PARTYINFO
THE HIVES
Datum konání: |
30.03.2008 - neděle |
Místo konání: |
Praha - Roxy |
Live: |
The Hives (myspace.com/thehives), Henry Fiat's Open Sore (myspace.com/henryfiatsopensore) |
Popis: |
start 19:00, vstup předprodej 720 czk |
Sensation Black & White se pod vedením The Hives uskuteční v Roxy
THE HIVES, nositelé tohoto perfektně vyváženého barevného schématu, se od nás odloučili na příliš dlouhou dobu. Odešli stejně jako Kristián, ale teď se vrací stejně černobílí jako předtím, dokonce možná i o trochu víc.
THE HIVES právě udělali desku, kde najdete vše, za co jste je vždycky milovali – tuny energie, průrazné riffy, faktor zábavy na maximu atd. atd. atd. – přitom se ale posouvají dál, znějí nově, jejich písničky jsou delší a v podstatě odlišné od čehokoliv, co jste od těchto Švédů dosud slyšeli. Skoro byste mohli říct, že je to jako přejít z černobílé na barevnou televizi, přičemž nesmíme zapomínat, že THE HIVES ve skutečnosti JSOU černobílí, takže takové přirovnání by nás jedině zmátlo.
K lepší orientaci vám snad pomůže název jejich zbrusu nové desky: ‘THE BLACK & WHITE ALBUM’!!
Zpěvák Howlin’ Pelle Almqvist říká: “Když nám bylo 17, tak jsme si řekli, že uděláme tři alba, pokaždé půlhodinovou smršť dravého punk-rocku. A to jsme taky splnili s naší třetí deskou ‘Tyrannosaurus Hives’. Tentokrát jsme už nechtěli 12 rychlých vypalovaček a pak konec. To by už bylo počtvrté. Alba plánujeme po trojicích, a tak jsou tu teď pro nás nové časy a my jsme pro ně museli vymyslet nový plán.“
Nejdřív však trocha historie: THE HIVES poprvé uvedli svou kontrastní černobílou vizi rock’n’rollu koncem devadesátých let, kdy projížděli snad všechny kluby ve svém rodném Švédsku a v Německu až do roku 2001, který byl ve znaku nové vlny divokých rockových kapel jako The Strokes, White Stripes nebo právě THE HIVES. Jejich první dvě desky vyšly poté ještě znovu ve Velké Británii pohromadě na albu ‘Your New Favourite Band’, které nedostalo zlatou ani platinovou, ale rovnou diamantovou desku! Wow! Není divu, s hity jako ‘Supply And Demand’, ‘Main Offender’ a ‘Hate To Say I Told You So’!
Jestliže svět už předtím patřil THE HIVES, v roce 2004 se jim s třetím albem ‘Tyrannosaurus Hives’ podařilo zatlouct dobyvatelskou vlajku až do zemského jádra. Svou pověst nespoutaného rockového tornáda ještě potvrdili dalšími hity – ‘Walk Idiot Walk’, ‘Two-Timing Touch & Broken Bones’ a ‘A Little More For Little You’.
Aniž by to tehdy tušili, zárodek nové éry THE HIVES vznikl, už když v éře ‘Tyrannosaurus Hives’ kapela potkala Pharrella Williamse – producenta numero uno z neméně rozjetého světa hip hopu.
“Pharrell nám vždycky říkal, že by s námi chtěl natočit desku,” říká Howlin’ Pelle. “Pak jsme se pustili do našeho nového alba a nakonec nám došlo, že říct mu ano bude větší zábava, než ho pořád odmítat. Tentokrát máme desku u velkého vydavatelství – možná se jen nepokrytě chceme zaprodat světu velkých peněz. My tohle album ale vnímáme jako poslední opravdu rock’n’rollovou desku, kterou kdy nějaká obrovská nahrávací firma vydá. Tak by se do ní proto mohlo trochu zainvestovat.”
Pharrell je z Virginie ve Spojených státech a THE HIVES pocházejí ze švédského města Fagersta, ovšem hned, jak se tyto veličiny moderní zábavy daly dohromady, pracovaly spolu jako hodinový strojek. Dva rozdílné hudební elementy se spájejí tak jako černá a bílá na ... ano, na desce ‘THE BLACK & WHITE ALBUM,’ která je teď už na cestě za mezinárodním megaúspěchem.
“Mysleli jsme si, že se na nás Pharrell vytasí se všemi těmi syntezátory a bicími automaty,” říká HP, “jenže on je teď strašně zapálený do rockové muziky, která je pro něj něčím novým. Začali jsme se bavit o Creedence Clearwater Revival a on začal ‘Hele, ty jsem včera viděl v teleshoppingu a zněli fakt úžasně!‘ To my jsme je poslouchali už odmala.“
“Byl tím úplně nedotčený. Nám stačilo, abychom zahráli nějaký akord na elektrickou kytaru a jeho to úplně dostalo. Když na vás někdo takhle reaguje, řeknete si, ‘Super! A dáme to ještě víc nahlas! Tohle je fakt švanda!’, a uděláte to znovu. Být s Pharrellem je fakt zábava.”
V minulých letech byli THE HIVES tak famózní díky náročné kolektivní spolupráci. Všech pět členů pilovalo písničky pohromadě na zkouškách a ve studiu často i mnoho týdnů, dokud s nimi každý z naší pětice hudebníků nebyl 100% spokojený. Pharrell pracuje úplně jinak.
“On radši nakousne 500 různých nápadů a sleduje, co se chytne,” komentuje kytarista Nicholaus Arson. “Přitom my jsme vždycky měli jeden nápad a přežvykovali ho donekonečna. S ním jsme dokázali písničku napsat během sedmi minut. Pharrell je vždycky ohromně zaměstnaný, neustále si při skládání hudby hraje s mobilem – možná v tu chvíli právě otevírá restauraci v Japonsku nebo navrhuje módní kolekci pro Jižní Ameriku. Pět minut chce, aby to znělo jako Stevie Wonder, pak ho zase napadne něco jiného.”
“Spolupráce s Pharrellem doopravdy nakopla celé natáčení,” vzpomíná Howlin’ Pelle. “Od té doby jsme se mnohem míň se vším trápili. Naši předchozí desku mám fakt rád, má v sobě jasný přímý směr. Tentokrát jsme ale spíš nad vším žasli a říkali ‘Jo, ale tohle je vlastně taky moc dobré….tohle taky! Proč bychom to nemohli dát všechno dohromady?’”
Když už měli složenou moderní disko-pecku ‘We Rule The World’ a odpichový rockový flák ‘Well, Alright,’ vzali si své demosnímky natočené ve Fagerste a spojili se s dalším producentem, který je stejně cool jako samotní THE HIVES. Ano, byl to Jacknife Lee (U2, Editors, R.E.M.), jehož neomylný sluch kapela využila v písničce ‘Hey Little World’ a na rané verzi singlu ‘Tick Tick Boom’.
Pak se naše švédská pětka přesunula do Oxfordu v americkém státě Mississippi, kde dalších pár týdnů dřeli na zbytku desky ‘THE BLACK & WHITE ALBUM’ s Dennisem Herringem – další aktuální star mezi producenty, jejímiž klienty byli třeba Elvis Costello, Buddy Guy a Modest Mouse. Skupinu, která nikdy předtím producenta neměla, jeho metody opět šokovaly.
Howlin’ Pelle: “Na jihu Spojených států je všechno dost pomalé. My jsme ze Skandinávie, jsme zvyklí pracovat jak křeček v kolečku, což v Mississippi narazilo na tradiční jižanský vyklidněný přístup. Cokoli se tam dá odložit na zítra. Ale zároveň to i prospělo našemu zvuku. Některé věci tak znějí lépe, protože se jim dalo víc času.“
“Obrovský rozdíl: na téhle desce máme basy – najednou slyšíte opravdové nefalšované nízké tóny, které jsme v naší muzice nikdy předtím nechtěli. Ale jednou to přijít muselo a myslím, že teď je ten pravý čas!”
Určitě není náhoda, že ‘THE BLACK & WHITE ALBUM’ je album, které má mezi ostatními nahrávkami nejvíc v lásce Dr. Matt Destruction – vždyť on je u THE HIVES baskytarista! Je však naprosto jasné, že se novinka stane klenotem v diskografii kapely u většiny fanoušků, protože otevírá nové horizonty – už jen proto, že všechny skladby jsou delší než předtím.
“S první a druhou deskou jsme mířili do malých klubů pro 200 lidí, ale teď hrajeme pokaždé před několika tisícovkami,“ říká Pelle. „Čím více lidí máte pohromadě, tím pomaleji reagují, takže je logické, že jsou naše songy najednou delší. V momentě, kdy poslední řada na koncertě uslyší první akord, ho už polovina lidí před nimi má za sebou, takže to vlastně děláme pro lidi vzadu.“
Na začátku se THE HIVES pouze chtěli vzdálit od energického punk rocku, nakonec se ale vrátili tam, odkud vyšli. Pelle: “Poznali jsme, že nám ty rockové riffy chybí. Navíc teď už nikdo takovou muziku nedělá. Dobrých rockových riffů je po čertech málo!”
Přesně tak, Pelle! Když Vigilante Carlstrom, druhý kytarista THE HIVES, přišel s nápadem na název desky, všichni – dokonce i bubeník Chris Dangerous – se shodli, že přesně zachycuje smělost, s jakou THE HIVES startují svou novou éru.
Arson: “Beatles natočili Bílé album a Metallica Černé album. Je tu jen jedna kapela, která umí natočit dvakrát tak dobrou desku, než tyhle dvě dohromady. A pokud jde o prodeje, Beatles prodali 11 milionů desek a Metallica šestnáct. Matematika je přesná věda: ‘THE BLACK & WHITE ALBUM’ si koupí 176 miliónů lidí, což překoná nejen všechny desky, co THE HIVES kdy vydali, ale v podstatě cokoliv od roku 1968.”
THE HIVES jsou nyní připraveni na rockovou světovládu. Nedávno se ukázali také v klubu 100 v Londýně a tak se do nových věcí položili, že o nich pak tisk napsal: „Dříve byli naší novou oblíbenou kapelou, teď už jsou nejlepší skupinou na světě.“ Po jejich koncertu v pražské Roxy o nich nepochybně půjdou ještě lepší zvěsti.
ALBOVÁ DISKOGRAFIE:
The Black And White Album 2007
Tyrannosaurus Hives 2004
Your New Favourite Band (kompilace) 2001
Veni Vidi Vicious 2000
Barely Legal 1997
Koncert The Hives se uskuteční 30.3. od 19:00 v pražském klubu Roxy. Oblečte se černo-bíle chlapci a vytáhněte paňmámu na pořádnej rock’n’roll.
Vstupenky za 720,- Kč + poplatky jsou k zakoupení v sítích Ticketpro, Ticketstream a Ticketportal.
Více info na:
www.thehivesbroadcastingservice.com
www.myspace.com/thehives
www.roxy.cz
www.dsmacku.com
www.myspace.com/dsmackupromotion
I vy blázínci! Co jste až doteď dělali se svým časem? Seděli doma a pojídali hory chipsů? Nudili se doma u přenosů první fotbalové ligy? Snažili se vsugerovat si, že takzvaná „moderní rocková hudba“ bez jakýchkoliv silných riffů může být něčím zajímavým? Lidi, to je, jako byste ve svém světě viděli jen samé trapné barvy, jako béžovou nebo pastelově růžovou! Poslední dva roky jste se cítili vyčerpaně, váš život pomalu ztratil smysl a veškerou šťávu. Stop! My víme, bylo to o ničem, ale aspoň teď o to víc oceníte návrat starých dobrých časů. A ty se vracejí jen a pouze ve dvou barvách: v černé a bílé!!!
THE HIVES právě udělali desku, kde najdete vše, za co jste je vždycky milovali – tuny energie, průrazné riffy, faktor zábavy na maximu atd. atd. atd. – přitom se ale posouvají dál, znějí nově, jejich písničky jsou delší a v podstatě odlišné od čehokoliv, co jste od těchto Švédů dosud slyšeli. Skoro byste mohli říct, že je to jako přejít z černobílé na barevnou televizi, přičemž nesmíme zapomínat, že THE HIVES ve skutečnosti JSOU černobílí, takže takové přirovnání by nás jedině zmátlo.
K lepší orientaci vám snad pomůže název jejich zbrusu nové desky: ‘THE BLACK & WHITE ALBUM’!!
Zpěvák Howlin’ Pelle Almqvist říká: “Když nám bylo 17, tak jsme si řekli, že uděláme tři alba, pokaždé půlhodinovou smršť dravého punk-rocku. A to jsme taky splnili s naší třetí deskou ‘Tyrannosaurus Hives’. Tentokrát jsme už nechtěli 12 rychlých vypalovaček a pak konec. To by už bylo počtvrté. Alba plánujeme po trojicích, a tak jsou tu teď pro nás nové časy a my jsme pro ně museli vymyslet nový plán.“
Nejdřív však trocha historie: THE HIVES poprvé uvedli svou kontrastní černobílou vizi rock’n’rollu koncem devadesátých let, kdy projížděli snad všechny kluby ve svém rodném Švédsku a v Německu až do roku 2001, který byl ve znaku nové vlny divokých rockových kapel jako The Strokes, White Stripes nebo právě THE HIVES. Jejich první dvě desky vyšly poté ještě znovu ve Velké Británii pohromadě na albu ‘Your New Favourite Band’, které nedostalo zlatou ani platinovou, ale rovnou diamantovou desku! Wow! Není divu, s hity jako ‘Supply And Demand’, ‘Main Offender’ a ‘Hate To Say I Told You So’!
Jestliže svět už předtím patřil THE HIVES, v roce 2004 se jim s třetím albem ‘Tyrannosaurus Hives’ podařilo zatlouct dobyvatelskou vlajku až do zemského jádra. Svou pověst nespoutaného rockového tornáda ještě potvrdili dalšími hity – ‘Walk Idiot Walk’, ‘Two-Timing Touch & Broken Bones’ a ‘A Little More For Little You’.
Aniž by to tehdy tušili, zárodek nové éry THE HIVES vznikl, už když v éře ‘Tyrannosaurus Hives’ kapela potkala Pharrella Williamse – producenta numero uno z neméně rozjetého světa hip hopu.
“Pharrell nám vždycky říkal, že by s námi chtěl natočit desku,” říká Howlin’ Pelle. “Pak jsme se pustili do našeho nového alba a nakonec nám došlo, že říct mu ano bude větší zábava, než ho pořád odmítat. Tentokrát máme desku u velkého vydavatelství – možná se jen nepokrytě chceme zaprodat světu velkých peněz. My tohle album ale vnímáme jako poslední opravdu rock’n’rollovou desku, kterou kdy nějaká obrovská nahrávací firma vydá. Tak by se do ní proto mohlo trochu zainvestovat.”
Pharrell je z Virginie ve Spojených státech a THE HIVES pocházejí ze švédského města Fagersta, ovšem hned, jak se tyto veličiny moderní zábavy daly dohromady, pracovaly spolu jako hodinový strojek. Dva rozdílné hudební elementy se spájejí tak jako černá a bílá na ... ano, na desce ‘THE BLACK & WHITE ALBUM,’ která je teď už na cestě za mezinárodním megaúspěchem.
“Mysleli jsme si, že se na nás Pharrell vytasí se všemi těmi syntezátory a bicími automaty,” říká HP, “jenže on je teď strašně zapálený do rockové muziky, která je pro něj něčím novým. Začali jsme se bavit o Creedence Clearwater Revival a on začal ‘Hele, ty jsem včera viděl v teleshoppingu a zněli fakt úžasně!‘ To my jsme je poslouchali už odmala.“
“Byl tím úplně nedotčený. Nám stačilo, abychom zahráli nějaký akord na elektrickou kytaru a jeho to úplně dostalo. Když na vás někdo takhle reaguje, řeknete si, ‘Super! A dáme to ještě víc nahlas! Tohle je fakt švanda!’, a uděláte to znovu. Být s Pharrellem je fakt zábava.”
V minulých letech byli THE HIVES tak famózní díky náročné kolektivní spolupráci. Všech pět členů pilovalo písničky pohromadě na zkouškách a ve studiu často i mnoho týdnů, dokud s nimi každý z naší pětice hudebníků nebyl 100% spokojený. Pharrell pracuje úplně jinak.
“On radši nakousne 500 různých nápadů a sleduje, co se chytne,” komentuje kytarista Nicholaus Arson. “Přitom my jsme vždycky měli jeden nápad a přežvykovali ho donekonečna. S ním jsme dokázali písničku napsat během sedmi minut. Pharrell je vždycky ohromně zaměstnaný, neustále si při skládání hudby hraje s mobilem – možná v tu chvíli právě otevírá restauraci v Japonsku nebo navrhuje módní kolekci pro Jižní Ameriku. Pět minut chce, aby to znělo jako Stevie Wonder, pak ho zase napadne něco jiného.”
“Spolupráce s Pharrellem doopravdy nakopla celé natáčení,” vzpomíná Howlin’ Pelle. “Od té doby jsme se mnohem míň se vším trápili. Naši předchozí desku mám fakt rád, má v sobě jasný přímý směr. Tentokrát jsme ale spíš nad vším žasli a říkali ‘Jo, ale tohle je vlastně taky moc dobré….tohle taky! Proč bychom to nemohli dát všechno dohromady?’”
Když už měli složenou moderní disko-pecku ‘We Rule The World’ a odpichový rockový flák ‘Well, Alright,’ vzali si své demosnímky natočené ve Fagerste a spojili se s dalším producentem, který je stejně cool jako samotní THE HIVES. Ano, byl to Jacknife Lee (U2, Editors, R.E.M.), jehož neomylný sluch kapela využila v písničce ‘Hey Little World’ a na rané verzi singlu ‘Tick Tick Boom’.
Pak se naše švédská pětka přesunula do Oxfordu v americkém státě Mississippi, kde dalších pár týdnů dřeli na zbytku desky ‘THE BLACK & WHITE ALBUM’ s Dennisem Herringem – další aktuální star mezi producenty, jejímiž klienty byli třeba Elvis Costello, Buddy Guy a Modest Mouse. Skupinu, která nikdy předtím producenta neměla, jeho metody opět šokovaly.
Howlin’ Pelle: “Na jihu Spojených států je všechno dost pomalé. My jsme ze Skandinávie, jsme zvyklí pracovat jak křeček v kolečku, což v Mississippi narazilo na tradiční jižanský vyklidněný přístup. Cokoli se tam dá odložit na zítra. Ale zároveň to i prospělo našemu zvuku. Některé věci tak znějí lépe, protože se jim dalo víc času.“
“Obrovský rozdíl: na téhle desce máme basy – najednou slyšíte opravdové nefalšované nízké tóny, které jsme v naší muzice nikdy předtím nechtěli. Ale jednou to přijít muselo a myslím, že teď je ten pravý čas!”
Určitě není náhoda, že ‘THE BLACK & WHITE ALBUM’ je album, které má mezi ostatními nahrávkami nejvíc v lásce Dr. Matt Destruction – vždyť on je u THE HIVES baskytarista! Je však naprosto jasné, že se novinka stane klenotem v diskografii kapely u většiny fanoušků, protože otevírá nové horizonty – už jen proto, že všechny skladby jsou delší než předtím.
“S první a druhou deskou jsme mířili do malých klubů pro 200 lidí, ale teď hrajeme pokaždé před několika tisícovkami,“ říká Pelle. „Čím více lidí máte pohromadě, tím pomaleji reagují, takže je logické, že jsou naše songy najednou delší. V momentě, kdy poslední řada na koncertě uslyší první akord, ho už polovina lidí před nimi má za sebou, takže to vlastně děláme pro lidi vzadu.“
Na začátku se THE HIVES pouze chtěli vzdálit od energického punk rocku, nakonec se ale vrátili tam, odkud vyšli. Pelle: “Poznali jsme, že nám ty rockové riffy chybí. Navíc teď už nikdo takovou muziku nedělá. Dobrých rockových riffů je po čertech málo!”
Přesně tak, Pelle! Když Vigilante Carlstrom, druhý kytarista THE HIVES, přišel s nápadem na název desky, všichni – dokonce i bubeník Chris Dangerous – se shodli, že přesně zachycuje smělost, s jakou THE HIVES startují svou novou éru.
Arson: “Beatles natočili Bílé album a Metallica Černé album. Je tu jen jedna kapela, která umí natočit dvakrát tak dobrou desku, než tyhle dvě dohromady. A pokud jde o prodeje, Beatles prodali 11 milionů desek a Metallica šestnáct. Matematika je přesná věda: ‘THE BLACK & WHITE ALBUM’ si koupí 176 miliónů lidí, což překoná nejen všechny desky, co THE HIVES kdy vydali, ale v podstatě cokoliv od roku 1968.”
THE HIVES jsou nyní připraveni na rockovou světovládu. Nedávno se ukázali také v klubu 100 v Londýně a tak se do nových věcí položili, že o nich pak tisk napsal: „Dříve byli naší novou oblíbenou kapelou, teď už jsou nejlepší skupinou na světě.“ Po jejich koncertu v pražské Roxy o nich nepochybně půjdou ještě lepší zvěsti.
ALBOVÁ DISKOGRAFIE:
The Black And White Album 2007
Tyrannosaurus Hives 2004
Your New Favourite Band (kompilace) 2001
Veni Vidi Vicious 2000
Barely Legal 1997
Koncert The Hives se uskuteční 30.3. od 19:00 v pražském klubu Roxy. Oblečte se černo-bíle chlapci a vytáhněte paňmámu na pořádnej rock’n’roll.
Vstupenky za 720,- Kč + poplatky jsou k zakoupení v sítích Ticketpro, Ticketstream a Ticketportal.
Více info na:
www.thehivesbroadcastingservice.com
www.myspace.com/thehives
www.roxy.cz
www.dsmacku.com
www.myspace.com/dsmackupromotion