PARTYINFO
BREAK4BEATS - OPEN AIR
Datum konání: |
16.05.2008 - pátek |
Místo konání: |
Brno - Riviera areál |
DJs: |
Roni Size & Mc Dynamite (uk), Sound Weapon aka Fresh & Mc Ivory (uk), Mampi Swift (uk), Krust (uk), Sayko, Beast67, Gabanna (sk) 2nd stage - Grove (live act), DJ Czech, Stanzim, Dephzac (sk), Mystique, Marcco, Kotlyk, Yak, Parabot |
Info: |
http://www.break4beats.cz |
Popis: |
vstup předprodej 350 czk, na místě do 23:00 430 czk, poté 490 czk |
Line-up: |
Skateshop.cz stage: 20:00 Gabanna 21:30 Beast 67 23:00 Krust 00:30 Roni Size + Dynamite MC 02:00 Sound Weapon (DJ Fresh + MC Ivory) 03:00 Mampi Swift 04:30 Sayko 06:00 end Metropolis Breakmatch stage: 19:00 Parabot 20:15 Marcco 21:30 Kotlyk 22:45 Mystique 00:00 Stanzim 01:15 Grove 02:00 Yak 03:15 Czech 04:45 Dephzak 06:00 end |
Break4Beats Open Air - poslední info + mapa areálu
Vstupenky, předprodeje
Cena lístků v předprodeji je 350 Kč, na místě pak 430 Kč a po 23:00 hod. se zvedne na 490 Kč. Vstupenky můžete zakoupit v předprodejních sítích www.ticketstream.cz, www.ticketportal.cz a www.ticketpro.cz. Bez poplatku jsou vstupenky k dostání na těchto místech v Brně: Indies (Poštovská 2), Fléda bar (Štefánikova 24), Dům pánů z Lipé (Náměstí Svobody 17), BKC (Běhounská 17), Wolf Music (Dvořákova 3) a pozor nově i v Ostravě (Titty Twister - Nádražní 29) a Olomouci (Titty Twister - Denisova 28).
Další praktické informace…
• Areál bude otevřený od 19:00 hod.
• Program na hlavní stagi začíná v 20:00 hod.
• Konec je plánovaný na 6:00 hod 17. 5. 2008.
• Bude několik projekčních ploch, vynikající zvuk a světla samozřejmostí.
• Bude na váš čekat na 60 metrů barů včetně cocktail baru, VIP zóny a občerstvení.
• Parkoviště přímo před areálem Riviéra u výstaviště pro cca 500 aut.
• Areál Riviéra bude připravený pro 5000 lidí.
Takže proč to třeba zkusit? První d'n'b open air svého druhu v Česku.
• Dvě po zuby ozbrojené stage (drum and bass, breakbeat)
• Legendární Roni Size + MC Dynamite se vrací pod záři reflektorů, máte šanci být u toho.
• Mampi Swift vůbec poprvé zahraje v České republice.
• Krustův návrat do ČR po téměř 8 letech.
• Sound Weapon, protože jsou prostě dobří.
• Příjemné prostředí a vysoký standard kvality jako na každé Break4Beats jen v mnohonásobně větším rozsahu.
Akreditace pro novináře
Akreditace na Break4Beats probíhá jako již tradičně prostřednictvím stránek www.fleda.cz, a to i přesto, že akce samotná tam neproběhne. Akreditační formulář naleznete pod tímto odkazem.
Veškeré další informace hledejte na www.break4beats.cz.
Profil - Sound Weapon na Break4Beats
Poslední, ale rozhodně ne nejméně důležité, sdělení před vypuknutím Break4Beats Open Airu je tu. Přinášíme vám mapku areálu společně se stručným souhrnem praktických informací. A počasí je na naší straně!
Vstupenky, předprodeje
Cena lístků v předprodeji je 350 Kč, na místě pak 430 Kč a po 23:00 hod. se zvedne na 490 Kč. Vstupenky můžete zakoupit v předprodejních sítích www.ticketstream.cz, www.ticketportal.cz a www.ticketpro.cz. Bez poplatku jsou vstupenky k dostání na těchto místech v Brně: Indies (Poštovská 2), Fléda bar (Štefánikova 24), Dům pánů z Lipé (Náměstí Svobody 17), BKC (Běhounská 17), Wolf Music (Dvořákova 3) a pozor nově i v Ostravě (Titty Twister - Nádražní 29) a Olomouci (Titty Twister - Denisova 28).
Další praktické informace…
• Areál bude otevřený od 19:00 hod.
• Program na hlavní stagi začíná v 20:00 hod.
• Konec je plánovaný na 6:00 hod 17. 5. 2008.
• Bude několik projekčních ploch, vynikající zvuk a světla samozřejmostí.
• Bude na váš čekat na 60 metrů barů včetně cocktail baru, VIP zóny a občerstvení.
• Parkoviště přímo před areálem Riviéra u výstaviště pro cca 500 aut.
• Areál Riviéra bude připravený pro 5000 lidí.
Takže proč to třeba zkusit? První d'n'b open air svého druhu v Česku.
• Dvě po zuby ozbrojené stage (drum and bass, breakbeat)
• Legendární Roni Size + MC Dynamite se vrací pod záři reflektorů, máte šanci být u toho.
• Mampi Swift vůbec poprvé zahraje v České republice.
• Krustův návrat do ČR po téměř 8 letech.
• Sound Weapon, protože jsou prostě dobří.
• Příjemné prostředí a vysoký standard kvality jako na každé Break4Beats jen v mnohonásobně větším rozsahu.
Akreditace pro novináře
Akreditace na Break4Beats probíhá jako již tradičně prostřednictvím stránek www.fleda.cz, a to i přesto, že akce samotná tam neproběhne. Akreditační formulář naleznete pod tímto odkazem.
Veškeré další informace hledejte na www.break4beats.cz.
Profil - Sound Weapon na Break4Beats
Projekt Sound Weapon je ještě příliš mladý na to, abychom mohli fundovaně mluvit o jeho historii (která se teprve v těchto dnech píše). Není to ani rok, co Fresh a Ivory vyšli ze své laboratoře s revoluční sonickou zbraní, která představuje hrozbu moderního bojiště. I přesto, že už mají za sebou pořádný kus cesty – tlaková vlna jejich atomového vystoupení otřásala již Amerikou, Evropou i Asií – pořád jsou ještě na začátku. Jak už bylo řečeno, trpíme nedostatkem dějinných údajů o Sound Weapon, protože zkrátka ještě žádné nejsou. Zabrousíme tedy alespoň do osudů obou hlavních protagonistů, Freshe a Ivory, a trochu se v nich zorientujeme.
DJ Fresh
DJ Fresh je bývalý člen a spoluzakladatel proslulých Bad Company (nesmrtelné hity jako The Nine, 4 Days, …), jeden z majitelů nejznámějšího drumandbassého fóra Dogs On Acid, kde se střetávají každý den stovky producentů z celého světa, a spoluvlastník uznávaného vydavatelství Breakbeat Kaos, které vzniklo v roce 2003 spojením Freshova labelu Breakbeat Punk a labelu Kaos Recordings, v jehož pozadí stál Adam F. Byl to také právě Fresh a Breakbeat Kaos, kdo objevili Pendulum. V minulosti už spolupracoval s takovými jmény jako Pet Shop Boys, DJ Shadow či Apollo 440. V roce 2006 vydal svoje debutové sólo album Escape From Planet Monday a my jsme se ho zeptali, co ho přimělo pustit se do projektu Sound Weapon:
Co tě vedlo k založení Sound Weapon?
Jako klasický DJ jsi jistým způsobem limitován. Máš jednu desku nalevo, druhou napravo a tím to hasne. Ale co když chci zahrát třeba jen tenhle vokál a tenhle sample? Prostě proč to dělat postaru, když to dnes jde už i jinak?
All That Jazz, Capture The Flag, Tomb Raider, Kingston Vampires, Living Daylights, Submarines, Babylon Rising, When The Sun Goes Down, Tarantula, Nervous, The Immortal, … To je jen velmi skromný výčet skladeb, kterými se Fresh nerozlučně zaryl do podvědomí. Co se týče těch nových jako Scream, Steam, Witchdoctor, těm určily sudičky stejný osud. Jestli nevěříte, můžete se přijít přesvědčit na vlastní kůži.
MC Ivory
Pokaždé, když MC Ivory vstoupí na pódium, se ho zmocní doslova amok. Do každé své show se pouští minimálně 101% procent – maximální nasazení, hecuje dav, nenechává vás vydechnout a přece vám dá pauzu (čistě fyzickou, mozek pracuje neustále na plné obrátky). Přesto všechno jeho vystupování nikdy nepůsobí vlezle, vtíravě, nemístně či přehnaně. MC Ivory vždycky sedne jak na míru šitý oblek. Jeho energický, ostrý přednes s jasně znatelným britských akcentem tomu dává ten pravý šmak. Vystupuje i se svojí vlastní kapelou, jež hraje jakýsi hybrid mezi garagem, breakbeatem, rockem a punkem. Kdosi už je dokonce srovnával s Prodigy. Ivory se navíc věnuje také vlastní produkci. Na labelu Rat Records mu vyšly skladby Free The Beast (kterou si dokonce vybrali EA Sports pro svoji videohru FIFA Street 2!) a Wolf. Ivory je všestranný chlapík a dokazuje to všude, kudy chodí. Co se týče jeho začátků, první seznámení s rave scénou proběhlo relativně velmi brzy, když mu bylo pouhých 10 let. Ve 14 byl už pravidelným návštěvníkem junglových akcí. Už klasickým vývojem je pak přechod na druhou stranu „barikády“ a z Ivoryho se stává DJ a MC. Po času ho ale omrzí pouze „mluvit“ do cizích skladeb a začíná pracovat na svém vlastním zvuku. Jak on sám říká, nejvíce ho ovlivnili The Progidy, The Clash a James Brown.
www.myspace.com/freshbadcompany
www.myspace.com/ivoryonline
www.break4beats.cz
Break4Beats Open Air - praktické info + line-up
Sound Weapon, dvě slova, dvě jména v pozadí. DJ Fresh je mozkem Sound Weapon, zatímco MC Ivory poskytuje hrubou sílu na válcování davu. Jin a Jang, den a noc, pivo a fotbal, jedno bez druhého se nemůže obejít. Stejně se to má i se Sound Weapon, Fresh vyrábí munici a Ivory ji pálí do lidí. Neprůstřelné vesty nejsou žádnou překážkou!
DJ Fresh
DJ Fresh je bývalý člen a spoluzakladatel proslulých Bad Company (nesmrtelné hity jako The Nine, 4 Days, …), jeden z majitelů nejznámějšího drumandbassého fóra Dogs On Acid, kde se střetávají každý den stovky producentů z celého světa, a spoluvlastník uznávaného vydavatelství Breakbeat Kaos, které vzniklo v roce 2003 spojením Freshova labelu Breakbeat Punk a labelu Kaos Recordings, v jehož pozadí stál Adam F. Byl to také právě Fresh a Breakbeat Kaos, kdo objevili Pendulum. V minulosti už spolupracoval s takovými jmény jako Pet Shop Boys, DJ Shadow či Apollo 440. V roce 2006 vydal svoje debutové sólo album Escape From Planet Monday a my jsme se ho zeptali, co ho přimělo pustit se do projektu Sound Weapon:
Co tě vedlo k založení Sound Weapon?
Jako klasický DJ jsi jistým způsobem limitován. Máš jednu desku nalevo, druhou napravo a tím to hasne. Ale co když chci zahrát třeba jen tenhle vokál a tenhle sample? Prostě proč to dělat postaru, když to dnes jde už i jinak?
All That Jazz, Capture The Flag, Tomb Raider, Kingston Vampires, Living Daylights, Submarines, Babylon Rising, When The Sun Goes Down, Tarantula, Nervous, The Immortal, … To je jen velmi skromný výčet skladeb, kterými se Fresh nerozlučně zaryl do podvědomí. Co se týče těch nových jako Scream, Steam, Witchdoctor, těm určily sudičky stejný osud. Jestli nevěříte, můžete se přijít přesvědčit na vlastní kůži.
MC Ivory
Pokaždé, když MC Ivory vstoupí na pódium, se ho zmocní doslova amok. Do každé své show se pouští minimálně 101% procent – maximální nasazení, hecuje dav, nenechává vás vydechnout a přece vám dá pauzu (čistě fyzickou, mozek pracuje neustále na plné obrátky). Přesto všechno jeho vystupování nikdy nepůsobí vlezle, vtíravě, nemístně či přehnaně. MC Ivory vždycky sedne jak na míru šitý oblek. Jeho energický, ostrý přednes s jasně znatelným britských akcentem tomu dává ten pravý šmak. Vystupuje i se svojí vlastní kapelou, jež hraje jakýsi hybrid mezi garagem, breakbeatem, rockem a punkem. Kdosi už je dokonce srovnával s Prodigy. Ivory se navíc věnuje také vlastní produkci. Na labelu Rat Records mu vyšly skladby Free The Beast (kterou si dokonce vybrali EA Sports pro svoji videohru FIFA Street 2!) a Wolf. Ivory je všestranný chlapík a dokazuje to všude, kudy chodí. Co se týče jeho začátků, první seznámení s rave scénou proběhlo relativně velmi brzy, když mu bylo pouhých 10 let. Ve 14 byl už pravidelným návštěvníkem junglových akcí. Už klasickým vývojem je pak přechod na druhou stranu „barikády“ a z Ivoryho se stává DJ a MC. Po času ho ale omrzí pouze „mluvit“ do cizích skladeb a začíná pracovat na svém vlastním zvuku. Jak on sám říká, nejvíce ho ovlivnili The Progidy, The Clash a James Brown.
www.myspace.com/freshbadcompany
www.myspace.com/ivoryonline
www.break4beats.cz
Break4Beats Open Air - praktické info + line-up
A dvě důležité zprávy na závěr:
Po předložení vstupenky na bráně Break4Beats Open Airu získáte ZDARMA lístek na akci Havana Club Tour De Bar 2, která proběhne příští den (tj. v sobotu 17. 5.) rovněž v areálu Riviéra! To už je slušná pozvánka na after, co říkáte?
Pokud jste z Prahy a plánujete výlet na Break4Beats Open Air, rádi bychom vás upozornili na autobus (kůl bus), který vás zcela ZDARMA doveze až na místo! Odjezd je v 17:30 z Křižíkovy ulice (za McDonaldem, Praha Florenc). Ale pozor, kůl bus má pouze 50 míst!
Předprodeje, vstupenky…
Cena lístků v předprodeji je 350 Kč, na místě pak 430 Kč a po 23:00 hod. se zvedne na 490 Kč. Vstupenky můžete zakoupit v předprodejních sítích www.ticketstream.cz, www.ticketportal.cz a www.ticketpro.cz. Bez poplatku jsou vstupenky k dostání na těchto místech v Brně: Indies (Poštovská 2), Fléda bar (Štefánikova 24), Dům pánů z Lipé (Náměstí Svobody 17), BKC (Běhounská 17), Wolf Music (Dvořákova 3) a nově i v Ostravě (Titty Twister - Nádražní 29) a Olomouci (Titty Twister - Denisova 28).
Podrobné informace hledejte na www.break4beats.cz.
DJ Krust na Break4Beats open air
Už tento pátek se otevřou brány Break4Beats Open Airu. Tato akce, jež získala během více než pětiletého působení status „svátek zlomených beatů“, nabídne prvotřídní line-up, jaký tu ještě nebyl. Break4Beats Open Air je festival, který se vyplatí nepropásnout. Přinášíme vám praktické informace, včetně časových line-upů, a v pátek na viděnou!
Po předložení vstupenky na bráně Break4Beats Open Airu získáte ZDARMA lístek na akci Havana Club Tour De Bar 2, která proběhne příští den (tj. v sobotu 17. 5.) rovněž v areálu Riviéra! To už je slušná pozvánka na after, co říkáte?
Pokud jste z Prahy a plánujete výlet na Break4Beats Open Air, rádi bychom vás upozornili na autobus (kůl bus), který vás zcela ZDARMA doveze až na místo! Odjezd je v 17:30 z Křižíkovy ulice (za McDonaldem, Praha Florenc). Ale pozor, kůl bus má pouze 50 míst!
Předprodeje, vstupenky…
Cena lístků v předprodeji je 350 Kč, na místě pak 430 Kč a po 23:00 hod. se zvedne na 490 Kč. Vstupenky můžete zakoupit v předprodejních sítích www.ticketstream.cz, www.ticketportal.cz a www.ticketpro.cz. Bez poplatku jsou vstupenky k dostání na těchto místech v Brně: Indies (Poštovská 2), Fléda bar (Štefánikova 24), Dům pánů z Lipé (Náměstí Svobody 17), BKC (Běhounská 17), Wolf Music (Dvořákova 3) a nově i v Ostravě (Titty Twister - Nádražní 29) a Olomouci (Titty Twister - Denisova 28).
Podrobné informace hledejte na www.break4beats.cz.
DJ Krust na Break4Beats open air
V polovině 80. let si Keith začíná budovat svoje diskžokejské jméno prostřednictvím hraní na různých malých či ještě menších akcích tzv. lokálního významu. Původní zalíbení v hip-hopu se koncem osmdesátých let rozrostlo ještě na acid house a rave. Osudový okamžik nastává v roce 1990, kdy se na jednom festivalu v Glastonbury setkává Krust s Roni Sizem. Téměř okamžitě se pouští do společného kuchtění tracků. Po cestě „na výsluní“ přibrali ještě DJ Die a Suva, tím bylo pevné jádro vydavatelství Full Cycle definitivně zformováno. Oficiální razítko dostali v roce 1992 a slavnou dráhu tohoto labelu odstartoval deska z roku 1993 nesoucí na svých bedrech skladby The Resister (Krust) a Music Box (Roni Size & DJ Die). Malá lekce z historie: první release vyšel ještě pod původním jménem Full Circle, název Full Cycle se objevil až na jejich druhé desce z roku 1994.
Krust se ovšem nevěnuje výhradně labelu Full Cycle, ale má i pár bokovek. Mezi ně by se jednoznačně daly zařadit tracky na V Recordings nebo remixy pro Goldieho a More Rockers, na kterých pracoval spolu s Ronim. Rok 1997 klepe na dveře a za nimi není nic jiného než drum‘n’bassová nálož s výrobním označením New Forms. Tato puma rozpoutá řetězovou reakci, jež postihne většinu hudební populace tehdejšího světa (následky přetrvávají dodnes). Tvrdit, že tato deska katapultovala Full Cycle vzhůru, není tak úplně přesné. Spiš každému dala po zadek kanystr s nitroglycerinem a posadila je na centrifugu.
Zájem roste nejen o Full Cycle jako celek, ale i o jednotlivce. Od dva roky později vyhází Krustovo debutové solo album Coded Language. Po mnoha a mnoha singlech přichází na řadu v roce 2006 jeho druhé album Hidden Knowledge (Full Cycle), které se setkalo s velmi příznivou kritikou. Tím se pomale přesouváme už do přítomnosti. Ta je, alespoň co se Krusta týče, plně zasvěcená jeho nejnovějšímu projektu – kapele The Rules, se kterou připravuje debutové album, jenž by se mělo dostat na pulty obchodů již tuto zimu. Heslovitá definice jejich stylu zní lákavě: směs junglu, punku, techna a hip-hopu. Ovšem určitě nejsem jediný, kdo si není tak úplně na 100 % jistý, co od toho má vlastně čekat. Do Krusta ale důvěru vložím rád, i kdybych se měl třeba nakonec spálit. Zkušenosti hrají v jeho prospěch.
www.myspace.com/fullcyclemusic
www.break4beats.cz
Beast67: "Dokud bude mít d’n’b co nabídnout, energie se najde!"
Krust, vlastním jménem Keith Thompson, se narodil v Bristolu roku 1968. Odkojen na hip-hopu, brzy přesedlal ke svižnějším rytmům, avšak hip-hopová průpravka je v jeho muzice znatelná dodnes. Ne nadarmo se říká: co se v mladí naučíš… No, i když tady by bylo možná výstižnější „Starého psa novým kouskům nenaučíš“.
V polovině 80. let si Keith začíná budovat svoje diskžokejské jméno prostřednictvím hraní na různých malých či ještě menších akcích tzv. lokálního významu. Původní zalíbení v hip-hopu se koncem osmdesátých let rozrostlo ještě na acid house a rave. Osudový okamžik nastává v roce 1990, kdy se na jednom festivalu v Glastonbury setkává Krust s Roni Sizem. Téměř okamžitě se pouští do společného kuchtění tracků. Po cestě „na výsluní“ přibrali ještě DJ Die a Suva, tím bylo pevné jádro vydavatelství Full Cycle definitivně zformováno. Oficiální razítko dostali v roce 1992 a slavnou dráhu tohoto labelu odstartoval deska z roku 1993 nesoucí na svých bedrech skladby The Resister (Krust) a Music Box (Roni Size & DJ Die). Malá lekce z historie: první release vyšel ještě pod původním jménem Full Circle, název Full Cycle se objevil až na jejich druhé desce z roku 1994.
Krust se ovšem nevěnuje výhradně labelu Full Cycle, ale má i pár bokovek. Mezi ně by se jednoznačně daly zařadit tracky na V Recordings nebo remixy pro Goldieho a More Rockers, na kterých pracoval spolu s Ronim. Rok 1997 klepe na dveře a za nimi není nic jiného než drum‘n’bassová nálož s výrobním označením New Forms. Tato puma rozpoutá řetězovou reakci, jež postihne většinu hudební populace tehdejšího světa (následky přetrvávají dodnes). Tvrdit, že tato deska katapultovala Full Cycle vzhůru, není tak úplně přesné. Spiš každému dala po zadek kanystr s nitroglycerinem a posadila je na centrifugu.
Zájem roste nejen o Full Cycle jako celek, ale i o jednotlivce. Od dva roky později vyhází Krustovo debutové solo album Coded Language. Po mnoha a mnoha singlech přichází na řadu v roce 2006 jeho druhé album Hidden Knowledge (Full Cycle), které se setkalo s velmi příznivou kritikou. Tím se pomale přesouváme už do přítomnosti. Ta je, alespoň co se Krusta týče, plně zasvěcená jeho nejnovějšímu projektu – kapele The Rules, se kterou připravuje debutové album, jenž by se mělo dostat na pulty obchodů již tuto zimu. Heslovitá definice jejich stylu zní lákavě: směs junglu, punku, techna a hip-hopu. Ovšem určitě nejsem jediný, kdo si není tak úplně na 100 % jistý, co od toho má vlastně čekat. Do Krusta ale důvěru vložím rád, i kdybych se měl třeba nakonec spálit. Zkušenosti hrají v jeho prospěch.
www.myspace.com/fullcyclemusic
www.break4beats.cz
Beast67: "Dokud bude mít d’n’b co nabídnout, energie se najde!"
Drumandbass.cz nedávno oslavil svoje 7. výročí. Jak probíhaly oslavy?
Oslava narozenin Drumandbass.cz probíhá již tradičně v pražském klubu Roxy. Je to dostatečně velký prostor pro pořádání takové akce a má i dobré technické vybavení. Koncepčně se snažíme brát narozeninový mejdan jako „jednu velkou show“, proto zde můžete slyšet hodinové back2back sety DJů z našeho bookingu a hosty, kterých si vážíme za to, co dělají a zároveň jsou to naši kamarádi. A to, že se nám lidi odvděčí tím, že zaplní Roxy, jak se pokaždé stalo, je pro nás velkou odměnou.
Co bys popřál Drumandbass.cz do budoucna?
Jelikož všichni členové naší crew dělají práci na Drumandbass.cz pouze ve svém volném čase, přál bych si, aby takové nadšení, jaké do toho dáváme teď, vydrželo ještě hodně dlouho.
Sedm let je už dost dlouho, nepřišla na tebe během té doby nějaká slabá chvilka, že bys to nadobro zabalil a přenechal jiným?
Určitě někdy jo! Ale u mě je to spíš spojeno s hudbou. Právě ta záliba v d’n’b mě vždy nutí něco dělat. Kdybych hledal závislost mezi obdobím, co vycházejí dobré desky a mezi obdobím, co toho dělám pro d’n‘b nejvíc, byla by jasně přímá! Jinými slovy, dokud bude mít drumandbass co nabídnout, věřím, že se energie najde!
Jak vzpomínáš na prvopočátky Drumandbass.cz?
Sranda. :) Když jsme začínali, neměli jsme vůbec žádný přehled o tom, jak se má informační web dělat. O obsahovou stránku jsme se starali ve dvou, redakční systém jsme neměli - všechny články jsme přidávali v HTML kódu, připojení jsme byli přes vytáčené telefonické připojení - čím víc článků za den, tím víc jsme museli platit. I když pominu kvalitu textů (pravopisné chyby nebyly výjimkou), myslím, že lidi byli rádi, že se mohli něco dočíst.
Letos byl zahájen první ročník Czech Drumnandbass Awards (CDA), české oficiální dnb ankety. Jak jsi byl spokojen s výsledky a vůbec celým průběhem?
Na přípravu ankety bylo minulý rok poměrně málo času, přesto jsme se snažili udělat ji co nejlépe. Samozřejmě nejvíce chyb zjistíš až v průběhu prvního ročníku, z kterých se však můžeš hodně naučit a vyvarovat se jich v ročnících dalších. Kdybych to však měl shrnout celkově, myslím, že se zadařilo. Už teď se těším na přípravy dalšího ročníku. Co se týče výsledků, tak s nimi plně souhlasím!
Kdy sis poprvé uvědomil, že chceš hrát jak DJ?
Na první párty, na které jsem byl. Tenkrát v Roudnici nad Labem – klub U Šílený krávy – DJ Liquid A, MC Dr. Kary a další.. Byl to mix všech žánrů. To bylo asi poprvé, kdy jsem si uvědomil, že bych chtěl stát na druhé straně pultu. Netrvalo dlouho a začal jsem to zkoušet. Už je to zhruba 8 let.
Kompilace Back In My Mind (BIMM) se těší velmi slušné oblibě. Uvažoval jsi nad tím, že byste v budoucnu udělali nějaké místo i pro dubstep, breakbeat či jiné žánry? Přeci jenom těch tuzemských pravidelných kompilací není mnoho...
Pokud se rozhodneš dělat českou kompilaci, musíš ve většině případů počítat s tím, že ji budeš alespoň trochu finančně dotovat. Drum&bass se momentálně těší obrovské popularitě, která CD Back In My Mind drží v kladných číslech. Jakmile přijdeme na způsob, jakým bychom mohli vydat breakbeatovou, či dubstepovou kompilaci, půjdeme do toho!
Tvoji vůbec nejoblíbenější DJs a producenti?
Na tuhle otázku se mi opravdu špatně odpovídá, protože na spoustě lidech ze scény vidím něco, co obdivuji, zároveň třeba i něco, co mi moc nesedí. Pokud vyloženě chceš slyšet nějaká jména, pak z DJů Friction, Andy C, Mampi Swift, Temper D, Thijs z Noisie, Stu ze State Of Mind, Nookie a spoustu dalších.. Na producentském poli je to složitější, takže pro příklad jen staré otestované veterány: Ed Rush & Optical, Gridlok, D-Bridge, Paul B, Noisia…
Co vlastně děláš, pokud zrovna někde nehraješ, nepořádáš nějakou akci nebo se nestaráš o Drumandbass.cz?
Stále ještě dokončuju školu, takže popravdě když pominu Drumandbass.cz, hraní, pořádání akcí a školu, tak volného času moc nemám. Když se nějaký najde, tak jsem s přítelkyní, s kamarády, nebo hraju tenis.
Drumandbass.cz v sobě schraňuje i booking DJs. Dejme tomu, že jsem DJ (ať už začínající, pokročilý nebo "plně hotový") a chtěl bych se stát členem Drumandbass.cz bookingu. Co pro to můžu udělat?
Drumandbass.cz není klasický booking, který by se snažil hromadně nabírat nové členy. Přibíráme členy pouze v okamžiku, kdy jsme plně přesvědčeni o jejich kvalitách. Jak se dostat do bookingu? Dávat o sobě vědět! (A to nemyslím ve smyslu zasílání žádosti 3x týdně na náš email.)
V čem nás Drumandbass.cz překvapí v budoucnu? Máte v rukávu nějaká další esa velikosti BIMM, CDA?
Moc bych si přál, aby se už dokončil nový systém (proběhne změna designu i funkcí). Pak se budeme soustředit na další plány.
Na koho z "hvězdné čtyřky" na Break4Beats se nejvíc těšíš ty?
Pro mě je to Mampi Swift. Hodně se o něm povídá a měl jsem tu čest ho jednou slyšet! Ale Roni, Krust a Fresh mému uchu určitě také neutečou! :)
www.myspace.com/djbeast67
www.drumandbass.cz
www.break4beats.cz
Profil: Roni Size na Break4Beats
DJ, promotér a v neposlední řadě big boss velkého červeného monstra Drumandbass.cz - Beast67 - rozhodně patří mezi výrazné osobnosti tuzemské polámané scény. Ptáme se ho na Czech Drumandbass Awards, kompilaci Back In My Mind, Drumandbass.cz a samozřejmě přijde řeč i na něj samotného.
Oslava narozenin Drumandbass.cz probíhá již tradičně v pražském klubu Roxy. Je to dostatečně velký prostor pro pořádání takové akce a má i dobré technické vybavení. Koncepčně se snažíme brát narozeninový mejdan jako „jednu velkou show“, proto zde můžete slyšet hodinové back2back sety DJů z našeho bookingu a hosty, kterých si vážíme za to, co dělají a zároveň jsou to naši kamarádi. A to, že se nám lidi odvděčí tím, že zaplní Roxy, jak se pokaždé stalo, je pro nás velkou odměnou.
Co bys popřál Drumandbass.cz do budoucna?
Jelikož všichni členové naší crew dělají práci na Drumandbass.cz pouze ve svém volném čase, přál bych si, aby takové nadšení, jaké do toho dáváme teď, vydrželo ještě hodně dlouho.
Sedm let je už dost dlouho, nepřišla na tebe během té doby nějaká slabá chvilka, že bys to nadobro zabalil a přenechal jiným?
Určitě někdy jo! Ale u mě je to spíš spojeno s hudbou. Právě ta záliba v d’n’b mě vždy nutí něco dělat. Kdybych hledal závislost mezi obdobím, co vycházejí dobré desky a mezi obdobím, co toho dělám pro d’n‘b nejvíc, byla by jasně přímá! Jinými slovy, dokud bude mít drumandbass co nabídnout, věřím, že se energie najde!
Jak vzpomínáš na prvopočátky Drumandbass.cz?
Sranda. :) Když jsme začínali, neměli jsme vůbec žádný přehled o tom, jak se má informační web dělat. O obsahovou stránku jsme se starali ve dvou, redakční systém jsme neměli - všechny články jsme přidávali v HTML kódu, připojení jsme byli přes vytáčené telefonické připojení - čím víc článků za den, tím víc jsme museli platit. I když pominu kvalitu textů (pravopisné chyby nebyly výjimkou), myslím, že lidi byli rádi, že se mohli něco dočíst.
Letos byl zahájen první ročník Czech Drumnandbass Awards (CDA), české oficiální dnb ankety. Jak jsi byl spokojen s výsledky a vůbec celým průběhem?
Na přípravu ankety bylo minulý rok poměrně málo času, přesto jsme se snažili udělat ji co nejlépe. Samozřejmě nejvíce chyb zjistíš až v průběhu prvního ročníku, z kterých se však můžeš hodně naučit a vyvarovat se jich v ročnících dalších. Kdybych to však měl shrnout celkově, myslím, že se zadařilo. Už teď se těším na přípravy dalšího ročníku. Co se týče výsledků, tak s nimi plně souhlasím!
Kdy sis poprvé uvědomil, že chceš hrát jak DJ?
Na první párty, na které jsem byl. Tenkrát v Roudnici nad Labem – klub U Šílený krávy – DJ Liquid A, MC Dr. Kary a další.. Byl to mix všech žánrů. To bylo asi poprvé, kdy jsem si uvědomil, že bych chtěl stát na druhé straně pultu. Netrvalo dlouho a začal jsem to zkoušet. Už je to zhruba 8 let.
Kompilace Back In My Mind (BIMM) se těší velmi slušné oblibě. Uvažoval jsi nad tím, že byste v budoucnu udělali nějaké místo i pro dubstep, breakbeat či jiné žánry? Přeci jenom těch tuzemských pravidelných kompilací není mnoho...
Pokud se rozhodneš dělat českou kompilaci, musíš ve většině případů počítat s tím, že ji budeš alespoň trochu finančně dotovat. Drum&bass se momentálně těší obrovské popularitě, která CD Back In My Mind drží v kladných číslech. Jakmile přijdeme na způsob, jakým bychom mohli vydat breakbeatovou, či dubstepovou kompilaci, půjdeme do toho!
Tvoji vůbec nejoblíbenější DJs a producenti?
Na tuhle otázku se mi opravdu špatně odpovídá, protože na spoustě lidech ze scény vidím něco, co obdivuji, zároveň třeba i něco, co mi moc nesedí. Pokud vyloženě chceš slyšet nějaká jména, pak z DJů Friction, Andy C, Mampi Swift, Temper D, Thijs z Noisie, Stu ze State Of Mind, Nookie a spoustu dalších.. Na producentském poli je to složitější, takže pro příklad jen staré otestované veterány: Ed Rush & Optical, Gridlok, D-Bridge, Paul B, Noisia…
Co vlastně děláš, pokud zrovna někde nehraješ, nepořádáš nějakou akci nebo se nestaráš o Drumandbass.cz?
Stále ještě dokončuju školu, takže popravdě když pominu Drumandbass.cz, hraní, pořádání akcí a školu, tak volného času moc nemám. Když se nějaký najde, tak jsem s přítelkyní, s kamarády, nebo hraju tenis.
Drumandbass.cz v sobě schraňuje i booking DJs. Dejme tomu, že jsem DJ (ať už začínající, pokročilý nebo "plně hotový") a chtěl bych se stát členem Drumandbass.cz bookingu. Co pro to můžu udělat?
Drumandbass.cz není klasický booking, který by se snažil hromadně nabírat nové členy. Přibíráme členy pouze v okamžiku, kdy jsme plně přesvědčeni o jejich kvalitách. Jak se dostat do bookingu? Dávat o sobě vědět! (A to nemyslím ve smyslu zasílání žádosti 3x týdně na náš email.)
V čem nás Drumandbass.cz překvapí v budoucnu? Máte v rukávu nějaká další esa velikosti BIMM, CDA?
Moc bych si přál, aby se už dokončil nový systém (proběhne změna designu i funkcí). Pak se budeme soustředit na další plány.
Na koho z "hvězdné čtyřky" na Break4Beats se nejvíc těšíš ty?
Pro mě je to Mampi Swift. Hodně se o něm povídá a měl jsem tu čest ho jednou slyšet! Ale Roni, Krust a Fresh mému uchu určitě také neutečou! :)
www.myspace.com/djbeast67
www.drumandbass.cz
www.break4beats.cz
Profil: Roni Size na Break4Beats
Základní výcvik měl za sebou, a tak začal snovat plány na vlastní domácí studio, kde by se mohl naplno oddat své hudební múze. Neocenitelnou pomocí mu v začátcích byl další vynikají mozek a budoucí člen kapely Reprazent, Krust, se nímž se seznámil počátkem 90. let. V roce 1993 je založeno legendární vydavatelství Dope Dragon a o nic méně slavný label Full Cycle. Když o se rok později pustil Bryan Gee, jejich velký fanda, do založení V Recordings, bylo jasné, koho zvolí pro své první releasy. A tak vyšlo Krustovo Deceivers EP a Roniho Agility, na kterém dělal ještě s Diem. Byli to právě oni, Roni Size a celá tlupa kolem Full Cycle, kdo šmrcnli do té doby poněkud potemnělý drumandbass jazzovými prvky.
Když v roce 1994 vyšel velký track It’s a Jazz Thing¸ bylo jasné, že je to jen špička ledovce. Schylovalo se k něčemu mnohem většímu. „Suv byl do dubu, Die dával přednost jazzu, já si spíš ujížděl na ragga nebo bashmentu a Krust byl jednoznačně nejvíc do hip-hopu, ale všechny nás spojovalo zalíbení v soulu a breaku,“ líčí Roni a pokračuje „všichni jsme měli ruce pokrytý skvrnami od sprejů, jezdili na BMX nebo skateboardu a docházeli na stejnou školu.“
Následující rok začíná celá čtyřka (Roni Size, Krust, Die a Suv) vystupovat pod názvem Reprazent, který se pro několik budoucích měsíců stane nejskloňovanějším jménem v hudební branži. Důvodem je New Forms LP (1997), které si nemohlo přát přiléhavější a vystižnější pojmenování, než se mu dostalo. Skutečnost, že se svojí deskou vyhráli Mercury Prize, jen urychlila, co už bylo tak jako tak jasné – Reprazent půjdou do světa. Připomeňme si obří hity jako Heroes, Watching Windows nebo Brown Paper Bag, jenž opravdu nepotřebuje žádné představování ani dnes. New Forms přinesly Reprazent platinovou desku. Po překvapivém úspěchu se vrací Roni Size a ostatní do studia a výsledkem je další album It’s Jazzy.
V devadesátém osmém mu vychází songy především na labelu Dope Dragon. Rok na to vychází album Breakbeat Era, pod kterým jsou podepsáni Roni Size a Die. V červenci téhož roku vykoukne i kompilace Through The Eyes, jež představuje tehdy ještě nováčky jako D-Product nebo Surge. Rok po odeznění hrozby Y2K se Roni navrací opět do studia a vrhá se do spolupráce s MC Tali. V říjnu 2002 vychází Roniho sólo album Touching Down. S příchodem roku 2003 Roni Size transformuje Reprazent do živé kapely. V posledních letech se Roni stáhl poněkud do ústraní, ale to se příchodem nového roku vše změnilo! Masivní turné jak se skupinou Reprazent, tak coby DJ, re-work kultovních New Forms (letos slaví 10. výročí) nazvaný jednoduše New Forms 2 a spousta nového materiálu, na kterém usilovně pracuje. Však 16. května se na Break4Beats Open Airu sami přesvědčíme, jak moc to se svým comebackem myslí vážně.
Další informace na www.break4beats.cz
Rozhovor s Gabem nejen o Break4Beats Open Airu
Vyloučením ze školy pro někoho život končí, ale pro Roniho to byl právě jeho začátek. Konečně měl dostatek času věnovat se tomu, co ho bavilo a co mu šlo nejlépe. Mluvíme samozřejmě o hudbě. Na školní zpívánky je už pozdě, na drumandbass ještě moc brzo, takže se budeme muset zatím spokojit s blues, který udával tón 70. létům. Roni Size se dlouho nerozmýšlel a přihlásil se do projektu Sefton Park, který umožňoval nadšeným mladíkům, zrovna jako byl on, vyzkoušet si, ošahat si a naučit se pracovat s producentským náčiním, samplery počínaje a gramofony konče.
Základní výcvik měl za sebou, a tak začal snovat plány na vlastní domácí studio, kde by se mohl naplno oddat své hudební múze. Neocenitelnou pomocí mu v začátcích byl další vynikají mozek a budoucí člen kapely Reprazent, Krust, se nímž se seznámil počátkem 90. let. V roce 1993 je založeno legendární vydavatelství Dope Dragon a o nic méně slavný label Full Cycle. Když o se rok později pustil Bryan Gee, jejich velký fanda, do založení V Recordings, bylo jasné, koho zvolí pro své první releasy. A tak vyšlo Krustovo Deceivers EP a Roniho Agility, na kterém dělal ještě s Diem. Byli to právě oni, Roni Size a celá tlupa kolem Full Cycle, kdo šmrcnli do té doby poněkud potemnělý drumandbass jazzovými prvky.
Když v roce 1994 vyšel velký track It’s a Jazz Thing¸ bylo jasné, že je to jen špička ledovce. Schylovalo se k něčemu mnohem většímu. „Suv byl do dubu, Die dával přednost jazzu, já si spíš ujížděl na ragga nebo bashmentu a Krust byl jednoznačně nejvíc do hip-hopu, ale všechny nás spojovalo zalíbení v soulu a breaku,“ líčí Roni a pokračuje „všichni jsme měli ruce pokrytý skvrnami od sprejů, jezdili na BMX nebo skateboardu a docházeli na stejnou školu.“
Následující rok začíná celá čtyřka (Roni Size, Krust, Die a Suv) vystupovat pod názvem Reprazent, který se pro několik budoucích měsíců stane nejskloňovanějším jménem v hudební branži. Důvodem je New Forms LP (1997), které si nemohlo přát přiléhavější a vystižnější pojmenování, než se mu dostalo. Skutečnost, že se svojí deskou vyhráli Mercury Prize, jen urychlila, co už bylo tak jako tak jasné – Reprazent půjdou do světa. Připomeňme si obří hity jako Heroes, Watching Windows nebo Brown Paper Bag, jenž opravdu nepotřebuje žádné představování ani dnes. New Forms přinesly Reprazent platinovou desku. Po překvapivém úspěchu se vrací Roni Size a ostatní do studia a výsledkem je další album It’s Jazzy.
V devadesátém osmém mu vychází songy především na labelu Dope Dragon. Rok na to vychází album Breakbeat Era, pod kterým jsou podepsáni Roni Size a Die. V červenci téhož roku vykoukne i kompilace Through The Eyes, jež představuje tehdy ještě nováčky jako D-Product nebo Surge. Rok po odeznění hrozby Y2K se Roni navrací opět do studia a vrhá se do spolupráce s MC Tali. V říjnu 2002 vychází Roniho sólo album Touching Down. S příchodem roku 2003 Roni Size transformuje Reprazent do živé kapely. V posledních letech se Roni stáhl poněkud do ústraní, ale to se příchodem nového roku vše změnilo! Masivní turné jak se skupinou Reprazent, tak coby DJ, re-work kultovních New Forms (letos slaví 10. výročí) nazvaný jednoduše New Forms 2 a spousta nového materiálu, na kterém usilovně pracuje. Však 16. května se na Break4Beats Open Airu sami přesvědčíme, jak moc to se svým comebackem myslí vážně.
Další informace na www.break4beats.cz
Rozhovor s Gabem nejen o Break4Beats Open Airu
Jak dlouho už se věnuješ svému řemeslu?
Už je to dlouho… (smích) Je to zhruba 10 let. Začalo to vlastně úplně náhodou seznámením s Pavlem Tesařem. My jsme měli bar, Red Bull Bar, takový legendární místo, kde se startovali skoro všechny tehdejší jakoby warm upy. Než se někam vyrazilo, tam si všichni dávali srazy. Takže tak nějak to začalo, seznámení s Pavlem Tesařem, Supersonic garáže a potom už to jelo dál.
Co sis všechno vyzkoušel předtím, než ses dostal k pořádání akcí?
Předtím jsem dělal profesionálního trenéra běhu na lyžích. (smích) Působiště jsem měl ve Frenštátě pod Radhoštěm, v Beskydách, i když pocházím z jižní Moravy. A tam jsem se dostal úplně náhodu do hospody, kde jsem začal dělat v podstatě úplně od píky. Číšník, barman, potom zástupce vedoucího, vedoucí, majitel. Takhle to šlo od nejnižších pozic až nahoru. Pak přišly na řadu ještě diskotéky, pak něco napůl mezi klubem a diskotékou, následně zmíněný Red Bull Bar v Brně a potom dál už to znají asi všichni… (smích)
Můžeš prozradit, pod jakými všemi akcemi je čitelný tvůj rukopis?
Všechno to začalo oblíbenýma Supersonic garážeme v hotelu Internacional. To byly pověstný brněnský akce, potom to byl festival Summer Rave – lidi, co jsou na téhle scéně dlouho si určitě vzpomenou. Potom samozřejmě Orion Hall, což je pro mě už taková srdcová záležitost. Jakoby můj neoblíbenější podnik. Ještě open airy Mácháč, který už taky vlastně fungují sedm let. A potom ještě jeden velký brněnský festival, to byl dost ambiciózní projekt, ale bohužel skončil v důsledku změny vedení brněnského výstaviště. A to byl multižánrový festival Loop, který byl asi v 5 halách na výstavišti, což byl v té době celkem unikát. A potom menší, klubový akce, akce pro firmy atd.
Co si takhle doma nejradši poslechneš? Jaké hudební žánry máš rád?
Nejsem nijak moc vyhraněnej, takže v podstatě elektronický kapely všeho druhu. Mám rád novou muziku, neokoukanou. Ambient, minimal, klidně se podívám i na bulvární fenomény jako Superstar a spol. To mě zajímá hlavně z profesního pohledu, kolikrát je to komický, ale aspoň mám přehled.
A něco z poslední doby, co tě zaujalo? Co ti hraje doma nebo např. v autě?
No v autě poslouchám zrovna Kontrafakt. Hlavně ty jejich texty, to je neuvěřitelný. (smích)
Na co se momentálně nejvíc těšíš?
Těším se na letošní Sonar, protože tam jezdíme pravidelně s partičkou deseti lidí, kteří paradoxně z větší části nejsou vůbec z téhle branže, což je možná právě přínos. (smích) Jinak festival Sonar je fakt supr, neskutečná záležitost, každému doporučuju aspoň jednou navštívit.
Jaká je tvoje vysněná dovolená? Kde nejlíp vypneš?
Nejlíp vypnu někde na horách, nebo pod vodou u moře.
Takže potápění?
Šnorchlování, z velkých hloubek mám strach. (smích)
Co tě přivedlo k Break4Beats Open Airu?
Ta myšlenka udělat nějaký open air, nějakou větší akci venku, společně s Flédou je mezi náma už tak v podstatě rok možná i víc. Baví mě zkrátka nový věci, i když ten pracovní model se nemění, hudebně je to poprvý, co se budu účastnit drum‘n’bassový a breakový akce. No a Roni Size, slyšel jsem ho dvakrát a pokaždé to stálo za to.
Můžeš poodhalit nějaké specialitky, na které se mohou návštěvníci Break4Beats Open Airu těšit?
Tak jednak je to v nádherným prostředí brněnské Riviéry. Není to úplně na tom tradičním místě, kde se dělá např. Rio De Riviera, ale je to trošičku víc zastrčený mezi stromy a myslím, že je to tam moc příjemný prostředí pro právě takovýhle open air. Kromě dvou stagí (drum and bass a breakbeat) bude i chillout s příjemným posezením a VIP zóna. A vzhledem k tomu, že příští den proběhne ve stejných místech ještě Havana Club Tour de Bar, technický zázemí tam bude právě z těch „havaňáckých“ koktejlových barů, takže si myslím, že i z gastronomického hlediska bude ta akce na vysoký úrovni. Každý si najde svoje. Jinak hrát se bude na systému od Lacustic, takže o kvalitní zvuk nemusí mít nikdo starosti. Dále dvě velký projekční plátna, ale to se musí ještě doladit. Jinak tam budou dva obrovský stany 20x10 metrů, druhá stage bude taky pod stanem a samozřejmě ještě taky i nějaký zastřešený sezení pro návštěvníky, kdyby náhodou sprchlo.
Proč padla volba zrovna na Riviéru? Byla i nějaká další místa, o kterých se uvažovalo?
Ve výběru v zásadě nic nebylo, tohle místo jsme měli vytipovaný už delší dobu. Myslím si, že je to jako jakoby nejlepší místo na open air v Brně. Dalo by se říct, že je to hned vedle centra a v takovým příjemným údolíčku, což tomu dodává zase novou dimenzi, než kdyby to bylo třeba někde na otevřený louce. Myslím, že je to místo pro open air jako stvořený.
Co bys označil za hlavní přednosti Break4Beats Open Airu?
Tak myslím si, že je to vůbec fenomén a historie akce Break4Beats, která si neustále drží vysoký standard. To klobouk dolů před klukama. Ta akce má velký potenciál a byla by škoda to nezkusit posunout dál.
Break4Beats - spuštění oficiálních stránek a další info
Zdeněk Gabriel alias Gabo (G productions), muž stojící za takovými akcemi jako Mácháč či Orion Hall, vypraví nejen o chystaném Break4Beats Open Airu aneb proč jsme v dobrých rukou.
Už je to dlouho… (smích) Je to zhruba 10 let. Začalo to vlastně úplně náhodou seznámením s Pavlem Tesařem. My jsme měli bar, Red Bull Bar, takový legendární místo, kde se startovali skoro všechny tehdejší jakoby warm upy. Než se někam vyrazilo, tam si všichni dávali srazy. Takže tak nějak to začalo, seznámení s Pavlem Tesařem, Supersonic garáže a potom už to jelo dál.
Co sis všechno vyzkoušel předtím, než ses dostal k pořádání akcí?
Předtím jsem dělal profesionálního trenéra běhu na lyžích. (smích) Působiště jsem měl ve Frenštátě pod Radhoštěm, v Beskydách, i když pocházím z jižní Moravy. A tam jsem se dostal úplně náhodu do hospody, kde jsem začal dělat v podstatě úplně od píky. Číšník, barman, potom zástupce vedoucího, vedoucí, majitel. Takhle to šlo od nejnižších pozic až nahoru. Pak přišly na řadu ještě diskotéky, pak něco napůl mezi klubem a diskotékou, následně zmíněný Red Bull Bar v Brně a potom dál už to znají asi všichni… (smích)
Můžeš prozradit, pod jakými všemi akcemi je čitelný tvůj rukopis?
Všechno to začalo oblíbenýma Supersonic garážeme v hotelu Internacional. To byly pověstný brněnský akce, potom to byl festival Summer Rave – lidi, co jsou na téhle scéně dlouho si určitě vzpomenou. Potom samozřejmě Orion Hall, což je pro mě už taková srdcová záležitost. Jakoby můj neoblíbenější podnik. Ještě open airy Mácháč, který už taky vlastně fungují sedm let. A potom ještě jeden velký brněnský festival, to byl dost ambiciózní projekt, ale bohužel skončil v důsledku změny vedení brněnského výstaviště. A to byl multižánrový festival Loop, který byl asi v 5 halách na výstavišti, což byl v té době celkem unikát. A potom menší, klubový akce, akce pro firmy atd.
Co si takhle doma nejradši poslechneš? Jaké hudební žánry máš rád?
Nejsem nijak moc vyhraněnej, takže v podstatě elektronický kapely všeho druhu. Mám rád novou muziku, neokoukanou. Ambient, minimal, klidně se podívám i na bulvární fenomény jako Superstar a spol. To mě zajímá hlavně z profesního pohledu, kolikrát je to komický, ale aspoň mám přehled.
A něco z poslední doby, co tě zaujalo? Co ti hraje doma nebo např. v autě?
No v autě poslouchám zrovna Kontrafakt. Hlavně ty jejich texty, to je neuvěřitelný. (smích)
Na co se momentálně nejvíc těšíš?
Těším se na letošní Sonar, protože tam jezdíme pravidelně s partičkou deseti lidí, kteří paradoxně z větší části nejsou vůbec z téhle branže, což je možná právě přínos. (smích) Jinak festival Sonar je fakt supr, neskutečná záležitost, každému doporučuju aspoň jednou navštívit.
Jaká je tvoje vysněná dovolená? Kde nejlíp vypneš?
Nejlíp vypnu někde na horách, nebo pod vodou u moře.
Takže potápění?
Šnorchlování, z velkých hloubek mám strach. (smích)
Co tě přivedlo k Break4Beats Open Airu?
Ta myšlenka udělat nějaký open air, nějakou větší akci venku, společně s Flédou je mezi náma už tak v podstatě rok možná i víc. Baví mě zkrátka nový věci, i když ten pracovní model se nemění, hudebně je to poprvý, co se budu účastnit drum‘n’bassový a breakový akce. No a Roni Size, slyšel jsem ho dvakrát a pokaždé to stálo za to.
Můžeš poodhalit nějaké specialitky, na které se mohou návštěvníci Break4Beats Open Airu těšit?
Tak jednak je to v nádherným prostředí brněnské Riviéry. Není to úplně na tom tradičním místě, kde se dělá např. Rio De Riviera, ale je to trošičku víc zastrčený mezi stromy a myslím, že je to tam moc příjemný prostředí pro právě takovýhle open air. Kromě dvou stagí (drum and bass a breakbeat) bude i chillout s příjemným posezením a VIP zóna. A vzhledem k tomu, že příští den proběhne ve stejných místech ještě Havana Club Tour de Bar, technický zázemí tam bude právě z těch „havaňáckých“ koktejlových barů, takže si myslím, že i z gastronomického hlediska bude ta akce na vysoký úrovni. Každý si najde svoje. Jinak hrát se bude na systému od Lacustic, takže o kvalitní zvuk nemusí mít nikdo starosti. Dále dvě velký projekční plátna, ale to se musí ještě doladit. Jinak tam budou dva obrovský stany 20x10 metrů, druhá stage bude taky pod stanem a samozřejmě ještě taky i nějaký zastřešený sezení pro návštěvníky, kdyby náhodou sprchlo.
Proč padla volba zrovna na Riviéru? Byla i nějaká další místa, o kterých se uvažovalo?
Ve výběru v zásadě nic nebylo, tohle místo jsme měli vytipovaný už delší dobu. Myslím si, že je to jako jakoby nejlepší místo na open air v Brně. Dalo by se říct, že je to hned vedle centra a v takovým příjemným údolíčku, což tomu dodává zase novou dimenzi, než kdyby to bylo třeba někde na otevřený louce. Myslím, že je to místo pro open air jako stvořený.
Co bys označil za hlavní přednosti Break4Beats Open Airu?
Tak myslím si, že je to vůbec fenomén a historie akce Break4Beats, která si neustále drží vysoký standard. To klobouk dolů před klukama. Ta akce má velký potenciál a byla by škoda to nezkusit posunout dál.
Break4Beats - spuštění oficiálních stránek a další info
Roni Size + MC Dynamite
Živoucí legenda nejen drum‘n‘bassové scény Roni Size zavítá společně s MC Dynamitem vůbec poprvé do Brna. Ústřední postava kapely Reprazent, jež v minulosti svým albem New Forms pokořila i takové velikány jako Chemical Brothers, Prodigy či Radiohead. A právě tato deska slaví letos 10. výročí, které si vybral Roni Size jako ideální okamžik ke svému velikému comebacku!
www.myspace.com/ronisizeuk
www.myspace.com/dynamiteuk
Sound Weapon (DJ Fresh + MC Ivory)
Bývalý člen a spoluzakladatel proslulých Bad Company, jeden z majitelů nejznámějšího drum & bass fóra Dogs On Acid a vlastník uznávané značky Breakbeat Kaos Dan Stein aka DJ Fresh po několika měsíčním úsilí vylezl ze studia s novou tajnou zbraní. Dlouhou dobu pracoval na co nejpikantnějším vybroušení svého zvuku, k výsledku se přidá ještě MC Ivory a Sound Weapon je kompletní. Explozivní show, které uchvacuje po celém světě.
www.myspace.com/freshbadcompany
www.myspace.com/ivoryonline
Mampi Swift
Jeden z nejlepších a nejuznávanějších drum & bassových DJs vůbec. Bůh, number 1, král doubledropů, ikona drum & bassu. Myslíte si, že je řeč o Andym C? Kdepak, takováto přízviska se pojí s Mampi Swiftem. Toto bude jeho premiérové hraní v České republice. Mampi znamená velký, silný a rychlý. A přesně takové bude i jeho vystoupení.
www.myspace.com/mampiswift
Krust
Jedna ruka s Roni Sizem, člen legendární kapely Reprazent, kde odvedl solidní kus práce na kultovním albu New Forms. Veterán britské d’n’b scény a spoluzakladatel vydavatelství Full Cycle. V současné době pracuje na svém novém albu, jež by mělo vyjít koncem letošního roku. Krust má neustále co říct.
www.myspace.com/fullcyclemusic
Sayko
Nehynoucí bavič, showman, neunavitelný živel a především vynikající a vysoce ceněný DJ. Je jedním z nejdéle hrajících DJs u nás, desky roztáčí už do roku 1992. Věnuje se i vlastní produkci a v neposlední řadě také čerstvý držitel druhého v místa v kategorii DJ roku 2007 v anketě Czech Drumandbas Awards.
www.myspace.com/saykodj
Beast 67
Šéf Drumnadbass.cz, největšího českého webu o d’n‘b. Všestranný DJ a organizátor mnoha drum‘n’bassových parties. Rovněž ústřední postava stojící v pozadí české d’n’b kompilace Back In My Mind, jež nedávno vyšla ve svém třetím dílu.
www.myspace.com/djbeast67
Gabanna
Pionýr slovenské drum‘n‘bassové scény. Mnohými přezdíván "otec d'n'b scény na Slovensku". Byl to právě on a jeho někdejší kolega Galagha, kdo na Slovensku rozkřesali plameny drum'n'bassu. Hraje od roku 1990, v roce 1993 se zúčastnil světového šampionátu v mixování DMC v Londýně. Od roku 2006 je součástí DNB.sk bookingu.
www.myspace.com/djgabanna
Předprodeje, vstupenky…
Cena lístků v předprodeji je 350 Kč, na místě pak 430 Kč a po 23:00 hod. se zvedne na 490 Kč. Vstupenky můžete zakoupit v předprodejních sítích www.ticketstream.cz, www.ticketportal.cz a www.ticketpro.cz. Bez poplatku jsou vstupenky k dostání na těchto místech v Brně: Indies (Poštovská 2), Fléda bar (Štefánikova 24), Dům pánů z Lipé (Náměstí Svobody 17), BKC (Běhounská 17), Wolf Music (Dvořákova 3).
A pozor, nově je spuštěn web www.break4beats.cz, kde najdete všechny informace o připravovaném Break4Beats open airu pěkně pohromadě. Samozřejmě pořád můžete využívat i služeb www.fleda.cz a www.myspace.com/break4beats.
Známe jména headlinerů Break4Beats Open Air
Pravidelná klubová noc Break4Beats se po více než pěti letech přesouvá z útrob brněnské Flédy pod otevřené nebe. Oblíbená drum’n‘bassová klubovka tím pádem ze sebe nadobro strhává nálepku indoor-only. V pátek 16. května vůbec poprvé okusí na vlastní kůži, jaké je to být open airem, který se rozhodně nevydá po žádné vyšlapané cestičce. Ani nemůže, jelikož doposud tu nebyl podobný open air, ne v takovém rozsahu a složení. Je to první čistě drum‘n’bassový open air na našem území s tolika hvězdnými jmény. Kdo se nám tedy ukáže na hlavním pódiu?
Roni Size + MC Dynamite
Živoucí legenda nejen drum‘n‘bassové scény Roni Size zavítá společně s MC Dynamitem vůbec poprvé do Brna. Ústřední postava kapely Reprazent, jež v minulosti svým albem New Forms pokořila i takové velikány jako Chemical Brothers, Prodigy či Radiohead. A právě tato deska slaví letos 10. výročí, které si vybral Roni Size jako ideální okamžik ke svému velikému comebacku!
www.myspace.com/ronisizeuk
www.myspace.com/dynamiteuk
Sound Weapon (DJ Fresh + MC Ivory)
Bývalý člen a spoluzakladatel proslulých Bad Company, jeden z majitelů nejznámějšího drum & bass fóra Dogs On Acid a vlastník uznávané značky Breakbeat Kaos Dan Stein aka DJ Fresh po několika měsíčním úsilí vylezl ze studia s novou tajnou zbraní. Dlouhou dobu pracoval na co nejpikantnějším vybroušení svého zvuku, k výsledku se přidá ještě MC Ivory a Sound Weapon je kompletní. Explozivní show, které uchvacuje po celém světě.
www.myspace.com/freshbadcompany
www.myspace.com/ivoryonline
Mampi Swift
Jeden z nejlepších a nejuznávanějších drum & bassových DJs vůbec. Bůh, number 1, král doubledropů, ikona drum & bassu. Myslíte si, že je řeč o Andym C? Kdepak, takováto přízviska se pojí s Mampi Swiftem. Toto bude jeho premiérové hraní v České republice. Mampi znamená velký, silný a rychlý. A přesně takové bude i jeho vystoupení.
www.myspace.com/mampiswift
Krust
Jedna ruka s Roni Sizem, člen legendární kapely Reprazent, kde odvedl solidní kus práce na kultovním albu New Forms. Veterán britské d’n’b scény a spoluzakladatel vydavatelství Full Cycle. V současné době pracuje na svém novém albu, jež by mělo vyjít koncem letošního roku. Krust má neustále co říct.
www.myspace.com/fullcyclemusic
Sayko
Nehynoucí bavič, showman, neunavitelný živel a především vynikající a vysoce ceněný DJ. Je jedním z nejdéle hrajících DJs u nás, desky roztáčí už do roku 1992. Věnuje se i vlastní produkci a v neposlední řadě také čerstvý držitel druhého v místa v kategorii DJ roku 2007 v anketě Czech Drumandbas Awards.
www.myspace.com/saykodj
Beast 67
Šéf Drumnadbass.cz, největšího českého webu o d’n‘b. Všestranný DJ a organizátor mnoha drum‘n’bassových parties. Rovněž ústřední postava stojící v pozadí české d’n’b kompilace Back In My Mind, jež nedávno vyšla ve svém třetím dílu.
www.myspace.com/djbeast67
Gabanna
Pionýr slovenské drum‘n‘bassové scény. Mnohými přezdíván "otec d'n'b scény na Slovensku". Byl to právě on a jeho někdejší kolega Galagha, kdo na Slovensku rozkřesali plameny drum'n'bassu. Hraje od roku 1990, v roce 1993 se zúčastnil světového šampionátu v mixování DMC v Londýně. Od roku 2006 je součástí DNB.sk bookingu.
www.myspace.com/djgabanna
Předprodeje, vstupenky…
Cena lístků v předprodeji je 350 Kč, na místě pak 430 Kč a po 23:00 hod. se zvedne na 490 Kč. Vstupenky můžete zakoupit v předprodejních sítích www.ticketstream.cz, www.ticketportal.cz a www.ticketpro.cz. Bez poplatku jsou vstupenky k dostání na těchto místech v Brně: Indies (Poštovská 2), Fléda bar (Štefánikova 24), Dům pánů z Lipé (Náměstí Svobody 17), BKC (Běhounská 17), Wolf Music (Dvořákova 3).
A pozor, nově je spuštěn web www.break4beats.cz, kde najdete všechny informace o připravovaném Break4Beats open airu pěkně pohromadě. Samozřejmě pořád můžete využívat i služeb www.fleda.cz a www.myspace.com/break4beats.
Známe jména headlinerů Break4Beats Open Air
A o tom, že to není žádné plácání do vody, jak bývá často ve zvyku, ale čistokrevný fakt, vás snad přesvědčí živoucí legenda Roni Size a MC Dynamite, zběsilá show nové generace a lá Sound Weapon v podání Freshe + MC Ivoryho, premiérové vystoupení famózního krále doubledropů Mampi Swifta v ČR a Krust, člen kultovní kapely Reprazent a prává ruka Roniho Size.
main stage:
Roni Size + MC Dynamite / UK
Sound Weapon (Fresh + MC Ivory) / UK
Mampi Swift / UK
Krust / UK
Cena lístku v předprodeji bude 350 Kč, na místě 430 Kč a po 23:00 hod. se zvedne na 490 Kč.
Vstupenky můžete zakoupit v předprodejních sítích www.ticketstream.cz, www.ticketportal.cz a www.tickepro.cz. Bez poplatku budou vstupenky k dostání v nejbližších dnech na těchto místech v Brně: Indies (Poštovská 2), Fléda bar (Štefánikova 24), Dům pánů z Lipé (Náměstí Svobody 17), BKC (Běhounská 17), Wolf Music (Dvořákova 3).
Více informací brzy.
Roni Size & Mc Dynamite se přesouvá z Flédy do areálu Riviery
Závěr letošní sezóny Break4Beats se blíží. Byl to plodný rok plný senzačních zážitků, ale ten největší z nich teprve přijde! Květnová Break4Beats (16. 5. 2008) se nejenže přesouvá z klubu Fléda do areálu Riviéra, který bude připravený pro 5000 návštěvníků, ale na jednu noc se z Break4Beats stane plnohodnotný d’n’b open air festival, jaký u nás ještě neměl obdoby.
main stage:
Roni Size + MC Dynamite / UK
Sound Weapon (Fresh + MC Ivory) / UK
Mampi Swift / UK
Krust / UK
Cena lístku v předprodeji bude 350 Kč, na místě 430 Kč a po 23:00 hod. se zvedne na 490 Kč.
Vstupenky můžete zakoupit v předprodejních sítích www.ticketstream.cz, www.ticketportal.cz a www.tickepro.cz. Bez poplatku budou vstupenky k dostání v nejbližších dnech na těchto místech v Brně: Indies (Poštovská 2), Fléda bar (Štefánikova 24), Dům pánů z Lipé (Náměstí Svobody 17), BKC (Běhounská 17), Wolf Music (Dvořákova 3).
Více informací brzy.
Roni Size & Mc Dynamite se přesouvá z Flédy do areálu Riviery
A kdo živoucí legendu Roni Size doplní? Zkuste tipovat a první tři, kteří uhádnou správnou odpověď, tak získávají volný vstup! Odpovědi zasílejte na mail break4beats@levelb.cz.
a) Mampi Swift (Uk)
b) Krust (Uk)
c) Soundweapon (DJ Fresh + MC Ivory) (Uk)
d) Všichni zmiňovaní
Více informací očekávejte v nejbližších dnech!
areál Riviera
Roni Size a MC Dynamite na květnové Break4Beats
Vynikající sezónu se sluší a patří zakončit i důstojnou koncovkou.
Nějakým pěkným finišem, ať je na co vzpomínat. Z tohoto důvodu se
květnová Break4Beats (16. 5. 2008) přesouvá z klubu Fléda do areálu Riviera,
který bude připravený pro 5000 návštěvníků. Ano, bude se tančit pod
otevřeným nebem a na jednu noc se z Break4Beats stane plnohodnotný
d’n’b open air festival, jaký u nás ještě neměl obdoby
a) Mampi Swift (Uk)
b) Krust (Uk)
c) Soundweapon (DJ Fresh + MC Ivory) (Uk)
d) Všichni zmiňovaní
Více informací očekávejte v nejbližších dnech!
areál Riviera
Roni Size a MC Dynamite na květnové Break4Beats
Živoucí legenda nejen drum‘n‘bassové scény Roni Size zavítá společně s MC Dynamitem vůbec poprvé do Brna v rámci klubových nocí Break4Beats (Fléda). Jeho kultovní album New Forms (d’n‘b hymna Brown Paper Bag aj.) slaví letos 10-té výročí a Roni Size se rozhodl k tomuto jubileu celou desku kompletně přepracovat a nasoukat ji do nového zvukového hávu. To ovšem není vše, Roni se připravuje k velkému comebacku se zbrusu novým albem!
Více na informací v budoucnu na www.fleda.cz a www.myspace.com/break4beats.
Více na informací v budoucnu na www.fleda.cz a www.myspace.com/break4beats.