PARTYINFO
NEW NEW! 2006
Datum konání: |
16.11.2006 - čtvrtek |
Místo konání: |
Brno - Fléda |
DJs: |
Tvyks, Funk Halen vs. Trick |
Live: |
Miwon, Namosh, Rechenzentrum, MidiLidi, Candie Hank, Dodgy Stereo (sk) , Player 1 (uk), Isobutan (sk) |
Info: |
http://www.newnew.cz |
Line-up: |
main stage: 19:00-20:00 Rechenzentrum Workshops 20:00-21:00 open / DJ Debbie ill21:00-22:15 Rechenzentrum (De) 22:30-23:45 Miwon (De) 00:00-01:15 Namosh 01:30-02:45 Midi Lidi 03:00-04:15 Candie Hank 04:30-06:00 DJ Tvyks metropolis stage: 21:00-22:00 Dodgy Stereo (Sk) 22:15-23:30 Player 1 (Uk) 23:45-01:15 Isobutan (Sk) 01:15- end Djs Funk Halen vs Trick |
Budou jím workshopy a přednášky zabývající se tématy úzce souvisejícími se zaměřením New New!. Ve dnech 16. – 18. listopadu to bude každý den jeden workshop. V rámci německého hudebního dne „Neu Neu“ (16/11) to budou od 19 do 20 hodin němečtí umělci Rechenzentrum, kteří pak vystoupí v žívém koncertu.
V pátek (17/11) nás budou mezi 14 a 18 hodinou učit dovednostem vjingu (neboli práci s obrazem v reálném čase) na workshopu s názvem Vjing? Dejme tomu VJ Kolouch. S trochou historie z tohoto oboru nás seznámí umělec a pedagog brněnské FaVU Filip Cenek.
V sobotu (18/11) bude mezi 14. a 18. hodinou učit zájemce o práci s hudebním softwarem Ableton Jiří Bílek, známější pod přezdívkou Jergen, jež je členem elektronického projektu Southeast.
Všechny tři workshopy proběhnou v prostorách klubu Fléda na Štefánikově ulici č.p. 24.
Důležitou informací je to, že účast na workshopech je zdarma, nutná je pouze registrace, z důvodu přehledu o počtu účastníků. Registrace na webových stránkách festivalu www.newnew.cz .
Stačí napsat o svém zájmu na email info@newnew.cz, kde uvedete jen své jméno a název workshopu, kterého byste se rádi zůčastnili.
Popis:
16/11 v 19 hodin: Rechenzentrum
Na zhruba hodinové přednášce Rechezentrum je velmi zajímavá i
biografie přednášejícího, z níž lze odvodit, kterým směrem se přednáška přibližně bude odvíjet:
Německé trio Rechenzentrum vydává hudbu na renomované německé značce Kitty-Yo. Rechenzentrum tvoří Christian Conrad (hudba), Marc Weiser (hudba) a Lillevan (film/video). Původně se věnovali audiovizuálnímu umění a až později sami sebe definovali jako kapelu. Videotvorba ovšem i nadále zůstala plnohodnotnou součástí Rechenzentrum. Skupina na toto téma uvedla: „Používáme video jako další nástroj, naše hudba je velmi vizuální. Animace, quicktime movies a DVD jsou integrovanou součástí naší tvorby, ne jen jakýsi bonus.“ O Rechenzentrum projevil zájem i slovutný John Peel, čehož důkazem se stalo rok po vydání debutu album The John Peel Sessions, které vyšlo v roce 2001.
V přednášce trio ozřejmí mnohé ze svých tvůrčích postupů , ale nezůstane jen u suchých informací o tom „jak na to“. Dozvíme se také něco o německé elektronické scéně, mezi jejíž „matadory“ toto trio rozhodně patří. Kapela se dle svých slov těší na dotazy z publika doufá, že se přednáška vyvine v plodnou diskuzi. Jedinečnou možnost setkat se s s těmito významnými umělci budou mít tedy i jejich fanoušci .
17/11 od 15 do 18 hodin: Vjing? Dejme tomu.
Neformální setkání, jehož předmětem bude práce s pohyblivým, v reálném čase editovatelným a komponovatelným obrazem. Po ukázkách z prací lidí, kteří ve správné době obsadili hraniční oblasti nikoho a zavedené, rutinní postupy vizualizace uvedli do zajímavých střetnutí, se podstatnější část přednášky odehraje v režii VJ Koloucha, který svými poetickými sety doprovodí na festivalu New New! 2006 například projekty Ježíš táhne na Berlín, Miss Hawaii, Machine Funck či Cooler. Kolouch nám neopakovatelným způsobem odprezentuje vlastní produkci a prakticky ukáže jeden z nejrozšířenějších přístupů k živé manipulaci s animovaným obrazem. Do historie tohoto způsobu práce s obrazem nás zasvětí Věra Lukášová.
18/11 od 14 do 18 hodin: Ableton live – software, který vám prodlouží ruce
"Máte vlastní kapelu a chtěli byste si všechny živé nástroje nahrát do počítače? Všechny najednou, každý v jednom kanálu, samostatně, a to vše pak znova pustit a pracovat s jednotlivými nástroji? Jste DJ a rád byste obohatil svůj set? Chcete hrát živě své věci a moci je na pódiu jednoduše upravovat ? A nebo prostě jen máte rád to kouzlo? Potom by vás mohla zajímat novinka německé firmy Ableton, malou revoluci v pojetí komponování hudby - audio software Ableton Live".
Ableton live je hudební software, který na elektronické hudební scéně během posledních několika let způsobil pozdvižení, jako se to povedlo málokterému digitálnímu produktu před ním. Svojí variabilitou, kompaktností a možnostmi zcela intuitivního ovládání ukázal cestu, kterou by se mohl svět hudebního software ubírat. Jako jedni z prvních vytvořili tvůrci Abletonu live program, který má v sobě integrována plnohodnotná prostředí pro živé vystupování – ovládání programu v reálném čase a stejně tak i prostředí pro ničím neomezenou tvorbu doma či ve studiu.
Workshop povede Jergen – člen etablovaného elektronického projektu Southeast. Společně se svým hudebním partnerem Hubbisem se jim za poslední 2 roky podařilo významně tento program zpropagovat v ČR. Sami jej ve své tvorbě používají a píšou o něm do médií (XMAG, Rave.cz atd).
Program festivalu:
středa 15. 11. od 18:00 „Politika forem“ – své filmy osobně představí režiséři Mark Ther (CZ), Michal Pěchouček (CZ), Petr Marek (CZ), Jesper Alvaer (N) a Radim Špaček (CZ)
čtvrtek 16. 11. od 20:00 „Neu Neu!“ – Namosh (D), Rechenzentrum (D), Candie Hank (D), Miwon (D), Midi Lidi (CZ), Player One (UK), Isobutan (SK), Greatest Hits Collective (CZUK)
pátek 17. 11. od 20:00 „Influenced by h-h“ – Otto Von Schirach (USA), Jahcoozi (D), Miss Hawaii / Pap A Rapper (JAP), Karaoke Tundra & Peťo Tázok (SK), Ježíš táhne na Berlín (CZ), Dva (CZ), Dj Valoa (CZ), Djs Machine Funck (CZ)
sobota 18. 11. od 20:00 „Indietronics/lo-fi“ – Liger (AT), Pendler (AT), Pink Big Pig (SK), Laila (SK), Mateřídouška (CZ), Hananita (CZ), Dj Banyek a.k.a. Soutien Gorge (HU), Cooler (HU), Dj FH (SK/CZ), Dj Click Joe (CZ)
neděle 19. 11. od 19:30 „Anna Sanders Films“ – Pásmo krátkometrážních filmů francouzských umělců a režisérů: Pierre Huyghe (FR), Charles de Meaux (FR), Philippe Parreno (FR), Xavier Veilhan (FR) + živé vystoupení projektu Janošikov trip (SK)
Vstupné:
333,- Kč – permanentka na všech 5 festivalových dní (15-19/11)
155,- Kč – na jednotlivé hudební dny v předprodeji
199,- Kč – na jednotlivé hudební dny na místě
80,- Kč – na filmové projekce (15 a 19/11)
Předprodeje:
TicketStream a TicketPortal
Bar klubu Fléda, Indies, Dům pánů z Lipé, Brněnské kulturní centrum, Wolf Music
Hendrik Kröz aka Miwon je důležitý článek proslulé berlínské scény. V jeho podání postrádá pojem synth-pop pejorativní nádech. Důkazem je debut Pale Glitter, jemuž předcházel vinylový dvanáctipalec Brother Mole. Je iniciátorem tzv. "laptop battles", vytvořil remix pro estonskou kapelu Pia Fraus a jeho nahrávky vycházejí u renomované berlínské značky City Centre Offices (I´m Not A Gun, Boy Robot, Arovane, Dictaphone atd.) Na NEW NEW! festivalu se představí 16. listopadu v rámci němekého dne Neu Neu.
Moc toho o Hendrikovi nevíme, můžeš nás rychle provést dobou od jeho narození k prvnímu laptopu?
Hendrik se narodil uprostřed léta roku 1970, vyrůstal na venkově v jižním Německu, asi 20 km od Stuttgartu. Do hudby se zamiloval poměrně brzy, nejprve díky deskám rodičů – hlavně do "Revolver" od Beatles, a později díky hudebním nástrojům. Jako kluk jsem se učil hrát na klávesy a potom na elektrickou kytaru. Po ukončení střední jsem studoval německou a anglickou literaturu na univerzitě v Kostnici a Bristolu (UK). V roce 1995 jsem se přestěhoval do Berlína a rychle se začlenil do elektronické hudební scény, psal jsem články do časopisů, pouštěl desky a s pár kamarády jsem vedl načerno klub. V roce 1998 jsem začal na sto let starém počítači tvořit své první skladby, a začal jsem si říkat Miwon. První 7" byla vydaná u hal900 (Frankfurt) potom 12" u Kohvirecords (Talin). Od roku 2004 vydávám u labelu CCO (Berlín/Manchester). Nové album už je skoro hotové – nejspíš vyjde teď na jaře.
Jsi jediný umělec, který projevil zájem zůstat i po odehraném koncertě, děláš to tak vždycky? Proč?
Vždycky rád poznám místo, kde jsem nikdy předtím nebyl, rád se seznámím s lidmi, podívám se kolem, abych si odnesl trochu víc, než jen odehrát koncert a zmizet. Navíc se zdá, že NewNew bude cool festival, rád si ho užiji celý.
Můžeš nám vysvětlit co znamená "The Lap Top Battles"? Je plný "bojů" nebo spíš přátelských potyček?
"Laptop Battle" bývala pravidelná "jam session" různých umělců v Berlíně. Kdepak, nebylo tam žádné soupeření, ale spíš hodně otevřenosti a skutečné pouto mezi skupinou opuštěných válečníků, což vedlo ke vzniku zajímavé hudby...takže jsme z "battle" mezitím udělali kapelu, která vystupuje jako performující uskupení.
www.myspace.com/laptoporchesterberlin
www.laptoporchester.de
Pale Glitter je skvělé album. Jak dlouho ti trvalo dát ho dohromady?
O čem je Brother Mole?
Pale Glitter je výběr skladeb, na kterých jsem pracoval dlouhou dobu – například "When Angels Travel" je šest roku stará skladba. A třeba "Vertizontale" jsem zase dokončil dva dny před masteringem. Moc se mi to album líbí, je to milostný dopis pro elektronickou hudbu a zvuk Berlína, což je myslím nejlépe zachyceno v titulní skladbě.
Brother Mole je přirozeně písnička o krtcích, kteří představují chytré bytosti skryté zrakům lidí, které si dělají, co se jim zachce. Kdykoliv vidím louku s hromádkami hlíny, tak se musím usmát...samozřejmě Krtek & přátelé byli velkými hrdiny mého dětství, a pořád jsou-stále doufám, že vyskočí z obrazovky, aby si s námi mohli zatančit. Spousta oblíbených dětských seriálů vlastně pochází z Československa- Lucie postrach ulice, Krtek, Pan Tau – mají pro mě velké kouzlo. Realita a sny – o tom je vlastně má hudba.
Andrew Wetherall si licencoval jeden z tvých tracků pro svou kompilaci. Je to dobře nebo špatně? Proč?
Byl jsem nadšenec do ravevových kapel na počátku devadesátých let jako byli třeba Primal Scream a vlastním každou desku Two Lone Swordsmen, takže je to určitě dobře.
John Tejada remixoval Brother Mole, čí to byl nápad? Kdo koho oslovil?
Byl to nápad našeho vydavatelství, John Tejada vydává spolu s Takeshi Nishimoto na CCO.
Jak vyslovovat Miwon a proč sis vybral tento pseudonym?
"Me One"
Miwon je jméno korejské společnosti, která do Asie dodává v desetilitrových konzervách kuřecí omáčku a glutaman. Vybral jsem si tenhle název, protože Miwon je kapela s pouze jediným členem, a protože už to jméno zní docela hudebně, jako nějaké příjmení. V Koreji je Miwon opravdu příjmení, které znamená chytrá a krásná žena, což se mi líbí.
Který pseudonym se ti v celých dějinách hudby líbil nejvíc?
Aphex Twin
Čím se Berlín liší od ostatních měst?
Berlín je mým domovem už 12 let, je to velké město, které je svým způsobem trochu vesnice.
Berlín je skvělé místo pro umělce, můžete si dovolit tu žít a přitom je tu spousta prostoru a tolerance pro různé aktivity, i když v poslední době je všechno víc nóbl a trochu více omezené. Je zde jedinečná atmosféra-drsná, přátelská, multikulturní, provinční, slunečná, melancholická, kreativní – a to všechno najednou. Je dost hrůzostrašné, když si představím, že tohle město bylo před nedávnem centrem ponurosti, odporné ideologie a šílenství – hrozné rány, která postihla naše sousedy, vycházela přímo odsud.
Jak je možné, že Německo stále produkuje úspěšně umělce a skupiny zabývající se elektronickou hudbou?
Myslím, že je způsobeno náruživou tvorbou různých labelů – je to skvělá motivace pro hudební tvůrce. Kromě toho je elektronická hudba jediný styl v poválečném Německu s nezávislou a originální tradicí, která má mezinárodní úspěch a respekt – například Stockhausen, Kraftwerk, Tangerine Dream, DAF, Basic Channel, Mouse On Mars, To Rococo Rot... vysíláme zvuky ze synťáků a dostáváme ozvěnu z celého světa – hříšné a přitom úžasné.
Co zrovna posloucháš, když vaříš?
Mám rád zvuky při vaření, takže si v kuchyni většinou zapomenu pustit hudbu.
Kde se nachází Brno?
49? 12' N, 16? 36' O, kolem mírná vrchovina, soutok dvou řek. V roce 1805 tu Napoleon zažil šťastnou chvíli. Cesty vedou do měst šesti evropských států – Bratislavy, Vídně, Katovic, Budapešti, Prahy a Norimberku
Kdo nebo co spasí hudební průmysl?
Hudební průmysl nejde zachránit a ani by neměl být spasen, je to hloupý a falešný byznys. Nezávislý tvůrci jsou bohužel také silně ovlivněni celkovou krizí, ale nakonec ji překonají díky skutečné oddanosti k hudbě, která v mém romantickém pojetí není produkt, ale něco nehmotného, něco, co lidé potřebují jako vzduch.
Miwon (Německo)
Zástupce rozmanité a stále inspirativní berlínské independent-electronic scény Hendrik Kröz aka Miwon patří mezi ty tvůrce, kteří chtějí spíše laskat než drásat naše nervové ústrojí. Elektronický pop vrcholné kvality, dala by se označit produkce Miwon(a). Skladby se vyznačují downtempovými otáčkami a nasládlou (nikoli přeslazenou) atmosférou. V jeho podání postrádá pojem synth-pop pejorativní nádech. Důkazem je debut Pale Glitter, jemuž předcházel vinylový dvanáctipalec Brother Mole. Hendrik Kröz je důležitý článek proslulé berlínské scény. Je iniciátorem tzv. „laptop battles“, vytvořil remix pro estonskou kapelu Pia Fraus a jeho nahrávky vycházejí u renomované berlínské značky City Centre Offices, kde mu jsou kolegy projekty jako I´m Not A Gun, Boy Robot, Arovane, Dictaphone atd.
Vybraná diskografie:
Pale Glitter CD+LP (city centre offices 2006)
Brother Mole EP (city centre offices 2004)
Hendrix EP (grundrauschen + kohvirecords 2002
April Showers 7" (hal9000, 2000)