PARTYINFO
HIGHWAY
Datum konání: |
08.09.2006 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Chapeau Rouge |
DJs: |
Rob Pearson (evasive reckords, uk), Jan Drahota |
Info: |
http://www.chateaurouge.cz |
Popis: |
vstup zdarma |
Ahoj Robe! Léto už je skoro za námi. Prosím řekni nám, jak ses měl?
Hrál jsem na několika akcích, jmenovitě třeba Abstract Dance, Kerfuffle, Reverberations a spousta dalších po boku lidí jako Colin Dale, Asad Rizvi, Inland Knights… Také mám nový rezidentní večírek v klubu Ocean Rooms v Brightonu (Nejlepší UK club 2006) společně s Lovestick crew. Po producentské stránce jsem se soustředil na společné věci s lidmi jako Robert Owens, C-Soul, Nathan Coles, Robin Ball (Groove Pleasure), kromě toho ještě mé solo projekty.
Víme, že jsi velmi zaneprázdněn svým “dítětem“ – ONLINE STUDIOS. Co tě přimělo k tomu, abys ses zabýval myšlenkou vybudovat něco tak ojedinělého jako právě nahrávací studio? Bylo težký přežít začátek? Co si dělal předtím, než zmíněné studio vzniklo?
Studio je v daný moment taková opravdu základna pro všechno co dělám. Začal jsem v roce 1995 a od té doby se rozrůstalo a největší expanzi zažilo před 4mi lety. Dnes už máme 2 plně vybavená studia + vocal room, tedy speciální místnost na nahrávání hlasu. Zpočátku bylo studio jen o mých projektech, ale tolik lidí chtělo přijít a nahrávat a pracovat na muzice, až se z toho stala úspešná fungující firma. Před Online Studios jsem vedl několik underground labelů, produkoval drum´n´bass, vydával desky na mém vlastním labelu Online Recordings a upsal se labelu Basement Records, kde jsem pracoval s lidmi jako Wax Doctor, Alex Reece, Top Buzz a MJ Cole.
Jak vypadá tvůj klasický pracovní den?
Můj normální pracovní den vypadá tak, že do práce chodím okolo 11 hodiny a buďto dělám na svých skladbách, kolaboruju s dalšími producenty, stejně tak jako se zabývám chodem mých labelů – Evasive a DrugSex. Ostatní dny jsem spíše v ředitelské roli, zajišťující hladký běh business-u.
Jak vypadá tvůj klasický víkend?
Když hraju, tak mám chill den, poté vybírám hudbu brzo večer předtím, než jedu hrát. Snažím se přijet o chvilku dřív, než je můj čas, abych zjistil, co mají lidé rádi za zvuky a také abych zjistil co a jak DJ přede mnou hraje. Pokud zrovna nejsem ve studiu nebo nehraju, což se mi poslední dobou stává jen zřídka, tak odpočívám, jsem s rodinou, kamarády, což se dá obecně vyjádřit slovem relaxace.
Po shlédnutí Tvé biografie musím říct, že máš velký background po více jak 10 letech skládání. Líbí se mi jeden z Tvých komentářů, že se "raději soustředíte na kvalitu, než na kvantitu". Jaký nejlepší zážitek si v letošním roce měl a s kým? S kouskem humoru – kdo tě opravdu natolik odrovnal svým umem, že sis řekl, "Ty vole, ještě umím fakt ho*no!".
Díky mému skládání a produkci mám hlad po nejčerstvějších informacích o vybavení, software, plug-ins, ale nemyslím si, že by někdo mohl znát všechno. Poslední dobou mám sklony se nechat inspirovat od odlišných stylů hudby (jazz, dub, film soundtracks, trip hop, soul, electronica) více než jí získávat od ostatních house producentů. Kdo má můj velký obdiv a respekt jsou lidi jako: Corrie, Alan Barratt, Demarkus Lewis, Tony Thomas a Asad Rizvi. Tento rok jsem měl tu čest spolupracovat s Robertem Owens, bylo opravdu skvělé s ním pracovat v jednom studiu a navíc je to opravdový vokálový talent.
Jaký další servis, kromě již zmíněné produkce, masteringu, editingu, správy vokálů ještě nabízíte? Jak jste přišli na školu produkce v Online studios a je toto odvětví pro vás úspěšné?
Nabízíme také veškeré DJ nahrávací vybavení s možností editace, vypalování CD. Dále pak produkci jinglů, práci s hlasem pro multimedia stejně tak jako produkce hudby pro TV a radio. Trénink který nabízíme, je vždy a pouze s jedním zájemcem a s jedním člověkem od nás – inženýři, lektoři. Což se osvědčilo, naše práce má pak větší smysl a efekt, než to dělat ve více lidech, ať už se jedná o produkování či cokoli jiného. Tolik lidí dnes může díky počítači začít dělat hudbu, ale naše role většinou příchází ve chvíli, když si dotyčný neví rady kudy dál, ale přesto by se nerad vzdával a opouštěl svou rozdělanou práci. A pak je tu druhý typ zájemců, totiž lidé, kteří se chtějí dostat o úroveň výš.
Kolik lidí u vás pracuje jako stálí zaměstnanci a co konkrétně dělají?
Neil - Head Engineer a kompletní studiový kouzelník, Osaro (také skvělý vokalista) & Fonzi – ti jsou zde přes promotion, marketing a administrátorství. Kirsten (House DJ / producent) - asistent našeho zvukaře + je zodpovědný za neustálé zvětšování se naší masivní zvukové knihovny.
Co může být ještě zajímavé je vědět, jak se dá třeba zvládnout taková konkurence jaká vládne v Londýně. Věřím, že začátky nebyly lehké. Na co jste se zaměřovali hlavně, co bylo záměrem toho všeho?
První roky byly těžký, od budování studia až po vytvoření portfolia zákazníků. Byla to dřina, museli jsme tlačit věci dopředu a makat.
Na webovce www.onlinestudios.co.uk je k dispozici seznam veškerého vybavení, které používáte. Samozřejmě to nebylo levné. Promiň, ale dovol mi otázku, jak normální chlapík jako Ty může vlastnit takové studio? Měl si nějaký plán, který může sloužit jako návod těm, kteří mají podobný sen?
Studio se nejprve nastartovalo, jakmile jsme spojili vybavení z mého a kamarádova studia; to byl docela dobrý startovací bod. Zbytek vybavení jsme přidali postupem času, roky tvrdé práce a vrážení peněz. Úspěšné skladby a projekty nám na této cestě pomohly zaplatit opravdu drahé vybavení.
Jak kurzy fungují, pokud by se chtěl přihlásit někdo, kdo nežije v Londýně, popř. ani ve Velké Británii?
V Londýně se může uskutečnit jen krátký základní kurz a my i máme klienty po celém světě. Pokud by nějaký zájemce byl mimo Velkou Británii, ať se nejlépe obrátí na e-mail info@onlinestudios.co.uk, kde navážeme společný kontakt.
Zpátky k Tobě. Ty jako DJ nejsi zase tak dobře známý jako naopak v roli producenta nebo majitele labelů. Víš nějaký případný důvod?
No, to je něco, co se bezesporu změní. Já jsem nejprve chtěl nespěchat, postavit na nohy labely a svojí vlastní produkci a až poté se věnovat DJingu. Přesto jsem vždycky hrál vedle komponování hudby a byl jsem nejdřív DJ, než jsem vůbec začal hudbu produkovat. Myslím, že kombinovat djing a produkci funguje skvěle, takže očekávejte, že se moje jméno bude pomalu plazit vzhůru. :)
Co Tvé aktuální rezidentní noci, co by v této souvislosti měli fanoušci v ČR vědět?
Jak jsem uvedl dříve, jsem rezidentem klubu Ocean Rooms s kluky od Lovestick, kteří pořádají pořádně bláznivé mejdany s např. Terry Francisem & Nathanem Colesem, Eddie Richardsem nebo Mastiksoul. Také budeme mít své vlastní večery s mým zbrusu novým DJ kolektivem a vlastní internetovou radio show. Detaily budou k dispozici již brzy.
Lidé, kteří vědí hodně o Highway pravděpodobně zaregistrovali, že jsi býval drum´n´bass DJ. Jak to přesně bylo? Ptáme se také z toho důvodu, že v ČR je DnB scéna velice silná. Máš někdy chuť si ještě DnB zahrát?
Ano, jako několik tech-house DJs jsem v minulosti drum´n´bass hrál a myslím, že mi to tehdy na tu dobu slušelo. Kolem 1993 -1995 se mi moc líbily věci od Fabia, Grooveridera a LTJ Bukema. Ještě před tímto obdobím se mi líbil acid house, techno a klasické housové hymny, takže když na to tak koukám, prošel jsem si kompletní kolečko… Momentálně se držím underground houseu, protože si myslím, že má dostatečný rozsah a počet sub žánrů, aby pokryl to, co mám rád, tzn. deep náladu, vokály, groovy skladby nebo tracky s temnějšími basovými linkami apod.
Zaměřme se na Tvé labely. Našli jsme oficiálně vydaných sedmnáct EPs na Evasive, avšak z různých zdrojů jsme nalezli i dvacet vydaných desek. Znamená to, že tři se vydat teprve plánují?
Pokud jsou pouze podepsány, avšak prozatím nevydány, můžeš nás prosím seznámit s detaily?
Osmnáctý v pořadí bude od Corrieho a vyjde během září 2006 společně s dalšími deskami pod čísly devatenáct a dvacet. Dvacátá deska v pořadí bude moje vlastní.
Tvůj druhý label, Drugsex, nespí trochu? Jaké s ním máš plány?
No, v krátké budoucnosti na Drugsex několik releasů vyjde.. Pro mne to není o pravidelném vydávání muziky, o které nejsem dostatečně přesvědčený, ale o tom, najít ty správné skladby a vydat je.
V kontextu poslední otázky; na Drugsex dáváš možnost vydávat hudbu neznámým nebo začínajícím producentům. Je to skvělá věc. Zdá se, že máš hluboký zájem o scénu a budoucnost. Oceňují to lidé kolem Tebe?
Jasně. Samozřejmě mně na scéně a hudbě záleží a vždycky je mým záměrem produkovat lepší skladby, aby si lidé při nich užívali tancování a např. je i třeba sami hráli… Jsem si jistý, že ti správní lidé to oceňují…
Plánuješ nějaký nový přímý marketing jako např. novou webovou prezentaci nebo něco podobného? Drugsex by si podle našeho mínění zasloužili alespoň MySpace stránku… :) Co si mimochodem myslíš o MySpace?
Ano, právě pracujeme na nových webech pro Evasive i Drugsex. Rovněž připravujeme nové MySpace stránky pro oba labely. Současně jsme vstoupili do spolupráce se Stompy.com za účelem prodeje digitálních verzí našich nahrávek a brzy budou tyto k dostání i na Beatportu, Juno a DJ Download.
Mohl bys nám prosím sdělit, co by měli lidé o labelu Evasive vědět a co není současně ještě veřejné?
Jakmile budou spuštěny nové webové stránky, tak veškeré informace nalezne veřejnost právě tam; pracujeme na několika kompilacích s plánem spuštění v roce 2007 a později. Jedna z nich bude exklusivní kompilace za účelem digitálního stáhnutí, druhá bude mixovaná CD kompilace. V trubkách rovněž pomalu protýká mé debutové album.
Label Evasive vedeš sám, avšak u Drugsex jste partneři dva – Rob a Si alias Iteration X. Jak jste se potkali a co Vás vedlo k tomuto společnému projektu?
Drugsex byl spuštěn mnou a Si, ale myslím, že kormidlo si do budoucna převezmu já a budu jej směřovat tam, kam si představuji.
Tech-house.cz hostila na své noci v minulosti i Tvého kamaráda Chrise Pascoe. Spolupracujete společně v současné době? Pokud ano, o co se konkrétně jedná? Vyjde nějaký společný release?
Další spolupráce někdy v budoucnu určitě bude, avšak musíme jen sjednotit vzájemný termín v rámci našich kalendářů, aby se starý bráchové Pearson a Pascoe zase rozjeli.
Zpátky k djingu. Jaké si měl v tomto roce nejzajímavější hraní?
Z mých posledních bych rád vyzdvihl hraní před Colinem Dalem na jeho vlastní noci Abstract Dance.
Jak zní tvoje aktuální mixy? Byl jsi také ovlivněn poměrně masivnímu rozmachu electra nebo si bez výjimky zaměřen na tech-house… otázka se vztahuje i na tracky vycházející na Tvých labelech… jsou otevřeny různým elektronickým druhům hudby?
Řekl bych, že zůstávám viset na tech-houseu. Je několik dobrých electro skladeb, ale raději to přenechám těm DJs, kteří jsou doopravdy do electra zažraní. Pro mne skutečné electro existovalo v osmdesátých letech, to byl ten pravý materiál.. Určitě ode mne během setu uslyšíte určité skladby načichlé electro zvukem, ale nebude to po celou dobu mixu. Prostě nechám mluvit za mne muziku, uvidíte sami. :)
Jak bys popsal aktuální stav underground elektronické scény v Londýně a obecně v Británii? Mohl bys nám doporučit některé klubové noci? Která města, vyjma Londýna, která nejsou obecně moc známá, bys rád zmínil jako zajímavá pro hudbu?
Myslím, že Londýn bzučí spousty různými formami hudby s více a více lidmi, kteří produkují elektronickou hudbu a používají technologii k vytváření vzájemné sítě a kontaktů. Momentálně je dle mého vzrušující doba k dělání muziky, a přestože se spousta lidí obává, jak se s nárůstem oblíbenosti internetu podmínky v hudebním odvětví mění, bude to směřovat k lepší věci. Pokud se týče ostatních měst; právě jsem se vrátil z Barcelony a bylo to tam skvělé, rozhodně se těším, až si tam zase zahraji!
Těšíš se na Prahu?
Jo, to moc. Nemůžu se dočkat, až Vám všem ukážu a zahraji rytmus z Evasive…
Sděl nám prosím pět nejdůležitějších věcí v životě, které bys chtěl určitě učinit a nezmeškat…
1. Pokračovat v produkování hudby,
2. nahrát album,
3. dělat vedle toho nějakou další hudbu,
4. přijet do Prahy,
5. zvládnout pak cestu zpátky z Prahy.
Plzeň nebo Budvar?
Přestože právě piju skleničku Stelly, tak Plzeň. Podle jména to vypadá na nějaký lokální pivovar v Praze, ne?
Nějaká zpráva pro české fanoušky nakonec?
Těším se na hraní a atmosféru při hudbě ve Vaší zemi.