PARTYINFO
MOVE FESTIVAL
Datum konání: |
11.10.2007 - čtvrtek |
Místo konání: |
Praha - Akropolis |
Live: |
Laurent Garnier & live band (fr) |
Popis: |
vstup 390/450 czk |
Laurent Garnier je tu. Naživo a s tunami energie
Stovky fandů by určitě přilákalo už jen to, kdyby hrál na nějaké menší afterparty. Jenže tentokrát přijeden do Prahy přijede se svou sedmičlennou kapelou a představí se ve své energičtější podobě. Rozhodně tedy nečekejte jeho klasické "techno-sem-tam-break-elektro", ale spíš diktát v dimenzích najazzlého Unreasonable Behaviour zkříženého drum'n'bassem.
Nejde o žádnou novinku, od konce 80. let, kdy se úředník francouzského velvyslanectví v Londýně začal projevovat i coby DJ, míchal klasické oldskůlové detroit techno s doznívajícím acidem a právě i jazzovými linkami. Byl vlastně jedním z prvních evropských DJs, kteří zásobovali evropské uši americkým zvukem. Jeho útočištěm se na dlouhá léta stal manchesterský klub Hacienda. Jedna z věrohodných legend objímajících auru Laurenta Garniera říká, že jeho představení ovlivnila třeba kapelu Happy Mondays a díky němu začala přidávat do rockové muziky tepající house.
Po návratu do Francie a vydání prvního EP založil spolu s Ericem Morandem label F Communications, kde vedle Garniera sídlí mnoho hrdinů 90. let až dodnes. Třeba prehistorický elektronik Mr. Oizo, odlehčený Llorca či bezbřezí experimentátoři Gong Gong, kteří zahrají 25. října rovněž v Akropoli.
Laurent Garnier zde vytiskl svá studiová alba Shot in The Dark, 30, Unreasonable Behaviour a Excess Luggage. Jádro Francouzova živého vystoupení sice stojí na motivech známých z těchto alb, ale převádí je do originální a původní podoby. Popisovat studiové desky tak není třeba, pokud máte zájem, přečtěte si oficiální tiskovou zprávu ke koncertu.
Ale jestli nechcete zbytečně ztrácet čas - do čtvrtečního večera zbývá už jen chvíle -, zaměřte se na aktuální "Fcomm release": multimediální dvojalbum Public Outburst. Vzniklo v průběhu několika loňských světových festivalů, kdy band ladil formu. Nahrálo se sedm skladeb, kde Garnierovi za mašinkami pomáhají klávesisté Bugge Wesseltoft, Benjamin Rippert a saxofonista Philippe Nadaud (ano, opakuje se to všude, takže radši ještě jednou: je to on, kdo učinil "Man with the Red Face" nezapomenutelnou).
A právě tato skladba je zlatým hřebem všech vystoupení. Z plynulého techhousového pochodu převezme saxofonista melodii a jednoduchým motivem se vypíská až k "červené tváři", při které mrzne v zádech a kelímky s pivem vypadávají z rukou. Jeho sólo postupně okořeňují notoricky známé tóny až k absolutnímu elektronickému šamanismu proplétaném saxofonovým jamem a klouzání po stupnicích.
Laurent Garnier live je zkrátka jiný člověk, než jak jej známe z alb. Na pódiu rozvíjí motivy, o kterých se na studiových nahrávkách jen letmo zmiňuje. Navíc se nebojí konzervativnímu publiku navyklému na škatulky nastolit zlámané beaty a živočišnou tvář. Je si totiž jistý: do devadesátiminutové show se mu podařilo napěchovat tolik tun energie, že jej prostě musí všichni milovat.
Festival Move 2007 začíná již 11. října
For the love of music – Laurent Garnier a jeho první živé vystoupení v Praze
Každý podzim je v Česku stejný. Fanoušci namlsaní přílivem hvězd letních festivalů jen čekají, čím je promotéři nadchnou v klubech nebo halách. Pražský Palác Akropolis všem v polovině srpna vyrazil dech. Oznámil, že přijede Laurent Garnier a navíc jako live act. Ten okamžik je tady. Už ve čtvrtek 11. října.
Nejde o žádnou novinku, od konce 80. let, kdy se úředník francouzského velvyslanectví v Londýně začal projevovat i coby DJ, míchal klasické oldskůlové detroit techno s doznívajícím acidem a právě i jazzovými linkami. Byl vlastně jedním z prvních evropských DJs, kteří zásobovali evropské uši americkým zvukem. Jeho útočištěm se na dlouhá léta stal manchesterský klub Hacienda. Jedna z věrohodných legend objímajících auru Laurenta Garniera říká, že jeho představení ovlivnila třeba kapelu Happy Mondays a díky němu začala přidávat do rockové muziky tepající house.
Po návratu do Francie a vydání prvního EP založil spolu s Ericem Morandem label F Communications, kde vedle Garniera sídlí mnoho hrdinů 90. let až dodnes. Třeba prehistorický elektronik Mr. Oizo, odlehčený Llorca či bezbřezí experimentátoři Gong Gong, kteří zahrají 25. října rovněž v Akropoli.
Laurent Garnier zde vytiskl svá studiová alba Shot in The Dark, 30, Unreasonable Behaviour a Excess Luggage. Jádro Francouzova živého vystoupení sice stojí na motivech známých z těchto alb, ale převádí je do originální a původní podoby. Popisovat studiové desky tak není třeba, pokud máte zájem, přečtěte si oficiální tiskovou zprávu ke koncertu.
Ale jestli nechcete zbytečně ztrácet čas - do čtvrtečního večera zbývá už jen chvíle -, zaměřte se na aktuální "Fcomm release": multimediální dvojalbum Public Outburst. Vzniklo v průběhu několika loňských světových festivalů, kdy band ladil formu. Nahrálo se sedm skladeb, kde Garnierovi za mašinkami pomáhají klávesisté Bugge Wesseltoft, Benjamin Rippert a saxofonista Philippe Nadaud (ano, opakuje se to všude, takže radši ještě jednou: je to on, kdo učinil "Man with the Red Face" nezapomenutelnou).
A právě tato skladba je zlatým hřebem všech vystoupení. Z plynulého techhousového pochodu převezme saxofonista melodii a jednoduchým motivem se vypíská až k "červené tváři", při které mrzne v zádech a kelímky s pivem vypadávají z rukou. Jeho sólo postupně okořeňují notoricky známé tóny až k absolutnímu elektronickému šamanismu proplétaném saxofonovým jamem a klouzání po stupnicích.
Laurent Garnier live je zkrátka jiný člověk, než jak jej známe z alb. Na pódiu rozvíjí motivy, o kterých se na studiových nahrávkách jen letmo zmiňuje. Navíc se nebojí konzervativnímu publiku navyklému na škatulky nastolit zlámané beaty a živočišnou tvář. Je si totiž jistý: do devadesátiminutové show se mu podařilo napěchovat tolik tun energie, že jej prostě musí všichni milovat.