PARTYINFO
AQUAPHONIC CELEBRATION
Datum konání: |
28.12.2001 - pátek |
Místo konání: |
Liberec - Novorenesanční lázně |
DJs: |
Trava, Matrix, Hech, Mr. Pupitz, IM, Cyber, Lulu_rulez, Eazy |
Live: |
Blow, Patrick Bergman, Trancegate |
Info: |
http://www.aquaphonic.cz... |
mike@aquaphonic.cz |
Popis: |
techhouse/techno stage, jungle zone, interactive phunky chillout specials: prvních 500 Bassline zdarma, dancing nymphs and more after party: Liquid, Švermova ul. DJs Yess, Noname, residents |
Profil skupiny Blow
Projekt BLOW vstoupil poprvé v povědomí posluchačů v létě roku 1994 díky nahrávce Blow, která si získala přízeň moderátorů Radia 1. Po takřka tříleté odmlce způsobené nepřítomností "duše" seskupení - Teochara Bakardžieva - v České republice, se skupina rozrostla o další členy a vydala jednu z prvních drum'n'bassových nahrávek v ČR Blow - Virus. Singlový hit - A.C.R. se objevil na kompilaci Radia 1 Jungle is massive vydané v březnu roku 1998.
Od roku 1998 Blow začínají hrát pod agenturou D Smack U Promotion první významnější koncerty v Čechách a na Moravě. 29.5.1998 vystupují na mega akci - Jelení příkop '98 (s kapelami jako The Orb, 808 State, Transglobal Underground, Zion Train aj.). Na podzim následuje vydání CD Makak Rhesus a další klubové koncerty (Punto Azul, Mecca, atd.), vyvrcholením se potom stává společný koncert s Wubble U v ROXY.
V roce 1999 se Blow objevují na reklamní kompilaci pro Levi's Strauss (Sony Music Bonton) s písní Dezire z aktuálního CD Dummkopf a CD kompilaci remixů skupiny Manželé (Sony Music Bonton), na kterém se Blow podílí skladbou Ufo. Zároveň se mění tvář živých vystoupení. Kapela ustupuje od komornosti a k Blow se připojuje živý bubeník. To je i příležitost k opuštění ryze tanečních akcí, což potvrzují např. koncerty po boku bigbítových Tatabojs (společný jam 26.4. v klubu Delta, Praha), se švýcarskou kapelou Swandive a francouzskými One Shot na prestižních Euro connections v paláci Akropolis aj. V červnu Blow koncertují společně s britskými tanečními hvězdami Zion Train na jejich českém miniturné (Plzeň, Brno, Praha) a účastní se dalšího ročníku prestižního festivalu Jelení příkop - Jeleňák - tentokrát bez příkopu (s Tribal Drift, Hypnotix, Liquid Harmony a Zion Train). Na podzim Blow hrají mnoho samostatných koncertů v klubech od Aše až po Břeclav. Následuje první samostatné vystoupení v legendárním pražském klubu Roxy (2.12.1999).
Od ledna do března 2000 skupina připravuje své debutovém CD, které v dubnu natáčí pro pražský Black Point. Deska nese název Rolls Royce in the Dance Club a vychází 20.9.2000. Vydání desky je spojeno s mnoha koncerty a účastmi na letních festivalech, z nichž nejvýznamnějším je Zámostí 2000, kde Blow vystupují po Monkey Business, před Loop Guru.
Na začátku roku 2001 vydávají Blow dvě singlovky At This Time Tomorrow distribuované zdarma výhradně skrze internet (www.techno.cz/d_smack_u/blow) a připravují studiové technotracky pro taneční promotéry na CD Blow - TechnoSoundSystem. Ty přesvědčily pořadatele top party Summer of Love 2001 v Pardubicích, kde Blow dostávají důvěru vystupovat v exponovaném čase mezi djskými hvězdami Ianem Voidem a Lukem Slaterem pro 12-ti tisícovou návštěvu.
V tuto chvíli tráví Blow většinu svého času ve studiu, kde připravují nové album. Secesním interiérem libereckých novorenesančních lázní zazní tedy nejen nové skladby připravené pro nové album, ale také část skladeb z jejich speciálního techno setu.
Rozhovor s Patrickem Bergmanem
Profil skupiny Blow.
Od roku 1998 Blow začínají hrát pod agenturou D Smack U Promotion první významnější koncerty v Čechách a na Moravě. 29.5.1998 vystupují na mega akci - Jelení příkop '98 (s kapelami jako The Orb, 808 State, Transglobal Underground, Zion Train aj.). Na podzim následuje vydání CD Makak Rhesus a další klubové koncerty (Punto Azul, Mecca, atd.), vyvrcholením se potom stává společný koncert s Wubble U v ROXY.
V roce 1999 se Blow objevují na reklamní kompilaci pro Levi's Strauss (Sony Music Bonton) s písní Dezire z aktuálního CD Dummkopf a CD kompilaci remixů skupiny Manželé (Sony Music Bonton), na kterém se Blow podílí skladbou Ufo. Zároveň se mění tvář živých vystoupení. Kapela ustupuje od komornosti a k Blow se připojuje živý bubeník. To je i příležitost k opuštění ryze tanečních akcí, což potvrzují např. koncerty po boku bigbítových Tatabojs (společný jam 26.4. v klubu Delta, Praha), se švýcarskou kapelou Swandive a francouzskými One Shot na prestižních Euro connections v paláci Akropolis aj. V červnu Blow koncertují společně s britskými tanečními hvězdami Zion Train na jejich českém miniturné (Plzeň, Brno, Praha) a účastní se dalšího ročníku prestižního festivalu Jelení příkop - Jeleňák - tentokrát bez příkopu (s Tribal Drift, Hypnotix, Liquid Harmony a Zion Train). Na podzim Blow hrají mnoho samostatných koncertů v klubech od Aše až po Břeclav. Následuje první samostatné vystoupení v legendárním pražském klubu Roxy (2.12.1999).
Od ledna do března 2000 skupina připravuje své debutovém CD, které v dubnu natáčí pro pražský Black Point. Deska nese název Rolls Royce in the Dance Club a vychází 20.9.2000. Vydání desky je spojeno s mnoha koncerty a účastmi na letních festivalech, z nichž nejvýznamnějším je Zámostí 2000, kde Blow vystupují po Monkey Business, před Loop Guru.
Na začátku roku 2001 vydávají Blow dvě singlovky At This Time Tomorrow distribuované zdarma výhradně skrze internet (www.techno.cz/d_smack_u/blow) a připravují studiové technotracky pro taneční promotéry na CD Blow - TechnoSoundSystem. Ty přesvědčily pořadatele top party Summer of Love 2001 v Pardubicích, kde Blow dostávají důvěru vystupovat v exponovaném čase mezi djskými hvězdami Ianem Voidem a Lukem Slaterem pro 12-ti tisícovou návštěvu.
V tuto chvíli tráví Blow většinu svého času ve studiu, kde připravují nové album. Secesním interiérem libereckých novorenesančních lázní zazní tedy nejen nové skladby připravené pro nové album, ale také část skladeb z jejich speciálního techno setu.
Rozhovor s Patrickem Bergmanem
Nazývá svoje skladby vždy jedním písmenem a číslicí. Písmeno znamená označení daného roku, aktuální právě pro tenhle rok je E. Číslice je vlastně pořadí, jako kolikátou tu skladbu ten rok nahrál.
"Nedokážu si představit, že bych měl ještě vymýšlet jména každé skladby." Takže třeba D37th - Dé třicátá sedmá. My zrovna téhle říkáme Captain Pickard a je to vlastně pilotní singl jeho prvního alba Because, které vychází právě teď a je vlastně takový Greatest Hits of Patrick Bergman. Podivín? Ale vůbec ne...
Svého času jsi poslal demo do Demoline magazínu Bassline a dneska už držíš v ruce svoje první CD. Co si o tom celém myslíš?
Hmm. I když to bude znít ne příliš skromně, nic se pro mě nemění. Pravě dokončuji skladby tvořené letos. Mají název E### a bude se to jmenovat "Therefore". Opravdu muziku si tvořím pro svou radost.
Takže pro radost říkáš. A máš radost i z nového CD Because?
Mám. Dokonce někdy kroutím hlavou nad tím, jak jsem to mohl všechno tak vytvořit. Jak k lepšímu tak k horšímu. Snažím se posunout dál, ale je to dost těžké opouštět své klišé. Možná že se mi to nedaří, možná, že ano, to nejsem schopen posoudit. "Because" je má práce za rok 2000, "Therefore" je 2001.... Co víc dodat.
Když jsi kdysi začínal dělat muziku, co se ti honilo hlavou?
Nic zvláštního. Pro mě se to stalo prostou potřebou. Netvořím umění, ani se o to nepokouším. Dokonce nemám potřebu někomu něco sdělovat, nějaké své pocity, duševní pochody. Pro mě je odměna, když si poslechnu to co za celý rok vytvořím a mám z toho dobry pocit, nebo dokonce husí kůži. To je asi to nej... Z toho taky vyplívá, proč ty divné názvy skladeb a proč ta kvantita.
A co se ti honí v hlavě dnes, jsi přece jen zkušenější, máš jistě líp zařízené studio...
Z toho všeho, co se děje okolo vydání CD, jsem dost zmaten. Nemohu ani říci, že by mi to hřálo mé EGO. Spíš naopak. Dělat rozhovory, prezentovat se veřejně, dělat fotky. Ano fotky, ty mi dělají největší šrámy na mém egu.
Říkáš, že nemáš potřebu být viděn a ani se netoužíš prezentovat svojí muzikou. Přesto tvoje hudba sklízí značné ovace a to první CD vlastně teprve vychází...
Nemohu říct, že nemám potřebu být viděn a slyšen, já ..., já jen, já jsem s tím opravdu nepočítal. Co se týká ovací, o tom nic moc nevím. Je pravda, kritika už nějaká byla, a to převážně kladná. Lhal bych, kdybych řekl, že mě to vadí. Nevadí, je to příjemné, ale ten pocit trvá tak krátce, jak rychle přichází. Opravdu, to je dost slabí důvod na to, abych dělal muziku. Je to jen zábava a potřeba. Nic víc.
Hrál jsi na Summer Of Love, kde to byl tvůj první koncert. Jak se hrálo?
Vše bylo pro mě nové. Ani jsem nestačit nasát atmosféru do sebe.
Slyšel jsem, že jsi byl hodně nervózní...
Jo to jsem byl. Ani snad kvůli tomu, že bych nevěřil tomu co dělám. Ale spíš, že ty lidi co tančili na Ladidu zklamu, že to není tak taneční. Já ani ve skutečnosti nevím co to vlastně tvořím. Když se na to ptám padají takové divné termíny jako drum&bass, jungle, ambient, chillout, a bůh ví co ještě. Já si to asi nazvu sám, třeba Drum&Chill.
Když jsem viděl tvoje živé vystoupení, docela mne to překvapilo. Přiznám se, že jsem čekal spíš jednoho týpka za mašinkami, ale určitě ne několik kytar, spousty lidí na pódiu...
Máš nějakou představu, kde by se živá podoba projektu Patrick Bergman měla ustálit? Ne nemám, ani si ji zatím nedělám. Když to bude možné, tak požádám kluky aby si se mnou zahráli. A budou-li chtít... Vše je taky závislé na financích. Aby se to celé dalo co nejvíce hrát na živo, chce to hardwarové mašiny. Ale o tom si mohu nechat zatím jen zdát. Nevěřím, že by hudba něco vydělala. Když to příjde, bude to fajn, ale zatím si s tím hlavu nedělám.
Nechceš nám svoji "kapelu" trochu představit?
Kapelu? Se Zdeňkem Ceralem (kytara -Ready Kirken) - spolupracujeme již čtvrtým rokem. Chodíme spolu na kafe, bydlíme ve stejném městě, posloucháme jiné hudební žánry. Jo a taky začínám pracovat na jeho nápadech. Bude to dost zajímavé. Ondřej Herold (basa - Ready Kirken) - toho mi Zdeněk přivedl, když jsem dokončoval "Because". Jiří Fousek (mix, dj, technika- Skutečný přítel).
A taky který mě ukázal, že existuje jiná hudba než Pet Shop Boys, New Order... Jinak měl z nás nejnáročnější úlohu na Summeru.
Nechceš jim naoplátku trochu vylepšit sound na jejich deskách?
Já, a vylepšit?! Vždyť je to muzika. Já bych to akorát tak zpitvořil. Krom toho, už jsou to mediální hvězdy...
Vím, že tvoji známí jsou i Lety Mimo, kterým jsi už na desce pomáhal...
Jo to jsem pomáhal, ale to už je nějaký ten pátek. Já ani nevěděl, že to použili. Jinak jsou to mi spolužáci ze střední školy. V počátcích zrodu této kapely jsem s nima i hrál. Dokonce je to někde na kazetě nahrané. Když už jsem u té střední, byli jsme stejně divný ročník. Mí spolužáci se prosazují v muzice víc než v oborech, který se učili. Např. Ladislav Weigert, hraje v Support Lesbiens.
Zpátky k albu. Jaká je tvoje koncepce, máš něco jako art direction?
Ne. Každý rok tvořím, a na podzim začínám uzavírat vše co jsem vytvořil. Je to jako vybrat ty nejzdařilejší skici a svázat je do desek, v mém případě "CD". Vždyť já jsem komerčně nezajímavý, já bych prošel kvantitativní inflací...
Co nás čeká na albu Because?
Jestli už někdo z vás bude rozhodnut si to koupit, raději si to nejprve poslechněte, aby jste nebyli zklamaní...
Použil jsi převážně skladby ze stejnojmenného loňského dema, ale doplnil jsi je o několik starších kousků. Máš k nim nějaký bližší vztah, že jsi z obou prvních CD vybral právě je?
Ne nemám. Je to jen z čistě tak, z té doby.
Říká se, že hudba pochází z vyšších sfér. Souhlasíš?
Asi pochází, ale já sám nejsem na takové úrovni, abych mohl o tom hovořit. Jestli má hudba něco vyjadřuje, je to fajn, ale já o tom nic nevím. Pro mě je to jen shluk líbivých zvuků a harmonií, které mi evokují nějakou náladu. Ale jestli je v tom něco víc, o tom ať hovoří někdo jiný.
Rozhovor s Hechem
Rozhovor s Patrickem Bergmanem.
"Nedokážu si představit, že bych měl ještě vymýšlet jména každé skladby." Takže třeba D37th - Dé třicátá sedmá. My zrovna téhle říkáme Captain Pickard a je to vlastně pilotní singl jeho prvního alba Because, které vychází právě teď a je vlastně takový Greatest Hits of Patrick Bergman. Podivín? Ale vůbec ne...
Svého času jsi poslal demo do Demoline magazínu Bassline a dneska už držíš v ruce svoje první CD. Co si o tom celém myslíš?
Hmm. I když to bude znít ne příliš skromně, nic se pro mě nemění. Pravě dokončuji skladby tvořené letos. Mají název E### a bude se to jmenovat "Therefore". Opravdu muziku si tvořím pro svou radost.
Takže pro radost říkáš. A máš radost i z nového CD Because?
Mám. Dokonce někdy kroutím hlavou nad tím, jak jsem to mohl všechno tak vytvořit. Jak k lepšímu tak k horšímu. Snažím se posunout dál, ale je to dost těžké opouštět své klišé. Možná že se mi to nedaří, možná, že ano, to nejsem schopen posoudit. "Because" je má práce za rok 2000, "Therefore" je 2001.... Co víc dodat.
Když jsi kdysi začínal dělat muziku, co se ti honilo hlavou?
Nic zvláštního. Pro mě se to stalo prostou potřebou. Netvořím umění, ani se o to nepokouším. Dokonce nemám potřebu někomu něco sdělovat, nějaké své pocity, duševní pochody. Pro mě je odměna, když si poslechnu to co za celý rok vytvořím a mám z toho dobry pocit, nebo dokonce husí kůži. To je asi to nej... Z toho taky vyplívá, proč ty divné názvy skladeb a proč ta kvantita.
A co se ti honí v hlavě dnes, jsi přece jen zkušenější, máš jistě líp zařízené studio...
Z toho všeho, co se děje okolo vydání CD, jsem dost zmaten. Nemohu ani říci, že by mi to hřálo mé EGO. Spíš naopak. Dělat rozhovory, prezentovat se veřejně, dělat fotky. Ano fotky, ty mi dělají největší šrámy na mém egu.
Říkáš, že nemáš potřebu být viděn a ani se netoužíš prezentovat svojí muzikou. Přesto tvoje hudba sklízí značné ovace a to první CD vlastně teprve vychází...
Nemohu říct, že nemám potřebu být viděn a slyšen, já ..., já jen, já jsem s tím opravdu nepočítal. Co se týká ovací, o tom nic moc nevím. Je pravda, kritika už nějaká byla, a to převážně kladná. Lhal bych, kdybych řekl, že mě to vadí. Nevadí, je to příjemné, ale ten pocit trvá tak krátce, jak rychle přichází. Opravdu, to je dost slabí důvod na to, abych dělal muziku. Je to jen zábava a potřeba. Nic víc.
Hrál jsi na Summer Of Love, kde to byl tvůj první koncert. Jak se hrálo?
Vše bylo pro mě nové. Ani jsem nestačit nasát atmosféru do sebe.
Slyšel jsem, že jsi byl hodně nervózní...
Jo to jsem byl. Ani snad kvůli tomu, že bych nevěřil tomu co dělám. Ale spíš, že ty lidi co tančili na Ladidu zklamu, že to není tak taneční. Já ani ve skutečnosti nevím co to vlastně tvořím. Když se na to ptám padají takové divné termíny jako drum&bass, jungle, ambient, chillout, a bůh ví co ještě. Já si to asi nazvu sám, třeba Drum&Chill.
Když jsem viděl tvoje živé vystoupení, docela mne to překvapilo. Přiznám se, že jsem čekal spíš jednoho týpka za mašinkami, ale určitě ne několik kytar, spousty lidí na pódiu...
Máš nějakou představu, kde by se živá podoba projektu Patrick Bergman měla ustálit? Ne nemám, ani si ji zatím nedělám. Když to bude možné, tak požádám kluky aby si se mnou zahráli. A budou-li chtít... Vše je taky závislé na financích. Aby se to celé dalo co nejvíce hrát na živo, chce to hardwarové mašiny. Ale o tom si mohu nechat zatím jen zdát. Nevěřím, že by hudba něco vydělala. Když to příjde, bude to fajn, ale zatím si s tím hlavu nedělám.
Nechceš nám svoji "kapelu" trochu představit?
Kapelu? Se Zdeňkem Ceralem (kytara -Ready Kirken) - spolupracujeme již čtvrtým rokem. Chodíme spolu na kafe, bydlíme ve stejném městě, posloucháme jiné hudební žánry. Jo a taky začínám pracovat na jeho nápadech. Bude to dost zajímavé. Ondřej Herold (basa - Ready Kirken) - toho mi Zdeněk přivedl, když jsem dokončoval "Because". Jiří Fousek (mix, dj, technika- Skutečný přítel).
A taky který mě ukázal, že existuje jiná hudba než Pet Shop Boys, New Order... Jinak měl z nás nejnáročnější úlohu na Summeru.
Nechceš jim naoplátku trochu vylepšit sound na jejich deskách?
Já, a vylepšit?! Vždyť je to muzika. Já bych to akorát tak zpitvořil. Krom toho, už jsou to mediální hvězdy...
Vím, že tvoji známí jsou i Lety Mimo, kterým jsi už na desce pomáhal...
Jo to jsem pomáhal, ale to už je nějaký ten pátek. Já ani nevěděl, že to použili. Jinak jsou to mi spolužáci ze střední školy. V počátcích zrodu této kapely jsem s nima i hrál. Dokonce je to někde na kazetě nahrané. Když už jsem u té střední, byli jsme stejně divný ročník. Mí spolužáci se prosazují v muzice víc než v oborech, který se učili. Např. Ladislav Weigert, hraje v Support Lesbiens.
Zpátky k albu. Jaká je tvoje koncepce, máš něco jako art direction?
Ne. Každý rok tvořím, a na podzim začínám uzavírat vše co jsem vytvořil. Je to jako vybrat ty nejzdařilejší skici a svázat je do desek, v mém případě "CD". Vždyť já jsem komerčně nezajímavý, já bych prošel kvantitativní inflací...
Co nás čeká na albu Because?
Jestli už někdo z vás bude rozhodnut si to koupit, raději si to nejprve poslechněte, aby jste nebyli zklamaní...
Použil jsi převážně skladby ze stejnojmenného loňského dema, ale doplnil jsi je o několik starších kousků. Máš k nim nějaký bližší vztah, že jsi z obou prvních CD vybral právě je?
Ne nemám. Je to jen z čistě tak, z té doby.
Říká se, že hudba pochází z vyšších sfér. Souhlasíš?
Asi pochází, ale já sám nejsem na takové úrovni, abych mohl o tom hovořit. Jestli má hudba něco vyjadřuje, je to fajn, ale já o tom nic nevím. Pro mě je to jen shluk líbivých zvuků a harmonií, které mi evokují nějakou náladu. Ale jestli je v tom něco víc, o tom ať hovoří někdo jiný.
Rozhovor s Hechem
Viktore, v tuhle chvili jsi z pardubických aktivních DJů asi ten nejdéle hrající. Co tě přimělo k hraní?
Z těch aktivních možná jo. Vždycky sem měl nějaký nutkání shánět si víc muziky než bylo dostupné. Jelikož pamatuju i nabídku komunistických prodejen s hudbou, byla to nutnost. Od čtrnácti roků si kupuju desky a když už máte jako jeden z mála lidí ve městě novou a dobrou hudbu, proč ji nepustit ostatním. Takže je nebyl ani přiměn. Mě muzika baví a hraní tak nějak přišlo samo. Hodně mě ovlivnili také první parties a kamarádi, kteří v 94 přivezli desky z Londýna - Orbital, LFO, Prodigy, asi sám víš nejlíp o čem mluvím.
V červnu 99 jsi se zůčastnil Red Bull Music Academy v Berlíně. Jak moc tě ovlivnila?
Ovlivnila mě docela dost. Ne, že bych předtím neměl svoji koncepci co a jak dělat. Po návštěvě Berlína a především 14 dnech s lidma z celý Evropy jsem pochopil ještě lépe, že pokud chce člověk něčeho dosáhnout, musí začít hlavně sám se sebou. Po návratu sem chvíli tápal, ale nakonec sme s Ládikem a Pájou před 2 lety rozjeli obchod a o půl roku první funkční internetový obchod zaměřený čistě na klubovou taneční hudbu. Časem se umerkura.cz určitě rozroste i o další aktivity. Od prosince tak rozjíždíme vlastní rádiový pořad na pardubickém Lifu, který bude součastí čtyřhodinového bloku 4 Fresh připravovaného ve spolupráci s radiem Life a Bassline. V poslední době se kupí spousta práce a já sem naprosto spokojen. Ještě k tý RBMA - každý kdo tam byl je dneska v povědomí lidí. Ne proto, že je vybrali z tisíce jiných, ale proto, že se snaží obohatit tu scénu dle svých možností. Matrix, Gen. D, DJ Blue, Hoffe, Tall a další... jsou toho dobrým příkladem.
Kterého DJe se kterým si hrál si ceníš nejvíce?
To je na delší dobu. Záleží jestli je v Čechách nevyprudí něco hned na letišti jak je to dobrým zvykem. Osobně si vážím Mr.C za jeho práci v Shamen. Alba, který vydali jsou nadčasový a hodně taneční. Samozřejmě jeho singly pro undergroundové labely jako Plink Plonk prostě nemaj chybu. Hodně příjemnej v rozhovoru byl minulej rok Derrick May a taky Cari Lekebush. Největší sranda byla s Peterem co dělal MC-ho CJ Bollandovi. Pařan k pohledání .))
Na Summer of Love jsi vystupoval s MC Vaantem a od té doby jste spolu vidět čím dál častěji. Připravujete se nějak speciálně nebo je vystoupení čistě emotivní?
Sám víš, že hraju dost specifický desky s náladičkou a tak sem si řekl, že zkusíme přidat nějakej vokál. Vaantovi to sedí nejlíp do jungle a dnb, ale jeho možnosti jsou neomezený, tak proč to alespoň nezkusit. Na open airech na Helfenburgu, Summer of Love nebo Žirovnici se ukázalo, že lidi jsou tomu dosti přístupný a má to solidní odezvu. Stane se, že někdy nám to nesedne úplně. Záleží na náladě a nejvíc na lidech - jestli jsou ochotni se bavit - vždy to je improvizace.
Jsi spoluvlastníkem record shopu U Merkura. Právě slavíte druhé výročí a lidé si kupují vinyly čím dál více. Můžeš srovnat situaci když jste začínali a nyní.
Je to takřka nesrovnatelný. Máme víc práce a snažíme to posouvat vždycky trošku dál oproti konkurenci. Nejvíc se změnil výběr desek, který se se začátkem nedá vůbec srovnávat. To, že budem vozit tejdně kupu desek byl plán, který se začíná plnit. Jak jsem již podotknul, budeme se rozšiřovat o další související aktivity. V poslední době se snažím zaměřit i na hraní, vychytat solidní party, kterou Aquaphonic určitě bude.
Před rokem jsi mi říkal, že plánuješ vlastní tvorbu. Jak jsi na tom?
Jsem na tom docela dobře s vybavením, akorát že kvůli obchodu nezbývá tolik času na muziku. Každopádně tím, že sem dokončil školu vypadá situace od dost růžověji. Příští rok bychom chtěli rozjet label, na kterém ovšem z počátku budou vydávat spíš jiní lidé než přímo Merkuráci. .)
Tanec mezi nymfami
Rozhovor s Hechem, spolumajitelem vinyl shopu U Merkura. Zahraje na Aquaphonic Celebration v Liberci 28.12.
Z těch aktivních možná jo. Vždycky sem měl nějaký nutkání shánět si víc muziky než bylo dostupné. Jelikož pamatuju i nabídku komunistických prodejen s hudbou, byla to nutnost. Od čtrnácti roků si kupuju desky a když už máte jako jeden z mála lidí ve městě novou a dobrou hudbu, proč ji nepustit ostatním. Takže je nebyl ani přiměn. Mě muzika baví a hraní tak nějak přišlo samo. Hodně mě ovlivnili také první parties a kamarádi, kteří v 94 přivezli desky z Londýna - Orbital, LFO, Prodigy, asi sám víš nejlíp o čem mluvím.
V červnu 99 jsi se zůčastnil Red Bull Music Academy v Berlíně. Jak moc tě ovlivnila?
Ovlivnila mě docela dost. Ne, že bych předtím neměl svoji koncepci co a jak dělat. Po návštěvě Berlína a především 14 dnech s lidma z celý Evropy jsem pochopil ještě lépe, že pokud chce člověk něčeho dosáhnout, musí začít hlavně sám se sebou. Po návratu sem chvíli tápal, ale nakonec sme s Ládikem a Pájou před 2 lety rozjeli obchod a o půl roku první funkční internetový obchod zaměřený čistě na klubovou taneční hudbu. Časem se umerkura.cz určitě rozroste i o další aktivity. Od prosince tak rozjíždíme vlastní rádiový pořad na pardubickém Lifu, který bude součastí čtyřhodinového bloku 4 Fresh připravovaného ve spolupráci s radiem Life a Bassline. V poslední době se kupí spousta práce a já sem naprosto spokojen. Ještě k tý RBMA - každý kdo tam byl je dneska v povědomí lidí. Ne proto, že je vybrali z tisíce jiných, ale proto, že se snaží obohatit tu scénu dle svých možností. Matrix, Gen. D, DJ Blue, Hoffe, Tall a další... jsou toho dobrým příkladem.
Kterého DJe se kterým si hrál si ceníš nejvíce?
To je na delší dobu. Záleží jestli je v Čechách nevyprudí něco hned na letišti jak je to dobrým zvykem. Osobně si vážím Mr.C za jeho práci v Shamen. Alba, který vydali jsou nadčasový a hodně taneční. Samozřejmě jeho singly pro undergroundové labely jako Plink Plonk prostě nemaj chybu. Hodně příjemnej v rozhovoru byl minulej rok Derrick May a taky Cari Lekebush. Největší sranda byla s Peterem co dělal MC-ho CJ Bollandovi. Pařan k pohledání .))
Na Summer of Love jsi vystupoval s MC Vaantem a od té doby jste spolu vidět čím dál častěji. Připravujete se nějak speciálně nebo je vystoupení čistě emotivní?
Sám víš, že hraju dost specifický desky s náladičkou a tak sem si řekl, že zkusíme přidat nějakej vokál. Vaantovi to sedí nejlíp do jungle a dnb, ale jeho možnosti jsou neomezený, tak proč to alespoň nezkusit. Na open airech na Helfenburgu, Summer of Love nebo Žirovnici se ukázalo, že lidi jsou tomu dosti přístupný a má to solidní odezvu. Stane se, že někdy nám to nesedne úplně. Záleží na náladě a nejvíc na lidech - jestli jsou ochotni se bavit - vždy to je improvizace.
Jsi spoluvlastníkem record shopu U Merkura. Právě slavíte druhé výročí a lidé si kupují vinyly čím dál více. Můžeš srovnat situaci když jste začínali a nyní.
Je to takřka nesrovnatelný. Máme víc práce a snažíme to posouvat vždycky trošku dál oproti konkurenci. Nejvíc se změnil výběr desek, který se se začátkem nedá vůbec srovnávat. To, že budem vozit tejdně kupu desek byl plán, který se začíná plnit. Jak jsem již podotknul, budeme se rozšiřovat o další související aktivity. V poslední době se snažím zaměřit i na hraní, vychytat solidní party, kterou Aquaphonic určitě bude.
Před rokem jsi mi říkal, že plánuješ vlastní tvorbu. Jak jsi na tom?
Jsem na tom docela dobře s vybavením, akorát že kvůli obchodu nezbývá tolik času na muziku. Každopádně tím, že sem dokončil školu vypadá situace od dost růžověji. Příští rok bychom chtěli rozjet label, na kterém ovšem z počátku budou vydávat spíš jiní lidé než přímo Merkuráci. .)
Tanec mezi nymfami
Novorenesanční objekt bývalých městských lázní v Liberci po několika letech opět ožije. Poslední víkend tohoto roku mají všichni milovníci elektronické taneční hudby možnost oslavit tancem v pátek 28. 12. na party Aquaphonic Celebration, kterou do tohoto historického prostoru přináší agentura Aquaphonic. Tři oddělené prostory nabídnou mimo jiné živá vystoupení kapely Blow, projektu Trancegate a objevu letošního léta Patricka Bergmana, dále umění nejoblíbenějšího českého DJ Trávy a stále populárnějších domácích Dj´s Matrixe, IM Cyber, Hecha a Mr. Pupitze. Na své si přijdou milovníci house a techno music, ale také hudebních stylů drum´n´bass, ambient, trance nebo funky.
Skupina Blow je již několik let pravidelným hostem největších českých hudebních festivalů, kde vystupovala s takovými kapelami jako jsou Orb nebo Zion Train. Na letošním festivalu Summer of Love dostali Blow důvěru zahrát před 12ti tisícovou návštěvou, navíc v nejexponovanějším čase mezi hvězdami Ianem Voidem a Lukem Slaterem. Koncem minulého roku vydali výborné album Rolls Royce in the dance club, koncem tohoto léta remixovali Monkey Business. Na začátek příštího roku chystají nové album, a tak si návštěvníci Aquaphonic Celebration budou moci vychutnat nejen jejich jedinečný mix elektronické muziky a klasických nástrojů, ale také nové skladby připravované na nové album. Jak lze nadpozemsky sladit ambient, drum´n´ bass a dub předvede v dalším živém vystoupení Patrick Bergman. Patrick Bergman je zatím největším objevem Demoline, projektu magazínu Bassline podporující nadějné české interprety. Díky Bassline vychází v listopadu Patrickovi debutové album Because. Fanoušky techtrance určitě potěší live vystoupení projektu Trancegate, známého např. ze série parties Ibiza nights nebo vystoupení s Corvinem Dalekem.
Hlavní taneční zóna na ploše zakrytého bazénu nabídne kromě Blow také house a techno rytmy v podání předních českých DJ´s. Tráva, nejpopulárnější český DJ, je členem skupiny Significant Other, se kterou vydal počátkem roku 2001 album Mongolo.vé obsahující mj. velký hit Magic City Prague. V létě vyšlo jeho třetí namixované album Mix 03. Dále na hlavním pódiu vystoupí představitel absolutní české techno špičky DJ Matrix z CzechTechno a seskupení U Merkura ve složení Hech & MC Vaant a Mr. Pupitz. Pro příznivce nepravidelných beatů je připravena jungle zone, kde budou mít hlavní slovo slečny IM Cyber a Lulu_rulez a pánové Eazy a Klingon. Všem, kteří budou potřebovat na chvíli vydechnout, bude k dispozici interaktivní phunky chill-out room.
Bývalé městské lázně v Liberci jsou kulturní památkou, která byla postavena podle projektu vídeňského architekta Petra Paula Branga v letech 1900 až 1902 v novorenesančním slohu a s interiérem v secesním slohu. Speciálně vytvořená webová prezentace na adrese http://www.aquaphonic.cz/ nabízí aktuální informace, fotografie, mp3 a soutěže týkající se party a interpretů. Prvních 500 návštěvníků obdrží zdarma magazín Bassline.
Line-up:
TechHouse/Techno Stage
20:00 Eazy
21:00 Mr. Pupitz
23:00 BLOW live
00:00 Tráva
02:30 Hech + MC Vaant
04:15 Matrix
06:00 TRANCEGATE live
06:30 end
Jungle Zone
20:00 Bart
21:30 Lulu_Rulez
23:30 PATRICK BERGMAN live
00:30 Eazy
02:00 IM Cyber
04:00 Klingon
06:00 end
Interactive Phun-ky ChillOut
Bart, Heykall and guests
Novorenesanční objekt bývalých městských lázní v Liberci po několika letech opět ožije. Poslední víkend tohoto roku mají všichni milovníci elektronické taneční hudby možnost oslavit tancem v pátek 28. 12. na party Aquaphonic Celebration.
Skupina Blow je již několik let pravidelným hostem největších českých hudebních festivalů, kde vystupovala s takovými kapelami jako jsou Orb nebo Zion Train. Na letošním festivalu Summer of Love dostali Blow důvěru zahrát před 12ti tisícovou návštěvou, navíc v nejexponovanějším čase mezi hvězdami Ianem Voidem a Lukem Slaterem. Koncem minulého roku vydali výborné album Rolls Royce in the dance club, koncem tohoto léta remixovali Monkey Business. Na začátek příštího roku chystají nové album, a tak si návštěvníci Aquaphonic Celebration budou moci vychutnat nejen jejich jedinečný mix elektronické muziky a klasických nástrojů, ale také nové skladby připravované na nové album. Jak lze nadpozemsky sladit ambient, drum´n´ bass a dub předvede v dalším živém vystoupení Patrick Bergman. Patrick Bergman je zatím největším objevem Demoline, projektu magazínu Bassline podporující nadějné české interprety. Díky Bassline vychází v listopadu Patrickovi debutové album Because. Fanoušky techtrance určitě potěší live vystoupení projektu Trancegate, známého např. ze série parties Ibiza nights nebo vystoupení s Corvinem Dalekem.
Hlavní taneční zóna na ploše zakrytého bazénu nabídne kromě Blow také house a techno rytmy v podání předních českých DJ´s. Tráva, nejpopulárnější český DJ, je členem skupiny Significant Other, se kterou vydal počátkem roku 2001 album Mongolo.vé obsahující mj. velký hit Magic City Prague. V létě vyšlo jeho třetí namixované album Mix 03. Dále na hlavním pódiu vystoupí představitel absolutní české techno špičky DJ Matrix z CzechTechno a seskupení U Merkura ve složení Hech & MC Vaant a Mr. Pupitz. Pro příznivce nepravidelných beatů je připravena jungle zone, kde budou mít hlavní slovo slečny IM Cyber a Lulu_rulez a pánové Eazy a Klingon. Všem, kteří budou potřebovat na chvíli vydechnout, bude k dispozici interaktivní phunky chill-out room.
Bývalé městské lázně v Liberci jsou kulturní památkou, která byla postavena podle projektu vídeňského architekta Petra Paula Branga v letech 1900 až 1902 v novorenesančním slohu a s interiérem v secesním slohu. Speciálně vytvořená webová prezentace na adrese http://www.aquaphonic.cz/ nabízí aktuální informace, fotografie, mp3 a soutěže týkající se party a interpretů. Prvních 500 návštěvníků obdrží zdarma magazín Bassline.
Line-up:
TechHouse/Techno Stage
20:00 Eazy
21:00 Mr. Pupitz
23:00 BLOW live
00:00 Tráva
02:30 Hech + MC Vaant
04:15 Matrix
06:00 TRANCEGATE live
06:30 end
Jungle Zone
20:00 Bart
21:30 Lulu_Rulez
23:30 PATRICK BERGMAN live
00:30 Eazy
02:00 IM Cyber
04:00 Klingon
06:00 end
Interactive Phun-ky ChillOut
Bart, Heykall and guests