PARTYINFO
SHADOWBOX - ED RUSH
Datum konání: |
15.09.2001 - sobota |
Místo konání: |
Ostrava - Fabric |
DJs: |
dnb: Ed Rush (UK), Koogi, J.Dray, Yadel, Flu, Inspiral X62, Elvis + C-Phone; techno: tibor, la-utek, blond, inspiral x62 |
Info: |
http://www.techno.cz... |
Popis: |
start 20:00 - end: 6:00 // lyserdelic decos by fluorobotanics // lights by maxistore // bols drink bar // techno floor powered by ext-dust // entry: 180 kč // More info : www.shadowbox.cz, www.deejays.cz a 23.techno.cz |
Profil Eda Rushe
ED RUSH
V prosinci 2000 mu vyšlo už třetí album s názvem THE CREEPS a záhy nato byl spolu s Opticalem vyhlášen nejlepším junglovým producentem loňského roku. Navíc se pro svůj vkus, zkušenost a precizní styl mixování řadí mezi nejžádanější drumnbassové dje současnosti. 14. a 15. září vystoupí ED RUSH na Shadow box nights v Praze a Ostravě.
Ed Rush, který pochází ze západního Londýna, stál poprvé za gramcema před 13-ti lety. Začínal s temným hip hopem a později, když už pravidelně hrával v místním rádiu DOM FM, se jeho pozornost soustředila na nový styl - jungle. Futuristická hudba plná energických breaků a nečekaných zvratů ho uchvátila natolik, že přemluvil svého souseda NICO SYKESE, aby s ním zkusil udělát pár tracků. Zvukový inženýr s vlastním studiem - NICO a mladý dj s plnou hlavou nápadů a jasnou vizí co chce dělat - ED RUSH. To byl tandem, který v roce 1991 vydal první velký hit s názvem BLUTCLOT ARTATTACK na Nicově nově založeném labelu NO U TURN. Jednalo se o temný drumnbass, založený na jednoduchých bicích, horrorových sci-fi samplech a hutné, zkreslené basové lince, jaká neměla v té době konkurenci. Tým okolo labelu NO U TURN zanedlouho doplnili další dva vizionáři s podobným vkusem - FIERCE a TRACE. (s ED RUSHEM spolupracují dodnes) Tato čtveřice začala vydávat singly jako na běžícím pásu a asi největší úspěch dosáhla v roce 1996, kdy značka EMOTIF RECORDS vydala jejich verzi známé T-POWEROVY hitovky MUTANT JAZZ. O tomto remixu se dodnes tvrdí, že odstartoval éru takzvaného TECHSTEPU, stylu kterým se drumandbass ubíral několik dalších let. Rok nato vydávají své debutové album TORQUE pro značku NO U TURN.
ED RUSH byl v té době asi nejznámější představitel tohoto směru a coby zkušený dj dostával nabídky na hraní z celého světa. BEN SETTLE (Ed Rushovo pravé jméno) zkoušel dotáhnout zvuk svých desek k dokonalosti a proto nahrával v různých studiích a s různými producenty. Ze spolupráce s DOMEM ANGUSEM (DOM+ROLAND) vyšlo několik kvalitních skladeb na prestižních labelech METALHEADZ nebo PROTOTYPE.
V roce 1998 se seznámil s OPTICALEM, producentem, který tou dobou pomáhal zvučit alba junglovým velikánům GOLDIEMU a GROOVERIDEROVI. Padli si do oka a vzájemná spolupráce vyhovovala oběma natolik, že se rozhodli založit společný label VIRUS, na kterém ještě ten samý rok vydali i své první album WORMHOHOLE. Značka VIRUS se během velmi krátké doby stala zárukou nejvyšší kvality a desky zde vydané vždy slibovaly nějaký posun vpřed. Nezaměnitelný "Virus sound" nebyl oproti techstepu tak temný a hlavně byl taneční jako žádné jiné junglové desky před ním. Není divu, že "terrible twins" svou tvorbou ovlivnili nemálo dnb producentů. Svůj originální a těžko napodobitelný styl s drzými, do detailu propracovanými aranžemi a krystalicky čistým zvukem si zachovali dodnes a těžko se najde junglový dj, který nevlastní některou z jejich desek.
Foto: Knowledge
DISKOGRAFIE LABELU VIRUS
VRS 001 Ed Rush & Optical - "Medicine/Punchbag"
VRS 002 Ed Rush & Optical - "Zardoz/Satellites"
VRS 003 Ed Rush & Optical - "Lifespan / Crisis"
VRS 001 LP Ed Rush & Optical - "Wormhole LP"
VRS 001RR Ed Rush & Optical - "Medicine (Matrix rmx)/ Lifecrisis"(Origin Unknown rmx)
VRS 002 LP Matrix - "Sleepwalk Lp"
VRS 004 Ed Rush & Optical - "Watermelon/Sick Note"
VRS 005 Ed Rush & Optical - "Bacteria/Gasmask"
VRS 006 Ed Rush & Optical - "Twisted EP"
VRS 007 Ed Rush & Optical - "Socom EP"
VRS 003 LP Ed Rush & Optical - "Creeps LP"
VRS 008 Ed Rush & Optical - "Kerb Crawler / Capsule"
Shadow box v Ostravě
DJ Koogi pro nás připravil kompletní profil jedné z nejzásadnějších postav na jungle scéně, konkrétně její nu-school odnože, tedy Eda Rushe. Již 13let hrající londýňan byl společne se svým studiovým spolupracovníkem Opticalem vyhlášen nejlepším junglovým producentem loňského roku (díky albu The Creeps). Detailní Ed Rushův profil najdete v partyinfu.
V prosinci 2000 mu vyšlo už třetí album s názvem THE CREEPS a záhy nato byl spolu s Opticalem vyhlášen nejlepším junglovým producentem loňského roku. Navíc se pro svůj vkus, zkušenost a precizní styl mixování řadí mezi nejžádanější drumnbassové dje současnosti. 14. a 15. září vystoupí ED RUSH na Shadow box nights v Praze a Ostravě.
Ed Rush, který pochází ze západního Londýna, stál poprvé za gramcema před 13-ti lety. Začínal s temným hip hopem a později, když už pravidelně hrával v místním rádiu DOM FM, se jeho pozornost soustředila na nový styl - jungle. Futuristická hudba plná energických breaků a nečekaných zvratů ho uchvátila natolik, že přemluvil svého souseda NICO SYKESE, aby s ním zkusil udělát pár tracků. Zvukový inženýr s vlastním studiem - NICO a mladý dj s plnou hlavou nápadů a jasnou vizí co chce dělat - ED RUSH. To byl tandem, který v roce 1991 vydal první velký hit s názvem BLUTCLOT ARTATTACK na Nicově nově založeném labelu NO U TURN. Jednalo se o temný drumnbass, založený na jednoduchých bicích, horrorových sci-fi samplech a hutné, zkreslené basové lince, jaká neměla v té době konkurenci. Tým okolo labelu NO U TURN zanedlouho doplnili další dva vizionáři s podobným vkusem - FIERCE a TRACE. (s ED RUSHEM spolupracují dodnes) Tato čtveřice začala vydávat singly jako na běžícím pásu a asi největší úspěch dosáhla v roce 1996, kdy značka EMOTIF RECORDS vydala jejich verzi známé T-POWEROVY hitovky MUTANT JAZZ. O tomto remixu se dodnes tvrdí, že odstartoval éru takzvaného TECHSTEPU, stylu kterým se drumandbass ubíral několik dalších let. Rok nato vydávají své debutové album TORQUE pro značku NO U TURN.
ED RUSH byl v té době asi nejznámější představitel tohoto směru a coby zkušený dj dostával nabídky na hraní z celého světa. BEN SETTLE (Ed Rushovo pravé jméno) zkoušel dotáhnout zvuk svých desek k dokonalosti a proto nahrával v různých studiích a s různými producenty. Ze spolupráce s DOMEM ANGUSEM (DOM+ROLAND) vyšlo několik kvalitních skladeb na prestižních labelech METALHEADZ nebo PROTOTYPE.
V roce 1998 se seznámil s OPTICALEM, producentem, který tou dobou pomáhal zvučit alba junglovým velikánům GOLDIEMU a GROOVERIDEROVI. Padli si do oka a vzájemná spolupráce vyhovovala oběma natolik, že se rozhodli založit společný label VIRUS, na kterém ještě ten samý rok vydali i své první album WORMHOHOLE. Značka VIRUS se během velmi krátké doby stala zárukou nejvyšší kvality a desky zde vydané vždy slibovaly nějaký posun vpřed. Nezaměnitelný "Virus sound" nebyl oproti techstepu tak temný a hlavně byl taneční jako žádné jiné junglové desky před ním. Není divu, že "terrible twins" svou tvorbou ovlivnili nemálo dnb producentů. Svůj originální a těžko napodobitelný styl s drzými, do detailu propracovanými aranžemi a krystalicky čistým zvukem si zachovali dodnes a těžko se najde junglový dj, který nevlastní některou z jejich desek.
Foto: Knowledge
DISKOGRAFIE LABELU VIRUS
VRS 001 Ed Rush & Optical - "Medicine/Punchbag"
VRS 002 Ed Rush & Optical - "Zardoz/Satellites"
VRS 003 Ed Rush & Optical - "Lifespan / Crisis"
VRS 001 LP Ed Rush & Optical - "Wormhole LP"
VRS 001RR Ed Rush & Optical - "Medicine (Matrix rmx)/ Lifecrisis"(Origin Unknown rmx)
VRS 002 LP Matrix - "Sleepwalk Lp"
VRS 004 Ed Rush & Optical - "Watermelon/Sick Note"
VRS 005 Ed Rush & Optical - "Bacteria/Gasmask"
VRS 006 Ed Rush & Optical - "Twisted EP"
VRS 007 Ed Rush & Optical - "Socom EP"
VRS 003 LP Ed Rush & Optical - "Creeps LP"
VRS 008 Ed Rush & Optical - "Kerb Crawler / Capsule"
Shadow box v Ostravě
15.září vystoupí v ostravském klubu Fabric britský DJ Ed Rush, který byl v loňském roce vyhlášen časopisem Knowledge společně s nerozlučným studiovým kolegou DJ Opticalem nejlepším jungleovým producentem na světě.
Návštěvníkům ostravského Shadow boxu budou k dispozici dva floory. Hlavní jungleový v přímo v klubu a premiéru bude mít druhý techno floor v přilehlé budově. Navíc je pro otužilce je připravená i zahrádka. Celková kapacita prostorů je 1200 lidi. Na hlavní stage kromě DJ Ed Rushe vystoupí také resident projetku Shadow box DJ Koogi a 5 nejlepších djs ostravské Dvoiky.troiky: Inspiral x62, Yadel. J.dray, Flu a taky C.Phone, který bude hrát společně s dj Elvisem z Ext-dustu na 4 gramofony pod jejich společným názvem Fatalerr. Hlávním lákadlem techno stage je určitě Tibor ze slovenského Subtechu, kterého doprovodí ostravští djs: Inspiral x62 z dvoiky.troiky a Blond s La-utekem z Ext-dustu a Wintermute z Eastek.
Oba floory budou mít kvalitní 14 kw zvuk, scany, 3D fluoro dekorace od Fluorobotanics a na hlavním pódiu se můžete těšit taky na lasershow od firmy Maxistore. Kromě toho připravila firma Bols (www.bolscocktails.com) koktejl bar se širokou nabídkou míchaných drinků. Kapacita klubu je s oběma floory a zahrádkou cca. 1200 lidí. Vstupenky si můžete zarezervovat na mailu: filip.zaruba@qqstudio.cz , u vchodu pak budou na vaše jméno rezervovány do 22. hodiny.
Prvních 100 návštěvníků obdrží nulté číslo nového časopisu Rave zdarma!!! Časopis mimochodem obsahuje i profil DJ Ed Rushe.
podrobnější info o ostravském shadowboxu, profil ed rushe, dj sety na: http://23.techno.cz/edrush/
rozhovor s fatalerr: http://www.shadowbox.cz/clanek.php?id=49
rozhovor s yadelem: http://www.techno.cz/party/?id=8843
lineup:
main stage:
20:00 - 21:00 - j.dray /dvoika.troika/
21:00 - 22:00 - yadel /dvoika.troika/
22:00 - 23:00 - flu /dvoika.troika/
23:00 - 24:00 - inspiral x62 /dvoika.troika/
24:00 - 01:00 - fatalerr
01:00 - 03:00 - ed rush /virus, uk/
03:00 - 05:00 - koogi /eastbase/
05:00 - 06:00 - j.dray /dvoika.troika/
techno stage:
20:00 - 22:00 - la-utek /ext-dust/
22:00 - 24:00 - blond /ext-dust/
24:00 - 02:00 - tibor /subtech, sk/
02:00 - 04:00 - inspiral x62 /dvoika.troika/
04:00 - 06:00 - wintermute /eastek/
Rozhovor s DJ Yadelem
Nový floor v ostravském Fabricu.
Návštěvníkům ostravského Shadow boxu budou k dispozici dva floory. Hlavní jungleový v přímo v klubu a premiéru bude mít druhý techno floor v přilehlé budově. Navíc je pro otužilce je připravená i zahrádka. Celková kapacita prostorů je 1200 lidi. Na hlavní stage kromě DJ Ed Rushe vystoupí také resident projetku Shadow box DJ Koogi a 5 nejlepších djs ostravské Dvoiky.troiky: Inspiral x62, Yadel. J.dray, Flu a taky C.Phone, který bude hrát společně s dj Elvisem z Ext-dustu na 4 gramofony pod jejich společným názvem Fatalerr. Hlávním lákadlem techno stage je určitě Tibor ze slovenského Subtechu, kterého doprovodí ostravští djs: Inspiral x62 z dvoiky.troiky a Blond s La-utekem z Ext-dustu a Wintermute z Eastek.
Oba floory budou mít kvalitní 14 kw zvuk, scany, 3D fluoro dekorace od Fluorobotanics a na hlavním pódiu se můžete těšit taky na lasershow od firmy Maxistore. Kromě toho připravila firma Bols (www.bolscocktails.com) koktejl bar se širokou nabídkou míchaných drinků. Kapacita klubu je s oběma floory a zahrádkou cca. 1200 lidí. Vstupenky si můžete zarezervovat na mailu: filip.zaruba@qqstudio.cz , u vchodu pak budou na vaše jméno rezervovány do 22. hodiny.
Prvních 100 návštěvníků obdrží nulté číslo nového časopisu Rave zdarma!!! Časopis mimochodem obsahuje i profil DJ Ed Rushe.
podrobnější info o ostravském shadowboxu, profil ed rushe, dj sety na: http://23.techno.cz/edrush/
rozhovor s fatalerr: http://www.shadowbox.cz/clanek.php?id=49
rozhovor s yadelem: http://www.techno.cz/party/?id=8843
lineup:
main stage:
20:00 - 21:00 - j.dray /dvoika.troika/
21:00 - 22:00 - yadel /dvoika.troika/
22:00 - 23:00 - flu /dvoika.troika/
23:00 - 24:00 - inspiral x62 /dvoika.troika/
24:00 - 01:00 - fatalerr
01:00 - 03:00 - ed rush /virus, uk/
03:00 - 05:00 - koogi /eastbase/
05:00 - 06:00 - j.dray /dvoika.troika/
techno stage:
20:00 - 22:00 - la-utek /ext-dust/
22:00 - 24:00 - blond /ext-dust/
24:00 - 02:00 - tibor /subtech, sk/
02:00 - 04:00 - inspiral x62 /dvoika.troika/
04:00 - 06:00 - wintermute /eastek/
Rozhovor s DJ Yadelem
Koogi: Někde jsem se dočetl, že jsi spoluzakládal s djem C.phonem hiphopovou kapelu. Můžeš nám o tom říct víc? Kdo všechno se na tom podílel, jestli to ještě funguje případně proč to nefunguje?
Yadel: Tuhle kapelu jsme založili před 4 lety s Viollou a Itemem. V té době nás hodně ovlivňovala tvorba od labelů jako Ninja tune, Mo-wax a podobně. V podstatě jsme nic jiného neposlouchali a zašlo to až tak daleko, že se poslech přeměnil v tvorbu a vznikla kapela NasheIII. Nikdy to nemělo moc profesionální nádech, spíš nám šlo o to, dělat co nás baví a co chceme... a jelikož v Ostravě žádná podobná kapela neexistovala, tak jsme vzbudili celkem rozruch. Nakonec z toho bylo pár vystoupení, které měly myslím úspěch. Potom jsme se vydali každý svou cestou. Jak to kdo cítil a jak kdo chtěl. Já se C.Phonem jsme totálně podlehli dj-ingu a drumnbassu a založili jsme sound systém Crime audio. Violla s Itemem dál tvořili hudbu a tvoří dodnes. Za nějakou dobu jsme se všichni stali členy v té době vznikající Dvoiky.troiky.
Koogi: Mohl bys uvést pár labelů a producentů bez kterých se momentálně tvůj dj-set neobejde ?
Yadel: Mám v oblibě spíše rovnější dnb/hardstep. Vůbec nejraději mám věci ze kterých je cítit inteligence a když se přidá lehce tranceová melodická linka, která tomu dodá spád, není co řešit ;) V poslední době mě svou produkcí dostává Klute, holandský Dj Predator, Sinthetix. Samozřejmě nedám dopustit na Stakka+Skynet nebo Kemal a Rob Data. Z labelů to jsou: Commercial suicide, Underfire, Zero gravity, Subtitles, Certificate18, Perspective a Ratio.
Koogi: Jseš členem DvoikyTroiky. Můžeš nám stručně osvětlit jak to uvnitř 2.3 vlastně funguje? Co musíš splňovat abys mohl být členem, kdo o tom rozhoduje, jaké to má výhody a nevýhody.
Yadel: Dvoika.troika nefunguje na bázi byznysu, není to booking/promotion agentura. Je to banda kamarádů, která funguje demokraticky jako sound systém akorát s tím rozdílem, že je nás 2-3x víc než v normálním sound systému ;) Hlavní postavou 2.3 je Sub.d.visionz, který v podstatě zařizuje většinu akcí a stará se o grafiku a web. Bez něj by 2.3 nebyla tam, kde je ! Je nás opravdu dost, ale nikdo nemá nějaké výhody, záleží na každém, jaké vyvíjí aktivity. Čím více, tím lépe samozřejmě. Zatím to uvnitř 2.3 funguje dobře a doufám že fungovat bude. Jsme stále otevřeni vůči novým členům. Musí jen být v tom, co dělají dobří a hlavně by měli být podobní jako my, což je někdy těžké /kladný vztah k marihuaně vítán/ ;)
Koogi: Hodně lidi z 2.3 dělá hudbu doma na počítači. Patříš mezi ně i ty? Jestli ano,kde si to můžeme poslechnout?
Yadel: Mezi ně zatím dalo by se říct nepatřím. Pár tracků už sem sice udělal,ale nemám potřebu je někomu dát poslechnout, dokud to nebude zcela podle mých představ.
Koogi: Který z 2.3 producentů je ti tvou tvorbou nejbližší a kdo si myslíš, že má šanci prorazit v zahraničí?
Yadel: Nejbližší jsou mi všichni a nejen tvorbou. Každý má svůj osobitý styl, což je hodně důležité. Jejich tvorba je myslím na hodně vysoké úrovni, takže sem si jistý, že v zahraničí by se prosadili všichni. Myslím, že už k tomu není daleko, protože tento týden vyšel Reverbovi a Itemovi první singl /1000 kusů/ na novém českém labelu Obushek, který distribuují po celé Evropě Triple Vision crew z Holandska, se kterými máme dobré vztahy. Každopádně hodně velkou pozornost si určitě zaslouží taky dva nejunglové projekty - Violla, jehož doménou je downtempo a Grapefruit moon, kteří se myslím nedají nějak zaškatulkovat.
Koogi: Jaká je momentální situace v Ostravě ? Jak často se konají drumandbassové party o víkendech? Fungují tam také menší kluby (jako v Praze XT3 nebo Punto) ve všední dny?
Yadel: Ostrava se podle mě poslední dobou hodně změnila a to k lepšímu. Lidi tady chodí na akce za hudbou a hudbě rozumí a to je to nejdůležitější. Přestože je tady spousta klubů, tak popravdě řečeno na větší dnb party narazíte tak jednou za 2 až 3 týdny, pokud se nepočítají menší akce, kde se někdy kalí a někdy jen poslouchá. Menších akcí a klubů je tady dost např. v Coffee shopu fungují a to hodně dobře už skoro rok drumandbassové středy a dnb začíná být v kofi nejoblíbenějším stylem. V poslední době hrajem spíše někde venku nebo poblíž Ostravy a akce stojí za to. Hodně si taky slibujem od znovuotevření klubu THC, který by měl být tentokrát přímo v centru na Stodolní ulici.
Koogi: Máš nějaké místo kde hraješ nejraději? Proč?
Yadel: Takových míst mám hodně, prakticky ve všech klubech na severní Moravě je výborná atmosféra. Když při hraní zažiješ, že lidi reagují na každý mix a na každou změnu, tak ten pocit se nadá popsat. To se stává tradičně např. ve Frýdeckém klubu Stoun nebo třineckém Alcatrazu. Na Liberecku zažívám taky výborné party.
Koogi: Pro většinu z nás, mimoostravských, je jméno klubu Fabric celkem neznámé. Mohl bys prosím stručně popsat, co je to za prostor, jak to tam vypadá, kolik se tam vejde lidí, případně to přirovnat k nějakému známějšímu místu?
Yadel: Fabric se v podstatě pořád ještě rozjíždí, v klubu proběhla už spousta akcí a koncertů, ale klub si teprve hledá svou tvář a své publikum. O víkendech je tam pořád narváno a od podzimu planují ve Fabricu kromě už zavedených nocí i pravidelné večírky s většími jmény a ještě zajímavějším line-upem. Dosud se hrál ve Fabricu převážně house, techno nebo 2step ale drumnbass se chystá poprvé právě na Ed Rushe. Dá se říct, že Shadowbox bude první party s djem světového formátu a zároveň to bude premiéra nově postaveného druhého flooru... A pokud se postaví ještě ten třetí podle toho, jak si to majitelé představují, tak to bude jeden z největších a nejhezčích klubu u nás. S oběma floory a venkovní zahrádkou se do klubu může vejít odhadem 1200 lidí. Přirovnat ten klub k nějakému podobnému je ale těžké, klub vznikl v budově bývalé továrny a je celý z červených cihel, uvnitř je hlavní floor s dvěma bary a na jedné straně budovy je ještě zahrádka a vstup na druhý floor. Je to v centru Ostravy, cca 800 metrů od Stodolní ulice.
Koogi: Tvůj názor na Ed Rushe? Jaký má přínos obecně pro dnb a co znamená pro tebe osobně?
Yadel: ED Rush je dj a producent, který měl a má pro dnb obrovský přínos. Jsem toho názoru,že po vydání alba Wormhole, které vydal společne s Opticalem, se drumandbass vydal tam, kam měl, takže co ještě dodat ?
Koogi: Co říkáš směru, kterým se ubírá tvorba Johna B ? Hodně ženských vokálů, sladké melodie atd. Myslíš, že to je náznak nějakého nového vývoje v dnb a jestli ano - má to budoucnost?
Yadel: John B mi vždycky připadal, že se ubírá jiným směrem, takže mě osobně to až tolik nepřekvapilo. Mě tenhle styl moc neoslovuje a že by to byl náznak nového vývoje v dnb si nemyslím.
Koogi: Co si vlastně myslíš obecně o vývoji na dnb scény oproti jiným směrům elektronické taneční hudby?
Yadel: Každá scéna se nějak mění a dnb tomu není výjimkou.Drumandbass je podle mě rok od roku trochu jiný a proto nechápu názory, že dnb je mrtvý. Dnb má hodně odnoží kterými je inspirován např. techno, hip-hop, house což u jiných směru není až tak poznat. Každý producent má svůj styl, ve kterém se zdokonaluje.Takže v podstatě je to v základu stejné,ale pořád jiné a to mi u jiných stylů chybí. Například v technu se toho oproti dnb až tak moc neděje.
Koogi: Jaký máš vztah k ostatním stylům taneční hudby? Dokážeš se pobavit třeba na house nebo techno party? Máš nějaké oblíbené nejunglové dje?
Yadel: Já se nebráním jiným stylům. Kromě dnb hraju taky techno,začínal jsem breakbeatem.V každé
hudbě si najdu to, co mě baví a každá hudba mi něco dává.
Koogi: Máš i jiné koníčky mimo djingu?
Yadel: Kupodivu ano ;) Jsem vášnivý zahrádkář!
Koogi pochystal kvalitní a informativní rozhovor s DJ Yadelem, který vystoupí v sobotu s Ed Rushem v Os.travě. Můžete se dočíst o ostravské scéně, fungování dvoiky.troiky, něco o klubu Fabric a samožejmě názory na vývoj d'n'b.
Yadel: Tuhle kapelu jsme založili před 4 lety s Viollou a Itemem. V té době nás hodně ovlivňovala tvorba od labelů jako Ninja tune, Mo-wax a podobně. V podstatě jsme nic jiného neposlouchali a zašlo to až tak daleko, že se poslech přeměnil v tvorbu a vznikla kapela NasheIII. Nikdy to nemělo moc profesionální nádech, spíš nám šlo o to, dělat co nás baví a co chceme... a jelikož v Ostravě žádná podobná kapela neexistovala, tak jsme vzbudili celkem rozruch. Nakonec z toho bylo pár vystoupení, které měly myslím úspěch. Potom jsme se vydali každý svou cestou. Jak to kdo cítil a jak kdo chtěl. Já se C.Phonem jsme totálně podlehli dj-ingu a drumnbassu a založili jsme sound systém Crime audio. Violla s Itemem dál tvořili hudbu a tvoří dodnes. Za nějakou dobu jsme se všichni stali členy v té době vznikající Dvoiky.troiky.
Koogi: Mohl bys uvést pár labelů a producentů bez kterých se momentálně tvůj dj-set neobejde ?
Yadel: Mám v oblibě spíše rovnější dnb/hardstep. Vůbec nejraději mám věci ze kterých je cítit inteligence a když se přidá lehce tranceová melodická linka, která tomu dodá spád, není co řešit ;) V poslední době mě svou produkcí dostává Klute, holandský Dj Predator, Sinthetix. Samozřejmě nedám dopustit na Stakka+Skynet nebo Kemal a Rob Data. Z labelů to jsou: Commercial suicide, Underfire, Zero gravity, Subtitles, Certificate18, Perspective a Ratio.
Koogi: Jseš členem DvoikyTroiky. Můžeš nám stručně osvětlit jak to uvnitř 2.3 vlastně funguje? Co musíš splňovat abys mohl být členem, kdo o tom rozhoduje, jaké to má výhody a nevýhody.
Yadel: Dvoika.troika nefunguje na bázi byznysu, není to booking/promotion agentura. Je to banda kamarádů, která funguje demokraticky jako sound systém akorát s tím rozdílem, že je nás 2-3x víc než v normálním sound systému ;) Hlavní postavou 2.3 je Sub.d.visionz, který v podstatě zařizuje většinu akcí a stará se o grafiku a web. Bez něj by 2.3 nebyla tam, kde je ! Je nás opravdu dost, ale nikdo nemá nějaké výhody, záleží na každém, jaké vyvíjí aktivity. Čím více, tím lépe samozřejmě. Zatím to uvnitř 2.3 funguje dobře a doufám že fungovat bude. Jsme stále otevřeni vůči novým členům. Musí jen být v tom, co dělají dobří a hlavně by měli být podobní jako my, což je někdy těžké /kladný vztah k marihuaně vítán/ ;)
Koogi: Hodně lidi z 2.3 dělá hudbu doma na počítači. Patříš mezi ně i ty? Jestli ano,kde si to můžeme poslechnout?
Yadel: Mezi ně zatím dalo by se říct nepatřím. Pár tracků už sem sice udělal,ale nemám potřebu je někomu dát poslechnout, dokud to nebude zcela podle mých představ.
Koogi: Který z 2.3 producentů je ti tvou tvorbou nejbližší a kdo si myslíš, že má šanci prorazit v zahraničí?
Yadel: Nejbližší jsou mi všichni a nejen tvorbou. Každý má svůj osobitý styl, což je hodně důležité. Jejich tvorba je myslím na hodně vysoké úrovni, takže sem si jistý, že v zahraničí by se prosadili všichni. Myslím, že už k tomu není daleko, protože tento týden vyšel Reverbovi a Itemovi první singl /1000 kusů/ na novém českém labelu Obushek, který distribuují po celé Evropě Triple Vision crew z Holandska, se kterými máme dobré vztahy. Každopádně hodně velkou pozornost si určitě zaslouží taky dva nejunglové projekty - Violla, jehož doménou je downtempo a Grapefruit moon, kteří se myslím nedají nějak zaškatulkovat.
Koogi: Jaká je momentální situace v Ostravě ? Jak často se konají drumandbassové party o víkendech? Fungují tam také menší kluby (jako v Praze XT3 nebo Punto) ve všední dny?
Yadel: Ostrava se podle mě poslední dobou hodně změnila a to k lepšímu. Lidi tady chodí na akce za hudbou a hudbě rozumí a to je to nejdůležitější. Přestože je tady spousta klubů, tak popravdě řečeno na větší dnb party narazíte tak jednou za 2 až 3 týdny, pokud se nepočítají menší akce, kde se někdy kalí a někdy jen poslouchá. Menších akcí a klubů je tady dost např. v Coffee shopu fungují a to hodně dobře už skoro rok drumandbassové středy a dnb začíná být v kofi nejoblíbenějším stylem. V poslední době hrajem spíše někde venku nebo poblíž Ostravy a akce stojí za to. Hodně si taky slibujem od znovuotevření klubu THC, který by měl být tentokrát přímo v centru na Stodolní ulici.
Koogi: Máš nějaké místo kde hraješ nejraději? Proč?
Yadel: Takových míst mám hodně, prakticky ve všech klubech na severní Moravě je výborná atmosféra. Když při hraní zažiješ, že lidi reagují na každý mix a na každou změnu, tak ten pocit se nadá popsat. To se stává tradičně např. ve Frýdeckém klubu Stoun nebo třineckém Alcatrazu. Na Liberecku zažívám taky výborné party.
Koogi: Pro většinu z nás, mimoostravských, je jméno klubu Fabric celkem neznámé. Mohl bys prosím stručně popsat, co je to za prostor, jak to tam vypadá, kolik se tam vejde lidí, případně to přirovnat k nějakému známějšímu místu?
Yadel: Fabric se v podstatě pořád ještě rozjíždí, v klubu proběhla už spousta akcí a koncertů, ale klub si teprve hledá svou tvář a své publikum. O víkendech je tam pořád narváno a od podzimu planují ve Fabricu kromě už zavedených nocí i pravidelné večírky s většími jmény a ještě zajímavějším line-upem. Dosud se hrál ve Fabricu převážně house, techno nebo 2step ale drumnbass se chystá poprvé právě na Ed Rushe. Dá se říct, že Shadowbox bude první party s djem světového formátu a zároveň to bude premiéra nově postaveného druhého flooru... A pokud se postaví ještě ten třetí podle toho, jak si to majitelé představují, tak to bude jeden z největších a nejhezčích klubu u nás. S oběma floory a venkovní zahrádkou se do klubu může vejít odhadem 1200 lidí. Přirovnat ten klub k nějakému podobnému je ale těžké, klub vznikl v budově bývalé továrny a je celý z červených cihel, uvnitř je hlavní floor s dvěma bary a na jedné straně budovy je ještě zahrádka a vstup na druhý floor. Je to v centru Ostravy, cca 800 metrů od Stodolní ulice.
Koogi: Tvůj názor na Ed Rushe? Jaký má přínos obecně pro dnb a co znamená pro tebe osobně?
Yadel: ED Rush je dj a producent, který měl a má pro dnb obrovský přínos. Jsem toho názoru,že po vydání alba Wormhole, které vydal společne s Opticalem, se drumandbass vydal tam, kam měl, takže co ještě dodat ?
Koogi: Co říkáš směru, kterým se ubírá tvorba Johna B ? Hodně ženských vokálů, sladké melodie atd. Myslíš, že to je náznak nějakého nového vývoje v dnb a jestli ano - má to budoucnost?
Yadel: John B mi vždycky připadal, že se ubírá jiným směrem, takže mě osobně to až tolik nepřekvapilo. Mě tenhle styl moc neoslovuje a že by to byl náznak nového vývoje v dnb si nemyslím.
Koogi: Co si vlastně myslíš obecně o vývoji na dnb scény oproti jiným směrům elektronické taneční hudby?
Yadel: Každá scéna se nějak mění a dnb tomu není výjimkou.Drumandbass je podle mě rok od roku trochu jiný a proto nechápu názory, že dnb je mrtvý. Dnb má hodně odnoží kterými je inspirován např. techno, hip-hop, house což u jiných směru není až tak poznat. Každý producent má svůj styl, ve kterém se zdokonaluje.Takže v podstatě je to v základu stejné,ale pořád jiné a to mi u jiných stylů chybí. Například v technu se toho oproti dnb až tak moc neděje.
Koogi: Jaký máš vztah k ostatním stylům taneční hudby? Dokážeš se pobavit třeba na house nebo techno party? Máš nějaké oblíbené nejunglové dje?
Yadel: Já se nebráním jiným stylům. Kromě dnb hraju taky techno,začínal jsem breakbeatem.V každé
hudbě si najdu to, co mě baví a každá hudba mi něco dává.
Koogi: Máš i jiné koníčky mimo djingu?
Yadel: Kupodivu ano ;) Jsem vášnivý zahrádkář!