PARTYINFO
AKROPOLISMULTIMEDIALE 2008
Datum konání: |
07.06.2008 - sobota |
Místo konání: |
Praha - Akropolis |
Live: |
ODD & VJ Chuuu (jap/de), Insect Elektrika & VJ Kolouch + VJ Initi |
Info: |
http://www.myspace.com... |
Akropolis Multimediale 2008
Festival Akropolismultimediale vznikl v květnu roku 2005, kdy tvořil doprovodný program festivalu EnterMultimediale 2. Hlavní hvězdou festivalu bylo britské duo Zen TV, vedlejší projekt kapely Coldcut, které tvoří zakladatelé známého labelu Ninjatune. Naším cílem je založit v Paláci Akropolis tradici koncepčního multimediálního festivalu, který bude pravidelně představovat aktuální trendy v oblasti elektronické hudby, nových médií a technologií, a to hravou a přitažlivou formou prostřednictvím uměleckých a interaktivních performancí a audiovizuálních koncertů. Chceme oslovit zejména diváky, pro něž zatím akce zaměřené na umění nových médií zůstávají na okraji zájmu.
Akropolismultimediale se snaží vnést nové postupy v audiovizuální (A/V) tvorbě na českou hudební a videoartovou scénu v klubovém prostředí, které je snadno přístupné široké divácké obci. Současná multimediální scéna nabízí řadu nesmírně zajímavých, nicméně výsostně uměleckých či pro laika technicky ne zcela pochopitelných projektů. Z tohoto důvodu klademe důraz na výběr umělců, kteří jsou schopni převést akademické pojetí svých projektů do jazyka srozumitelného běžnému divákovi. Ke zprostředkování svých děl publiku využívají tito umělci prvků entertainmentu, tzn. zábavnou a hravou formou pracují s nejmodernějšími technologiemi v oblasti digitálních médií a počítačových systémů. Jedná se například o umělecké zpracování počítačových her, různé podoby videoartu apod. K technologickým nástrojům, které umělci ve svých audiovizuálních představeních používají, patří především mixování a remixování hudby, videomix, recyklace filmových děl a hudebních videoklipů, DVD scratching atp.
Letošní, v pořadí již čtvrtý ročník tohoto festivalu bude v Paláci Akropolis probíhat od 4. do 7. června. V rámci jednotlivých večerů se vždy představí dva umělecké projekty. Prostřednictvím těchto „dvoj-vystoupení“ budou mít diváci a zejména samotní čeští umělci jedinečnou možnost konfrontace svého pojetí využívání moderních technologií s jejich zahraničními „kolegy“.
PROGRAM
středa 4.6.
Mimo-TV (CZ)
„Mythematica“
Designerská skupina Mimo-TV často doprovází undergroundové taneční večírky, ale mají na svědomí i videoklipy (-123 minut). V Akropoli představí svoji vizi mimozemské televizní centrály, v jejímž vysílání nebude chybět ani elektronika ve stylu downtempo a chill-out. Svou směsí opracovaných oink zvuků, pitipa melodií a tampatynk rytmů Daniel „Embryo“ Špaček a Barka Mottlová s obrazárnou Milana „000333“ Malíka diváky uvedou až do vzdálených vesmírných sfér...
DVA (CZ)
„MELIES“
Premiéra v pořadí již druhého filmově hudebního projektu formace DVA. Po hrůze v Kabinetu Dr. Caligariho objevují DVA kousky rozšafného filmového kouzelníka George Méliése. První filmové triky, první filmové sci-fi…, cesta do nemožna nebo na Měsíc…? Vystoupení v Akropoli představí Méliesovy krátké filmy za doprovodu živé hudby DVA. Toto dvoučlenné uskupení kombinuje akustické nástroje a lidský hlas s elektronikou – sami svoji show popisují jako „cirkus, kabaret, beatbox, tango, opičí divadlo i akustické elektro ve dvouvrstevnatém obalu“.
čtvrtek 5.6.
Carré Project (FR)
"Carré Project in Prague"
Projekt Carré, na němž se podílejí 4 nadšenci z různých uměleckých oblastí, vznikl na základě myšlenky vzájemné interakce mezi hudbou, grafikou a videem. Každý z umělců v podstatě představuje jednu stranu čtverce, do něhož přispívá svým „myšlenkovým proudem“: hudební proud reprezentují producent elektronické hudby Distürb a Dee Juli'one, který je vynikajícím turntablistou. Vizuální proud představuje neúnavný video aktivista Huggy spolu s designérem na poli digitálního umění Oni-Bi. Po svém prvním počinu na téma Architektura v Dijonu, který představili na Tribu Festivalu, uvedli – tentokrát na festivalu Repérages ve francouzském Bibracte - své další audiovizuální dílo, které lze popsat jako soudobý pohled na město Praha. Během festivalu tito umělci nechali diváky volně se pohybovat v prostoru kolem velkého čtvercového „totemu“, který představuje jakousi 3D strukturu (4 plátna proti sobě) s dokonale synchronizovaným obrazem a prostorovým zvukem. Ten utváří především hutná basová linka v podobě breakbeatu a drum'n bassu. Z obrazové složky je patrná inspirace pražskou architekturou, zdejšími kubistickými umělci, animovanými filmy Karla Zemana a dokonce i Kafkovou Proměnou…
Michal Mariánek & VJ David Možný (CZ)
„Le Nonstop Bleu“
Michal Mariánek ve svých projektech vždy sleduje nejsoučasnější možnosti využití digitálních technologií v živě produkovaných hudebních performancích. V počátcích jeho hudební tvorby byl jeho zájem soustředěn na hledání hraničních poloh digitálního zvuku, mikrosamplingu a fenoménu “glitch“. V následujících projektech pracoval s možnostmi komunikace elektronické hudby a dalších vlivů, jako například pohybových kreací japonské tanečnice Yoko Higashino v projektu „Antigravity“ nebo ve spolupráci s finským pianistou Kari Ikonenem. Současný projekt „Le Nonstop Blue“, který představí divákům v Akropoli, se zatím nejvíce přibližuje písničkovému formátu. Minimalistická DSP elektronika je obohacená o keybordové party a živé elektronické zpracování hlasu. Jeho show slibuje hudební zážitek ve stylu click´n´cuts / retro / pop, který ještě prohloubí pozoruhodné abstraktní projekce Davida Možného.
pátek 6.6.
ADDICTIVE TV (UK)
Londýnští audiovizuální producenti Francoise Lamy a Graham Daniels vystupující jako Addictive TV jsou proslulí svými dechberoucími videoremixy a dynamickými vystoupeními, které je za poslední čtyři roky vyšvihly na pozici světové VJské jedničky. Addictive TV se stali hvězdou uměleckých přehlídek a shows v nejrůznějších koutech světa počínaje pařížským Centre Pompidou přes londýnské Národní divadlo, až po vyhlášené hudební kluby Razzmatazz v Barceloně, Paradiso v Amsterdamu či Womb v Tokiu. Z festivalů se představili např. na San Francisco International Film Festival (USA), Roskilde (Dán), Sziget (Mad), Glastonbury 2007 (VB) nebo Skol Beats v Brazílii. Letos v březnu poprvé vystoupili se svou show na proslulém texaském megafestivalu SXSW (South By Southwest), který se orientuje na nová média, hudbu a film. „Živě“ však Addictive TV nevystupují jen se svými A/V klubovými či festivalovými sety, ale také s unikátní filmovou show. Jejich projekt 'The Eye of the Pilot' remixuje cestovní deník francouzského pilota Raymonda Lamy, který jej natáčel v padesátých letech během svých cest po světě. K tomuto obdivuhodně propracovanému A/V cestopisu si Addictive sami vytvořili originální soundtrack a na pódiu je navíc doprovází francouzský kytarista Alejandro de Valera. V roce 2006 se stali vůbec první formací, která oficiálně zremixovala hollywoodský film. Jednalo se o webový spot k filmu Take The Lead s Antoniem Banderasem v hlavní roli, vytvořený pro americké studio New Line Cinema. Téhož roku vytvořili televizní upoutávky k filmu Snakes on a Plane se Samuelem L. Jacksonem a video Rapture Riders jako remix Blondie vs The Doors pro vydavatelství EMI. V roce 2007 zremixovali pro japonskou promokampaň animovaný epos Tekkon Kinkreet a pro celosvětovou internetovou kampaň zpracovali akční thriller Shoot 'Em Up s Clivem Owenem. Jejich nejnovějším počinem je videoremix filmu Iron Man, který je právě uváděn v českých kinech. Vedle své remixérské práce vydali Addictive TV i sérii DVD Mixmasters, v níž představili přes 200 audiovizuálních umělců z celého světa. Addictive TV se kromě webových spotů pro hollywoodské filmy občas věnují i reklamním remixům - např. pro značky Adidas, Oracle, Roland nebo Greenpeace. Ve svém portfoliu mají rovněž výrobu pořadů pro britské televizní stanice Channel 4 a ITV a dlouhodobě také spolupracují s Britským filmovým institutem a londýnským IMAX Cinema.
Phaser Show (CZ)
Phase Vision Factory je nejdéle působící a největší VJs crew u nás. Počátky tohoto uskupení sahají až do roku 1999, kdy spolupracovali se sound systémy Cirkus Alien a Direct Drive. V současné době jsou jejich projekce žádány zejména pro velké taneční akce a koncerty. Působí také jako rezidentní VJs v pražském klubu Roxy. V Akropoli představí svůj zcela nový multimediální projekt PHASER show, který vznikl jako kompilace audiovizuálních představ tří členů Phase: Clad (EOST, Abuse, Tatabojs), Deja (Tatabojs, Skyline) a J.T.R. (laser net, clarinet factory). Umělci v tomto projektu použijí vedle obřího plátna také vlastní interface k ovládání 3D render enginu Ventuz, což znamená ovládání prostřednictvím multitouch a interaktivních laserů, převáděných na midi. Po hudební stránce lze projekt charakterizovat jako koláž ve stylu „trash disco“.
sobota 7.6.
ODD & VJ Chuuu (JAP/DE)
ODD (čti ó-dé-dé) přestavuje zábavný japonský audiovizuální projekt ve stylu retroclash, za kterým stojí v Německu žijící Daisuke Pak. Produkci taneční hudby se věnuje již více než deset let. Po prvních začátcích ve vlastní improvizační kapele Oil Fish v rodné Hirošimě se roku 1999 přestěhoval již coby ODD do Paříže a o dva roky později do Berlína, kde se konečně usadil. Kromě rodného Japonska a Berlína už vystupoval v klubech i na uměleckých přehlídkách a festivalech ve Francii, Holandsku, Dánsku, Švédsku, Rusku či Polsku. Spolupracuje také s řadou hudebníků (viz jeho remixy pro kapelu Torpedo Boyz) a v loňském roce mu na labelu V-Records vyšlo první EP s názvem Kwai Raku. V současné době představuje, dnes již dvoučlenný, projekt ODD zábavný electrosound s živým japonským vokálem. Vytváří unikátní zvuky a rytmiku, které vznikají manipulací „zvuku“ japonštiny, což je, nemluvě o jejich excentrickém vystupování na pódiu, samo o sobě pro evropské diváky naprosto fascinující. Jejich ironické texty líčí především všední život Japonců v kontextu s jejich kulturou a zvyklostmi. ODD výrazně odkazuje na osmdesátá a počátky devadesátých let, kdy videohry a gameboye do značné míry formovaly hudební estetiku. Hudba projektu ODD je směsicí zvuků ovlivněných zejména městskou kulturou a videohrami. V jejich skladbách je také patrná inspirace techno popem a novou vlnou jako YMO nebo Kraftwerk.
Insect Elektrika & VJ Kolouch + VJ Initi (CZ)
Jeden z mála českých minimal projektů Insect Elektrika vznikl zhruba před 6 lety při „konzumaci česnekové polévky, která svou silou vyvolala chronickou halucinaci v podobě modrého zlobivého skřítka, mizejícího pouze za úplňku a při skládání muziky“. Dnes členové tohoto projektu vlastně ani pořádně nevědí, co je skutečné a co jen představa, ale skládání hudby jim zůstalo. S živým hraním začala Insect Elektrika, ovlivněná zejména německým minimalovým proudem, zhruba před rokem a půl, a to na akcích Klika a Bulva Fabula. Vizuální část večera v Akropoli budou mít ve své režii ostřílení VJs Kolouch a Initi. Bývalý graffiti writer, dnes výtvarník a VJ Kolouch se kromě malby programově věnuje i experimentům s animovaným filmem a vektorovou grafikou, která je základem jeho vj-setů. „Kolouch“ je vizuální polovinou 8bitového projektu 1a2v1. Je rovněž spoluautorem konceptu projekcí a aktivním členem projektu Midi Lidi. V roce 2005 byl jedním ze zakladatelů animátorského kolektivu ANYMADE. Pod tímto jménem uspořádal i několik galerijních výstav a také se v rámci iniciativy FIUME (které je rovněž součástí) prezentoval na mnoha českých i zahraničních festivalech. Kolouchovi bude v Akropoli sekundovat VJ Initi, jenž v Praze působí jako grafik a též člen divadla Pollygone. Zabývá se vizuálním uměním vytvářeným digitálními nástroji, pracuje s processingem videa a interakcí obrazu a zvuku a je také autorem velkoplošných mozaik v ulicích českých měst. Ve své tvorbě představuje virtuální svět v jeho nekonečnosti a poukazuje na existenci svébytných kulturních entit, které ho zajímají.
Akropolis Multimediale 2008
Akropolismultimediale 2008 - 4. ročník festivalu aktuálních trendů na poli elektronické hudby a nových médií
Akropolismultimediale je alternativní přehlídkou současných forem elektronické hudby a kultury tzv. nových médií (videoart, digitální film, videomixování, interaktivní umění apod.). Klade důraz na novátorský přístup a neotřelá propojení zejména hudební a obrazové složky, ale i dalších prvků performativního umění, jakou jsou tanec či divadlo. Festival staví na originalitě a nápaditosti hudební i vizuální stránky a snaží se vyhýbat dnes stále ještě rozšířenému chápání multimediální akce jako „statického“ spojení DJ a VJ.
Akropolismultimediale se snaží vnést nové postupy v audiovizuální (A/V) tvorbě na českou hudební a videoartovou scénu v klubovém prostředí, které je snadno přístupné široké divácké obci. Současná multimediální scéna nabízí řadu nesmírně zajímavých, nicméně výsostně uměleckých či pro laika technicky ne zcela pochopitelných projektů. Z tohoto důvodu klademe důraz na výběr umělců, kteří jsou schopni převést akademické pojetí svých projektů do jazyka srozumitelného běžnému divákovi. Ke zprostředkování svých děl publiku využívají tito umělci prvků entertainmentu, tzn. zábavnou a hravou formou pracují s nejmodernějšími technologiemi v oblasti digitálních médií a počítačových systémů. Jedná se například o umělecké zpracování počítačových her, různé podoby videoartu apod. K technologickým nástrojům, které umělci ve svých audiovizuálních představeních používají, patří především mixování a remixování hudby, videomix, recyklace filmových děl a hudebních videoklipů, DVD scratching atp.
Letošní, v pořadí již čtvrtý ročník tohoto festivalu bude v Paláci Akropolis probíhat od 4. do 7. června. V rámci jednotlivých večerů se vždy představí dva umělecké projekty. Prostřednictvím těchto „dvoj-vystoupení“ budou mít diváci a zejména samotní čeští umělci jedinečnou možnost konfrontace svého pojetí využívání moderních technologií s jejich zahraničními „kolegy“.
PROGRAM
středa 4.6.
Mimo-TV (CZ)
„Mythematica“
Designerská skupina Mimo-TV často doprovází undergroundové taneční večírky, ale mají na svědomí i videoklipy (-123 minut). V Akropoli představí svoji vizi mimozemské televizní centrály, v jejímž vysílání nebude chybět ani elektronika ve stylu downtempo a chill-out. Svou směsí opracovaných oink zvuků, pitipa melodií a tampatynk rytmů Daniel „Embryo“ Špaček a Barka Mottlová s obrazárnou Milana „000333“ Malíka diváky uvedou až do vzdálených vesmírných sfér...
DVA (CZ)
„MELIES“
Premiéra v pořadí již druhého filmově hudebního projektu formace DVA. Po hrůze v Kabinetu Dr. Caligariho objevují DVA kousky rozšafného filmového kouzelníka George Méliése. První filmové triky, první filmové sci-fi…, cesta do nemožna nebo na Měsíc…? Vystoupení v Akropoli představí Méliesovy krátké filmy za doprovodu živé hudby DVA. Toto dvoučlenné uskupení kombinuje akustické nástroje a lidský hlas s elektronikou – sami svoji show popisují jako „cirkus, kabaret, beatbox, tango, opičí divadlo i akustické elektro ve dvouvrstevnatém obalu“.
čtvrtek 5.6.
Carré Project (FR)
"Carré Project in Prague"
Projekt Carré, na němž se podílejí 4 nadšenci z různých uměleckých oblastí, vznikl na základě myšlenky vzájemné interakce mezi hudbou, grafikou a videem. Každý z umělců v podstatě představuje jednu stranu čtverce, do něhož přispívá svým „myšlenkovým proudem“: hudební proud reprezentují producent elektronické hudby Distürb a Dee Juli'one, který je vynikajícím turntablistou. Vizuální proud představuje neúnavný video aktivista Huggy spolu s designérem na poli digitálního umění Oni-Bi. Po svém prvním počinu na téma Architektura v Dijonu, který představili na Tribu Festivalu, uvedli – tentokrát na festivalu Repérages ve francouzském Bibracte - své další audiovizuální dílo, které lze popsat jako soudobý pohled na město Praha. Během festivalu tito umělci nechali diváky volně se pohybovat v prostoru kolem velkého čtvercového „totemu“, který představuje jakousi 3D strukturu (4 plátna proti sobě) s dokonale synchronizovaným obrazem a prostorovým zvukem. Ten utváří především hutná basová linka v podobě breakbeatu a drum'n bassu. Z obrazové složky je patrná inspirace pražskou architekturou, zdejšími kubistickými umělci, animovanými filmy Karla Zemana a dokonce i Kafkovou Proměnou…
Michal Mariánek & VJ David Možný (CZ)
„Le Nonstop Bleu“
Michal Mariánek ve svých projektech vždy sleduje nejsoučasnější možnosti využití digitálních technologií v živě produkovaných hudebních performancích. V počátcích jeho hudební tvorby byl jeho zájem soustředěn na hledání hraničních poloh digitálního zvuku, mikrosamplingu a fenoménu “glitch“. V následujících projektech pracoval s možnostmi komunikace elektronické hudby a dalších vlivů, jako například pohybových kreací japonské tanečnice Yoko Higashino v projektu „Antigravity“ nebo ve spolupráci s finským pianistou Kari Ikonenem. Současný projekt „Le Nonstop Blue“, který představí divákům v Akropoli, se zatím nejvíce přibližuje písničkovému formátu. Minimalistická DSP elektronika je obohacená o keybordové party a živé elektronické zpracování hlasu. Jeho show slibuje hudební zážitek ve stylu click´n´cuts / retro / pop, který ještě prohloubí pozoruhodné abstraktní projekce Davida Možného.
pátek 6.6.
ADDICTIVE TV (UK)
Londýnští audiovizuální producenti Francoise Lamy a Graham Daniels vystupující jako Addictive TV jsou proslulí svými dechberoucími videoremixy a dynamickými vystoupeními, které je za poslední čtyři roky vyšvihly na pozici světové VJské jedničky. Addictive TV se stali hvězdou uměleckých přehlídek a shows v nejrůznějších koutech světa počínaje pařížským Centre Pompidou přes londýnské Národní divadlo, až po vyhlášené hudební kluby Razzmatazz v Barceloně, Paradiso v Amsterdamu či Womb v Tokiu. Z festivalů se představili např. na San Francisco International Film Festival (USA), Roskilde (Dán), Sziget (Mad), Glastonbury 2007 (VB) nebo Skol Beats v Brazílii. Letos v březnu poprvé vystoupili se svou show na proslulém texaském megafestivalu SXSW (South By Southwest), který se orientuje na nová média, hudbu a film. „Živě“ však Addictive TV nevystupují jen se svými A/V klubovými či festivalovými sety, ale také s unikátní filmovou show. Jejich projekt 'The Eye of the Pilot' remixuje cestovní deník francouzského pilota Raymonda Lamy, který jej natáčel v padesátých letech během svých cest po světě. K tomuto obdivuhodně propracovanému A/V cestopisu si Addictive sami vytvořili originální soundtrack a na pódiu je navíc doprovází francouzský kytarista Alejandro de Valera. V roce 2006 se stali vůbec první formací, která oficiálně zremixovala hollywoodský film. Jednalo se o webový spot k filmu Take The Lead s Antoniem Banderasem v hlavní roli, vytvořený pro americké studio New Line Cinema. Téhož roku vytvořili televizní upoutávky k filmu Snakes on a Plane se Samuelem L. Jacksonem a video Rapture Riders jako remix Blondie vs The Doors pro vydavatelství EMI. V roce 2007 zremixovali pro japonskou promokampaň animovaný epos Tekkon Kinkreet a pro celosvětovou internetovou kampaň zpracovali akční thriller Shoot 'Em Up s Clivem Owenem. Jejich nejnovějším počinem je videoremix filmu Iron Man, který je právě uváděn v českých kinech. Vedle své remixérské práce vydali Addictive TV i sérii DVD Mixmasters, v níž představili přes 200 audiovizuálních umělců z celého světa. Addictive TV se kromě webových spotů pro hollywoodské filmy občas věnují i reklamním remixům - např. pro značky Adidas, Oracle, Roland nebo Greenpeace. Ve svém portfoliu mají rovněž výrobu pořadů pro britské televizní stanice Channel 4 a ITV a dlouhodobě také spolupracují s Britským filmovým institutem a londýnským IMAX Cinema.
Phaser Show (CZ)
Phase Vision Factory je nejdéle působící a největší VJs crew u nás. Počátky tohoto uskupení sahají až do roku 1999, kdy spolupracovali se sound systémy Cirkus Alien a Direct Drive. V současné době jsou jejich projekce žádány zejména pro velké taneční akce a koncerty. Působí také jako rezidentní VJs v pražském klubu Roxy. V Akropoli představí svůj zcela nový multimediální projekt PHASER show, který vznikl jako kompilace audiovizuálních představ tří členů Phase: Clad (EOST, Abuse, Tatabojs), Deja (Tatabojs, Skyline) a J.T.R. (laser net, clarinet factory). Umělci v tomto projektu použijí vedle obřího plátna také vlastní interface k ovládání 3D render enginu Ventuz, což znamená ovládání prostřednictvím multitouch a interaktivních laserů, převáděných na midi. Po hudební stránce lze projekt charakterizovat jako koláž ve stylu „trash disco“.
sobota 7.6.
ODD & VJ Chuuu (JAP/DE)
ODD (čti ó-dé-dé) přestavuje zábavný japonský audiovizuální projekt ve stylu retroclash, za kterým stojí v Německu žijící Daisuke Pak. Produkci taneční hudby se věnuje již více než deset let. Po prvních začátcích ve vlastní improvizační kapele Oil Fish v rodné Hirošimě se roku 1999 přestěhoval již coby ODD do Paříže a o dva roky později do Berlína, kde se konečně usadil. Kromě rodného Japonska a Berlína už vystupoval v klubech i na uměleckých přehlídkách a festivalech ve Francii, Holandsku, Dánsku, Švédsku, Rusku či Polsku. Spolupracuje také s řadou hudebníků (viz jeho remixy pro kapelu Torpedo Boyz) a v loňském roce mu na labelu V-Records vyšlo první EP s názvem Kwai Raku. V současné době představuje, dnes již dvoučlenný, projekt ODD zábavný electrosound s živým japonským vokálem. Vytváří unikátní zvuky a rytmiku, které vznikají manipulací „zvuku“ japonštiny, což je, nemluvě o jejich excentrickém vystupování na pódiu, samo o sobě pro evropské diváky naprosto fascinující. Jejich ironické texty líčí především všední život Japonců v kontextu s jejich kulturou a zvyklostmi. ODD výrazně odkazuje na osmdesátá a počátky devadesátých let, kdy videohry a gameboye do značné míry formovaly hudební estetiku. Hudba projektu ODD je směsicí zvuků ovlivněných zejména městskou kulturou a videohrami. V jejich skladbách je také patrná inspirace techno popem a novou vlnou jako YMO nebo Kraftwerk.
Insect Elektrika & VJ Kolouch + VJ Initi (CZ)
Jeden z mála českých minimal projektů Insect Elektrika vznikl zhruba před 6 lety při „konzumaci česnekové polévky, která svou silou vyvolala chronickou halucinaci v podobě modrého zlobivého skřítka, mizejícího pouze za úplňku a při skládání muziky“. Dnes členové tohoto projektu vlastně ani pořádně nevědí, co je skutečné a co jen představa, ale skládání hudby jim zůstalo. S živým hraním začala Insect Elektrika, ovlivněná zejména německým minimalovým proudem, zhruba před rokem a půl, a to na akcích Klika a Bulva Fabula. Vizuální část večera v Akropoli budou mít ve své režii ostřílení VJs Kolouch a Initi. Bývalý graffiti writer, dnes výtvarník a VJ Kolouch se kromě malby programově věnuje i experimentům s animovaným filmem a vektorovou grafikou, která je základem jeho vj-setů. „Kolouch“ je vizuální polovinou 8bitového projektu 1a2v1. Je rovněž spoluautorem konceptu projekcí a aktivním členem projektu Midi Lidi. V roce 2005 byl jedním ze zakladatelů animátorského kolektivu ANYMADE. Pod tímto jménem uspořádal i několik galerijních výstav a také se v rámci iniciativy FIUME (které je rovněž součástí) prezentoval na mnoha českých i zahraničních festivalech. Kolouchovi bude v Akropoli sekundovat VJ Initi, jenž v Praze působí jako grafik a též člen divadla Pollygone. Zabývá se vizuálním uměním vytvářeným digitálními nástroji, pracuje s processingem videa a interakcí obrazu a zvuku a je také autorem velkoplošných mozaik v ulicích českých měst. Ve své tvorbě představuje virtuální svět v jeho nekonečnosti a poukazuje na existenci svébytných kulturních entit, které ho zajímají.