PARTYINFO

 

NEW NEW! 2006

Datum konání:
16.11.2006 - čtvrtek
Místo konání:
Brno - Fléda
DJs:
Tvyks, Funk Halen vs. Trick
Live:
Miwon, Namosh, Rechenzentrum, MidiLidi, Candie Hank, Dodgy Stereo (sk) , Player 1 (uk), Isobutan (sk)
Info:
http://www.newnew.cz
Line-up:
main stage:
19:00-20:00 Rechenzentrum Workshops
20:00-21:00 open / DJ Debbie ill21:00-22:15 Rechenzentrum (De) 22:30-23:45 Miwon (De)
00:00-01:15 Namosh
01:30-02:45 Midi Lidi
03:00-04:15 Candie Hank
04:30-06:00 DJ Tvyks

metropolis stage:
21:00-22:00 Dodgy Stereo (Sk)
22:15-23:30 Player 1 (Uk)
23:45-01:15 Isobutan (Sk)
01:15- end Djs Funk Halen vs Trick

 
 
New New!: informace o workshopech
Rozhovor s Miwonem k festivalu New New!
Festival New New, který proběhne zanedlouho na Flédě je jistě počin o kterém je třeba informovat a proto je zde pro vás připraven rozhovor s Miwonem - jedním z hlavních aktérů festivalu.
 

Hendrik Kröz aka Miwon je důležitý článek proslulé berlínské scény. V jeho podání postrádá pojem synth-pop pejorativní nádech. Důkazem je debut Pale Glitter, jemuž předcházel vinylový dvanáctipalec Brother Mole. Je iniciátorem tzv. "laptop battles", vytvořil remix pro estonskou kapelu Pia Fraus a jeho nahrávky vycházejí u renomované berlínské značky City Centre Offices (I´m Not A Gun, Boy Robot, Arovane, Dictaphone atd.) Na NEW NEW! festivalu se představí 16. listopadu v rámci němekého dne Neu Neu.

Moc toho o Hendrikovi nevíme, můžeš nás rychle provést dobou od jeho narození k prvnímu laptopu?

Hendrik se narodil uprostřed léta roku 1970, vyrůstal na venkově v jižním Německu, asi 20 km od Stuttgartu. Do hudby se zamiloval poměrně brzy, nejprve díky deskám rodičů – hlavně do "Revolver" od Beatles, a později díky hudebním nástrojům. Jako kluk jsem se učil hrát na klávesy a potom na elektrickou kytaru. Po ukončení střední jsem studoval německou a anglickou literaturu na univerzitě v Kostnici a Bristolu (UK). V roce 1995 jsem se přestěhoval do Berlína a rychle se začlenil do elektronické hudební scény, psal jsem články do časopisů, pouštěl desky a s pár kamarády jsem vedl načerno klub. V roce 1998 jsem začal na sto let starém počítači tvořit své první skladby, a začal jsem si říkat Miwon. První 7" byla vydaná u hal900 (Frankfurt) potom 12" u Kohvirecords (Talin). Od roku 2004 vydávám u labelu CCO (Berlín/Manchester). Nové album už je skoro hotové – nejspíš vyjde teď na jaře.

Jsi jediný umělec, který projevil zájem zůstat i po odehraném koncertě, děláš to tak vždycky? Proč?

Vždycky rád poznám místo, kde jsem nikdy předtím nebyl, rád se seznámím s lidmi, podívám se kolem, abych si odnesl trochu víc, než jen odehrát koncert a zmizet. Navíc se zdá, že NewNew bude cool festival, rád si ho užiji celý.

Můžeš nám vysvětlit co znamená "The Lap Top Battles"? Je plný "bojů" nebo spíš přátelských potyček?

"Laptop Battle" bývala pravidelná "jam session" různých umělců v Berlíně. Kdepak, nebylo tam žádné soupeření, ale spíš hodně otevřenosti a skutečné pouto mezi skupinou opuštěných válečníků, což vedlo ke vzniku zajímavé hudby...takže jsme z "battle" mezitím udělali kapelu, která vystupuje jako performující uskupení.
www.myspace.com/laptoporchesterberlin
www.laptoporchester.de

Pale Glitter je skvělé album. Jak dlouho ti trvalo dát ho dohromady?
O čem je Brother Mole?

Pale Glitter je výběr skladeb, na kterých jsem pracoval dlouhou dobu – například "When Angels Travel" je šest roku stará skladba. A třeba "Vertizontale" jsem zase dokončil dva dny před masteringem. Moc se mi to album líbí, je to milostný dopis pro elektronickou hudbu a zvuk Berlína, což je myslím nejlépe zachyceno v titulní skladbě.

Brother Mole je přirozeně písnička o krtcích, kteří představují chytré bytosti skryté zrakům lidí, které si dělají, co se jim zachce. Kdykoliv vidím louku s hromádkami hlíny, tak se musím usmát...samozřejmě Krtek & přátelé byli velkými hrdiny mého dětství, a pořád jsou-stále doufám, že vyskočí z obrazovky, aby si s námi mohli zatančit. Spousta oblíbených dětských seriálů vlastně pochází z Československa- Lucie postrach ulice, Krtek, Pan Tau – mají pro mě velké kouzlo. Realita a sny – o tom je vlastně má hudba.

Andrew Wetherall si licencoval jeden z tvých tracků pro svou kompilaci. Je to dobře nebo špatně? Proč?

Byl jsem nadšenec do ravevových kapel na počátku devadesátých let jako byli třeba Primal Scream a vlastním každou desku Two Lone Swordsmen, takže je to určitě dobře.

John Tejada remixoval Brother Mole, čí to byl nápad? Kdo koho oslovil?

Byl to nápad našeho vydavatelství, John Tejada vydává spolu s Takeshi Nishimoto na CCO.

Jak vyslovovat Miwon a proč sis vybral tento pseudonym?

"Me One"
Miwon je jméno korejské společnosti, která do Asie dodává v desetilitrových konzervách kuřecí omáčku a glutaman. Vybral jsem si tenhle název, protože Miwon je kapela s pouze jediným členem, a protože už to jméno zní docela hudebně, jako nějaké příjmení. V Koreji je Miwon opravdu příjmení, které znamená chytrá a krásná žena, což se mi líbí.

Který pseudonym se ti v celých dějinách hudby líbil nejvíc?

Aphex Twin

Čím se Berlín liší od ostatních měst?

Berlín je mým domovem už 12 let, je to velké město, které je svým způsobem trochu vesnice.
Berlín je skvělé místo pro umělce, můžete si dovolit tu žít a přitom je tu spousta prostoru a tolerance pro různé aktivity, i když v poslední době je všechno víc nóbl a trochu více omezené. Je zde jedinečná atmosféra-drsná, přátelská, multikulturní, provinční, slunečná, melancholická, kreativní – a to všechno najednou. Je dost hrůzostrašné, když si představím, že tohle město bylo před nedávnem centrem ponurosti, odporné ideologie a šílenství – hrozné rány, která postihla naše sousedy, vycházela přímo odsud.

Jak je možné, že Německo stále produkuje úspěšně umělce a skupiny zabývající se elektronickou hudbou?

Myslím, že je způsobeno náruživou tvorbou různých labelů – je to skvělá motivace pro hudební tvůrce. Kromě toho je elektronická hudba jediný styl v poválečném Německu s nezávislou a originální tradicí, která má mezinárodní úspěch a respekt – například Stockhausen, Kraftwerk, Tangerine Dream, DAF, Basic Channel, Mouse On Mars, To Rococo Rot... vysíláme zvuky ze synťáků a dostáváme ozvěnu z celého světa – hříšné a přitom úžasné.

Co zrovna posloucháš, když vaříš?

Mám rád zvuky při vaření, takže si v kuchyni většinou zapomenu pustit hudbu.

Kde se nachází Brno?

49? 12' N, 16? 36' O, kolem mírná vrchovina, soutok dvou řek. V roce 1805 tu Napoleon zažil šťastnou chvíli. Cesty vedou do měst šesti evropských států – Bratislavy, Vídně, Katovic, Budapešti, Prahy a Norimberku

Kdo nebo co spasí hudební průmysl?

Hudební průmysl nejde zachránit a ani by neměl být spasen, je to hloupý a falešný byznys. Nezávislý tvůrci jsou bohužel také silně ovlivněni celkovou krizí, ale nakonec ji překonají díky skutečné oddanosti k hudbě, která v mém romantickém pojetí není produkt, ale něco nehmotného, něco, co lidé potřebují jako vzduch.


Miwon (Německo)

Zástupce rozmanité a stále inspirativní berlínské independent-electronic scény Hendrik Kröz aka Miwon patří mezi ty tvůrce, kteří chtějí spíše laskat než drásat naše nervové ústrojí. Elektronický pop vrcholné kvality, dala by se označit produkce Miwon(a). Skladby se vyznačují downtempovými otáčkami a nasládlou (nikoli přeslazenou) atmosférou. V jeho podání postrádá pojem synth-pop pejorativní nádech. Důkazem je debut Pale Glitter, jemuž předcházel vinylový dvanáctipalec Brother Mole. Hendrik Kröz je důležitý článek proslulé berlínské scény. Je iniciátorem tzv. „laptop battles“, vytvořil remix pro estonskou kapelu Pia Fraus a jeho nahrávky vycházejí u renomované berlínské značky City Centre Offices, kde mu jsou kolegy projekty jako I´m Not A Gun, Boy Robot, Arovane, Dictaphone atd.

Vybraná diskografie:
Pale Glitter CD+LP (city centre offices 2006)
Brother Mole EP (city centre offices 2004)
Hendrix EP (grundrauschen + kohvirecords 2002
April Showers 7" (hal9000, 2000)

Links:
www.myspace.com/miwon
www.miwon.de

 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016