PARTYINFO
MUSIC INFINITY
Datum konání: |
29.05.2009 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Akropolis |
Live: |
Tim Hecker (Alien8/Kranky, can), Gurun Gurun |
Popis: |
start 19:30, vstup 240/299 czk |
2 čtenáři Techno.cz byli této akci
|
Tim Hecker zalepí uši posluchačů lávou
Heckerova hudba se vzpírá popisu a škatulkování a je lepší ji slyšet, než o ni mluvit. Přesto se dá alespoň zhruba zařadit do kategorie ambient. Mnohovrstevnaté plochy digitálně zahuštěných zvuků připomínající tekoucí lávu, která na posluchače působí uhrančivou silou. V tu chvíli je lepší si sednou, zavřít oči a nechat se unášet na zvukové peřině, která se line z reproduktorů.
Kanadského skladatele nechávají debaty o škatulkách chladným a baví se popisy, které novináři na jeho hudbu vymýšlí jako jsou „tektonické zvukové plochy“ nebo „katedrálová elektronická hudba“. „Jednou se mě jeden novinář zeptal jaké to je, když se o mé hudbě baví na internetových fórech věnovaných black metalu a zároveň se pouští na cvičeních jógy,“ směje se.
Na scénu elektronické hudby vstoupil na konci devadesátých let, kdy pod jménem Jetone dělal microhouse (vydával na Mille Plateaux či Staalplaat). „Rovný rytmus mi ale připadl jako okovy, ze kterých se musím osvobodit,“ říká. „Vždycky jsem byl fanoušek klasického ambientu a najednou mi přišlo smysluplné udělat desku, která bude zcela bez rytmu.“ V roce 2001 debutoval pod svým jménem na desce Haunt Me, Haunt Me Do It Again (2001, Alien8).
Jeho alba slaví velké úspěchy. Experiment se statickým praskáním rádia na albu Radio Amor byl například zařazen časopisem Wire mezi nejlepší desky roku 2003 a Harmony in Ultraviolet se umístilo v Top 20 desek za roku 2006 podle internetového magazínu Pitchfork. Hecker je také autorem několika galerijních instalací a hudby k soudobému tanci. Jeho nahrávky ale rozhodně nejsou jen pro fanoušky experimentů. Letošní An Imaginary Country obsahuje kratší skladby, které půvabně vykreslují krajinu snů.
Heckera klidně můžeme považovat za pokračovatele My Bloody Valentine nebo post-rockových projektů, které rozmlžily strukturu písní a místo refrénů a slok dávkují zasněné melodické plochy. Jeho sonické mrakodrapy obsahují prvky glitche (chybových zvuků) či postupů avantgardy (dlouhé držené tóny), ty nejpodstatnější věci se ale odehrávají v hlavách posluchačů.
Na živo Hecker využívá laptop a digitální efekty. „Snažím se svoje vystoupení přizpůsobit akustickému prostoru, který je k dispozici,“ vysvětluje. Hecker už vystoupil na všech důležitých festivalech elektronické hudby od barcelonského Sónaru, přes montrealský MUTEK až k berlínskému Club Transmediale. Konečně si budeme moci udělat zářez i v České republice.
www.sunblind.net
www.myspace.com/timothyhecker
Karel Veselý
www.karlmuzziklab.blogspot.com
Tim Hecker postaví zvukové katedrály v Paláci Akropolis
Do Prahy přijíždí zvukový experimentátor Tim Hecker a právě dnes se představí v pražském Paláci Akropolis v rámci večera Music Infinity. Montrealský hudebník přiváží do Prahy ambient, který připomíná vřelou lávu. My pro vás máme těsně před koncertem hodně čtivou anotaci, kterou pro nás připravil Karel Veselý. Tak už víte, jak naložíte s pomalu se blížícím večerem?
Kanadského skladatele nechávají debaty o škatulkách chladným a baví se popisy, které novináři na jeho hudbu vymýšlí jako jsou „tektonické zvukové plochy“ nebo „katedrálová elektronická hudba“. „Jednou se mě jeden novinář zeptal jaké to je, když se o mé hudbě baví na internetových fórech věnovaných black metalu a zároveň se pouští na cvičeních jógy,“ směje se.
Na scénu elektronické hudby vstoupil na konci devadesátých let, kdy pod jménem Jetone dělal microhouse (vydával na Mille Plateaux či Staalplaat). „Rovný rytmus mi ale připadl jako okovy, ze kterých se musím osvobodit,“ říká. „Vždycky jsem byl fanoušek klasického ambientu a najednou mi přišlo smysluplné udělat desku, která bude zcela bez rytmu.“ V roce 2001 debutoval pod svým jménem na desce Haunt Me, Haunt Me Do It Again (2001, Alien8).
Jeho alba slaví velké úspěchy. Experiment se statickým praskáním rádia na albu Radio Amor byl například zařazen časopisem Wire mezi nejlepší desky roku 2003 a Harmony in Ultraviolet se umístilo v Top 20 desek za roku 2006 podle internetového magazínu Pitchfork. Hecker je také autorem několika galerijních instalací a hudby k soudobému tanci. Jeho nahrávky ale rozhodně nejsou jen pro fanoušky experimentů. Letošní An Imaginary Country obsahuje kratší skladby, které půvabně vykreslují krajinu snů.
Heckera klidně můžeme považovat za pokračovatele My Bloody Valentine nebo post-rockových projektů, které rozmlžily strukturu písní a místo refrénů a slok dávkují zasněné melodické plochy. Jeho sonické mrakodrapy obsahují prvky glitche (chybových zvuků) či postupů avantgardy (dlouhé držené tóny), ty nejpodstatnější věci se ale odehrávají v hlavách posluchačů.
Na živo Hecker využívá laptop a digitální efekty. „Snažím se svoje vystoupení přizpůsobit akustickému prostoru, který je k dispozici,“ vysvětluje. Hecker už vystoupil na všech důležitých festivalech elektronické hudby od barcelonského Sónaru, přes montrealský MUTEK až k berlínskému Club Transmediale. Konečně si budeme moci udělat zářez i v České republice.
www.sunblind.net
www.myspace.com/timothyhecker
Karel Veselý
www.karlmuzziklab.blogspot.com
Tim Hecker postaví zvukové katedrály v Paláci Akropolis
Současný elektronický ambient těží z neomezených možností práce se zvuky. Jedním z umělců, který dokáží naplno využít tohoto potenciálu je kanadský elektronický skladatel Tim Hecker. Rodák z Vancouveru se zabývá digitálně manipulovanými zvuky, z nichž komponuje monumentální mnohovrstevnaté plochy připomínající tekoucí lávu. Jeho nahrávky jako například Haunt Me, Haunt Me Do It Again či Harmony In Ultraviolet jsou vysoce ceněné kritikou a pravidelně se objevují ve výročních anketách nejprestižnějších periodik alternativní hudby jako jsou Wire nebo Pitchfork. Vysokou kvalitu potvrdilo také v březnu vydané aktuální album An Imaginary Country. Kromě desek Hecker také často vytváří hudbu pro instalace zvukového umění či vystoupení současného tance a dokazuje svoji všestrannost zvukového umělce.
Tima Heckera můžeme považovat za pokračovatele zvukových experimentátorů My Bloody Valentine či post-rockových projektů, jejichž revoluční postupy však aplikuje na elektronickou hudbu. Na živo Hecker využívá laptop a digitální efekty a jeho vystoupení působí na posluchače hypnotickou silou. Je zvukovým impresionistou, jehož rozmazané, místy až hlukové abstrakce silně probouzí posluchačovu imaginaci. Hecker také už vystoupil na všech důležitých festivalech elektronické hudby od barcelonského Sónaru, přes montrealský MUTEK až k berlínskému Club Transmediale. Jeho koncert v pražském Paláci Akropolis 29. května v rámci série Music Infinity slibuje intimní zážitek s jedním z nejoriginálnějších hudebníků, kteří působí na scéně experimentální hudby.
Biografie:
Tim Hecker se narodil v roce 1974 v kanadském Vancouveru, v současnosti je však natrvalo usazený v Montrealu. Jako fanoušek experimentální elektronické hudby z labelu Warp začal v polovině 90. let tvořit pod hlavičkou projektu Jetone. „Organické techno“ (jak styl sám popisuje) ovšem po několika letech opustil. „Začal jsem mít pocit, že mě beaty začínají svazovat,“ vysvětluje, proč se na konci dekády vydal do svobodnějšího prostoru experimentální ambientní hudby. Od roku 2001 se objevují nahrávky už pod jeho vlastním jménem a hned první počin Haunt Me Haunt Me, Do It Again vzbudil velkou pozornost. Bohatě strukturované zvukové plochy využívající držených tónů i digitálního glitchového haraburdí tvoří fundament jeho stylu i na následujících albech Radio Amor (zařazené časopisem Wire mezi nejlepší desky roku 2003) nebo Harmony in Ultraviolet (čtrnácté album roku 2006 podle Pitchforku). Hecker během své kariéry trvající přes dvanáct let vydával na prestižních značkách zaměřených na experimentální hudbu, od Alien8, přes Mille Plateaux, Staalplaat až ke Kranky, kde také letos v březnu najdete jeho poslední album An Imaginary Country. Deska inspirovaná utopickými mysliteli patří mezi nejlépe přijaté nahrávky letošního roku; server Metacritic zatím hlásí průměrné hodnocení 8.1/10. Hecker na nové desce bohatě využívá mellotron, klavír, syntezátory i elektrickou kytaru, jejíž zvuk obohatil také loňský společný počin s Aidanem Bakerem z drone metalové kapely Nadja nazvaný Fantasma Parastasie. Heckerovo vystoupení 29. května v Paláci Akropolis bude dalším výrazným přínosem Music Infinity k mapování současné experimentální hudby. Hudebně ho podpoří i domácí objev Gurun Gurun, nový avangardní počin klávesisty Jardy Tarnovského z kapely Miou Miou.
Více informací a audio ukázky:
www.sunblind.net
www.myspace.com/timothyhecker
www.myspace.com/gurunas
Tim Hecker diskografie:
Haunt Me, Haunt Me Do It Again (2001, Alien8)
My Love is rotten to the Core mLP (2002, Alien8)
Radio Amor (2003, Mille Plateaux/Alien8)
Mirages (2004, Alien8)
Mort Aux Vaches - live (2005, Staalplaat)
Harmony in Ultraviolet (2006, Kranky)
Fantasma Parastasie – w/ Aidan Baker (2008, Alien8)
An Imaginary Country (2009, Kranky)
Napsali o albu Tim Hecker- An Imaginary Country:
An Imaginary Country je další skvělý přírůstek do katalogu hudebníka, který odmítá stát na jednom místě a jehož alba odráží různé odstíny jeho osobnosti. V jejich jádru je ale vždy nezaměnitelný rukopis, který odděluje jeho dílo od ostatních hudebníků působících v těchto teritoriích.
Adequacy (9/10)
Nahrávka nemá problém přežívat v pozadí, ale místo toho aby se z ní stala obyčejná tapeta na zeď, Heckerova hudba naplní prostor místnosti a dodá jí okouzlující atmosféru.
PopMatters (8/10)
Heckerovy zvukové meditace jsou nádherně svůdné a pozývají nás na aurální výlet, jehož dokončení však nechávají na posluchačově imaginaci.
Prefix Magazine (7/10)
Předprodej lístků v sítích TICKETPRO, TICKETPORTAL a v kavárně Paláce Akropolis.
240,- Kč v kavárně Paláce Akropolis
240,- Kč + poplatky Ticketpro , Ticketportál
299,- Kč na místě
Kanadský ambientní umělec Tim Hecker vystoupí 29. května na koncertě ze série Music Infinity. Palác Akropolis se na jeden večer octne pod náporem uhrančivé síly jeho zvukových obrazů, které bývají popisovány jako „elektronická hudba katedrál“. Jeden z nejvýraznějších představitelů současného elektronického ambientu a respektovaný umělec v oblasti sound-artu se představí v České republice vůbec poprvé.
Tima Heckera můžeme považovat za pokračovatele zvukových experimentátorů My Bloody Valentine či post-rockových projektů, jejichž revoluční postupy však aplikuje na elektronickou hudbu. Na živo Hecker využívá laptop a digitální efekty a jeho vystoupení působí na posluchače hypnotickou silou. Je zvukovým impresionistou, jehož rozmazané, místy až hlukové abstrakce silně probouzí posluchačovu imaginaci. Hecker také už vystoupil na všech důležitých festivalech elektronické hudby od barcelonského Sónaru, přes montrealský MUTEK až k berlínskému Club Transmediale. Jeho koncert v pražském Paláci Akropolis 29. května v rámci série Music Infinity slibuje intimní zážitek s jedním z nejoriginálnějších hudebníků, kteří působí na scéně experimentální hudby.
Biografie:
Tim Hecker se narodil v roce 1974 v kanadském Vancouveru, v současnosti je však natrvalo usazený v Montrealu. Jako fanoušek experimentální elektronické hudby z labelu Warp začal v polovině 90. let tvořit pod hlavičkou projektu Jetone. „Organické techno“ (jak styl sám popisuje) ovšem po několika letech opustil. „Začal jsem mít pocit, že mě beaty začínají svazovat,“ vysvětluje, proč se na konci dekády vydal do svobodnějšího prostoru experimentální ambientní hudby. Od roku 2001 se objevují nahrávky už pod jeho vlastním jménem a hned první počin Haunt Me Haunt Me, Do It Again vzbudil velkou pozornost. Bohatě strukturované zvukové plochy využívající držených tónů i digitálního glitchového haraburdí tvoří fundament jeho stylu i na následujících albech Radio Amor (zařazené časopisem Wire mezi nejlepší desky roku 2003) nebo Harmony in Ultraviolet (čtrnácté album roku 2006 podle Pitchforku). Hecker během své kariéry trvající přes dvanáct let vydával na prestižních značkách zaměřených na experimentální hudbu, od Alien8, přes Mille Plateaux, Staalplaat až ke Kranky, kde také letos v březnu najdete jeho poslední album An Imaginary Country. Deska inspirovaná utopickými mysliteli patří mezi nejlépe přijaté nahrávky letošního roku; server Metacritic zatím hlásí průměrné hodnocení 8.1/10. Hecker na nové desce bohatě využívá mellotron, klavír, syntezátory i elektrickou kytaru, jejíž zvuk obohatil také loňský společný počin s Aidanem Bakerem z drone metalové kapely Nadja nazvaný Fantasma Parastasie. Heckerovo vystoupení 29. května v Paláci Akropolis bude dalším výrazným přínosem Music Infinity k mapování současné experimentální hudby. Hudebně ho podpoří i domácí objev Gurun Gurun, nový avangardní počin klávesisty Jardy Tarnovského z kapely Miou Miou.
Více informací a audio ukázky:
www.sunblind.net
www.myspace.com/timothyhecker
www.myspace.com/gurunas
Tim Hecker diskografie:
Haunt Me, Haunt Me Do It Again (2001, Alien8)
My Love is rotten to the Core mLP (2002, Alien8)
Radio Amor (2003, Mille Plateaux/Alien8)
Mirages (2004, Alien8)
Mort Aux Vaches - live (2005, Staalplaat)
Harmony in Ultraviolet (2006, Kranky)
Fantasma Parastasie – w/ Aidan Baker (2008, Alien8)
An Imaginary Country (2009, Kranky)
Napsali o albu Tim Hecker- An Imaginary Country:
An Imaginary Country je další skvělý přírůstek do katalogu hudebníka, který odmítá stát na jednom místě a jehož alba odráží různé odstíny jeho osobnosti. V jejich jádru je ale vždy nezaměnitelný rukopis, který odděluje jeho dílo od ostatních hudebníků působících v těchto teritoriích.
Adequacy (9/10)
Nahrávka nemá problém přežívat v pozadí, ale místo toho aby se z ní stala obyčejná tapeta na zeď, Heckerova hudba naplní prostor místnosti a dodá jí okouzlující atmosféru.
PopMatters (8/10)
Heckerovy zvukové meditace jsou nádherně svůdné a pozývají nás na aurální výlet, jehož dokončení však nechávají na posluchačově imaginaci.
Prefix Magazine (7/10)
Předprodej lístků v sítích TICKETPRO, TICKETPORTAL a v kavárně Paláce Akropolis.
240,- Kč v kavárně Paláce Akropolis
240,- Kč + poplatky Ticketpro , Ticketportál
299,- Kč na místě