PARTYINFO
JUST LIKE THAT
Datum konání: |
22.05.2009 - pátek |
Místo konání: |
Praha - houseboat U Bukanýra |
DJs: |
Knarf Skipson (deep vibes/quintessentials, de), Birkemann (dreiunddreissig, de), Pat Heart (afrodrops) |
Popis: |
start 22:00, vstup zdarma |
1 čtenář Techno.cz byl na této akci
|
Knarf Skipson a Birkemann tento víkend na Bukanýru
Knarf Skipson /Deep Vibes/Quintessentials/ DE
Již od malička se Knarf zajímal o hip hop, což mu v podstatě vydrželo do dneška. V 17 letech si pořídil svoji první DJ techniku z bazaru a začal se hudbě věnovat naplno. Postupem času si pořídil lepší vybavení a začal cestovat od města k městu, aby si vyzkoušel hraní na různých hip hop parties a národních DJ soutěžích. V roce 1998 navštívil legendární klub Stammheim (známý klub v Severním Hesensku, který byl uzavřen v roce 2002 pozn. překl.), kde si zároveň koupil i své první desky od Greenskeepers a Soundstream. Od té doby si oblíbil deep funky house music a začal si kupovat stále víc a víc desek s touto hudbou a společně s přáteli organizovat vlastní malé párty. Časem si pořídil svůj první drummachine a společně se svým kamarádem z dětství Baazem složili track s názvem „Still Working”. Tento track umístili na svůj web na myspace.com, kde si ho všimnul Sascha Dive (Deep Vibes Rec.) a vybral si ho pro svoji kompilaci nazvanou “In The Streets”. Od té doby se Knarf začal více věnovat produkci, společně s Baazem vydali další track „Just about“, který vyšel na Baazově epéčku „You And Some“ (STHLM audio). Jeho nejnovější počin, který právě teď vychází u londýnského deep house labelu Quintessentials nese název „The Flatwik“.
Birkemann /Dreiunddreissig/ DE
Birke aneb Andreas Birkmann rozuměl hudbě už jako teenager. Celý den skejtoval a k tomu poslouchal hip hop, ale vždycky ho víc zajímaly beaty než vokály. Jednoho dne vyzkoušel instrumentálky od DJ Premiera a Peta Rocka a začal se věnovat DJingu. Časem potkal svého kamaráda Svena, který mu ukázal to nejlepší z elektronické hudby. Od té doby na house music nedá dopustit. Začíná hrát v klubech a jeho styl se dá nazvat jako klasický groovy Chicago a Detroit sound. Je jedním ze zakládajících členů party konceptu near. (www.nearpunkt.de), který je považován za definici elektronické hudby v minimalistické formě, která má pramálo společného s dnešními komerčními párty, vrací se zpět ke kořenům a vytváří si svoji vlastní subkulturu.
Více informací o aktuálním týdnu U Bukanýra se dočtete zde.
Květnový Just like That - pokračuje s vycházejícími německými hvězdami Knarfem Skipsonem a Birkemannem
Již od malička se Knarf zajímal o hip hop, což mu v podstatě vydrželo do dneška. V 17 letech si pořídil svoji první DJ techniku z bazaru a začal se hudbě věnovat naplno. Postupem času si pořídil lepší vybavení a začal cestovat od města k městu, aby si vyzkoušel hraní na různých hip hop parties a národních DJ soutěžích. V roce 1998 navštívil legendární klub Stammheim (známý klub v Severním Hesensku, který byl uzavřen v roce 2002 pozn. překl.), kde si zároveň koupil i své první desky od Greenskeepers a Soundstream. Od té doby si oblíbil deep funky house music a začal si kupovat stále víc a víc desek s touto hudbou a společně s přáteli organizovat vlastní malé párty. Časem si pořídil svůj první drummachine a společně se svým kamarádem z dětství Baazem složili track s názvem „Still Working”. Tento track umístili na svůj web na myspace.com, kde si ho všimnul Sascha Dive (Deep Vibes Rec.) a vybral si ho pro svoji kompilaci nazvanou “In The Streets”. Od té doby se Knarf začal více věnovat produkci, společně s Baazem vydali další track „Just about“, který vyšel na Baazově epéčku „You And Some“ (STHLM audio). Jeho nejnovější počin, který právě teď vychází u londýnského deep house labelu Quintessentials nese název „The Flatwik“.
Birkemann /Dreiunddreissig/ DE
Birke aneb Andreas Birkmann rozuměl hudbě už jako teenager. Celý den skejtoval a k tomu poslouchal hip hop, ale vždycky ho víc zajímaly beaty než vokály. Jednoho dne vyzkoušel instrumentálky od DJ Premiera a Peta Rocka a začal se věnovat DJingu. Časem potkal svého kamaráda Svena, který mu ukázal to nejlepší z elektronické hudby. Od té doby na house music nedá dopustit. Začíná hrát v klubech a jeho styl se dá nazvat jako klasický groovy Chicago a Detroit sound. Je jedním ze zakládajících členů party konceptu near. (www.nearpunkt.de), který je považován za definici elektronické hudby v minimalistické formě, která má pramálo společného s dnešními komerčními párty, vrací se zpět ke kořenům a vytváří si svoji vlastní subkulturu.
Více informací o aktuálním týdnu U Bukanýra se dočtete zde.
Květnový Just like That - pokračuje s vycházejícími německými hvězdami Knarfem Skipsonem a Birkemannem
Birkemann aneb Andreas Birkmann a Knarf Skipson vyrůstali na hip hopu. Postupem času se oba dva začali věnovat DJingu a produkci, co se stylu týče zaměřují se hlavně na deep house, detroit techno a chicago house. Nicméně ani jeden z nich nemá rád „škatulkování“ a oběma je v podstatě jedno, jakou muziku hrajou, hlavně když dobře a kvalitně zní. Přijďte na párty Just Like That 22. 5. 2009 na Houseboatu Bukanýr s vycházejícími německými hvězdami Knarfem Skipsonem a Birkemannem a ochutnejte s námi kulinářský hudební zážitek, na který dlouho jen tak nezapomenete! Oba dva kluky jsme pro Vás pořádně vyzpovídali, ať víte, do čeho jdete…
Ahoj kluci! Řekněte nám něco o sobě a prozraďte nám, co nebo kdo nejvíce ovlivnil váš sound?
K: Nejvíc mě ovlivnil Hip Hop a tento styl se v mém soundu odráží dodnes. Tuhle hudbu mám opravdu rád. Dále mě hodně mě inspirovali producenti jako Timbaland, the Freaks, Derrick L. Carter, Soundstream, the Robsoul Crew, Losoul a další.
B: Je mi 25 a jsem totální hudební závislák, ale to je myslím každému jasné ;). Svůj první vinyl jsem si koupil v roce 1997, byl to singl od německé hiphopové skupiny, který se jmenoval "RAG - Untertage LP". Tenkrát jsem na téhle hudbě pořádně ujížděl a taky jsem si tehdy nakoupil většinu svých hiphopových vinylů. Tenkrát byl hip hop v Německu na vrcholu. Hodně mě ovlivnilo i LP od Gangstarr "Moment of Truth", vizionářské vokály od Guru doprovázené beaty DJ Premiera (mimochodem od té doby můj oblíbený producent) – zkrátka kvalitní hudba, kterou poznáte po první vteřině. V letech 97 – 2000 jsem také hodně ujížděl na věcech od Rawkus. Tohle všechno je pro mě definice dobré muziky, do které producent vkládá kus sebe. Poté jsem potkal Quantec a od té doby společně hledáme dobrou muziku, která nás oba inspiruje. Oba jsme změnili styl - on mě zasvětil do tajů nejfajnovější elektronické hudby a já jsem mu na oplátku představil svoje nejoblíbenější hiphopové věci. Skvělé časy, řekl bych, že asi jedny z nejlepších – všechno pro mě bylo nové a naprosto mimo scénu. První elektro umělci, kteří na mně zapůsobili, byli LTj Bukem, k&d, a Mike Grant, od kterého jsem slyšel track "the struggle of my people" v remixu od Mr.G – tohle byl pro mě rozhodující moment, protože tento sound se hodně podobal hip hopu, ale přesto to pro mě bylo něco úplně nového. Potom jsem se dostal k Detroit soundu a od té doby ho zbožňuji.
Myslím, že lidé už začínají poznávat hřejivý deep house sound z Norimberku… Oba jste novými talenty a závanem svěžího vzduchu na houseové scéně. Pojďme se teď trochu podívat na vaši produkci… Můžete nám přiblížit vaše první počiny v produkování a jaké máte plány do budoucna? Mohli byste nám trošku poodhalit tajemství tohoto krásně čistého & pravého house soundu, to jest co používáte ve studiu?
K: Předně díky za ten úvod o talentech. Člověk si vždycky rád poslechne slova tohoto typu. Také mi připadá fakt hezké, ale zároveň i trochu zábavné, že někdo rozlišuje něco jako "Norimberský sound". Často slýchávám o City soundech, ale tohle je pro mě nové. Své první kroky v produkci jsem podnikl společně s Baazem, tenkrát jsme potřebovali song na myspace. Tam si ho všimnul Sascha Dive a od té doby to jede... Do konce roku 2009 by mi měl vyjít další vlastní track na kompilaci labelu Quintessentials a na tom samém labelu i EPéčko. Zatím ale ještě pořád objevuji nepoznané a zní to tak, jak to zní. Při produkování pro mě není důležité znít jako někdo nebo něco, mnohem důležitější je znít odlišně a vytvořit si svůj vlastní sound.
B: Pro mě je velmi důležité mít hudební vzdělání. Myslím, že je to pak i slyšet ve tvým soundu. Taky si myslím, že je fakt důležité se umět ohodnotit, bez toho se ti nikdy nepodaří vytvořit zvláštní vibe, bez něhož je nemožné najít svůj vlastní styl a sound. Bez svého vlastního stylu nemá žádný význam produkovat ani hrát žádnou muziku. Do budoucna plánuji jít ještě víc do deep electronic stylu (čisté basové linky, čisté bicí) a spolupracovat na projektech s dobrými přáteli! No, uvidíme ;).
Slyšel jsem, že jste oba členy nějakých projektů (Dreiunddreissig a NEAR). Můžete nám je trochu přiblížit?
K: NEAR je Birkeho projekt, existoval už před tím, než jsme se potkali. 33 je jen něco, co dává naší partě jméno. Projekt založili Max a Chris. Chris pracuje pod jménem Laptopcity 2000 a stará se o naše fotky a grafiku. Tímto bych mu chtěl moc poděkovat, protože odvádí vážně dobrou práci. Ve skutečnosti ale nikdo z nás neví, co dreiunddreissig vlastně je. Jenom to prostě je.
B: Jo 33! To je pro mě platforma pro setkávání se s různými umělci, hraní společně s přáteli, probírání scény, vyměňování si tracků a nápadů, pořádat párty, kde všichni mají rádi to samé a společně se bavit! Je přece mnohem lepší hrát spolu! NEAR je název pro underground párty v Norimberku, kdy při každé párty měníme místo konání. To tyhle párty dělá něčím zvláštní a nápadité.
Kdybyste nedělali muziku, co byste místo toho dělali?
K: Těžko říct, ale myslím, že bych něco dělal a snažil bych se to dělat dobře...:)).
B: Hudba je moje největší láska a to se nikdy nezmění. V běžném životě mimo muziku se snažím o jedničky (pilně studuje pozn. překl.). Kdybych nemohl dělat muziku, potom bych chtěl studovat něco inteligentního, co je muzice hodně blízké ;).
Jaký okamžik byl ve vašich životech nejdůležitější?
K: To by byl zásah do soukromí… Ale co se hudby týče, tak to bylo EPéčko na labelu Deep Vibes spolu s Baazem, to nás proslavilo…
B: Na takový okamžik stále ještě čekám. Doteď bylo všechno super a doufám, že to tak zůstane ;).
Moc vám oběma děkuji za rozhovor a již tradiční otázka na závěr: co očekáváte od návštěvy Prahy?
K: Super lidi se smyslem pro muziku!
B: Není zač! Nečekám nic zvláštního, žádný sračky, jenom dobrou muziku ;))). Už se vážně moc těším, až se s vámi setkám a samozřejmě taky se už nemůžu dočkat Prahy… Peace Birke
Interview připravil Pepi Čipov
Přeložila Daniela Císařovská
"Při produkování pro mě není důležité znít jako někdo nebo něco, mnohem důležitější je znít odlišně a vytvořit si svůj vlastní sound.“ Knarf Skipson, autor žhavé novinky s názvem „The Flatwik“, která právě vyšla u kvalitního londýnského deep house labelu Quintessentials.
Ahoj kluci! Řekněte nám něco o sobě a prozraďte nám, co nebo kdo nejvíce ovlivnil váš sound?
K: Nejvíc mě ovlivnil Hip Hop a tento styl se v mém soundu odráží dodnes. Tuhle hudbu mám opravdu rád. Dále mě hodně mě inspirovali producenti jako Timbaland, the Freaks, Derrick L. Carter, Soundstream, the Robsoul Crew, Losoul a další.
B: Je mi 25 a jsem totální hudební závislák, ale to je myslím každému jasné ;). Svůj první vinyl jsem si koupil v roce 1997, byl to singl od německé hiphopové skupiny, který se jmenoval "RAG - Untertage LP". Tenkrát jsem na téhle hudbě pořádně ujížděl a taky jsem si tehdy nakoupil většinu svých hiphopových vinylů. Tenkrát byl hip hop v Německu na vrcholu. Hodně mě ovlivnilo i LP od Gangstarr "Moment of Truth", vizionářské vokály od Guru doprovázené beaty DJ Premiera (mimochodem od té doby můj oblíbený producent) – zkrátka kvalitní hudba, kterou poznáte po první vteřině. V letech 97 – 2000 jsem také hodně ujížděl na věcech od Rawkus. Tohle všechno je pro mě definice dobré muziky, do které producent vkládá kus sebe. Poté jsem potkal Quantec a od té doby společně hledáme dobrou muziku, která nás oba inspiruje. Oba jsme změnili styl - on mě zasvětil do tajů nejfajnovější elektronické hudby a já jsem mu na oplátku představil svoje nejoblíbenější hiphopové věci. Skvělé časy, řekl bych, že asi jedny z nejlepších – všechno pro mě bylo nové a naprosto mimo scénu. První elektro umělci, kteří na mně zapůsobili, byli LTj Bukem, k&d, a Mike Grant, od kterého jsem slyšel track "the struggle of my people" v remixu od Mr.G – tohle byl pro mě rozhodující moment, protože tento sound se hodně podobal hip hopu, ale přesto to pro mě bylo něco úplně nového. Potom jsem se dostal k Detroit soundu a od té doby ho zbožňuji.
Myslím, že lidé už začínají poznávat hřejivý deep house sound z Norimberku… Oba jste novými talenty a závanem svěžího vzduchu na houseové scéně. Pojďme se teď trochu podívat na vaši produkci… Můžete nám přiblížit vaše první počiny v produkování a jaké máte plány do budoucna? Mohli byste nám trošku poodhalit tajemství tohoto krásně čistého & pravého house soundu, to jest co používáte ve studiu?
K: Předně díky za ten úvod o talentech. Člověk si vždycky rád poslechne slova tohoto typu. Také mi připadá fakt hezké, ale zároveň i trochu zábavné, že někdo rozlišuje něco jako "Norimberský sound". Často slýchávám o City soundech, ale tohle je pro mě nové. Své první kroky v produkci jsem podnikl společně s Baazem, tenkrát jsme potřebovali song na myspace. Tam si ho všimnul Sascha Dive a od té doby to jede... Do konce roku 2009 by mi měl vyjít další vlastní track na kompilaci labelu Quintessentials a na tom samém labelu i EPéčko. Zatím ale ještě pořád objevuji nepoznané a zní to tak, jak to zní. Při produkování pro mě není důležité znít jako někdo nebo něco, mnohem důležitější je znít odlišně a vytvořit si svůj vlastní sound.
B: Pro mě je velmi důležité mít hudební vzdělání. Myslím, že je to pak i slyšet ve tvým soundu. Taky si myslím, že je fakt důležité se umět ohodnotit, bez toho se ti nikdy nepodaří vytvořit zvláštní vibe, bez něhož je nemožné najít svůj vlastní styl a sound. Bez svého vlastního stylu nemá žádný význam produkovat ani hrát žádnou muziku. Do budoucna plánuji jít ještě víc do deep electronic stylu (čisté basové linky, čisté bicí) a spolupracovat na projektech s dobrými přáteli! No, uvidíme ;).
Slyšel jsem, že jste oba členy nějakých projektů (Dreiunddreissig a NEAR). Můžete nám je trochu přiblížit?
K: NEAR je Birkeho projekt, existoval už před tím, než jsme se potkali. 33 je jen něco, co dává naší partě jméno. Projekt založili Max a Chris. Chris pracuje pod jménem Laptopcity 2000 a stará se o naše fotky a grafiku. Tímto bych mu chtěl moc poděkovat, protože odvádí vážně dobrou práci. Ve skutečnosti ale nikdo z nás neví, co dreiunddreissig vlastně je. Jenom to prostě je.
B: Jo 33! To je pro mě platforma pro setkávání se s různými umělci, hraní společně s přáteli, probírání scény, vyměňování si tracků a nápadů, pořádat párty, kde všichni mají rádi to samé a společně se bavit! Je přece mnohem lepší hrát spolu! NEAR je název pro underground párty v Norimberku, kdy při každé párty měníme místo konání. To tyhle párty dělá něčím zvláštní a nápadité.
Kdybyste nedělali muziku, co byste místo toho dělali?
K: Těžko říct, ale myslím, že bych něco dělal a snažil bych se to dělat dobře...:)).
B: Hudba je moje největší láska a to se nikdy nezmění. V běžném životě mimo muziku se snažím o jedničky (pilně studuje pozn. překl.). Kdybych nemohl dělat muziku, potom bych chtěl studovat něco inteligentního, co je muzice hodně blízké ;).
Jaký okamžik byl ve vašich životech nejdůležitější?
K: To by byl zásah do soukromí… Ale co se hudby týče, tak to bylo EPéčko na labelu Deep Vibes spolu s Baazem, to nás proslavilo…
B: Na takový okamžik stále ještě čekám. Doteď bylo všechno super a doufám, že to tak zůstane ;).
Moc vám oběma děkuji za rozhovor a již tradiční otázka na závěr: co očekáváte od návštěvy Prahy?
K: Super lidi se smyslem pro muziku!
B: Není zač! Nečekám nic zvláštního, žádný sračky, jenom dobrou muziku ;))). Už se vážně moc těším, až se s vámi setkám a samozřejmě taky se už nemůžu dočkat Prahy… Peace Birke
Interview připravil Pepi Čipov
Přeložila Daniela Císařovská