PARTYINFO
FUTURE LOOP FOUNDATION
Datum konání: |
29.04.2008 - úterý |
Místo konání: |
Praha - Roxy |
DJs: |
Tall |
Live: |
Future Loop Foundation (uk), Jupiter String Quartet (de) |
Popis: |
start 19:00, vstup 290/390 czk |
1 čtenář Techno.cz byl na této akci
|
Future Loop Foundation příští týden v Roxy
Očekávat můžete průřez celou Markovou tvorbou, včetně novinek z aktuálního alba Memories From A Fading Room, postavené na nahrávkách rodinných rozhovorů, které přes dvacet let odpočívaly na půdě kdesi na severu Anglie. Hlasový záznam nashromážděný v letech, když byl Mark ještě dítě, je dokumentem jednoduchých časů, kdy v duši teenagera znamenala rodina první poslední. Mark Barrott na základech těchto záznamů vytvořil vysoce osobní a organické album složené z elektronických i akustických nástrojů, orchestrální nahrávku, z níž čiší originalita a vtip. Album tak skvěle vyvažuje magické vábení zašlých vzpomínek a současnou hudební vizi. Dalším neméně důležitým tělesem je i londýnský VJ myogenic, který si pro toto společné vystoupení připravil opravdu zajímavou vizuální podívanou. Djský support v downtempovém rytmu zajistí domácí DJ Tall.
Vstupenky jsou k zakoupení v předprodejích za 290czk / na místě pak za 390czk.
Links:
www.futureloopfoundation.com
www.jupiterquartet.com
www.myspace.com/futureloopfoundation
www.myogenic.net/myogenicfilm
Profil:
Píše se rok 1981 a my se nacházíme v hale uprostřed Sheffieldu. V davu si možná všimneme Marka Barrotta, který tu noc zrovna objeví své životní poslání. Událost, která tu všechny čeká, bude mít na Marka i na plno dalších mladých lidí kolem nezměrný dopad. Jakmile giganti elektronické hudby Kraftwerk nastoupí na scénu, třináctiletý Mark je u vytržení. Počítačové melodie a syntetická rytmika se valí přes ohromené publikum a Mark už tuší, že hudba (a zejména ta elektronická) se stane velmi podstatnou součástí jeho života.
Nejlepší samplery a syntezátory tehdy ještě byly pro mladého odhodlaného fanouška nedostupné, a tak se náš hrdina chopil primitivního monofonického syntezátoru značky Roland a přes noc se proměnil z pouhého posluchače v nadějného muzikanta.
Během příštích deseti let Mark piloval svou produkci, postupně se posunul od techna ve stylu Juana Atkinse a Kevina Saundersona k ambientu a nakonec do vzkvétajícího nového žánru zvaného drum'n"bass, který se šířil z Londýna pod patronátem velkého LTJ Bukema. Mark zužitkoval energii a inspiraci, kterou slyšel během všech těchto revolucí v hudebním undergroundu, a v roce 1996 natočil svou první desku pod jménem Future Loop Foundation (FLF).
Album „Time And Bass" nabídlo styl spojující husté lámané beaty s rozpitými ambientními plochami. Markova živá vystoupení hraná přes MIDI na nejdůležitějších klubových nocích té doby si rychle získala své příznivce. FLF se zakrátko stal prvním live actem, který hostoval v pořadu BBC Radio 1 „One In The Jungle“ a od té doby už Mark vystupuje po celém světě. Jeho zkušenosti z cest, zejména po východní Evropě, byly také inspirací pro jeho druhou řadovou desku z roku 1998 „Conditions For Living,“ které se také dostalo vřelého přijetí u kritiky. Tou dobou se už jméno FLF objevilo i na soupisce Glastonbury a dalších velkých festivalů po boku takových jmen jako Run DMC či Moby.
V tomto období slávy a popularity Mark nasměroval Future Loop Foundation do nového, více jazzového zvuku v roce 1999 s deskou „PhunkRoc“. Současně zatoužil také po změně v osobním životě a přestěhoval se do Berlína za vším tím rozruchem a dynamikou nově vzkvétajícího kulturního centra. Zde se stal přímým svědkem exploze downtempové scény a vzestupu Krudera & Dorfmeistera a mnoha jejich kolegů. Pomalé kompozice se pak staly základem Markova čtvrtého alba, eklektické desky „This Is How I Feel,“ zachycující vyklidněnou atmosféru berlínských kaváren. Skladby z této nahrávky se objevily na více než 40 kompilacích po celém světě, včetně legendární série Café Del Mar.
Zatímco stále skládal a sbíral novou hudbu, mohl slyšet své skladby ze všech možných pořadů v rozhlasu a televizi, včetně předávání cen MTV Video Music Awards a Světového poháru v kopané 2002. Vyšetřil si také dost času na remixování tak široké palety umělců, jako jsou Tom Jones, Ofra Haza, jazzová zpěvačka Sarah Jane Morris, přitom nesmíme zapomínat ani na jeho remix klasické rolničkové kantilény Winter Wonderland!
Roku 2004 nás Mark poctil velmi žádaným EP Scratch and Sniff. Nejznámější věc z této nahrávky A Very English Summer se hrála i v celonárodním denním vysílání BBC Radio 1 & Radio 2 a DJ Steve Wright tehdy otevřel diskuzi o tom, jestli hlas na konci skladby skutečně patří Elvisovi!
V roce 2007 Mark alias Future Loop Foundation odhalil svůj zatím nejodvážnější a umělecky nejkomplexnější projekt - album „Memories From A Fading Room“
Future Loop Foundation přijedou v dubnu do Roxy
Britský projekt Future Loop Foundation (FLF) zpříjemní večerní chvíle všem, kteří se dostaví 29. dubna do klubu Roxy. Od lehce ambientních poloh přes lámané beaty, jazzové fúze až po downtempo; tak by se dala velmi stručně charakterizovat tvorba Marka Barrotta, který stojí za FLF téměř 12 let. Na pražském vystoupení ho navíc doprovodí kvarteto berlínských smyčcových kouzelníků Jupiter String Quartet, které udělalo na posledním festivalu Big Chill ze standardního vystoupení více než okouzlující koncert.
Vstupenky jsou k zakoupení v předprodejích za 290czk / na místě pak za 390czk.
Links:
www.futureloopfoundation.com
www.jupiterquartet.com
www.myspace.com/futureloopfoundation
www.myogenic.net/myogenicfilm
Profil:
Píše se rok 1981 a my se nacházíme v hale uprostřed Sheffieldu. V davu si možná všimneme Marka Barrotta, který tu noc zrovna objeví své životní poslání. Událost, která tu všechny čeká, bude mít na Marka i na plno dalších mladých lidí kolem nezměrný dopad. Jakmile giganti elektronické hudby Kraftwerk nastoupí na scénu, třináctiletý Mark je u vytržení. Počítačové melodie a syntetická rytmika se valí přes ohromené publikum a Mark už tuší, že hudba (a zejména ta elektronická) se stane velmi podstatnou součástí jeho života.
Nejlepší samplery a syntezátory tehdy ještě byly pro mladého odhodlaného fanouška nedostupné, a tak se náš hrdina chopil primitivního monofonického syntezátoru značky Roland a přes noc se proměnil z pouhého posluchače v nadějného muzikanta.
Během příštích deseti let Mark piloval svou produkci, postupně se posunul od techna ve stylu Juana Atkinse a Kevina Saundersona k ambientu a nakonec do vzkvétajícího nového žánru zvaného drum'n"bass, který se šířil z Londýna pod patronátem velkého LTJ Bukema. Mark zužitkoval energii a inspiraci, kterou slyšel během všech těchto revolucí v hudebním undergroundu, a v roce 1996 natočil svou první desku pod jménem Future Loop Foundation (FLF).
Album „Time And Bass" nabídlo styl spojující husté lámané beaty s rozpitými ambientními plochami. Markova živá vystoupení hraná přes MIDI na nejdůležitějších klubových nocích té doby si rychle získala své příznivce. FLF se zakrátko stal prvním live actem, který hostoval v pořadu BBC Radio 1 „One In The Jungle“ a od té doby už Mark vystupuje po celém světě. Jeho zkušenosti z cest, zejména po východní Evropě, byly také inspirací pro jeho druhou řadovou desku z roku 1998 „Conditions For Living,“ které se také dostalo vřelého přijetí u kritiky. Tou dobou se už jméno FLF objevilo i na soupisce Glastonbury a dalších velkých festivalů po boku takových jmen jako Run DMC či Moby.
V tomto období slávy a popularity Mark nasměroval Future Loop Foundation do nového, více jazzového zvuku v roce 1999 s deskou „PhunkRoc“. Současně zatoužil také po změně v osobním životě a přestěhoval se do Berlína za vším tím rozruchem a dynamikou nově vzkvétajícího kulturního centra. Zde se stal přímým svědkem exploze downtempové scény a vzestupu Krudera & Dorfmeistera a mnoha jejich kolegů. Pomalé kompozice se pak staly základem Markova čtvrtého alba, eklektické desky „This Is How I Feel,“ zachycující vyklidněnou atmosféru berlínských kaváren. Skladby z této nahrávky se objevily na více než 40 kompilacích po celém světě, včetně legendární série Café Del Mar.
Zatímco stále skládal a sbíral novou hudbu, mohl slyšet své skladby ze všech možných pořadů v rozhlasu a televizi, včetně předávání cen MTV Video Music Awards a Světového poháru v kopané 2002. Vyšetřil si také dost času na remixování tak široké palety umělců, jako jsou Tom Jones, Ofra Haza, jazzová zpěvačka Sarah Jane Morris, přitom nesmíme zapomínat ani na jeho remix klasické rolničkové kantilény Winter Wonderland!
Roku 2004 nás Mark poctil velmi žádaným EP Scratch and Sniff. Nejznámější věc z této nahrávky A Very English Summer se hrála i v celonárodním denním vysílání BBC Radio 1 & Radio 2 a DJ Steve Wright tehdy otevřel diskuzi o tom, jestli hlas na konci skladby skutečně patří Elvisovi!
V roce 2007 Mark alias Future Loop Foundation odhalil svůj zatím nejodvážnější a umělecky nejkomplexnější projekt - album „Memories From A Fading Room“