PARTYINFO
VEVEŘÍ
Datum konání: |
21.07.2006 - pátek |
Místo konání: |
Brno - Hrad Veveří |
DJs: |
Orbith, Tomaš Haverlík, Maxime, Tvyks, Aleph, Milosh + Skank, Subsist, Pepe, Radan Mach, BB Mike, Hydrophonic |
Live: |
Lexy & K Paul, Southeast, Midilidi |
Info: |
http://www.veveri.rave.cz |
hrad@rave.cz |
Popis: |
vstup: 320/399 czk |
Line-up: |
Rave.cz main stage 19:00 - 20:00 Hydrophonic 20:00 - 21:00 BBmike 21:00 - 22:00 Tvyks 22:00 - 23:30 Maxime 23:30 - 00:30 Southeast 00:30 - 02:00 Lexy & K-paul 02:00 - 03:30 Orbith 03:30 - 04:30 Haverlik 04:30 - 06:00 Radan Mach Brnoinfo.cz chillout stage 20:00 - 22:00 PePe 22:00 - 00:00 Aleph 00:00 - 01:00 MidiLidi 01:00 - 04:00 Milosh+Skank 04:00 - 06:00 Subsist |
VEVEŘÍ 2006 – MIDILIDI
Jednoduchý poslech. Jednoduché poselství. AudioVideo. Láska.
Impresionistické elektro.
Audio: Marek / Lisá / Holoubek
Video: Cenek / Kolouch / Hrubá / Havlíček
Elektronický projekt MIDI LIDI vznikl jako světlá odnož temnějšího hudebního tělesa Krásný Stěhovák Gerard & Sexuální Nábytek ve spojení s brněnskou video-artistickou trojicí. Hudebnické persony jsou navíc známé v českém kulturním světě jako filmaři (Petr Marek - Láska shora 2002, Nebýt dnešní 2005, hudba k filmu Mistři), divadelní performeři (Petr Marek + Prokop Holoubek - Dekadentní divadlo Beruška) a vizuální umělci (Filip Cenek, VJ Kolouch, Magdalena Hrubá, Markéta Lisá, Jiří Havlíček).
Stáhněte si 11 tracků.
Uměl(eck)á inteligence MIDI LIDÍ - Článek o MIDI LIDI z časopisu Metropolis
Kdysi v devadesátých jsem jedno léto po nocích stopoval vesmírem s rádiem Evosonic v uších. Hojivě infantilní či infantilně hojivé bzuky z galaxie Syntézie připomínaly civilizační výboje příštích století a blízké zrození kyborgů...
Po dlouhé době jsem si tento pocit navodil při poslechu MIDI LIDÍ, elektronického projektu filmaře, hudebníka či divadelníka Petra Marka (asi nejvíce známého filmem Láska shora), Markéty Lisé a Prokopa Holoubka, na koncertech doplňovaných brněnskými video artisty Filipem Cenkem, Magdalenou Hrubou a Jiřím Havlíčkem.
S neagresívními hypnotizující plochami sice přichází audio trio (mimo jiné část sestavy hudebního tělesa Krásný stěhovák Gerard & Sexuální Nábytek) nějaký ten pátek po Kraftwerk a spol., ale zato s inteligentní nástavbou tu deklamovaných, tu sborově zpívaných veršů. Navzdory tomu, že je na elektronické taneční hudbě zpravidla důležitější ono sdělování jinak nesdělitelného. MIDI LIDI ale nebanálními slovy překlenují spory mezi lokálním a globálním uměním průnikem do (vesmírného?) rozhraní, kde tradiční jazyk oplodňuje a zatepluje studené kosmopolitní technologie.
Pokud jde totiž zmutované řeči rozumět, přijde si na své socioložka ("Zůstaň, buď můj kapitál"), psycholožka ("Strejdo, nechoď ostrej dom"), schizofrenička ("Je mi dobře, je mi špatně"), optimista ("Já žiju život s malou chybou"), eskapista ("Zalézt si do tebe, ztratit se v tobě"), gurmán ("Buď můj bujón!") i romantik: "Snad tě neztratím, snad tě nezkrátím. Doufám že to není, jen krátké spojení"... Mezi jedenácti rovnocennými skladbami vynikne naléhavá Ztrátosféra, která mně zvláštním asociačním zkratem přivedla k legendární Tlakové níži od Banketu. A vlastně proč ne: MIDI LIDI nás v podstatě zvou na lehce existenciální banket v retro-elektro stylu.
Jejich "MIDIcult" s podtitulem "Electro - Video - Láska" sice možná oním opovrhovaným midcultem je, ale každopádně ho doporučujeme k nočním katarzním koupelím i koncertnímu obcování.
Metropolis / vít beat