jako Sons Of Piru, South Operations či G.P.S ?
Patrik: Sons of Piru je projekt, který jsme dali do kupy společně se Staffanem Ehrlinem, dále spolu ještě děláme na projektu G.P.S. kde jsme dohromady ještě s Glennem Wilsonem. South Opperations je zase projekt, kde jsme z naší tradiční Headroom sestavy vyhodili Niklase Ehrlina :)) a přibrali místo něj jeho bratra Staffana. Jak vidíš, jsme hodně busy.
Niklas: K tomu co řekl Patrik už není co dodat, jenom bych upřesnil, že na projektu South Operations jsem záměrně přenechal místo bráchovi :) Jinak ještě pracuji na projektu s Henrikem. Má název AirCrash Bureau.
Henrik: No coment :-)
Lze vůbec ještě oddělit tvorbu pro různé projekty, aby si každý zachoval svoji originalitu a unikátnost?
Patrik: Je to docela těžké, protože pokud člověk dělá hudbu, tak inspirace se ho neptá pro jaký projekt je zrovna daný nápad. Je to spíše o tom, že v různých projektech spolupracuješ s různými lidmi, takže finální tvář tracku je většinou odlišná od vlastní solové práce, protože každý má na hudbu svůj náhled a svůj proces tvorby.
Niklas: Většinou se s lidmi, se kterými děláme na společném projektu velmi dobře známe. Víme co můžeme od toho druhého čekat. Je to pouze kombinování toho nejlepšího od všech zúčastněných. Mám rád práci právě pro AirCrashBureau, projekt, který jsme založili společně s Henrikem.
Henrik: AirCrash Bureau je projekt, který těží z našeho tradičního pojetí techna. Změna je pouze ve zvukových materiálech se kterými pracujeme. Tím, že jsme s Niklasem na tuto práci pouze my dva, je naše produkce vcelku odlišná od hudby kterou děláme jako Headroom.
Seznam s vaší produkcí je velmi dlouhý. Když se ohlédnete do minulosti, změnili byste některá rozhodnutí, nebo jste spokojeni a šli by jste do všeho úplně stejně?
Patrik: Na tohle je těžko odpovědět, protože asi historie a všechny ty roky před tím, než jsme se do tohhle všeho vůbec pustili byl pro nás asi největší inspirace a zároveň i motivace ukázat sobě i okolí něco nového. Jsem rád, že jsme si vybrali styl, který jsme si vybrali, ale ještě jednou opakuji, že je to spíše vyústěním několika předešlých let než rozhodnutí, které proběhne během pár dní.
Niklas: Začátky Headroom byly hodně o tom, že se kamarádi s velkou vášní pro elektronickou hudbu dali dohromady a bojovali za svoje hudební vize a ideály. Dřív šlo spíše jen o zábavu. Užili jsme si hodně srandy a vlastně pro to děláme i dnes, ikdyž nároky na nás jsou dnes úplně jinde než dřív.
Henrik: Určitě bych šel do všeho stejně jak dřív. Jsem rád, že se nám povedla dobrá věc a představili jsme světu naší hudbu. Hudbu za kterou si stojíme, a která je jistým odrazem toho, co nás v minulosti inspirovalo a vlastně inspiruje i dnes.
Kdy vás vlastně napadlo, že budete hrát společná vystoupení ze 6 gramců a 3 mixů?
Patrik: Myslím, že nás to ani nenapadlo, ale přihodilo se to :)) Prostě stejně jako ve studiu, kde všichni spolupracujeme jsme chtěli být společně i při vystoupeních, která absolvujeme jako Headroom. Je to prostě show. Užíváme si to a stejně chceme aby se bavili všichni.
Niklas: Spolupracujeme ve studiu, vydáváme společnou hudbu, tak proč nehrát i společná vystoupení.
Henrik: Obrovské plus pro Headroom je to, že jsme všichni fakt kámoši a známe se spoustu a spoustu let. Při práci ve studiu i při vystoupeních se můžeme spolehnout jeden na druhého a víme co přesně můžeme jeden od druhého čekat. Je to, jakoby si jeden mozek rozdělil na 3 kusy :-)
Plánujete zapojení nějakého dalšího vybavení pro vaši show?
Patrik: Zatím asi ne. Plně nám vystačí klasické gramofony. Hrabání se v kufru deskama je jiná zábava než klikat myší :)
Niklas: Já jsem pro to, aby jsme přidali něco nového. Kluky pomalu zpracovávám, takže možná se dočkáte použití efektových jednotek a podobných vychytávek.
Henrik: Myslím, že nic není nemožné!
Na Imperiu se objevíte po boku Bena Simse a Jel Forda. Jaký je váš názor na ně?
Patrik: Názor na oba je velmi kladný. Skvělý producenti. Ben Sims a jeho DJing je fantastická záležitost.
Niklas: Mně osobně se víc líbí styl Bena Simse, ale Jel Ford vydává taky velmi kvalitní tracky. Těším se!
Henrik: Musím opět souhlasit, že Ben Sims je opravdu vynikající a svým způsobem i vyjímečný DJ.
Na Imperiu bude jistě velké množství vašich fanoušků. Co posledních pár slov pro ně?
Patrik: Jediný co můžu říct a vzkázat za sebe: Bude to fakt kalba!!
Niklas: I my jsme vaši fanoušci. Minulé vystoupení v Brně bylo nezapomenutelné, snad jedno z nejlepších jaké jsem kdy zažil.. Těším se!!!
Henrik: Get ready for Headroom!!!!!!!!!!!!
Patrik Skoog, Niklas Ehrlin a Henrik Larsson, je kompletní složení členů uskupení Headroom DJs. Dali se dohromady v roce 1997. Ovlivněni především styly jako EBM či industrial a s inspirací od skupin Front Line Assembly či Front 242 se pustili do DJingu a studiové produkce elektronické hudby. Časem se tracky z jejich produkce objevily na většině respektovaných světových labelů, a kromě společné produkce pod hlavičkou Headroom se také úspěšně věnují vlastním solovým projektům.
Ahoj, jak se vede? Zkuste se každý pro začátek v krátkosti představit.
Patrik Skoog: Hudbě se věnuji asi od 15let. V tvorbě i v djingu u mně převažuje techno s tribalovými motivy. Kromě produkce pro náš label SuReal se ještě starám vlastní label Native Diffusion.
Niklas Ehrlin: Já už si svoje začátky moc přesně nepamatuju :) Kromě práce pro Headroom se věnuji i svému projektu, na Native Diffusion jste mohli slyšet můj singl Ghost. Moje priorita je ale práce pro Headroom, takže vlastní projekt je trošku out.
Henrik Larsson: Hudbě se věnuji asi 10let. Převážně jde o techno, občas mě ale také baví experimenty do electra či EBM. Mohli jste mě slyšet na labelech jako Native Diffusion či Baluns Rec.
Kdo z vás byl nejdůležitější postava pro vznik projektu Headroom?
Patrik: Všichni :) Ikdyž musím říct, že velký dík patří celé rodině Niklase, že vydržela ten neuvěřitelný hluk v jejich garáži, kde se formovala tvář projektu Headroom:)
Niklas: Patrik má pravdu, určitě asi já :)) a možná přispěl i brácha Staffan.
Henrik: Určitě celá rodina Ehrlinových, víc k tomu nemám co dodat :-)
Jakou muziku preferujete při hraní? Pouze Techno?
Patrik: Určitě techno, to je styl kvůli kterému nás promotéři nejvíce bookují a to je styl, který od nás chtějí slyšet. Kdybych byl zabookovaný pro elektro či industrial set, tak pro mně to není problém.
Niklas: Preferuji většinou techno s lehkým dotekem funku a electra. Líbí se mi ale spousta druhů techna, hlavně pro jeho rozmanitost, takže ode mně možná uslyšíte i jiné než jen typické Headroom tribal motivy.
Henrik: Techno, ale kromě toho pořád cítím inspiraci z doby, kdy jsme začínali a z muziky která nás dostala do tohohle kolotoče. Electro s temnějším industriálním nádechem mně taky hodně baví.
Jaké desky se vám nejvíc líbí? Které zapadnou nejlíp do vašeho setu?
Patrik: Track musí mít ten správný feeling. Prostě položíš desku, jehlu a hned víš jestli se ti to líbí nebo ne. Musí to mít zajímavý nápad a zpracování. Mám rád groovy věci od lidí jako Oliver Ho, Mark Wiliams. Líbí se mi také věci od Ritchie Hawtina.
Niklas: Kombinace kvalitního technického zpracování a zajímavý nápad, tyhle dva aspekty jsou hlavní pro rozhodování, jestli se mi deska líbí nebo nelíbí. Hrajeme spoustu muziky od lidí, s jejichž hudbou se můžeme ztotožnit.
Henrik: Líbí se mi potemnělé techno s tribal prvky. Musí mít správný groove, aby se člověk za mixem mohl pořádně vyřádit :)
Švédsko má spoustu vynikajících techno DJs a producentů. Jak to, že se tak malá země dokázala takto zviditelnit. Jak je na tom vlastně švédská scéna?
Patrik: Scéna u nás je vcelku zajímavá. Ikdyž je u nás fakt spousta uznávaných producentů, jako Adam Beyer, Cari Lekebusch či Glenn Wilson, tak kluby u nás moc dobře nefungují, což je možná trochu paradox, ale je to trochu možná i náturou našich lidí, kteří se orientují více na komerčnější věci a underground moc neprožívají.
Niklas: Ve Švédsku vyrostlo vážně hodně vynikajícíh hudebníků. Je to o tom, že hodně spolupracujeme a navzájem si pomáháme. Lidi jako Adam Beyer, Joel Mull či Cari Lekebusch jsou otevření diskuzi o hudbě, takže spolupráce s nimi je opravdu super. Podělíme se navzájem o tipy, rady a podporujeme se. Hodně zde také udělal Johan Bacto, který má pod palcem skvělé parties ve městě Jonkoping.
Henrik: Hlavní je, že mezi producenty u nás nefunguje nějaká nevraživost či soutěživost. Lidi jako Beyer, Mull či Lekebusch jsou super a dá se s nimi vždycky mluvit o muzice. Nenechávají si svá hudební tajemství a nápady jen pro sebe a to je důležité, aby jsme se všichni posunuli více dopředu.
Je nějaká vaše deska na kterou jste opravdu pyšní a která pro vás znamená víc než zbytek hudby kterou jste vydali?
Patrik: Pro mně je to v poslední době asi Hard Minds Vol. Který vyšel na labelu Blackout Audio, za kterým stojí asi největší šílenec techno scény Mark EG :-)) Vlastně těch desek je asi víc, ale tahle má pro mně zvláštní kouzlo.
Niklas: Mám rád většinu desek, které vyšly na našem labelu SuReal. Každá má něco do sebe, protože u každé jsme strávili spoustu srandy v našem studiu, když jsme ty desky dělali.
Henrik: Souhlas s Niklasem. Většina našich desek ať už na SuReal či Native Diffusion má pro mně vždy svoje kouzlo. Kromě rytmik a nástroj, které jsou v tracku mám u každé desky zajímavé vzpomínky na to, jak tracky vznikaly.
Kdo je vedoucí postavou při vaší show? Mám na mysli, kdo je lodivodem ledoborce zvaného Headroom?
Patrik: Všichni :)
Niklas: Patrik
Henrik: Naše hudba.
Anglický producent a DJ Jel Ford je již po dlouhou dobu stálicí na světové scéně. Při výčtu jeho úspěchů nemůžeme hned na začátku nezmínit především Jelovu unikátní studiovou produkci. Kromě založení vlastních labelů Rotation a Jericho se jeho tracky pravidelně objevují na předních světových labelech, jako Primate, Platform.
Na labelu Jericho můžete slyšet Jelovu produkci nejčastěji. Od zaqložení tohoto labelu zde hostovaly tracky producentů jako Adam Beyer, který se pod pseudonymem Mr.Sliff prezentoval více tracky na několika deskách. Dále jste zde mohli slyšet hudbu od lidí, jako jsou Hardcell, Umek, Misjah, Stanny Fransen či talentovaný Bryan Zentz. V poslední době Jel velmi často spolupracuje s producentem Oscarem Charliem. Jejich společná produkce se již objevila na několika labelech.
Ahoj Jele, jak se vede? Pro začátek se zkus lidem trochu více představit?
Zdravim, mám se docela dobře. Jsem angličan, DJ a producent. Mohli jste mě slyšet na mých labelech Rotation či Jericho a nebo také na některém vystoupení, které jsem v ČR v minulých letech absolvoval. Jsem teď sice vcelku hodně zaměstnaný a ve svém studiu teď trávím hodně času, ale je to ok. Spolupráce s Oscarem Charliem nám oběma vyhovuje. Máme podobný pohled na hudbu, takže zde nehrozí příliš konflikt zájmů :))
Jak proběhlo tvoje první hraní před lidmi?
Tak abych řekl pravdu tak už si ho nepamatuju. Možná to je nepochopitelné, ale je to tak. Asi to bylo průměrné, protože jsem na to velmi rychle zapomněl. Od doby kdy jsem začínal pak ale bylo určitě spousta hraní, která mám až dodneška v živé paměti.
Pamatuješ si nějaké zajímavé hraní z poslední doby?
Dost dobře se mi hrálo před několika měsíci na narozeninové oslavě mých přátel. Akce se konala v jednom londýnském klubu, který byl tu noc uzavřený pro veřejnost. Nakonec, když se lidi dozvěděli jací DJs se tu noc střídají za mixákem, tak se před klubem vytvořily strašné davy lidí, kteří se snažili dostat dovnitř. Bylo to sranda i smutné zároveň. Ale mně tenhle zájem strašně potěšil.. Kromě toho bylo vynikající také hraní u vás. To musím zmínit. Nebylo to sice v poslední době, ale pamatuji si to dobře a moc se mi u vás líbilo.
DJing vs. produkce. Co je pro tebe důležitější a co tě víc baví?
Zajímavá otázka. Řekl bych, že je pro mně velmi důležité obojí. Jedno bez druhého nelze dělat. Mám fakt rád DJing, když si to na akci všichni užívají, to mně hodně naplňuje. Ale na druhou stranu mně taky hodně naplňuje studiová produkce. To je úplně něco jiného, protože v porovnání s DJingem je studiová práce úplně něco jiného. Mám větší volnost při komponování. DJing je hodně o tom být s lidmi, kdežto ve studiu je to více souboj člověka se stroji.
Co nového od tebe můžeme očekávat?
Pokud máš na mysli produkci, tak to se fanoušci mojí hudby mají opravdu na co těšit. Spolupráce s Oscarem Charliem nám teď šlape jako hodinky, takže určitě v brzké době čekejte nějaký nový společný singl, dále se také věnujiá nějakým svým trackům a také několika remixům. Kromě toho se v DJingu snažím zapojovat i některé svoje studiové vybavení, takže se možná brzy dočkáte mého vystupování live.
Jaký je nyní tvůj pohled na techno bussines, v porovnání s tím když si začínal?
Řekl bych, že ikdyž je business s muzikou velmi citlivé téma a spousta lidí si myslí, že to všichni dělají pouze s touhou vydělat, tak to není pravda. Na nikoho nechci ukazovat prstem, ale pokud se člověk zajímá o hudbu a jde mu o ní, tak velmi dobře pozná, které desky jsou udělány jen tak v rychlosti a ve spěchu a jejichž hodnota je velmi nízká. Myslím, že nadprodukce ničí kvalitu a na dnešní scéně se to přesně potvrzuje. Samozřejmě ale existuje spousta talentovaných a kvalitních producentů a velmi často to není pouze o jméně.
Co jiného děláš kromě DJingu?
Času na zábavu moc nemám. Jsem hudbou velmi zaměstnán. Ikdyž zrovna nepotřebuji nutně před uzávěrkou dokončit nějaký track, tak velmi často jen tak posedávám ve studiu a experimentuji. Nemám cíl pro to, kam chci daný zvuk směřovat, ale jen tak jamuju a zaznamenávám výsledky. Často se takhle zrodí menší či větší části pro mé nové tracky. Pokud mám nějaký volný čas, tak ho asi určitě trávím se svojí přítelkyní. Jsem rád, že je tolerantní k tomu co dělám.
Co je pro tebe další krok v hudební kariéře?
Zajímavé. Víš, že jsem o tomhle ani nepřemýšlel. Dělám věci ze dne na den, a nepřemýšlím vypočítavě, že např. za půl roku bude módní tenhle a tenhle styl, tak rychle udělat nějaké takové tracky.. To ne, já si jdu za svým a to mně naplňuje. Za spoustu let v produkci techna jsem se už troufám si říct dostal plně ke svému zvuku, který chci i v budoucnu prezentovat a stojím si zatím. Samozřejmě, že technologie jde dopředu, takže opravdu těžko říct, co bude v budoucnu. Ikdyž jistě vím, že zůstávám u techna.
Na Imperiu se objevíš vedle svého anglického kolegy Bena Sime? Co na něj říkáš?
Jasně s Benem jsme krajani a hodněkrát jsem měl tu možnost se s ním sejít. Ben je člověk, který muzikou žije již od svého dětství. Když bych se měl zamyslet tak asi neznám podobného šílence do mixování a do studiové práce. Ben přesně ví co chce, a kromě kvalitních tracků jsou nezapomenutelná hlavně jeho vystoupení. Jednou jsem si sním dokonce měl možnost zahrát B2B set. Bylo to něco neuvěřitelného. Ta energie kterou do hraní dává. Velký respekt pro Bena Simse!
Dále se objeví švédské trio Headroom. Co ty na to?
S klukama z Headroom se sice znám a také velmi respektuji to, co dělají, protože to dělají dalo by se říct naprosto perfektně již hodně dlouho. Hudební produkce např. od Patrika Skooga, to je pro mně osobně vždycky zárukou super kvality. Abych řekl, tak jsem snad ještě neslyšel singl od Headroomů, který by byl špatný. A jejich DJing? To je kapitola sama pro sebe. Je to neuvěřitelná show. Těším se na ně.
Co takhle vzkaz pro lidi?
Těším se na vás na všechny. Nechte doma stres a špatnou náladu a pojďte se prostě pobavit!!!
Miss Sunshine se dostala poprvé do kontaktu s elektronickou hudbou v roce 1994, kdy ji její přítel, vystupující jako DJ Loki Masa, dal první technickou průpravu za gramofony. O pár let později již začíná vystupovat na prvních parties v rodném městě Osijek a stále víc a víc se jí dostává pozornosti partypeople. Během následujících let je velmi často bookovanou DJane nejen pro chorvatské parties, ale premiérově také vyjíždí do zahraničí.
Později absolvuje další vystoupení po celé východní Evropě. Vyjíždí do zemí jako Rumunsko, Jugoslávie, Bulharsko a má možnost si zahrát po boku světových DJs jako je Timo Maas, Jel Ford či Marco Carola. Kromě toho v poslední době absolvovala několik hraní ve Španělsku. Miss Sunshine si libuje ve svěžím lehkém technu, podloženém hutnou basovou linkou. Ikdyž občas si zahraje i house, není pro ní problém ani přitvrdit.
Ahoj, jak se vede? Pro začátek zkus trochu zavzpomínat, jak si se vlastně k DJingu dostala?
Ahoj, vede se v celku dobře, díky. S DJingem jsem začínala, je to vcelku dlouho. Myslím, že v roce 1994 mně můj přítel, který v té době hrál pod pseudonymem Loki Masa poprvé postavil za gramofony a ukázal mi, o co vlastně jde při mixování. Moc se mi to líbilo a ze začátku jsem byla hraním úplně posedlá. Ale vlastně jsem i teď :-)
Jak proběhlo tvoje první hraní před lidmi?
Poprvé jsem si mohla před lidmi zahrát u nás v Osijeku v klubu Oxygen. Byla jsem strašně nervózní, třepali se mi ruce a pořádně už si na to ani nemůžu dnes vzpomenout. Asi to bylo tím strachem, co jsem tam zažila, ikdyž pamutuji si, že jsem zažila neopakovatelné pocity. Bylo to skvělý. :)
Proč Miss Sunshine?
To je vcelku jednoduché. Moje jméno u nás v Chorvatsku je Suncica, což v překladu znamená Sunshine. Polovina mého jména byla hotová, takže jsem přidala jen Miss, a bylo to. Ani už teď nevím proč jsem si tohle jméno vybrala, ikdyž musím říct že jsem s ním spokojená a pořád se mi líbí.
Jaký je pro tebe pocit zahrát si boku takových jmen jako Timo Maas, Jel Ford či Ben Sims?
Je to perfektní pocit. Můžeš se přiučit něco nového. Nejlíp se mi hrálo po Jelu Fordovi. Strašně se mi líbí jeho hudba a jak pracuje s jednotlivými motivy. Je to pan DJ. Velice mně inspiroval pro můj set. Když hrál, lidi strašně rozjetí a i atmosféra při mém setu byla úplně perfektní. Takže nejlíp asi vzpomínám na Jela Forda.
Jaký je tvůj pohled na scénu u vás v Chorvatsku?
V Chorvatsku se v klubech hraje spousta stylů elektronické hudby. Nejvíce asi techno, ale v poslední době se u nás velmi rozmáhá progressive. Je to pro lidi něco nového a tento styl poslední dobou hodně zesílil. Je vcelku dost parties, klubovky, openairy, festivaly. Hrají se různé styly, takže každý si může vybrat. Situace na scéně určitě není ideální, ale špatná také ne. Jde to pořád dopředu, a to je myslím dobře.
Jaký je nyní tvůj pohled na techno bussines, v porovnání s tím když si začínala. Co sio dříve nevěděla a dnes se bez toho neobejdeš?
Spoustu věcí člověk vnímá totálně jinak, než když začíná. Dostaneš se do všeho mnohem hlouběji. Člověk si v tomto businessu musí dávat pozor na to, že stejně jako v jakémkoliv jiném odvětví jsou fér lidi a také lidi, kterým jde jen o osobní prospěch a nestarají se o následky. Lidi se kterými spolupracuji si pečlivě vybírám. Určitě je ale nejdůležitější, když máš za sebou management, který se o tebe stará.
V čem je to pro tebe těžší, jako ženu v odvětví, které je více mužskou doménou?
Těžší bych neřekla. Nikdy jsem neměla potíže kvůli tomu, že jsem holka. Samozřejmě někdy tě berou jako tvora, který nedokáže jednat sám za sebe, ale to nestojí za řeč.
Každý prostor, i to pro kolik lidí je jistě důležité pro to, co a jak hraješ. Jak je to u tebe?
Nemyslím, že by se můj styl moc lišil. Jasně, že hraju trochu jinak pro 200 lidí než pro 5000, ale stejně do toho vždy dávám ten svůj feeling, a až tak velkou roli to nehraje. Hraju pro lidi, kteří jsou stejní v klubu i na party. Chtějí se bavit, stejně jako já si chci užít když se baví při mém setu. Na větších parties dokážu pěkně přitvrdit a v klubu si klidně zahraju house či techhouse.
Co jiného děláš kromě DJingu?
Jestli myslíš zábavu, tak na tu moc času nemám. Pokud nejsem někde na cestách za hraním a doma netrénuji, tak asi určitě studuji. Dělám ekonomickou školu, a docela mi to dává zabrat. Kromě toho pokud zbyde nějaký čas, tak rádá nedělám nic a jenom relaxuji, koukám na nějaký film nebo jdu někam ven s přáteli. Třeba na oběd, do kina nebo tak.
Co je pro tebe další krok v hudební kariéře?
Práce, práce, práce. Stále je co zlepšovat. Hudba je nekonečná záležitost. Chtěla bych více produkovat a samozřejmě dál pokračovat v DJingu. Absolvovat víc vystoupení v zahraničí a kromě toho být šťastná v životě. To je pro mně stejně důležité.
Na Imperiu se objevíš vedle svého oblíbence Jela Forda, a dále zahraje Ben Sims a Headroom DJs. Znáš je? Co na ně říkáš?
Jsem šťastná, že si zase zahraji po boku Jela Forda. Samozřejmě, že všichni, které jsi jmenoval jsou zárukou nejvyšší kvality. Jejich produkce má svůj typický zvuk a to co předvádí za gramofony je famózní, ale nejbližší mi je Jel Ford. Je to opravdu geniální hudebník, jehož hudba stále přináší něco nového. Má obrovský cit pro detaily a také pro lidi na parketu. Hrozně se na tohle hraní těším, bude to perfektní.
Co chce vzkázat Miss Sunshine všem lidem?
I love you ;-)
Ben Sims (UK)
Bena jste mohli naposled v Brně slyšet minulý rok. Od té doby tato legenda anglické scény stihla spoustu změn, především v DJské kariéře. Jako důležitý krok považuje spolupráci s dalším londýnským DJem Chrisem Finkem. Společně se starají o projekt Split Music.
V rámci aktivit pořádají klubové noci v kultovním londýnském klubu Turnmills a také se starají o chod internet radio show Split, která přináší novinky a zajímavosti ze světové techno scény. Kromě spousty práce pro tento projekt se Ben velmi důsledně věnuje vlastní produkci. Společně s Christianem Smithem vydal mixovanou kompilaci Essential Underground vol.7 a také několik desek.
Ve spolupráci s Paulem Macem vydává One Legged Disco na labelu Intec, dále přidává remix Speleon pro talentovaného producenta Cave, a také track Waves pro Alexandra Kowalskiho aka DISX3 na německý label Konsequent. Jako prioritu v produkci však Ben považuje sbírání materiálu na nové album, které by už brzy mohlo být na světě.
Headroom (SWE)
Kompletní švédské trio Headroom DJs jste mohli v Brně naposledy slyšet při strhujícím vystoupením v pavilonu Z na BVV v roce 2001. Patrik Skoog, Niklass Ehrlin a Henrik Larsson, což je kompletní výčet členů uskupení Headroom DJs, od té doby zaznamenali spoustu novinek, především ve studiové produkci. Společně se nejvíce věnují domovskému labelu SuReal, kde začátkem května vydali nový singl s názvem 5:9.
Dále stihli vydat Concrete Remixes pro label Patterns, Schizoaffective pro Evil Deception. Kromě toho ještě dodali remixy na labely jako Synewave či Subsonic. Na domovském labelu Patrik Skooga Native Diffusion v posledním roce zaujal zejména singl Remakes Vol.1, na který dodali svoje remixy Paul Mac, Mark Broom a Dean Rodell. Začátkem května zde také vyšel skvělý singl angličana Marka Williamse. Kromě práce ve studiu absolvovali spoustu vystoupení po Evropě, Anglii, a také v USA.
Jel Ford (UK)
Od doby, kdy jste v Brně mohli naposledy slyšet Jela Forda již také uběhlo několik let, ve kterých se stejně jako i dříve zaměřil především na studiovou práci. Jel Ford je člověk, který má svůj typický zvuk. Melodické plochy, a líný funky groove je pro něj charakteristický. V jeho produkci tyto elementy můžeme slyšet velmi často.
Jel se zaměřil hlavně pro práci na vlastní labely Jericho a Platfrom. Na těchto labelech jste v poslední době mohli slyšet singly The 201, kde spolupracoval s talentovaným producentem Oscarem Charliem, a dále singl Evasiv Manouveures Vol.1, kde opět přispěl Oscar Charlie. Oscar Charlie je producent, který v poslední době s Jel Fordem spolupracuje na většině producke. Oba si jsou velmi blízcí zvukem a vnímáním hudebních aranží.
Kromě těchto singlů vydal Jel Ford double pack pro britský label Tortured Records. V DJingu stihl absolvovat vystoupení v USA, Kanadě a také další hraní po evropských klubech a parties.
Za zmínku jistě stojí jeho triumfální turné po Austrálii a za všechny snad jen residentura ve španělském klubu La Real podle kterého pojmenoval jeden ze svých singlů Anthony Child (aka Surgeon), kde můžete často vidět a slyšet nejlepší světové umělce, třeba jako hosty pravidelného pořadu španělského krále Oscara Mulera. Výše jmenovaným úspěchům samozřejmě předcházela léta práce, snahy a především efektně rozvíjený talent.
Ben začal hrát, když mu bylo neuvěřitelných 10 let, tehdy dostal první pár gramofonů. Zpočátku se věnoval hip hopu a preferoval takzvané silové mixování. Ranými učiteli mu byli umělci jako Francois Kevorkian, Jah Shaka a Derrick May. Od hip hopu plynule přešel k house music a technu, které jej lákaly spoustou nabízených možností v mixování. Hledal a stále hledá dokonalou rovnováhu mezi jednotlivými skladbami, snaží se perfektně obohacovat jednu desku tou následující.
Britské tancechtivé posluchačstvo mohlo Bena poprvé zaregistrovat prostřednictvím ilegálních přenosů pirátského rádia Atmosphere FM, fungovalo v první polovině devadesátých let, bohužel bylo znásilněno a následně ukončeno, jako ostatně většina britský pirátských vysílaček. První veřejné vystoupení absolvoval Ben Sims v klubu Ilford. Benova cesta ke studiové tvorbě začala především na základě touhy vytvořit si vlastní nástroje (tools) pro ozvláštnění a originalitu DJ setů.
Práce se studiovou technikou Simsovi evidentně učarovala, vzbudil v sobě dřímající talent k tvorbě a komponování značně inovativních a pokrokových skladeb, které za nedlouho zněly většinou klubů, tvořily a tvoří součást setů veličin jako Richie Hawtin, Carl Cox nebo Jeff Mills. Rozmanitost a různorodé zaměření jednotlivých tracků, přiměly Bena k založení několika velmi dříve nebo později úspěšných labelů. Dnes vydává na Hardgroove, Theory, Native a Symbolism.
Spolupracuje také s celou řadou dalších značek, za všechny stačí uvést respektovaný německý Tresor. Mladým umělcům, ale také významným a skvělým producentům dává prostor na speciální sérii sublabelu Theory (Oscar Mulero, Hardcell, DJ Shufflemaster a mnoho dalších). Nedávno složil Ben Sims poctu českému techno publiku, když postoupil licenci na své v pořadí druhé mix CD pražskému labelu Next Era, vyšlo jako Techno Energy 11.
Jen pro pořádek, první mix CD kompilace vyšla na Simsově Theory, je unikátním mixem remix skladeb pro Theory, rozděleným do několika oddílů, s energicky stoupající tendencí, bezchybnou technikou a názvem Theory Of Interpretation. Skladby Bena Simse jistě znáte ze setů svých oblíbených DJs, protože je jen málo těch, kteří v kufru nemají alespoň jednu desku z produkce geniálního Brita.