PARTYINFO

 

DRUMSTATION 18

Datum konání:
04.11.2005 - pátek
Místo konání:
Praha - Matrix
DJs:
Mathematics (US), Akira, Nitrous, Suki, Beast 67
Info:
http://www.matrixklub.cz
Popis:
vstup 100/150 czk
Line-up:
20:30 Honey
22:00 Nitrous
23:30 Akira
01:00 MATHEMATICS (Social Studies, USA)
03:00 Suki + Beast 67
05:00 Back 2 back
 
 
Drumstation 18: Mathematics přijedou oba + poslední informace
Již tento pátek se v klubu Matrix uskuteční osmnáctý díl Drumstation, na který přijali pozvání brooklynské legendy z labelu Social Studies - Mathematics.
 

Skvělou zprávou určitě je, že nepřijede jen jeden, ale rovnou oba producenti – James Ronaghan i Mike Genata. Vstup samozřejmě zůstává stejný a to jen 100,- Kč do 22:00 a 150,- Kč poté.

Spolu s Mathematics vystoupí zástupci české špičky Akira, Nitrous, Suki, Beast 67 a vítěz soutěže pořádané serverem Drumandbass.cz - DJ HONEY.

Akce startuje ve 20:00, kdo má zakoupenu vstupenku z předprodeje, bude přednostně puštěn do klubu (nemusí se bát fronty u vstupu).

Rozhovor s Mathematics
Text: Mike X – Breakbeat.sk

Zkus nám na začátek povědět něco o tom, jak se Mathematics seznámili a něco o hudbě, která Vás ovlivnila…

Mike byl spolubydlící mého bratra na univerzitě, takže jsme se seznámili přes bráchu. A k těm vlivům…je to široký výběr od Jamese Browna po Dr. Dre, The Neptunes, Everything But The Girl, The Smiths, Marcus Intalex, Jonny L, Photek a ještě mnohem víc toho jsem zapomněl.

Jak probíhá proces tvorby nových skladeb? Všecko hned na počítači anebo vznikají prvotní nápady třeba za pomoci „živých“ nástrojů?

V současnosti už všechno, co tvoříme, vzniká za pomocí počítače. Podobně jako mnoho dalších producentů elektronické hudby máme ve studiu nějaké ty syntetizátory, hromadu počítačových synťáků a horu starých vinylů.

Vlivy jiných elektronických žánrů jsou dost zřetelné va vaší produkci, chcete se v buoucnosti posunout někam dál, nebo i nadále zůstanete věrní drum and bassu?

Nevím, zda mohu skutečně předvídat, jak budeme znít později, o tom je budoucnost, ne? Nemyslím si, že bychom vědomě šli nějakou jasnou cestou naší hudební orientace. Elektronická hudba se však mění velmi rychle, myslím, že se jen snažíme dělat hudbu pro taneční pakety svým vlastním způsobem.

Na kterou vaší skladbu jsi nejvíc pyšný a proč?


Naneštěstí ta skladba, o které si toto myslím, nikdy oficiálně nevyšla. Jedná se o remix, který jsme udělali pro elektronickou kapelu Nu Spirit Helsinky z Finska. Skladba se nazývá Trying. 

Defunked, Renegade, Frontline, Incident... vydáváte skladby na více labellech, proč jste se rozhodli založit vlastní label Social Studies? Plánujete na něm vydávat i hudbu od jiných producentů?

Social Studies je zhmotněním našeho dlouhodobého záměru. Vždy jsme chtěli vlastní label. V 90. letech jsme byli velcí fanoučci Jamese Lavella a všeho, co se týkalo jeho labelu Mo´Wax. Chtěli jsme vysvětlit naší hudební filozofii a posunout značku Mathematics vpřed a proto je tu Social Studies. Nyní je label určen jen pro naší tvorbu a spolupráce s jinými umělci… no stále je to ještě mladé vydavatelství, takže se určitě dočkáte i hudby od jiných producentů kromě samotných Mathematics.

Co používáte na tvorbu? Už jsi to trochu naznačil na začátku rozhovoru, ale zkus to trochu obšírněji. Co upřednostňujete – hardware nebo software?

Momentálně tvoří základ Macintosh G5 s programy Logic a Reason a s různými softwarovými syntetizátry a efektovými pluginy jako Waves Diamond Bundle, syntetizátory Korg Trition, Yamaha DW800. S různými balíčky programům jako Kontakt 2 je jednoduché ušetřit místo ve studiu a peníze. A hustě to i zní.

Jak pracujete na skladbách? Oba spolu ve studiu, nebo každý sám u sebe doma?


Pracujeme stejně tak odděleně jako i spolu. Obyčejně spolu tvoříme závěrečný mix a upravujeme zvuk. Ale zkoušeli jsme už i různé kombinace tvoření hudby spolu.

Až na pár jmen je pro nás americká dnb scéna úplně neznámá. Kdy začal ten hlavní rozmach? Jak ja na tom situace v New Yorku? Kdesi jsem četl, že drum and bass tam není nějak zvlášť populární a největší klub jsou tak maximálně pro 500 lidí, je to pravda?

Drum and bass tu není zrovna populární taneční žánr, je tu na tom dost špatně. Nestává se často, že bych hrál na kvalitní zvukové aparatuře. V druhé polovině 90. let byl na tom asi líp, ale od té doby to trochu upadlo. Ale stále je tu dobrá scéna. Já se snažím v tom pokračovat jako rezidentní DJ na newyorských akcích Direct Drive.

Studio nebo klub? Kde se cítíš lépe?

Věnuji se djingu 13 let, tak bych měl říct že miluju djing, ale práce ve studiu mě také baví. Teda nevím, mix obou věcí je pro mě velmi zajímavý.

Internet zlehčil život mnoha lidem, určitě pomáhá i při tvorbě hudby. Na druhé straně je tu stahování hudby, nelegální a často jediná cesta, jak slyšet nové skladby..

Ano, toto je věčné téma každé debaty. Internet z jedné strany dělá z celého světa malé město, což je dobré. Můžeme spolupracovat přes internet s mnoha lidmi, a to je také super. Na druhou stranu celé to stahování zabijí hudbu. Hudba se stává přístupnější, a to zkracuje její životnost. Lidé se mohou dostat k novinkám doma a na party si to pořádně nevychutnají..

Kdo je tvůj oblíbený MC?

Myslím, že momentálné je to MC Fats.

Čemu se věnuješ kromě hudby, když máš čas…

Stále dělám něco okolo hudby nebo věci kolem labelu či našeho webu, který už zanedlouho spustíme. Sháním sample a vyrábím sample. Myslím, že ve volném čase jedině spím.

A na závěr.. Na čem právě pracujete? Že by konečně nové album?

No děláme na hudbě, vybíráme skladby, které pustíme ven, pozorujeme, jakou mají odezvu. Skutečně nevím, jestli děláme na albu, prostě se snažíme dělat hudbu a uvidíme co z toho vyleze..

Děkujem za čas strávený nad otázkami a ještě tradičně na úplný závěr, tvoje aktuální top 5?

Mathematics + Tactile - Chonga (Social Studies)
Mathematics - The Qur'an
Tactile - Kentari (Timeless)
Calibre - Second Sun (Signature)
Marcus Intalex - Out of touch (Revolve:r)

 
Drumstation 18: speciální cena vstupenek + soutěž Drumstation 18: profil Mathematics Mathematics na Drumstation 18

Flyer

 
flyer
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016