PARTYINFO
RECYCLIT NIGHT WITH DAN DEACON
Datum konání: |
11.12.2007 - úterý |
Místo konání: |
Praha - Bordo |
DJs: |
Noisy Pig (de), Acustic Terrorist |
Live: |
Dan Deacon (us) |
Info: |
http://www.recyclit.tk |
recyclit@gmail.com |
Popis: |
vstup 190 czk |
Dan Deacon headlinerem prosincové Recyclit Night
Největším tahákem večera bude bezesporu americký skladatel a performer DAN DEACON, vycházející hvězda elektronického undergroundu, obdivován pro svá zivá vystoupení nabitá neuvěřitelnou energií. Kdo z vás ještě nevidel nějaký záznam z jeho live show, měl by to napravit, protože slovy to lze jen stěží popsat. Připravte se na zběsilý tanec a intenzivní hudební zážitek. Dan Deacon si totiž postaví svůj aparát, laboratoř složenou se změti drátů, krabiček, vokodérů, hracích skříněk a zelené strobo lebky, přímo uprostřed parketu a bude pařit s vámi.
DAN DEACON vystudoval skladbu a počítačovou kompozici na Purchase College v New Yorku a svůj mix popu a minimalistického electra sám nazívá jako „future shock“. Svou reputaci na americké nezávislé scéně si vybudoval neobvykle intenzivním koncertováním po celych Státech, vystupoval například s Cat Power, Yoko Ono, People Like Us, Matmos, Tracy and the Plastics, The Unicorns, Smog, Oxes, Blue Oyster Cult, Grand Buffet, Arab On Radar, Rainer Maria, ci The Aquabats... Dan Deacon je zakládajícím členem DIY uměleckého uskupeni „Wham City“, významné baltimorské hudebně-vizuální platformy, jež pod sebou sdružuje nejruznější umělce a skupiny, od vizuálních artistů jako je Jimmy Joe Roche, po projekty jako jsou Videohippos, Santa Dads, Blood Baby, Ecstatic Sunshine nebo Ponytail. Od roku 2003 vydal již sedm alb a to většinou v malém nákladu na vlastních labelech. Průlomovými se stali až Acorn Master (2006) a letošní Spiderman of the Rings, jež bylo serverem Pitchfork media oceněno jako nejlepší album v kategorii new music. Singl Crystal Cat proletel světovými rádii a mohli jste ho slyšet i v hitparade Radia 1. Pražské vystoupení bude součástí jeho prvního evropského turné. Hudebně se DAN DEACON sice odkazuje na Devo, Talking Heads, či Scratch Orchestra, svým přístupem však vytváří originálně nezaměnitelnou barevnou symfonii, kterou byste si určitě neměli nechat ujít. Hudba budoucnosti ! Po legendách DAT POLITICS a ADULT. přivítá RECYCLIT nejsoučasnější budoucnost. Buďte u toho!
Šílenec s praseči maskou, mlátící do bicích za zvuku samplů a křičící něco o pandím mozku, tak to už je poznávací znamení hudebního performera NOISY PIG. Tento zástupce berlínské scény si od roku 2005 stihl zahrát s interprety jako The Blow, Eats Tapes, Dat Politics, Hawnay Troof, Deerhoof, Erase Errata, Scream Club, Numbers ci Yacht!. Vystupoval na QueerFestivalech v Kodani, Aalborgu, Berlíně a Lipsku. Je též rezidentním djem berlínského klubu Poopsy. Na jeho letošním debutovém EP Fantasma hostoval například Brezel Göring (Stereo Total).
ACUSTIC TERRORIST si vybudoval svou pozici hraním v brněnských klubech, jako Fléda, Perpetuum, Boro, Faval či Babylon. Vystupoval společně s Eric Besier, Dave Navaro, Monosurround či Javas. Inspirací mu jsou ikony electra jako Anthony Rother, Fischerspooner nebo Tiga. Acustic Terrorist se díky své vlastní hudební produkci přirozeně vyvíjí do zajímavého live interpreta. V nejbližší době se rovněž chystá vydat vlastní debutové album.
O závěr večera se jako už tradičně postaráme my ER djs. Přijďte se pobavit a podpořit ožívající pražskou scénu....a lineup opravdu od devíti...) Díky. Váš REC*
ODKAZY:
www.dandeacon.com
www.myspace.com/dandeacon
www.myspace.com/noisypig
www.myspace.com/acusticterrorist
www.myspace.com/recyclit
DISKOGRAFIE:
The Crystal Cat (7”, Single, blu) - Carpark Records - 2007
Spiderman Of The Rings (CD, Album) - Carpark Records - 2007
Spiderman Of The Rings (LP, Album, Ltd) - Wildfire - Wildfire Records - 2007
Twacky Cats (File, MP3) - Comfort Stand Recordings - 2004
VIDEO:
www.youtube.com/watch?v=vFlBJ1xZK10
www.youtube.com/watch?v=AvoXgTEaLT8
www.youtube.com/watch?v=skCV2L0c6K0
REFERENCE:
“Nejde to jinak, než že je to prostě příšerně koží... psychidelie s dětským úsměvem a tranzoidním náporem rytmů plenících ospalé krajiny maniakálním veselím. Konec touhy být rockovou hvězdou a začátek snu stát se Danem Deaconem! I když sledujete jeho vystoupení jen na videu, vyvolává to šokovaný smích, potřebu nadskakovat a mávat nekontrolovatelně všema končetinama. Deacon naživo hrává přímo v davu, který s ním celý zpocený zmítá zběsilým tancem, jemuž je sám Deacon nejlepším vedoucím. Nemusí se snažit působit sexy, jelikož jeho brýle, pupek a řídké vlasy pro to ani nejsou standartním vybavením, ale Deacon je nad věcí a když to rozbalí, zvedá se s bpm i krevní tlak, trhají se ústní koutky a praskají oční bulvy. Na tomhle chlápkovi sakra něco bude! Síla a vtip Jamie Lidella spojená s psychedelii Animall Collectivu, pomazání krautrockem a vokodéry naplno, jako kdyby samotní Kraftwerk chytli druhý vítr, rytmická masáž jak z šílených kusů happy hardcore a řízný zvuk vlastnoručně vyrobených či circuit bendingem upravených nástrojů. Nedá se u toho vážně číst, nedá se u toho doopravdy spát, dá se tím jen nechat strhnout. Jestli si u druhého poslechu odpálíte reprosoustavu, nejspíš nebudete první svého druhu. Nejvýraznějším prvkem Deaconovy hudby je až maniakální veselí s dětským dotekem. Používá klávesy Casiotone MT-400V z počátku osumdesátých let, mašinky i cd přehrávače a charakterem je často podobný například i soundtrackům k 8bitovým hrám od Kojiho Kondy.....”
Pash*, NOVÝ PROSTOR
“Pak už to bude jen dobrodružství, protože Dan si se skladbami fakt pohral a vygradoval je, takže máte uši pořád ve střehu. A je tu i několik docela vtipných momentů – vemte si třeba daftpunkovský motiv v Snake Mistakes. Některé skladby jsou ale vyloženě dokonalé, například The Crystal Cat, což je (ne)hitovka jako prase a dvanáctiminutová Wham City, u které se taky nudit nebudete. Takových zajímavých alb se dnes už moc nenatáčí, protože všichni raději koukají sousedovi přes plot než aby přišli s něčím vlastním....”
Petr Pliska, NEWMUSIC.CZ
“Despite its cacophonous electronic surface, the best of Spiderman of the Rings hits the pleasure centers with a string of great pop singles. “The Crystal Cat” could almost be a straight-up surf-rock tune until the moment when Deacon’s leader-of-the-pack goon croon becomes a grotesquely twisted helium shriek and the drums explode like illegal fireworks..... See, Deacon makes “noise rock” that taps directly into the great lineage of batshit bubblegum pop. Spideman connects at various points with Kasenetz and Katz, Sam the Sham, happy hardcore and gabba techno, “Surfin’ Bird”, the twinkly melodies of an infant’s mobile (the unexpectedly gorgeous “Big Milk”), the Ramones, Koji Kondo (composer-in-residence for the Nintendo Entertainment System), Max Martin, and Daft Punk....”
PITCHFORK.COM
“Spiderman of the Rings could be sublime genius, irritating madness, or both. Deacon is the Salvador Dalí of electro, an absurdist composer whose songs seem constructed on the basis that if you throw enough in, some of what emerges will be fantastic and the rest will be at least interesting. His songs combine everything from breakcore and glitches to barmy chants about big dogs and could be influenced by anyone or anything from Philip Glass and Orbital to a Fisher-Price toy piano......”
GUARDIAN
“Copping moves from musique concrete artists like Pierre Henry, Morton Subotnick and Karlheinz Stockhausen, Deacon blends orchestral soundscapes from whizzing electronics and looped swashes of sine waves that smash together with furious force. Add to that an overlay of ridiculous pop culture and nonsensical animal imagery – be it a lion with a sharks head, woody woodpecker, pigs, mice, geese, horses, or even a lion with a sharks head – and there you have a peek into some of Deacon’s deranged compositions. Whereas musique concrete is exceptionally self-conscious, Deacon’s music throws all pretension to the floor and readily stomps it down. Like that of Henry, there is a sense of clanging whimsy to the compositional nature of Deacon’s music. It’s technical, yet fun, trashy and hilarious all at the same time.”
DUSTED MAGAZINE
“The opening tune “Woody Woodpecker” piles so many chintzy and cheesy elements together it should be the most annoying thing ever. But it’s expertly crafted and kaleidoscopic, and it will only annoy people who hate fun.”
AMAZON
“Deacon, on the other hand, formulates his similarly spastic though ultimately more composed dance compositions for the piece’s sonic backdrop. His bulbous percussion and liturgical organs engulf the visceral images and serve as the only connection to the real world. Watching Ultimate Reality is not, I presume, unlike entering the Matrix: a complete disconnect from the true reality and entrance into a world where things don’t quite make sense, except to those running the show.”
TINYMIXTAPES.COM
Prosincové pokračování RECYCLIT NIGHT se zaměří na propojení živé elektroniky a performance. Do Prahy poprvé zavítá baltimorský Spiderman of the rings DAN DEACON (US). V pražské premiéře se ůčastní i berlínský performer NOISY PIG (DE) a večer otevře mladý elektronický projekt ACUSTIC TERRORIST (CZ) z Brna.
Největším tahákem večera bude bezesporu americký skladatel a performer DAN DEACON, vycházející hvězda elektronického undergroundu, obdivován pro svá zivá vystoupení nabitá neuvěřitelnou energií. Kdo z vás ještě nevidel nějaký záznam z jeho live show, měl by to napravit, protože slovy to lze jen stěží popsat. Připravte se na zběsilý tanec a intenzivní hudební zážitek. Dan Deacon si totiž postaví svůj aparát, laboratoř složenou se změti drátů, krabiček, vokodérů, hracích skříněk a zelené strobo lebky, přímo uprostřed parketu a bude pařit s vámi.
DAN DEACON vystudoval skladbu a počítačovou kompozici na Purchase College v New Yorku a svůj mix popu a minimalistického electra sám nazívá jako „future shock“. Svou reputaci na americké nezávislé scéně si vybudoval neobvykle intenzivním koncertováním po celych Státech, vystupoval například s Cat Power, Yoko Ono, People Like Us, Matmos, Tracy and the Plastics, The Unicorns, Smog, Oxes, Blue Oyster Cult, Grand Buffet, Arab On Radar, Rainer Maria, ci The Aquabats... Dan Deacon je zakládajícím členem DIY uměleckého uskupeni „Wham City“, významné baltimorské hudebně-vizuální platformy, jež pod sebou sdružuje nejruznější umělce a skupiny, od vizuálních artistů jako je Jimmy Joe Roche, po projekty jako jsou Videohippos, Santa Dads, Blood Baby, Ecstatic Sunshine nebo Ponytail. Od roku 2003 vydal již sedm alb a to většinou v malém nákladu na vlastních labelech. Průlomovými se stali až Acorn Master (2006) a letošní Spiderman of the Rings, jež bylo serverem Pitchfork media oceněno jako nejlepší album v kategorii new music. Singl Crystal Cat proletel světovými rádii a mohli jste ho slyšet i v hitparade Radia 1. Pražské vystoupení bude součástí jeho prvního evropského turné. Hudebně se DAN DEACON sice odkazuje na Devo, Talking Heads, či Scratch Orchestra, svým přístupem však vytváří originálně nezaměnitelnou barevnou symfonii, kterou byste si určitě neměli nechat ujít. Hudba budoucnosti ! Po legendách DAT POLITICS a ADULT. přivítá RECYCLIT nejsoučasnější budoucnost. Buďte u toho!
Šílenec s praseči maskou, mlátící do bicích za zvuku samplů a křičící něco o pandím mozku, tak to už je poznávací znamení hudebního performera NOISY PIG. Tento zástupce berlínské scény si od roku 2005 stihl zahrát s interprety jako The Blow, Eats Tapes, Dat Politics, Hawnay Troof, Deerhoof, Erase Errata, Scream Club, Numbers ci Yacht!. Vystupoval na QueerFestivalech v Kodani, Aalborgu, Berlíně a Lipsku. Je též rezidentním djem berlínského klubu Poopsy. Na jeho letošním debutovém EP Fantasma hostoval například Brezel Göring (Stereo Total).
ACUSTIC TERRORIST si vybudoval svou pozici hraním v brněnských klubech, jako Fléda, Perpetuum, Boro, Faval či Babylon. Vystupoval společně s Eric Besier, Dave Navaro, Monosurround či Javas. Inspirací mu jsou ikony electra jako Anthony Rother, Fischerspooner nebo Tiga. Acustic Terrorist se díky své vlastní hudební produkci přirozeně vyvíjí do zajímavého live interpreta. V nejbližší době se rovněž chystá vydat vlastní debutové album.
O závěr večera se jako už tradičně postaráme my ER djs. Přijďte se pobavit a podpořit ožívající pražskou scénu....a lineup opravdu od devíti...) Díky. Váš REC*
ODKAZY:
www.dandeacon.com
www.myspace.com/dandeacon
www.myspace.com/noisypig
www.myspace.com/acusticterrorist
www.myspace.com/recyclit
DISKOGRAFIE:
The Crystal Cat (7”, Single, blu) - Carpark Records - 2007
Spiderman Of The Rings (CD, Album) - Carpark Records - 2007
Spiderman Of The Rings (LP, Album, Ltd) - Wildfire - Wildfire Records - 2007
Twacky Cats (File, MP3) - Comfort Stand Recordings - 2004
VIDEO:
www.youtube.com/watch?v=vFlBJ1xZK10
www.youtube.com/watch?v=AvoXgTEaLT8
www.youtube.com/watch?v=skCV2L0c6K0
REFERENCE:
“Nejde to jinak, než že je to prostě příšerně koží... psychidelie s dětským úsměvem a tranzoidním náporem rytmů plenících ospalé krajiny maniakálním veselím. Konec touhy být rockovou hvězdou a začátek snu stát se Danem Deaconem! I když sledujete jeho vystoupení jen na videu, vyvolává to šokovaný smích, potřebu nadskakovat a mávat nekontrolovatelně všema končetinama. Deacon naživo hrává přímo v davu, který s ním celý zpocený zmítá zběsilým tancem, jemuž je sám Deacon nejlepším vedoucím. Nemusí se snažit působit sexy, jelikož jeho brýle, pupek a řídké vlasy pro to ani nejsou standartním vybavením, ale Deacon je nad věcí a když to rozbalí, zvedá se s bpm i krevní tlak, trhají se ústní koutky a praskají oční bulvy. Na tomhle chlápkovi sakra něco bude! Síla a vtip Jamie Lidella spojená s psychedelii Animall Collectivu, pomazání krautrockem a vokodéry naplno, jako kdyby samotní Kraftwerk chytli druhý vítr, rytmická masáž jak z šílených kusů happy hardcore a řízný zvuk vlastnoručně vyrobených či circuit bendingem upravených nástrojů. Nedá se u toho vážně číst, nedá se u toho doopravdy spát, dá se tím jen nechat strhnout. Jestli si u druhého poslechu odpálíte reprosoustavu, nejspíš nebudete první svého druhu. Nejvýraznějším prvkem Deaconovy hudby je až maniakální veselí s dětským dotekem. Používá klávesy Casiotone MT-400V z počátku osumdesátých let, mašinky i cd přehrávače a charakterem je často podobný například i soundtrackům k 8bitovým hrám od Kojiho Kondy.....”
Pash*, NOVÝ PROSTOR
“Pak už to bude jen dobrodružství, protože Dan si se skladbami fakt pohral a vygradoval je, takže máte uši pořád ve střehu. A je tu i několik docela vtipných momentů – vemte si třeba daftpunkovský motiv v Snake Mistakes. Některé skladby jsou ale vyloženě dokonalé, například The Crystal Cat, což je (ne)hitovka jako prase a dvanáctiminutová Wham City, u které se taky nudit nebudete. Takových zajímavých alb se dnes už moc nenatáčí, protože všichni raději koukají sousedovi přes plot než aby přišli s něčím vlastním....”
Petr Pliska, NEWMUSIC.CZ
“Despite its cacophonous electronic surface, the best of Spiderman of the Rings hits the pleasure centers with a string of great pop singles. “The Crystal Cat” could almost be a straight-up surf-rock tune until the moment when Deacon’s leader-of-the-pack goon croon becomes a grotesquely twisted helium shriek and the drums explode like illegal fireworks..... See, Deacon makes “noise rock” that taps directly into the great lineage of batshit bubblegum pop. Spideman connects at various points with Kasenetz and Katz, Sam the Sham, happy hardcore and gabba techno, “Surfin’ Bird”, the twinkly melodies of an infant’s mobile (the unexpectedly gorgeous “Big Milk”), the Ramones, Koji Kondo (composer-in-residence for the Nintendo Entertainment System), Max Martin, and Daft Punk....”
PITCHFORK.COM
“Spiderman of the Rings could be sublime genius, irritating madness, or both. Deacon is the Salvador Dalí of electro, an absurdist composer whose songs seem constructed on the basis that if you throw enough in, some of what emerges will be fantastic and the rest will be at least interesting. His songs combine everything from breakcore and glitches to barmy chants about big dogs and could be influenced by anyone or anything from Philip Glass and Orbital to a Fisher-Price toy piano......”
GUARDIAN
“Copping moves from musique concrete artists like Pierre Henry, Morton Subotnick and Karlheinz Stockhausen, Deacon blends orchestral soundscapes from whizzing electronics and looped swashes of sine waves that smash together with furious force. Add to that an overlay of ridiculous pop culture and nonsensical animal imagery – be it a lion with a sharks head, woody woodpecker, pigs, mice, geese, horses, or even a lion with a sharks head – and there you have a peek into some of Deacon’s deranged compositions. Whereas musique concrete is exceptionally self-conscious, Deacon’s music throws all pretension to the floor and readily stomps it down. Like that of Henry, there is a sense of clanging whimsy to the compositional nature of Deacon’s music. It’s technical, yet fun, trashy and hilarious all at the same time.”
DUSTED MAGAZINE
“The opening tune “Woody Woodpecker” piles so many chintzy and cheesy elements together it should be the most annoying thing ever. But it’s expertly crafted and kaleidoscopic, and it will only annoy people who hate fun.”
AMAZON
“Deacon, on the other hand, formulates his similarly spastic though ultimately more composed dance compositions for the piece’s sonic backdrop. His bulbous percussion and liturgical organs engulf the visceral images and serve as the only connection to the real world. Watching Ultimate Reality is not, I presume, unlike entering the Matrix: a complete disconnect from the true reality and entrance into a world where things don’t quite make sense, except to those running the show.”
TINYMIXTAPES.COM