PARTYINFO
METAMORPHOSE
Datum konání: |
04.05.2007 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Abaton |
DJs: |
Alif Sound System, Jude (fr), Suki, Yukimura, Keygen (kaotic, fr), Peyo (ttc, fr), Ghandi (spiritual), Alert, Slater (tribal vision), Ladic (surface tension), Tim Wright |
Live: |
Enguerran (konglomeira, fr) |
Info: |
http://www.metamorphose.cz |
Popis: |
vstup 140/200 czk |
Line-up: |
D&B , Jungle, Tek: 22:00 - 00:00 Yukimura 00:00 - 01:30 Alif 01:30 - 03:00 Jude 03:00 - 04:30 Suki 04:30 - 06:00 Engurran Electro Breaks: 22:00 - 00:00 Alert 00:00 - 02:00 Gahndi 02:00 - 03:30 Tube Jerk 03:30 - 06:00 Keygen & Peyo (back to back) Psytrance: 22:30 - 00:30 Slater 00:30 - 02:30 Ladic 02:30 - 04:00 Encephalopatcys 04:00 - 06:00 Atriohm |
Tim Wright vystoupí na Metamorphose
Zdá se, že Tim Wright alias Tube Jerk se nezastaví téměř před ničím. Ať už je to techno, elektro, garage, hip-hop, punk nebo cokoli jiného, tento hudebník z anglického Yorku si hraje s mnoha žánry a míchá soundy a styly jako by byl milovníkem hudby se slabostí pro obvodové desky a pozlacené konektory. Na svém posledním nezapomenutelném pražském live setu fascinoval mnoho lidí způsobem, jakým míchal různé styly do naprosto dokonalého celku. Tube Jerk nachází stejnou měrou inspiraci v elektru, technu, breaks, jazzu, ragga či UK garage a právě v tom spočívá jeho jedinečnost. A máme-li Wrightův bohatý a různorodý hudební výraz shrnout do několika slov, pak by to byla originalita a proměnlivost.
Jak by se dalo očekávat, byla jeho cesta od domácího nadšence k uznávanému umělci velmi nekonvenční. První hudební zážitky, které mu poskytla běžná rodičovská sbírka popové hudby (Pet Sounds, Revolver, Tubular Bells), byly brzy přebity mnohem dobrodružnějšími hudebními výlety: Tim Wright se začal zajímat o cenné poklady z okraje hudební stratosféry. V období dospívání pro něj byly největšími hudebními hvězdami Captain Beefheart, The Fall, Psychic TV a Test Department. Přidáme-li k tomu také zájem o klasickou hudbu, vyjde nám, že jeho sklon k extrému bylo možné spolehlivě odhadnout již tehdy.
V roce 1988, kdy se přestěhoval do Manchesteru, již nabíral na síle projev konfrontačního a otevřeně politického spojení anarchických kapel Crass a Conflict a to samé platilo o formaci On-U-Sound Collective (Tackhead / African Headcharge / Bim Sherman), která míchala rytmy dubu s punkovým přístupem. Tou dobou v Manchesteru probíhal boom taneční hudby a Wright se hojně účastnil místních nelegálních parties. Tehdy také už pomalu opouštěl okraj hudební scény a začal nahrávat své vlastní skladby inspirované vlastní bohatou a různorodou hudební minulostí.
V roce 1993 vydal své první nahrávky pod pseudonymem Germ u místního labelu Resource a brzy si ho všimla prosperující nahrávací společnost GPR. Wright u GPR nahrál pod jménem Germ několik EP a pár LP, ale v polovině 90tých let spolupráce ustala a Wright začal znovu nahrávat až po vzniku skupiny Sand.
Mezi její zakládající členy patřila také Hilary (která hrála na několika skladbách Germa na trombón). Cílem Sandu bylo smíchat zvuk organických a elektronických nástrojů jedinečným a věrohodným způsobem. Skupina podepsala smlouvu s odnoží Soul Jazz (Satellite) a vydala množství singlů a dvě desky, kterým se dostalo záviděníhodného úspěchu. Současně s tímto projektem se Wright věnuje také dancefloorovým sólo akcím a pod jménem Tube Jerk vydal u nahrávací společnosti PIAS (resp. ILL a Sativae) několik maxi singlů a LP.
Nahrávací společnost Novamute si Wrighta všimla díky jeho remakeu skladby Whipaspank od Cristiana Vogela a netrvalo dlouho a tento londýnský label nabídl Wrightovi možnost ponořit se hlouběji do hudebních směrů, o něž se zajímal. Wright opustil své pseudonymy a pod vlastním jménem vydal u Novamute v letech 2002-2003 několik singlů. Skladby Searcher a Going Down představovaly skutečně radikální spojení majestátního proudu klasického techna a poangličtěných rytmů UK garage. Nápad smíchat tyto dva zvuky se ukázal jako úspěšný a ze Searcher se rychle stal hit jak mezi příznivci techna tak mezi fanoušky garage. Na začátku roku 2003 se Wright uchýlil do natáčecího studia Finsbury Park v Yorku a začal tam pracovat na svém prvním albu pro Novamute nazvaném Thirst (Žízeň).
Album se začalo nahrávat v lednu 2003, bylo dokončeno v říjnu téhož roku a vydáno v dubnu 2004. Na vokálech se podíleli Juice Aleem (Thirst) a Toastie Tailor (The Ride), kteří s Wrightem v minulosti spolupracovali na svém projektu New Flesh. Skladby na albu mají Timův charakteristický zvuk, od elektro-techna (Kick The Door In, Shine), přes punkový hukot ve 4/4 rytmu (Oxygen, Control Freak) až po drum n´ bassový experiment (Killergod). Bonusová skladba, která je na CD schovaná, přináší překvapení v podobě saxofonisty Raphaela Ravenscrofta, který hrál na soundtracku k filmu Bladerunner. Všech 11 skladeb rozvíjí téma, které Wright načal již na singlech vydaných u Novamute. Smíchání zdánlivě zcela protichůdných stylů a žánrů přináší neskutečně silný účinek. Album Thirst našlo stejnou měrou inspiraci v elektru, technu, jazzu, ragga i elánu UK garage a je jedinečným počinem. Je různorodé a originální a jako takové je Thirst dokonalým shrnutím Wrightova bohatého a mnohotvárného hudebního výrazu.
Timův singl Oxygen (Remixes), který uvádí klubovou scénu do varu, je acid housovým remixem Abe Duquea, a v klubech způsobuje zmatek, kdekoliv je hrán. Tim Wright ve svém yorském studiu mezitím i nadále experimentuje a míchá žánry do nových opojných hybridních tvarů. Nedávno se přidal ke známému berlínskému labelu Tresor, kde by měl v dohledné budoucnosti vydat své nejnovější album.
Diskografie: www.discogs.com/artist/Tim+Wright
www.myspace.com/tubejerk
www.tubejerk.com
Metamorphose v pražském Abatonu
Jak by se dalo očekávat, byla jeho cesta od domácího nadšence k uznávanému umělci velmi nekonvenční. První hudební zážitky, které mu poskytla běžná rodičovská sbírka popové hudby (Pet Sounds, Revolver, Tubular Bells), byly brzy přebity mnohem dobrodružnějšími hudebními výlety: Tim Wright se začal zajímat o cenné poklady z okraje hudební stratosféry. V období dospívání pro něj byly největšími hudebními hvězdami Captain Beefheart, The Fall, Psychic TV a Test Department. Přidáme-li k tomu také zájem o klasickou hudbu, vyjde nám, že jeho sklon k extrému bylo možné spolehlivě odhadnout již tehdy.
V roce 1988, kdy se přestěhoval do Manchesteru, již nabíral na síle projev konfrontačního a otevřeně politického spojení anarchických kapel Crass a Conflict a to samé platilo o formaci On-U-Sound Collective (Tackhead / African Headcharge / Bim Sherman), která míchala rytmy dubu s punkovým přístupem. Tou dobou v Manchesteru probíhal boom taneční hudby a Wright se hojně účastnil místních nelegálních parties. Tehdy také už pomalu opouštěl okraj hudební scény a začal nahrávat své vlastní skladby inspirované vlastní bohatou a různorodou hudební minulostí.
V roce 1993 vydal své první nahrávky pod pseudonymem Germ u místního labelu Resource a brzy si ho všimla prosperující nahrávací společnost GPR. Wright u GPR nahrál pod jménem Germ několik EP a pár LP, ale v polovině 90tých let spolupráce ustala a Wright začal znovu nahrávat až po vzniku skupiny Sand.
Mezi její zakládající členy patřila také Hilary (která hrála na několika skladbách Germa na trombón). Cílem Sandu bylo smíchat zvuk organických a elektronických nástrojů jedinečným a věrohodným způsobem. Skupina podepsala smlouvu s odnoží Soul Jazz (Satellite) a vydala množství singlů a dvě desky, kterým se dostalo záviděníhodného úspěchu. Současně s tímto projektem se Wright věnuje také dancefloorovým sólo akcím a pod jménem Tube Jerk vydal u nahrávací společnosti PIAS (resp. ILL a Sativae) několik maxi singlů a LP.
Nahrávací společnost Novamute si Wrighta všimla díky jeho remakeu skladby Whipaspank od Cristiana Vogela a netrvalo dlouho a tento londýnský label nabídl Wrightovi možnost ponořit se hlouběji do hudebních směrů, o něž se zajímal. Wright opustil své pseudonymy a pod vlastním jménem vydal u Novamute v letech 2002-2003 několik singlů. Skladby Searcher a Going Down představovaly skutečně radikální spojení majestátního proudu klasického techna a poangličtěných rytmů UK garage. Nápad smíchat tyto dva zvuky se ukázal jako úspěšný a ze Searcher se rychle stal hit jak mezi příznivci techna tak mezi fanoušky garage. Na začátku roku 2003 se Wright uchýlil do natáčecího studia Finsbury Park v Yorku a začal tam pracovat na svém prvním albu pro Novamute nazvaném Thirst (Žízeň).
Album se začalo nahrávat v lednu 2003, bylo dokončeno v říjnu téhož roku a vydáno v dubnu 2004. Na vokálech se podíleli Juice Aleem (Thirst) a Toastie Tailor (The Ride), kteří s Wrightem v minulosti spolupracovali na svém projektu New Flesh. Skladby na albu mají Timův charakteristický zvuk, od elektro-techna (Kick The Door In, Shine), přes punkový hukot ve 4/4 rytmu (Oxygen, Control Freak) až po drum n´ bassový experiment (Killergod). Bonusová skladba, která je na CD schovaná, přináší překvapení v podobě saxofonisty Raphaela Ravenscrofta, který hrál na soundtracku k filmu Bladerunner. Všech 11 skladeb rozvíjí téma, které Wright načal již na singlech vydaných u Novamute. Smíchání zdánlivě zcela protichůdných stylů a žánrů přináší neskutečně silný účinek. Album Thirst našlo stejnou měrou inspiraci v elektru, technu, jazzu, ragga i elánu UK garage a je jedinečným počinem. Je různorodé a originální a jako takové je Thirst dokonalým shrnutím Wrightova bohatého a mnohotvárného hudebního výrazu.
Timův singl Oxygen (Remixes), který uvádí klubovou scénu do varu, je acid housovým remixem Abe Duquea, a v klubech způsobuje zmatek, kdekoliv je hrán. Tim Wright ve svém yorském studiu mezitím i nadále experimentuje a míchá žánry do nových opojných hybridních tvarů. Nedávno se přidal ke známému berlínskému labelu Tresor, kde by měl v dohledné budoucnosti vydat své nejnovější album.
Diskografie: www.discogs.com/artist/Tim+Wright
www.myspace.com/tubejerk
www.tubejerk.com