PARTYINFO

 

UNDERGROUNDIY

Datum konání:
23.09.2006 - sobota
Místo konání:
Praha - houseboat U Bukanýra
DJs:
BLENdbRANK (bugeyed records, de/ru), Face (techno.cz), Diome (vivacity)
 
 
Undergroundiy: BLENdbRANK poprvé v ČR!
Rozhovor s BLENdbRANK před jejich návštěvou ČR
Baví-li vás electro house, pak jste se s projektem BLENdbRANK už nutně museli setkat! Artem a Philipp se narodili v Rusku a jejich kariéra připomíná pohádku. V současnosti vydali už třetí EP u kanadské značky BugEyed a ke všemu se jejich tracky objevují na kompilacích série Global Underground. A mně se teď splní další sen... 22. září totiž tihle šikulové zahrají na párty FRESSSH! v plzeňském klubu PH+ a o den později, tedy už tuto sobotu, na House Boatu U Bukanýra.
 

Už od chvíle, kdy jsem vás poprvé zaregistroval, si lámu hlavu s tím vaším jménem... Co znamená BLENdbRANK? Pomůžete mi?

P: Tohle slovo je náš vlastní výtvor. Neexistovalo, dokud jsme ho nevynalezli! :) Takže kdykoli slyšíte nebo čtete slovo "BLENdbRANK", můžete si být jisti, že se mluví o nás. Těžko popsat, jak jsme k tomu došli. Nejspíš to byl jeden z těch šílených nápadů, které máme v hlavách pořád.

A: Jestli nevíš, co to znamená, tak se nás neptej, protože my to taky nevíme. :) Je to tak trochu mix několika slov: vezmeš "Blend", smícháš to s "Brain" ale vypustíš "i" a přidáš "k" na konec. Co je na tom k nepochopení?

Fajn :) Tak jinak... Řekl bych, že bývalý Svaz sovětských socialistických republik je opravdovým zdrojem talentů. Kromě vás dvou jsme se tady v Čechách už seznámili s produkcí a sety Rulers Of The Deep nebo RyRalio DJs. Mně osobně se líbí hudba Andreje Zakharova, který tvoří pod přezdívkou AN-2. Odkud vychází ta vášeň pro deep house a kdo je podle vás dobrým hudebním producentem ve vaší velké zemi?

A: U nás je vážně spousta talentů! Můj kamarád Andrej Burtaev, známý pod pseudonymem Electrosoul System, produkuje spoustu stylů muziky. Jeho hudba vychází například na labelech Good Looking, Subtitles, Grid UK, New Identity a to zdaleka není celý seznam. Nedokážu říct, odkud se vzala ta vášeň pro deep house, ale vím bezpečně, že my čerpáme inspiraci ze všeho, co děláme a vidíme.

P: Já žiju už od roku 1992 v Německu, takže se přiznám, že nemám nejčerstvější informace o naší hudební scéně...

Jak pak vypadá vaše spolupráce při tvorbě nových tracků? Artem žije v Jekaterinburgu a ty Philippe ve Stuttgartu. Je mezi vámi obrovská vzdálenost... Posíláte si části tracků po internetu, dokud nejste oba spokojeni a hádáte se přitom nebo máte většinou podobné názory?

P: Obyčejně jeden z nás začne pracovat na novém nápadu, přičemž to může být třeba basová linka, melodie nebo rytmický základ a jednotlivé kousky si pak posíláme přes e-mail nebo messenger. Nápady ti pomalu rostou pod rukama a proměňují se v celou kompozici. Na konci jsem to většinou já, kdo dokončuje finální mix (samozřejmě s Artemovou pomocí). On je zkušený DJ, takže ví moc dobře, co bude fungovat na tanečním parketu, já dávám zase přednost práci se zvuky a melodiemi. Občas se trochu dohadujeme, kterou cestou se radši vydat: tou nekonvenční, nebo tanečně orientovanou? Ale nakonec jsme oba spokojeni s výsledkem a zastupujeme tak vlastně jeden druhého...

A: Je to přesně tak, jak říká Philipp. Technologie vládnou světu! Vždycky se snažíme, aby naše tracky byly nekonvenční a taneční zároveň.

Který zahraniční producent je pro vás stálou inspirací a koho obdivujete za to, že je neustále o krok napřed?

P: Upřímně řečeno, já čerpám velkou část inspirace v hudbě 70. a 80. let. Kombinuju typické old schoolové prvky, jako třeba beatboxové bicí, se současnými vlivy. Takže když to tak vezmu - mám vlastně mnoho "starých" hrdinů a jednoho velkého hrdinu současnosti, totiž celou elektronickou scénu! Například se mi líbí vývoj labelu Get Physical a taky se zajímám o to, co se děje na pařížské taneční scéně.

A: Já můžu říct jen jediné: inspiruje mě všechno, co vidím a cítím. Miluju starý rock´n´roll, old school house i hip-hop. Jeden z mých nejoblíbenějších skladatelů je John Lennon. Vždycky mě znovu ohromí jeho skladby. Třeba Imagine!

Já jsem vás poprvé zaznamenal v souvislosti s EP Foreign Pleasures, které vydal kanadský label BugEyed. Od té doby jste do světa vypustili další dvě EP a zdá se, že jste touhle značkou velmi respektováni. Jak vlastně začala spolupráce s labelem, kde vydává např. John Aquaviva, Chris Anderson a The Marlon Jacksons? Jak moc vám v Torontu do muziky mluví, respektive z kolika vašich tracků se nakonec vybírá materiál pro nový singl?

P: Bylo to v létě 2004 a Artem byl poprvé u mě na návštěvě v Německu. Jeli jsme na výlet do Frankfurtu a on si tam koupil desku The Marlon Jacksons - Steal Your Bike. Zapůsobila na nás, protože zněla tak čerstvě v porovnání s mainstreamovou klubovou produkcí. Pak jsme se rozhodli poslat naše demo tomuto labelu v Torontu a šlo o sbírku našich prvních opravdových skladeb. Tam z nich byli tak nadšení, že podepsali smlouvu téměř na všechny a tyhle tracky se staly našimi prvními třemi vinyly vydanými u BugEyed. Konkrétně The Foreign Pleasures EP, Muscles a The Power Plug EP. Našli jsme skvělou platformu pro naši hudbu, protože BugEyed se nebojí experimentovat. Tomuhle labelu záleží na tom, aby jejich nabídka byla stále čerstvá, jedinečná a otevřená všemu novému. Představ si, že nás majitelé sami povzbuzují, abychom jim ukázali svoje nejdivočejší nápady. A to je přesně to, co udržuje umělcovu kreativitu v chodu. Rozhodli jsme se pro dlouhodobou spolupráci a doufáme, že ji rozložíme na několik dalších let. Momentálně připravujeme další věci k vydání, měly by se dostat ven ještě letos, ale v tuhle chvíli neprozradíme žádné detaily. Snad jen to, že to bude opět "fresh".

Našel jsem vaše skladby i na slavných kompilacích Global Underground, které mixují DJs jako Paul Oakenfold, Nick Warren a další. To je opravdový úspěch! Obzvlášť, když váš electro house není pro tyto kompilace zrovna typický. Víte něco o budoucnosti téhle série?

P: To je pravda. Jsme docela rádi, že naše hudba byla zahrnuta do třech dílů Global Underground a je to pro nás velká motivace, abychom vydávali další hudbu. Nicméně o budoucnosti Global Underground nevíme nic...

Děláte raději vlastní tracky nebo remixy cizích věcí?

P: Já raději pracuji na vlastním materiálu. To dává člověku víc prostoru k seberealizaci. Pokud nás ale někdo požádá, abychom remixovali track, který nás zaujal, samozřejmě to neodmítneme.

A: Víš, ono je remixování zajímavé, protože ti dává možnost udělat originál energičtější nebo naopak deep, ale vlastní produkce u nás bude vždycky na prvním místě.

Máte hudební vzdělání a hrajete třeba na nějaký opravdový nástroj?

P: Můj otec byl hudební skladatel a hodně mě toho naučil, když jsem byl malý. Povzbuzoval mě ke hře na piáno a kytaru, také jsem si vyzkoušel saxofon a basovku a ke všemu mě otec učil také skládat. Ukázal mi například
jak vůbec zaranžovat skladbu, nebo jak skládat melodie a harmonie. To je dodnes nepostradatelná součást mých hudebních schopností.

A: Souhlasím s tím, že je velmi důležité hrát na nějaký opravdický nástroj. Znám například spoustu skladatelů z našeho města, kteří na nic nehrají a to omezuje jejich příležitosti. Takže ponaučení je na místě: učte se hrát na piáno a budete tak šťastní, jako my dva.

22. září hrajete v Plzni, 23. září pro lidi v Praze. Připravili jste si pro ně něco zvláštního? Nového? Fresssh?

P: Připravte se, že uslyšíte nějaký čerstvý, ještě nevydaný materiál a to nejen od nás, ale i od našich vedlejších projektů nebo kámošů. Nečekané a zbrusu nové skladby jsou vlastně přímo důležitou součástí našich setů. Bude to vzrušující a se spoustou potu! :)

 

Flyer

 
flyer
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016