PARTYINFO
MASH UP FUNK
Datum konání: |
02.10.2010 - sobota |
Místo konání: |
Praha - Chapeau Rouge |
DJs: |
Lack Of Afro (uk), Goldstar, Saku + Brada, Maceo, Pocoloco, Mr Ultrafino, Merino & Danihel |
Live: |
Gibbet + Velvet Storm + Bogotasystem |
Popis: |
start 22:00 |
Line-up: |
22.00-22.45 Maceo 22.45-23.30 Mr Ultrafino 23.30-00.30 Pocoloco 00.30-02.00 Saku+Brada 02.00-04.00 Lack Of Afro 04.00-05.00 Goldstar |
Lack of Afro: "Není nic nudnějšího, než dělat pořád stejné věci"
Funk zní světem už přes čtyřicet let. Je to v podstatě retro styl. Jak to, že je schopný se pořád vyvíjet a brát na sebe moderní podoby?
Funk je zakotvený v rytmu, který je přenositelný na ostatní druhy hudby. Díky této kombinovatelonsti a tvárnosti je pořád relevantní a udržuje se mezi námi.
Jak se díváš na současný vývoj funkové a nufunkové scény, dejme tomu od roku 2006, kdy ti vyšly první desky?
Budu upřímný a odpovím, že výrazné posuny kupředu nevidím. Funkových kapel je spousta a spousta z nich zní úplně. Jsem rád, že čím dál tím víc lidí nachází funk jako žánr, ale v současnosti nevidím moc kapel, které bych mohl srovnat třeba s The Meters. Každou chvíli dostávám promonahrávky, které když si poslechnu, tak vím, že tu věc už někdy někdo nahrál a většinou lépe. Samozřejmě jsou výjimky. Třeba The New Mastersounds (což je skupina, která funk dotáhla do úrovně, která se jen tak neslyší), Breakestra z USA nebo angličtí Funkshone jsou tři příklady dnešního funku, který snese srovnání s tím nejlepším, co v žánru vzniklo. Většina ostatní současné produkce mě ale popravdě řečeno moc nebere.
Album My Groove Your Move mi připadalo méně taneční než tvé dřívější nahrávky. Budeš se v budoucnu chtít zaměřovat na čistě poslechovou hudbu? Nebo třeba skládat filmové soundtracky?
Máš pravdu, že moje druhé album je méně orientováno na taneční parket. Chtěl jsem se zaměřit spíše na opravdové skladby, než na koláže groovů a rytmů, ze kterých bylo sestaveno „Press On“. Jinými slovy, nechtěl jsem, aby moje druhá deska zněla jako „Press On 2“, protože umělecký vývoj vnímám jako hodně důležitou věc. Třetí album bude zase úplně jiné. Nechci se nikdy stát muzikantem, který produkuje pořád stejné a stejné věci, nedokážu si představit nic nudnějšího.
Když ses ptal na netaneční projekty, tak jich pár mám, ale ono to u mě nefunguje způsobem, že bych si sednul a řekl si: Tak, teď napíšu taneční písničku. Nebo pomalou, rychlou, smutnou... Prostě skládám a sleduji, co z toho vznikne. Když hudebník vydá album, tak lidé mají tendenci ho zaškatulkovat a očekávat od něj, že do té škatulky bude patřit navěky. Já si oproti tomu myslím, že třeba zrovna cílená produkce čistě tanečních věcí může vést do slepé uličky. Hodně dnešního nu-funku (ten termín mimochodem ze srdce nesnáším) mě nechává úplně chladným. Většina věcí je úplně sterilní, předvídatelná a špatně udělaná. Zní to jako by někdo nabral hromadu samplů z cédéčka a nasmyčkoval je za sebe. Což je v podstatě to, co spousta producentů dělá. Při mých DJ setech hraji hodně věcí, které nikdy nebyly určeny primárně pro taneční parket, ale lidi na ně rádi tancují.
Můžeš tedy prozradit, na čem zrovna pracuješ?
V současnosti dělám na albu s kytaristou New Mastersounds Eddie Robertem, který je nejen úžasný muzikant, ale i producent. Ty věci, co spolu tvoříme nejsou prvoplánově taneční. Chceme jen, aby to byla dobrá muzika. Chtěl bych se někdy pustit do nějakého downtempa projektu, protože je to můj oblíbený druh hudby – hodně mám rád třeba dřívější tvorbu Bonoba. A můj společný projekt s Flevansem k downtempu tak trochu směřuje, takže to možná dotáhneme v tom duchu do konce. Hrozně rád bych dělal filmovou hudbu. Soundtracky sbírám a hodně často je poslouchám, filmoví skladatelé jako Thomas Newman nebo John Barry jsou hudebníci, které opravdu obdivuji.
Tohle je nejomletější otázka na světě, ale přesto: Byl už jsi někdy v Praze a znáš nějakou českou muziku, kterou bys mohl zařadit do své sbírky?
V Praze jsem nikdy nebyl, do České republiky přijedu poprvé v životě. A o nějaké české hudbě bych se rád dozvěděl. Máte někdo nějaký tip?
A ještě jedna tradiční na závěr: Jaký set sis do Prahy nachystal?
Multižánrový nářez!
Mash Up Funk - Málo afra, hodně funku
Adam Gibbons a.k.a Lack of Afro si povídal s Mr. Ultrafinem o muzice, plánech do budoucna a o tom, že nemá rád termín nu-funk a dotyčný hudební styl ho taky moc nebere.
Funk je zakotvený v rytmu, který je přenositelný na ostatní druhy hudby. Díky této kombinovatelonsti a tvárnosti je pořád relevantní a udržuje se mezi námi.
Jak se díváš na současný vývoj funkové a nufunkové scény, dejme tomu od roku 2006, kdy ti vyšly první desky?
Budu upřímný a odpovím, že výrazné posuny kupředu nevidím. Funkových kapel je spousta a spousta z nich zní úplně. Jsem rád, že čím dál tím víc lidí nachází funk jako žánr, ale v současnosti nevidím moc kapel, které bych mohl srovnat třeba s The Meters. Každou chvíli dostávám promonahrávky, které když si poslechnu, tak vím, že tu věc už někdy někdo nahrál a většinou lépe. Samozřejmě jsou výjimky. Třeba The New Mastersounds (což je skupina, která funk dotáhla do úrovně, která se jen tak neslyší), Breakestra z USA nebo angličtí Funkshone jsou tři příklady dnešního funku, který snese srovnání s tím nejlepším, co v žánru vzniklo. Většina ostatní současné produkce mě ale popravdě řečeno moc nebere.
Album My Groove Your Move mi připadalo méně taneční než tvé dřívější nahrávky. Budeš se v budoucnu chtít zaměřovat na čistě poslechovou hudbu? Nebo třeba skládat filmové soundtracky?
Máš pravdu, že moje druhé album je méně orientováno na taneční parket. Chtěl jsem se zaměřit spíše na opravdové skladby, než na koláže groovů a rytmů, ze kterých bylo sestaveno „Press On“. Jinými slovy, nechtěl jsem, aby moje druhá deska zněla jako „Press On 2“, protože umělecký vývoj vnímám jako hodně důležitou věc. Třetí album bude zase úplně jiné. Nechci se nikdy stát muzikantem, který produkuje pořád stejné a stejné věci, nedokážu si představit nic nudnějšího.
Když ses ptal na netaneční projekty, tak jich pár mám, ale ono to u mě nefunguje způsobem, že bych si sednul a řekl si: Tak, teď napíšu taneční písničku. Nebo pomalou, rychlou, smutnou... Prostě skládám a sleduji, co z toho vznikne. Když hudebník vydá album, tak lidé mají tendenci ho zaškatulkovat a očekávat od něj, že do té škatulky bude patřit navěky. Já si oproti tomu myslím, že třeba zrovna cílená produkce čistě tanečních věcí může vést do slepé uličky. Hodně dnešního nu-funku (ten termín mimochodem ze srdce nesnáším) mě nechává úplně chladným. Většina věcí je úplně sterilní, předvídatelná a špatně udělaná. Zní to jako by někdo nabral hromadu samplů z cédéčka a nasmyčkoval je za sebe. Což je v podstatě to, co spousta producentů dělá. Při mých DJ setech hraji hodně věcí, které nikdy nebyly určeny primárně pro taneční parket, ale lidi na ně rádi tancují.
Můžeš tedy prozradit, na čem zrovna pracuješ?
V současnosti dělám na albu s kytaristou New Mastersounds Eddie Robertem, který je nejen úžasný muzikant, ale i producent. Ty věci, co spolu tvoříme nejsou prvoplánově taneční. Chceme jen, aby to byla dobrá muzika. Chtěl bych se někdy pustit do nějakého downtempa projektu, protože je to můj oblíbený druh hudby – hodně mám rád třeba dřívější tvorbu Bonoba. A můj společný projekt s Flevansem k downtempu tak trochu směřuje, takže to možná dotáhneme v tom duchu do konce. Hrozně rád bych dělal filmovou hudbu. Soundtracky sbírám a hodně často je poslouchám, filmoví skladatelé jako Thomas Newman nebo John Barry jsou hudebníci, které opravdu obdivuji.
Tohle je nejomletější otázka na světě, ale přesto: Byl už jsi někdy v Praze a znáš nějakou českou muziku, kterou bys mohl zařadit do své sbírky?
V Praze jsem nikdy nebyl, do České republiky přijedu poprvé v životě. A o nějaké české hudbě bych se rád dozvěděl. Máte někdo nějaký tip?
A ještě jedna tradiční na závěr: Jaký set sis do Prahy nachystal?
Multižánrový nářez!
Mash Up Funk - Málo afra, hodně funku
Vše začalo v roce 2006, kdy se šéf labelu Freestyle Records doslechl o mladém DJovi, z jehož dílny se linou velmi slibné zvukové a rytmické koláže. Netrvalo dlouho a Freestyle lisoval první Adamův dvanáctipalec Wait a Minute, který se dodnes řadí k nejrychleji prodávaným vinylům labelu (a to je Freestyle nějaký label!).
Následující album Press On, na kterém Adam sám nahrál takřka všechny nástroje jen potvrdilo trend jeho velmi strmě stoupající kariéry. Desky se skladbami jako Touch my Soul, Outsider nebo When the Sun Goes Down nosí na dobře přístupných místech svých recordbagů snad všichni funkoví DJové a celé album bylo vlivným časopisem iDJ vyhlášeno za „jedno z nejzásadnějších alb moderního funku.“
Tříleté období po vydání alba Press On Adam vyplnil hostováním na projektech svých kolegů. Těžko byste našli singl jakékoliv současné funkové party bez remixu nesoucího rukopis made in
Lack of Afro, který Adam velkolepě zúročil na svém druhém albu My Groove Your Move. Hutné bicí linky, které si Adam většinou nahrává sám naživo, ostré oldschool kytarové licky Nicka Radforda, valivá basa Damona Minchella a přesně nadávkované inteligentní samply. Plus hosté jako zpěvačka Roxie Ray nebo MCs Wax & Herbal T. Přes syndrom prokletého druhého alba se Adam přenesl s nadhledem muzikanta, který rozhodně ještě nezahrál poslední notu.
Kromě produkování a remixování nezapomíná Lack of Afro na své kořeny, které si vystál za DJským pultem. Jak mu to za ním sedí dnes se dozvíte 2. října 2010 v Chapeau Rouge, kam Addam Gibbons přijede na pozvání tahouna pražské funkové scény DJe Goldstara a jeho Eta Djs Crew. Bude to tak velký, že o moc větší už to nebude!
www.myspace.com/lackofafro
www.lackofafro.com
Kromě Lack Of Afra vystoupí zástupci české Funk, Groovy, Soul, NuFunk scény: Goldstar, Saku + Brada, Maceo, Pocoloco, Mr Ultrafino
Diskografie: zde
Singles
• Special Baby
• International
• Touch My Soul
• When The Sun Goes Down
• Roderigo
• Wait A Minute
Productions
• The Headhunter: Get On It
• The Diplomats of Solid Sound LP
Remixes
• Give A Little Love & Passin Me By (LOA & AS Remixes)
• Into The River (LOA Remix)
• Freakman (LOA Remix)
• Welcome To The Sugar Show (LOA Remix)
• Greenbacks (LOA Remix)
• More Than Enough Love (LOA Remix)
• Scaramunga/Freedom (LOA Remixes)
• I Cant Dance With You (LOA Remix)
• Dance (LOA Remix)
• Endless Things (LOA Remix)
• Cook It (LOA Remix)
• Lookout Weekend (LOA Disco Club Mix)
• Polonio (LOA Remix)
• Si Si Puede (LOA Remix)
• Everybody Move (LOA Remix)
• Red Waters (LOA Remix)
• Sugar Cane (LOA Remix)
• I Cant Give You Up (LOA Remix)
• Soul Power (LOA Remix)
• It's Real (LOA Remix)
• If You're Wrong (LOA Remix)
• The Mack (LOA Remix)
• Lookout Weekend (LOA Funk Mix)
• Squeeze Me (LOA Remix)
• Brand Nu (LOA Remix)
• Hurt Me So (LOA Remix)
• Bossa For Bebo (LOA Remix)
• Land Of Nod (LOA Remix)
• Perfect Kind Of Love (LOA Remix)
• Idle Time (LOA Remix)
• Restless (LOA Remix)
• Fat Groupie (LOA Remix)
• Giorgio's Brother/Wait A Minute (LOA Remixes)
• A Taste Of Honey (LOA Remix)
Adam Gibbons, DJ, producent, remixér, multiinstrumentalista a jedna z vedoucích osobností současného soulu. To všechno se skrývá pod jménem Lack of Afro, které vás nemohlo minout, pokud si alespoň občas necháváte oblažit sluchové orgány dobrou muzikou.
Následující album Press On, na kterém Adam sám nahrál takřka všechny nástroje jen potvrdilo trend jeho velmi strmě stoupající kariéry. Desky se skladbami jako Touch my Soul, Outsider nebo When the Sun Goes Down nosí na dobře přístupných místech svých recordbagů snad všichni funkoví DJové a celé album bylo vlivným časopisem iDJ vyhlášeno za „jedno z nejzásadnějších alb moderního funku.“
Tříleté období po vydání alba Press On Adam vyplnil hostováním na projektech svých kolegů. Těžko byste našli singl jakékoliv současné funkové party bez remixu nesoucího rukopis made in
Lack of Afro, který Adam velkolepě zúročil na svém druhém albu My Groove Your Move. Hutné bicí linky, které si Adam většinou nahrává sám naživo, ostré oldschool kytarové licky Nicka Radforda, valivá basa Damona Minchella a přesně nadávkované inteligentní samply. Plus hosté jako zpěvačka Roxie Ray nebo MCs Wax & Herbal T. Přes syndrom prokletého druhého alba se Adam přenesl s nadhledem muzikanta, který rozhodně ještě nezahrál poslední notu.
Kromě produkování a remixování nezapomíná Lack of Afro na své kořeny, které si vystál za DJským pultem. Jak mu to za ním sedí dnes se dozvíte 2. října 2010 v Chapeau Rouge, kam Addam Gibbons přijede na pozvání tahouna pražské funkové scény DJe Goldstara a jeho Eta Djs Crew. Bude to tak velký, že o moc větší už to nebude!
www.myspace.com/lackofafro
www.lackofafro.com
Kromě Lack Of Afra vystoupí zástupci české Funk, Groovy, Soul, NuFunk scény: Goldstar, Saku + Brada, Maceo, Pocoloco, Mr Ultrafino
Diskografie: zde
Singles
• Special Baby
• International
• Touch My Soul
• When The Sun Goes Down
• Roderigo
• Wait A Minute
Productions
• The Headhunter: Get On It
• The Diplomats of Solid Sound LP
Remixes
• Give A Little Love & Passin Me By (LOA & AS Remixes)
• Into The River (LOA Remix)
• Freakman (LOA Remix)
• Welcome To The Sugar Show (LOA Remix)
• Greenbacks (LOA Remix)
• More Than Enough Love (LOA Remix)
• Scaramunga/Freedom (LOA Remixes)
• I Cant Dance With You (LOA Remix)
• Dance (LOA Remix)
• Endless Things (LOA Remix)
• Cook It (LOA Remix)
• Lookout Weekend (LOA Disco Club Mix)
• Polonio (LOA Remix)
• Si Si Puede (LOA Remix)
• Everybody Move (LOA Remix)
• Red Waters (LOA Remix)
• Sugar Cane (LOA Remix)
• I Cant Give You Up (LOA Remix)
• Soul Power (LOA Remix)
• It's Real (LOA Remix)
• If You're Wrong (LOA Remix)
• The Mack (LOA Remix)
• Lookout Weekend (LOA Funk Mix)
• Squeeze Me (LOA Remix)
• Brand Nu (LOA Remix)
• Hurt Me So (LOA Remix)
• Bossa For Bebo (LOA Remix)
• Land Of Nod (LOA Remix)
• Perfect Kind Of Love (LOA Remix)
• Idle Time (LOA Remix)
• Restless (LOA Remix)
• Fat Groupie (LOA Remix)
• Giorgio's Brother/Wait A Minute (LOA Remixes)
• A Taste Of Honey (LOA Remix)