PARTYINFO
ELECTRONIC BEATS
Datum konání: |
14.11.2008 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Veletržní palác |
DJs: |
Róisín Murphy, The Orb, Hercules and Love Affair, Red Snapper, Mr. Oizo, DJ Josef Sedloň, Cartonnage, The Fakes radio 1 stage - Stanzim, Sonority (stage.cz), Nitrous, Machinefunck |
Info: |
http://www.electronicbeats.net |
Popis: |
start 19:30, vstup 350/450/550 czk, na místě od 18:00 650 czk |
Line-up: |
Live Stage: 19:30 otevření Veletržního paláce 19.30 The Fakes 20:30 Cartonnage 21:15 The Fakes 21:45 Red Snapper 22:30 Josef Sedloň 23:00 Hercules and Love Affair 00:00 Josef Sedloň 00:30 Róisín Murphy 01:30 Josef Sedloň 02:00 The Orb 03:00 Mr. Oizo 05.00 konec Electronic Beats Radio 1 Stage: 19:30 Stanzim 22:30 Sonority 00:00 Machine Funck 02:00 audio/video přenos z Live Stage - The Orb 03:00 Nitrous 04:30 Stanzim 05:00 konec |
2 čtenáři Techno.cz byli této akci
|
Red Snapper vystoupí místo Junior Boys na festivalu Electronic Beats v Praze
Mezi hudební aktéry bude patřit i newyorská parta Hercules and Love Affair, jejichž stejnojmenné album právě drtí se svým nu-disko zvukem nejen americké hitparády. České barvy bude hájit stále populárnější uskupení Cartonnage a noc uzavře svým Djským setem Mr. Oizo.
Oba předchozí Electronic Beats, které uvedly takové veličiny elektronické hudby jako The Prodigy a Underworld, byly vyprodané. Vstupenky na letošní festival Electronic Beats jsou do 30. září v předprodeji sítě Ticketpro za zvýhodněnou cenu 350 Kč.
Electronic Beats – Advanced Music, Life and Style by T-Mobile – je mezinárodní trendový program, který se zaměřuje na elektronickou hudbu, design a módu. V rámci tohoto programu každoročně probíhá řada akcí a aktivit zaměřených na elektronickou hudbu, její fanoušky a související životní styl. Festivaly Electronic Beats a klubové akce lákají davy příznivců ve všech evropských zemích, kde T-Mobile působí. Aktivity Electronic Beats rovněž zahrnují například časopis, webové stránky či DVD magazín Slices – tato média přinášejí informace o novinkách v oblasti módy, technologií, designu a hudby.
Rozhovor s Alexem Patersonem z The Orb
Máš nějakou radu, jak zůstat na vrcholu hudebního businessu tak dlouho, být stále in a zároveň nedělat žádné kompromisy?
No nejdůležitější je být sám k sobě upřímný, mít publikum, které oceňuje, co děláš, a mít šanci cestovat po celém světě a získávat si tak nové posluchače. Nejsme jen britská kapela, Thomas žije v Berlíně, já v Londýně a naši spolupracovníci na dalších místech. Díky tomu nemáme London sound a neodrážíme hudbu, která je pro tohle město typická.
Která skladba z nového alba má podle tebe stejné hitové ambice jako Little Fluffy Clouds nebo Oxygen?
Podle reakcí publika určitě DDD a Mother Nature.
Věděl jsi, že přávě tyhle dva tracky budou mít tak dobré reakce, už když jsi na nich pracoval ve studiu?
No jasně. Jde o to, že když pracuješ na něčem ve studiu, je dobré si to testovat na živých vystoupeních a pak to na základě toho upravovat. Když něco funguje live, máš jistotu, že to bude fungovat i na desce. Z alba The Dream mám celkově dobrý pocit. Lidem se líbí a to ti vždycky jako umělci pomáhá.
Hudba The Orb stojí z velké části na samplování – z jakého vysamplovaného zvuku jsi měl kdy největší radost?
To není tak snadné říct. Něco bych ti tady prozradil a pak by za náma někdo přišel s tím, jak jsme to mohli udělat, když o tom ani nevěděl. Každý z těch zvuků ale prochází určitým procesem, takže je pak změněn k nepoznání. Na tohle si dáváme velký pozor. Často to dokonce děláme tak, že na základě nějakého samplu složíme celou skladbu a pak ho úplně vyndáme ven. To je náš oblíbený způsob práce, který funguje.
Na začátku 90. let The Orb definovali jeden směr elektronické hudby. Myslíš, že jste stále inspirací pro své následovníky nebo se dnes naopak díváte kolem a chytáte inspiraci od nich?
Je celkem zábavné, že dnešní hudba hodně čerpá inspiraci z 80. let. Lidi tráví hodně času tím, aby jim zněla třeba basa tak jako tehdy. Inspirace obecně je ale legrační věc, opravdu. Můžeš jí čerpat z celého okolního světa, i taková rozhlasová hra tě může dostat do úplně jiného světa. A zase - můžeš jí vysamlovat a pak ty samply z muziky v pravý čas vyhodit. Insiprace může být i spousta staré hudby – funk, Led Zeppelin, T-Rex... Je mi 48 let a mám s muzikou opravdu spoustu zkušeností. S postupem času míváš nutkání se vracet do minulosti, například ke zvuku, se kterým jsi si hrál před dvaceti lety. Odtud pochází taky řada nápadů.
Řekni mi, jak se dá vcelku hektický muzikantský život vydržet tak dlouho?
Je to životní cesta. Není to jen práce, ze které můžeš jít domu a vypnout. Někdy je to opravdu ohromně náročné, ale zároveň je to jediné, co teď dělám a co jsem kdy udělal. Dej mi jiný obrázek, ukaž mi jinou cestu, ale pochybuju, že nějaká je. Mám dobrý život, hraju pravidelně po celém světě a takhle to miluju. Nemám si na co stěžovat, vždycky je to o úhlu pohledu, tak proč se na to nekoukat pozitivně. Těším se na všechny vystoupení, která mám před sebou. I na ten do Prahy.
Přemýšlel jsi, kam dál jsi schopný posunout svoje hudební hranice?
Projekty jako High Frequency Bandwitch ukazují, že si je posouvám neustále. Dělám tam věci, které by ode mě asi každý nečekal. Třeba zpívám. S Rootmasters je to podobné – tam vytváříme velmi anorganický sound, takže něco zase úplně jiného. Teď budeme pracovat na filmové hudbě pro jednoho rakouského režiséra... Ty hranice jsou a vždy byly velmi plastické.
Více informací na adrese: www.electronicbeats.net
Program festivalu Electronic Beats:
Praha – 14. listopadu – Veletržní palác
Róisín Murphy
The Orb
Hercules and Love Affair
Red Snapper
Mr. Oizo
Cartonnage
Vstupenky:
do konce září – 350 Kč
do konce října – 450 Kč
v listopadu – 550 Kč
První informace o festivalu Electronic Beats
Róisín Murphy a The Orb patří patří k headlinerům třetího českého Electronic Beats, který proběhne ve Veletržním paláci v Praze 14. listopadu 2008. Namísto původně anoncovaných Junior Boys vystoupí na festivalu Electronic Beats skupina Red Snapper. Ta se zformovala v Londýně už v roce 1994 a v následujících sedmi letech vydali tři řadová alba, remixovali například skladby skupiny Garbage a vyjeli na turné s Bjork nebo The Prodigy. Jejich těžko definovatelný zvuk, který balancuje na hranici afro jazzu, hip hopu a funku, si můžou zájemci poslechnout i na novém mini albu A Pale Blue Dot, které vyjde 6. října a bude obsahovat devět tracků, nebo na jejich webu.
Oba předchozí Electronic Beats, které uvedly takové veličiny elektronické hudby jako The Prodigy a Underworld, byly vyprodané. Vstupenky na letošní festival Electronic Beats jsou do 30. září v předprodeji sítě Ticketpro za zvýhodněnou cenu 350 Kč.
Electronic Beats – Advanced Music, Life and Style by T-Mobile – je mezinárodní trendový program, který se zaměřuje na elektronickou hudbu, design a módu. V rámci tohoto programu každoročně probíhá řada akcí a aktivit zaměřených na elektronickou hudbu, její fanoušky a související životní styl. Festivaly Electronic Beats a klubové akce lákají davy příznivců ve všech evropských zemích, kde T-Mobile působí. Aktivity Electronic Beats rovněž zahrnují například časopis, webové stránky či DVD magazín Slices – tato média přinášejí informace o novinkách v oblasti módy, technologií, designu a hudby.
Rozhovor s Alexem Patersonem z The Orb
Máš nějakou radu, jak zůstat na vrcholu hudebního businessu tak dlouho, být stále in a zároveň nedělat žádné kompromisy?
No nejdůležitější je být sám k sobě upřímný, mít publikum, které oceňuje, co děláš, a mít šanci cestovat po celém světě a získávat si tak nové posluchače. Nejsme jen britská kapela, Thomas žije v Berlíně, já v Londýně a naši spolupracovníci na dalších místech. Díky tomu nemáme London sound a neodrážíme hudbu, která je pro tohle město typická.
Která skladba z nového alba má podle tebe stejné hitové ambice jako Little Fluffy Clouds nebo Oxygen?
Podle reakcí publika určitě DDD a Mother Nature.
Věděl jsi, že přávě tyhle dva tracky budou mít tak dobré reakce, už když jsi na nich pracoval ve studiu?
No jasně. Jde o to, že když pracuješ na něčem ve studiu, je dobré si to testovat na živých vystoupeních a pak to na základě toho upravovat. Když něco funguje live, máš jistotu, že to bude fungovat i na desce. Z alba The Dream mám celkově dobrý pocit. Lidem se líbí a to ti vždycky jako umělci pomáhá.
Hudba The Orb stojí z velké části na samplování – z jakého vysamplovaného zvuku jsi měl kdy největší radost?
To není tak snadné říct. Něco bych ti tady prozradil a pak by za náma někdo přišel s tím, jak jsme to mohli udělat, když o tom ani nevěděl. Každý z těch zvuků ale prochází určitým procesem, takže je pak změněn k nepoznání. Na tohle si dáváme velký pozor. Často to dokonce děláme tak, že na základě nějakého samplu složíme celou skladbu a pak ho úplně vyndáme ven. To je náš oblíbený způsob práce, který funguje.
Na začátku 90. let The Orb definovali jeden směr elektronické hudby. Myslíš, že jste stále inspirací pro své následovníky nebo se dnes naopak díváte kolem a chytáte inspiraci od nich?
Je celkem zábavné, že dnešní hudba hodně čerpá inspiraci z 80. let. Lidi tráví hodně času tím, aby jim zněla třeba basa tak jako tehdy. Inspirace obecně je ale legrační věc, opravdu. Můžeš jí čerpat z celého okolního světa, i taková rozhlasová hra tě může dostat do úplně jiného světa. A zase - můžeš jí vysamlovat a pak ty samply z muziky v pravý čas vyhodit. Insiprace může být i spousta staré hudby – funk, Led Zeppelin, T-Rex... Je mi 48 let a mám s muzikou opravdu spoustu zkušeností. S postupem času míváš nutkání se vracet do minulosti, například ke zvuku, se kterým jsi si hrál před dvaceti lety. Odtud pochází taky řada nápadů.
Řekni mi, jak se dá vcelku hektický muzikantský život vydržet tak dlouho?
Je to životní cesta. Není to jen práce, ze které můžeš jít domu a vypnout. Někdy je to opravdu ohromně náročné, ale zároveň je to jediné, co teď dělám a co jsem kdy udělal. Dej mi jiný obrázek, ukaž mi jinou cestu, ale pochybuju, že nějaká je. Mám dobrý život, hraju pravidelně po celém světě a takhle to miluju. Nemám si na co stěžovat, vždycky je to o úhlu pohledu, tak proč se na to nekoukat pozitivně. Těším se na všechny vystoupení, která mám před sebou. I na ten do Prahy.
Přemýšlel jsi, kam dál jsi schopný posunout svoje hudební hranice?
Projekty jako High Frequency Bandwitch ukazují, že si je posouvám neustále. Dělám tam věci, které by ode mě asi každý nečekal. Třeba zpívám. S Rootmasters je to podobné – tam vytváříme velmi anorganický sound, takže něco zase úplně jiného. Teď budeme pracovat na filmové hudbě pro jednoho rakouského režiséra... Ty hranice jsou a vždy byly velmi plastické.
Více informací na adrese: www.electronicbeats.net
Program festivalu Electronic Beats:
Praha – 14. listopadu – Veletržní palác
Róisín Murphy
The Orb
Hercules and Love Affair
Red Snapper
Mr. Oizo
Cartonnage
Vstupenky:
do konce září – 350 Kč
do konce října – 450 Kč
v listopadu – 550 Kč