Hostem nadcházející Tech-house.cz nite bude anglický DJ Chris Pascoe, který poskytl THCZ crew rozhovor..
Chris Pascoe - rozhovor
Ahoj Chrisi! Ty budeš hrát úplně poprvé v České republice, potažmo v Praze. Byl jsi někdy vůbec v Praze? Pokud ano, tak jak sis to užil?
Ahoj! V Praze jsem již byl před mnoha lety, když jsem cestoval Evropou. Pamatuju si, že Praha je nádherné město a moc jsem si to tam užíval.
Víme z Tvé biografie, že si hrál na klavír. Můžeš nám popsat Tvou cestu, jak si se stal DJem?
Ano, hrál jsem na klavír a čelo, posléze si užíval punkovo/gothickou kapelu, jako hráš na basovou kytaru. Pár mích kamarádů byli DJi, dělávali jsme open air parties s nimi, oni hráli na gramofony a já hrál na basu. Koukal jsem na to, co dělali, líbilo se mi jak měníš zvuk celé desky, když hraješ 2 desky do sebe a tak jsem poté začal kupovat mé vlastní desky. To byla kompletně nová cesta, jak dělat hudbu.
Také se o Tobě ví, že jseš poměrně úspěšný producent. Jak dlouho produkuješ? Kolik si již vyprodukoval desek? A kolik desek ti právě v dohledné době má vyjít?
S produkcí jsem započal v roce 2002, udělal desku na svém labelu a od té doby dalších 5 desek na různých labelech. V příštích několika měsících by měly vyjít další 3 releasy.
S kým vůbec kooperuješ co by producent?
Pracuji s lidmi jako Haris, Daniel Poli, Asad Rizvi, Rob Pearson, Iteration X a další.
Navážu na Asada Rizviho. Ty jsi mimojiné vydal desku na jeho labelu Reverberations. Můžeš popsat, jak vůbec vznikla vaše spolupráce? Mimochodem Asad říkal, že si velmi talentovaný...
Původně to bylo tak, že jsem pracoval pro Asada jako zvukový inženýr. Miluju jeho produkci. Když slyšel, že hraju na živé nástroje a slyšel ty akordy, které jsem hrál, chtěl aby to vyšlo na jeho labelu Reverberations. Vznikla tedy kolaborace, já hrál na živo a Asad dělal jemu vlastní kouzla. Díky za kompliment Asade, byla to prima s Tebou pracovat!
A co Tvůj vlastní label Sulky? Pověz nám jeho historii a budoucnost?
Sulky records začalo, jelikož moje první deska, byla trochu odlišný sound a všechny labely, které jsem oslovil řekli, že by chtěli desku jako tahle, nebo tamta. Nebyl jsem připraven měnit můj zvuk za zvuk někoho jiného. Tak jsem se rozhodl to vydat na mé vlastní značce. Zadařilo se a deska byla ohodnocena 5 body, z 5 možných v časopise DJ MAG a byla ohodnocena jako tech-house deska měsíce.
Léto skončilo. Mohl bys nám říci kde si zažil nejlepší noc a proč?
Můj nejlepší večírek se konal ve městě Zadar v Chorvatsku. Bylo to opravdu nádherné místo s výhledem na moře. Byla tam opravdu skvělá atmosféra. Všíchni tančili a užívali si to. Setkal jsem se tam se starými kámoši a také vzniklo i pár nových přátelství. Měl jsem opravdu vyjímečný zážitek.
Kdybys měl popsat Tvůj sound. Jaký je?
To je těžký otázka k zoodpovězení. Ale domnívám se, že pokaždé je to o basové lince a energii. Tvrdá a dynamická taneční hudba. Opravdu nevím, jak to lépe popsat.
Jaké tempo ti je nejbližší?
130-134 BPM
V Tvém profilu jsme se dočetli, že Tvá první party v životě, byla když jsi viděl "někoho" hrát acidhouse a byl to samotný tech-house táta Eddie Richards?
Mnoho let poté, si s ním hrál v klubu Fabric.
Jaké to bylo?
Léta před, když jsem hrál v té punk kapele, jsem se šel podívat na punk-rock diskotéku a Evil Eddie Richards byl tím DJem. Když jsem s ním hrál byla to pravá underground party Wiggle, ne Fabric. Bylo to vynikající feeling odejít od gramců a pozorovat jak se Eddie stará. Ten muž je zcela vyjímečný, sympatický a pro mě bude vždy velkým zdrojem ispirace.
Ty bydlíš v Londýně. Máš tam nějakou rezidenci?
Bydlím kousíček za Londýnem a mám rezidenci v jednom underground fetiš klubu v Brightonu.
Party v Praze, kde budeš hrát s ekoná na lodi. Hrál si již na nějaké lodi předtím?
Já jsem partyoval na lodi, ale nikdy neDJoval.
Které další země si již stačil procestovat?
Italii, Chorvatsko, USA, Francii...
Jakého DJe, čí producenta máš nejraději a proč?
Eddie Richards, Terry Francis, jako DJe. Gideon Jackson, Nathan Coles and Rob Pearson, jako producenty. Všichni tihle kluci produkují a hrají desky, které já osobně považuji za "tech-house" zvuk a náladu.
Budeš hrát s tech-house.cz crew. Co si myslíš o doméně Tech-house.cz?
Opravdu se těším na to, až se schledáme s celou crew a myslím si, že web vypadá velmi dobře. Prezentuje mnoho informací a nepochybně hodně těch, kterým nerozumím. Ale stále vypadá řízeně.
Tvoje aktuální chart?
Bude během několika dnů.
Nějaký vzkaz pro české fanoušky?
Myslím, že to čeho se snažíte dosáhnout je velmi vzrušující a také to můžete zaťukat. Dělejte to v co věříte a neměňte to...
Chris Pascoe - biografie
Pokud uvidíte, nebo uslyšíte jméno Chris Pascoe, měla by se Vám vybavit jedna věc - basová linka.
Jeho zájem o hudbu započal již v ranném věku hrou na klavír, byl povzbuzován aby také hrál na čelo, což mu nepřišlo moc v pohodě a tak se posléze rozhodl, že začne hrát na basovou kytaru. A od té doby se již nekoukal zpátky v čase.
Počátkem 80. let se vrhnul na "punkovo-gothický" způsob života, hrával na basu pro několik skupin, s kterými procestoval celou Británií. Jak sám říká: "Publikum bylo o poznání jiné, když jsem se vyhýbal lahvím s alkoholem" , ale na druhou stranu můžeme říct, že miloval tu vášeň a nadšení na tehdejší dobu.
Chris si pamatuje, jak chdil na punkové diskotéky, kde se objevil DJ a nebyl to nikdo jiný než sám Eddie "Evil" Richards.
Chris říká: " Jak zvláštní může být život, když se naše cesty opět zkřížily, poté co jsem hrál na vyhlášené party Wiggle před několika lety..."
Chris Pascoe začal s DJingem před 6 lety a jeho stylem hudby vždy vévodila basová linka. V uplnulých 6ti letech zahrál v několika underground klubech v Londýně a jeho okolí, V Itálii a Chorvatsku.
Hrál po boku veličin, jakými jsou například Terry Francis, Eddie "Evil" Richards, Nathan Coles, Daniel Poli, Dave Mothersole a další.
Jeho zručnost a vášeň je pro deep basu v rytmu tech-housu. Vidět hrát Chrise 4 hodiny není nic neobvyklého a nového.
Jeho hudební dovednosti se nevztahují pouze na tom, že stojí za gramofony, protože jeho skutečnou vášní je hudební produkce.
Svou první věc vydal před 3-mi lety nasvém vlastním labelu SULKY recordings.
Chris také spolupracoval se známím producentem Harisem jako inženýr, který zakomponoval housle do jednoho z tracků, jehož výsledkem bylo maximálně možné ohodnocení v časopise DJ Mag.
Za poslední roky také spolupracoval s takovými esy, jakými jsou například Asad Rizvi, Daniel Poli, Rob Pearson a projektem Iteration X.
Své tracky byly licencovány na známích labelech, jako například Reverberations, Suspect Package, Evasive a Drug Sex.