PARTYINFO
CITADELA - OMEGA 14
Datum konání: |
16.03.2002 - sobota |
Místo konání: |
Brno - Boby Centrum |
DJs: |
Mhonolink (Sweden), Jel Ford (UK), Ogi (HR), Ginger, Jerry, Radan Mach, Quickie trance/wet&hard: Observer (Titan/A), Trisco, Holmi, E.S.W.L, C.B.K. ambient chill-out: Sergej Auto (D), Ginger aka 1/2 Gadap, Aleph, Subsist, Artie |
Info: |
http://www.lunarproduction.cz... |
Popis: |
lasershow, fireshow, droid dancers, Marcel audio sound, masáže, čajovna, testy XTC afterparty: Club Perpetuum, Roosveltova 19: Observer(A), Kaisersoze, Holmi, Radan Mach, N-Dr.U, Jerry, Rao |
DJ Observer - rozhovor
Kdy jsi začal poslouchat taneční muziku?
Začal jsem v dětství, bylo mi asi deset let, když jsem nahrával z televize do jednoduchého přenosného magneťáku. Byl jsem první kluk v okolí, který vždy a všude chodil s walkmanem. Tehdy to ale nebyla jen taneční muzika, ale mně to jako "taneční muzika" znělo.
Jak dlouhá byla doba mezi proměnou řadového posluchače v DJ?
Od šestnácti jsem pouštěl muziku ze dvou CD přehrávačů, mezi tím jsem stále nahrával a poslouchal, vlastně si přesně nevzpomínám, kdy jsem se DJingu začal věnovat naplno. V osmnácti letech jsem se učil hrát z Technicsů, měl jsem štěstí, protože jsem byl dobrý kamarád s bratrem DJ E-Maxxe.
Vzpomeneš si, co bylo hlavním impulsem, který Tě přivedl k hraní?
Každý weekend jsem chodil do klubů a na diskotéky a muzika, která se tam hrála se mi pořád nějak nezamlouvala, tak jsem začal nahrávat demo kazety.
Jakým druhem elektronické hudby jsi začínal?
Začínal jsem komerční muzikou, asi rok jsem jsem hrál v klubu MBC House ve Vídni, blízko Budo Centra, někdo si mě tam všiml a dostal jsem nabídku hrát v největší diskotéce ve Vídni, v Nachtwerku, takže jsem musel hrát komerci.
Jak bys nazval styl, který hraješ teď?
Nejvíc a nejraději hraji UK Trance, mám rád všechny druhy a styly elektronické taneční hudby. Poslouchám také Chill Out, Pop a Rock, myslím, že v každém stylu se najde hudba, která mě baví. Hudba je můj život!
Vzpomeneš si na akci, kde jsi vystupoval poprvé?
Jistě, byl to Church Rave, poblíž mého bytu ve Vídni, bylo mi osmnáct a hrál jsem tam pro 300 lidí, bylo to pro mne z pohledu DJ "to poprvé". Bylo to vynikající.
Máš v současné době nějakou residenturu?
Bohužel ne, čas od času hraji v jedné diskotéce "Baby'O", tak čtyřikrát do roka, hrávám tam tříhodinové nebo i delší sety a moc rád se tam vracím.
Cluby nebo velké parties?
Clubové noci jsou perfektní, můžeš hrát "groovy sound" a taky skvělou trance muziku, normálně hraji raději v klubech, ale pokud je dobrý sound systém, hraje se mi dobře i na velkých parties.
Namixoval jsi jedno ze série CD Biosphere. Je to Tvé jediné oficiální CD, nebo jich máš více?
Do teď je to jediné oficiální CD, které jsem vydal, příští rok by mělo vyjít druhé. 3 nebo 4 krát do roka vydávám pro fanoušky a kamarády promo mix CD.
Co vlastní produkce?
Nedávno jsme odstartovali nový projekt s názvem "Bell And Server", náš producent, Peter Jürgens spolupracuje například s Oliverem Kleinem a tak si myslím, že náš debut "Samui" je připraven vstoupit do hitparád. Mám malé VST studio a můj kolega má nedaleko Vídně druhé. Dělá se mnou tracky a remixy.
Hrál jsi už někdy v České republice?
Ne a proto jsem hodně nažhavený na 16.3. na Citadelu. :) Zahraji tam skvělý set a myslím si, že to bude vynikající. Vždycky jsem u vás chtěl hrát a teď přišel čas rozjet to s českými party people!
Současná TOP 5
Bell and Server - Samui - Promo
DJ Tiesto - Urban Train - Magik Muzik
Lange feat. Skye - Drifting Away - Captivating
Solicitous - Furthermost - Captivating
Blackwatch - Foreshadow - Pitch Black
Sergej Auto
Masovější obliba stylu trance je u nás asi jen otázka času. Na Citadele 14 mu bude patřit druhá stage, na které zahraje v hlavním čase rakouský DJ Observer. Přečtěte si s ním rozhovor.
Začal jsem v dětství, bylo mi asi deset let, když jsem nahrával z televize do jednoduchého přenosného magneťáku. Byl jsem první kluk v okolí, který vždy a všude chodil s walkmanem. Tehdy to ale nebyla jen taneční muzika, ale mně to jako "taneční muzika" znělo.
Jak dlouhá byla doba mezi proměnou řadového posluchače v DJ?
Od šestnácti jsem pouštěl muziku ze dvou CD přehrávačů, mezi tím jsem stále nahrával a poslouchal, vlastně si přesně nevzpomínám, kdy jsem se DJingu začal věnovat naplno. V osmnácti letech jsem se učil hrát z Technicsů, měl jsem štěstí, protože jsem byl dobrý kamarád s bratrem DJ E-Maxxe.
Vzpomeneš si, co bylo hlavním impulsem, který Tě přivedl k hraní?
Každý weekend jsem chodil do klubů a na diskotéky a muzika, která se tam hrála se mi pořád nějak nezamlouvala, tak jsem začal nahrávat demo kazety.
Jakým druhem elektronické hudby jsi začínal?
Začínal jsem komerční muzikou, asi rok jsem jsem hrál v klubu MBC House ve Vídni, blízko Budo Centra, někdo si mě tam všiml a dostal jsem nabídku hrát v největší diskotéce ve Vídni, v Nachtwerku, takže jsem musel hrát komerci.
Jak bys nazval styl, který hraješ teď?
Nejvíc a nejraději hraji UK Trance, mám rád všechny druhy a styly elektronické taneční hudby. Poslouchám také Chill Out, Pop a Rock, myslím, že v každém stylu se najde hudba, která mě baví. Hudba je můj život!
Vzpomeneš si na akci, kde jsi vystupoval poprvé?
Jistě, byl to Church Rave, poblíž mého bytu ve Vídni, bylo mi osmnáct a hrál jsem tam pro 300 lidí, bylo to pro mne z pohledu DJ "to poprvé". Bylo to vynikající.
Máš v současné době nějakou residenturu?
Bohužel ne, čas od času hraji v jedné diskotéce "Baby'O", tak čtyřikrát do roka, hrávám tam tříhodinové nebo i delší sety a moc rád se tam vracím.
Cluby nebo velké parties?
Clubové noci jsou perfektní, můžeš hrát "groovy sound" a taky skvělou trance muziku, normálně hraji raději v klubech, ale pokud je dobrý sound systém, hraje se mi dobře i na velkých parties.
Namixoval jsi jedno ze série CD Biosphere. Je to Tvé jediné oficiální CD, nebo jich máš více?
Do teď je to jediné oficiální CD, které jsem vydal, příští rok by mělo vyjít druhé. 3 nebo 4 krát do roka vydávám pro fanoušky a kamarády promo mix CD.
Co vlastní produkce?
Nedávno jsme odstartovali nový projekt s názvem "Bell And Server", náš producent, Peter Jürgens spolupracuje například s Oliverem Kleinem a tak si myslím, že náš debut "Samui" je připraven vstoupit do hitparád. Mám malé VST studio a můj kolega má nedaleko Vídně druhé. Dělá se mnou tracky a remixy.
Hrál jsi už někdy v České republice?
Ne a proto jsem hodně nažhavený na 16.3. na Citadelu. :) Zahraji tam skvělý set a myslím si, že to bude vynikající. Vždycky jsem u vás chtěl hrát a teď přišel čas rozjet to s českými party people!
Současná TOP 5
Bell and Server - Samui - Promo
DJ Tiesto - Urban Train - Magik Muzik
Lange feat. Skye - Drifting Away - Captivating
Solicitous - Furthermost - Captivating
Blackwatch - Foreshadow - Pitch Black
Sergej Auto
DJ Ogi (Rijeka, Chorvatsko)
Před časem vydal debutní album s názvem "Achtung Auto". Říká si Sergej Auto, žije ve Frankfurtu nad Mohanem, jeho domovským labelem je Saas Fee. Označují jej za cartoon muzikanta a jeho hudbu za crickly crackly electronic music, neboli hudbu, která vás přenese zpět do slavných časů dvou kreslených hrdinů Bolka a Lolka. "Sergejova hudba zní jakoby se nějaký robot ztratil mezi cívkami magnetofonového pásku" píše se o albu "Achtung Auto" na stránkách Saas Fee.
Sergejovy tracky jsou mnohostranné, bez rozpaků používá starší i nejmodernější elektronické zvuky, deformované ptačí zpěvy, staré varhany, kytary, zkrátka nikdy si nemůžete být jistí původním záměrem, zda se při hraní a nahrávání vše zdařilo, jaká byla vlastně hlavní idea?? Někdy si jdou zvuky vlastní cestou mezi rozdováděnými dětskými melodiemi a zvukovými kolážemi. Hudba Sergeje Auto se rozbíhá a shlukuje s nemotorným šarmem a rozprostírá tragikomickou náladu v klubech a na parketech. Hledat v melodiích, hramoniích a kolážích Sergeje Auto můžete v chill out zone na Citadele 16.3.2002.
Sergejovy tracky jsou mnohostranné, bez rozpaků používá starší i nejmodernější elektronické zvuky, deformované ptačí zpěvy, staré varhany, kytary, zkrátka nikdy si nemůžete být jistí původním záměrem, zda se při hraní a nahrávání vše zdařilo, jaká byla vlastně hlavní idea?? Někdy si jdou zvuky vlastní cestou mezi rozdováděnými dětskými melodiemi a zvukovými kolážemi. Hudba Sergeje Auto se rozbíhá a shlukuje s nemotorným šarmem a rozprostírá tragikomickou náladu v klubech a na parketech. Hledat v melodiích, hramoniích a kolážích Sergeje Auto můžete v chill out zone na Citadele 16.3.2002.
DJ Ogi (Rijeka, Chorvatsko)
Jel Ford
Prvním kontakt s technem, koncem osmdesátých let mění Ogiho ve fanouška i sběratel techno music. Na chorvatskou scénu aktivně vstupuje v r. 1995 jako rezident DJ Clubu 82 v Novalje, kde organizuje první techno party na ostrově Pagu. Následujícího roku dostávají parties v Clubu 82 název Energetica a formuje se návrh na další parties a klubové večery.
Společně s DJ Renem zakládají organizaci Energetica Team. Až do roku 1998 sídlí Energetica Team v Clubu 82, každé léto pokračují v oragnizování akcí. Jejich spolupráce vrcholí rokem 1998, kdy uvádějí pořad o elektronické hudbě Energetica Music, vysílaný Radio DJ Crikvneica. Poté, co se pořad přestal vysílat a došlo ke stagnaci ve vývoji techno scény v Chorvatsku, Ogi pokračuje v samostatné promotion techno hudby a jeho jméno se objevuje v souvislosti s pořadem Emisija X-Music na rozhlasové stanici Radio DJ Crikvenice, se kterým stále spolupracuje. Stejnojmenné vysílání startuje v r. 2000 s novou tváří, v čele s Brunou aka Koma, který v té době spolu s Ogim tvoří osu Energetica Teamu. Ogi za pomoci svých spolupracovníků organizuje řadu parties ve snaze, co nejlépe propagovat techno v Rijece. Často hostuje na mnohých parties v Chorvatsku, v České Republice a ve Slovinsku. V r. 2001 poprvé vystupuje v Rakousku a téhož roku spolu s Energetica Teamem, který má už kolem 20 členů, organizuje velkou letní techno party Exotica v okolí Rijeky. Následuje akce Beatology a Ogy se připojuje k organizaci Beatbull z Puly, jež je jednou z nejlepších organizátorů parties na území Istrie a Primorie. Koncem roku 2001 Ogi pravidelně hostuje na parties v Chorvatsku a Rakousku, jeho jméno je nerozlučně spojováno s Club Fun Academy v Rijece. Rok 2002 je pro Ogiho ve znamení počátku vlastní produkce, jako DJ často hraje v opatijském discoclubu Colosseum na parties pořádaných Beatbull a Energetica.
Narozen: 07.09.1972
Jméno: Dalibor
Příjmení: Ogorevac
Art name: DJ Ogi
Resident: Energetica Team, Beatbull
Styl: minimal techno, hard tribal a driving techno
Rozhlas: X-Music Kvarnerski Radio
Parties:
Garage Night Riding 2 (Ostrava, CZ)
134,135 Univaisty of Fourt Bourginon (Pula, HR)
Exotica (Medveja, HR)
Helowind (Premantura, HR)
Beatology (Barbariga, HR)
Elektromarkt (Linz, A)
E.S.P. 2000 (Trogir, HR)
Electric Central Party (Ostrava, CZ)
Evolution (Opatija, HR)
New Tech (Rijeka, HR)...
Clubbing: Public (Vídeň, A), Simphonia (Unec, SLO), Colosseum (Opatija, HR), Fabrik (Ostrava, CZ), Mungos (Kashina, Zagreb, HR), Monvi (Rovinj, HR), Kulusic (Zagreb, HR), Fun Academy (Rijeka, HR), Sokol (Zagreb, HR), Villa (Poreč, HR), F1 (Trogir, HR), Drime Time (Kranj, SLO), Dali (Medulin, HR)...
Ogi hrál po boku DJs: Ben Long (UK), Misjah (NL), Chris Liebing (D), Craig Walsh (UK), Christian Smith (S), Steve Rachmad (NL), G-Force (D), Valentino Kanziani (SLO), Miss Jetti (D), Petar Dundov (HR), Luigy Van (SLO), Miki (I), Alen Sforzina (A), Gary Trace...
Společně s DJ Renem zakládají organizaci Energetica Team. Až do roku 1998 sídlí Energetica Team v Clubu 82, každé léto pokračují v oragnizování akcí. Jejich spolupráce vrcholí rokem 1998, kdy uvádějí pořad o elektronické hudbě Energetica Music, vysílaný Radio DJ Crikvneica. Poté, co se pořad přestal vysílat a došlo ke stagnaci ve vývoji techno scény v Chorvatsku, Ogi pokračuje v samostatné promotion techno hudby a jeho jméno se objevuje v souvislosti s pořadem Emisija X-Music na rozhlasové stanici Radio DJ Crikvenice, se kterým stále spolupracuje. Stejnojmenné vysílání startuje v r. 2000 s novou tváří, v čele s Brunou aka Koma, který v té době spolu s Ogim tvoří osu Energetica Teamu. Ogi za pomoci svých spolupracovníků organizuje řadu parties ve snaze, co nejlépe propagovat techno v Rijece. Často hostuje na mnohých parties v Chorvatsku, v České Republice a ve Slovinsku. V r. 2001 poprvé vystupuje v Rakousku a téhož roku spolu s Energetica Teamem, který má už kolem 20 členů, organizuje velkou letní techno party Exotica v okolí Rijeky. Následuje akce Beatology a Ogy se připojuje k organizaci Beatbull z Puly, jež je jednou z nejlepších organizátorů parties na území Istrie a Primorie. Koncem roku 2001 Ogi pravidelně hostuje na parties v Chorvatsku a Rakousku, jeho jméno je nerozlučně spojováno s Club Fun Academy v Rijece. Rok 2002 je pro Ogiho ve znamení počátku vlastní produkce, jako DJ často hraje v opatijském discoclubu Colosseum na parties pořádaných Beatbull a Energetica.
Narozen: 07.09.1972
Jméno: Dalibor
Příjmení: Ogorevac
Art name: DJ Ogi
Resident: Energetica Team, Beatbull
Styl: minimal techno, hard tribal a driving techno
Rozhlas: X-Music Kvarnerski Radio
Parties:
Garage Night Riding 2 (Ostrava, CZ)
134,135 Univaisty of Fourt Bourginon (Pula, HR)
Exotica (Medveja, HR)
Helowind (Premantura, HR)
Beatology (Barbariga, HR)
Elektromarkt (Linz, A)
E.S.P. 2000 (Trogir, HR)
Electric Central Party (Ostrava, CZ)
Evolution (Opatija, HR)
New Tech (Rijeka, HR)...
Clubbing: Public (Vídeň, A), Simphonia (Unec, SLO), Colosseum (Opatija, HR), Fabrik (Ostrava, CZ), Mungos (Kashina, Zagreb, HR), Monvi (Rovinj, HR), Kulusic (Zagreb, HR), Fun Academy (Rijeka, HR), Sokol (Zagreb, HR), Villa (Poreč, HR), F1 (Trogir, HR), Drime Time (Kranj, SLO), Dali (Medulin, HR)...
Ogi hrál po boku DJs: Ben Long (UK), Misjah (NL), Chris Liebing (D), Craig Walsh (UK), Christian Smith (S), Steve Rachmad (NL), G-Force (D), Valentino Kanziani (SLO), Miss Jetti (D), Petar Dundov (HR), Luigy Van (SLO), Miki (I), Alen Sforzina (A), Gary Trace...
Jel Ford
Předprodeje na Citadelu Omega 14
Ač se vám to bude zdát téměř neuvěřitelné, Jel Ford hraje 14 let, z toho 8 let profesionálně. Patří k nejsilnější vlně britských DJů a producentů. Jeho jméno zná většina clubberů po celém světě. Silnou popularitu získal především díky inteligentnímu podání mixu funky techna a house music, je tedy v pravém slova smyslu DJ, který umí roztančit široké publikum.
Začínal jako většina kolegů v malých klubech, zpočátku především na nedělních afterparties kde se scházeli neúnavní tanečníci po velkých ravech. Prošel tedy nejlepší školou, naučil se udržet lidi v pohybu a přednést jim to po čem v danou chvíli zrovna prahnou. Zřejmý talent nezůstal bez povšimnutí, brzy obdržel pozvání k hraní do dalších klubů a záhy vystupoval na akcích po celém spojeném království se stále častějšími návštěvami kontinentální Evropy.
Spousta naposlouchané muziky a invence při mixování vedli Jel Forda k prvním pokusům ve studiu. Od vlastní tvorby je jen krůček k založení soukromého labelu a tak vznikla, dnes již velmi respektovaná značka Jericho Records, kterou poctili svými produkcemi hvězdy formátu Dave Angela, Adama Beyera, Cari Lekebusche, Joel Mulla nebo Christiana Smithe.
Vynikající DJ sety a originální produkce na vlastním labelu a značkách Blue Black, Rotation, Platform a Primate, skladba použitá Dave Clarkem na mix 2CD kompilaci "World Service", skladba použitá Ian Voidem na mix CD kompilaci "Terra Firma" a konečně další věc, kterou použil Melrob na limitovaném mix CD "Primate 1" plus pravidelné hraní na Open To Torture (Londýn), Primal Ultimate Base (Londýn), Outer Limits (Bournemouth), v Orbit (Leeds), Less Stress (York), Space (FR), La Real (Španělsko) nebo Cave Club (Rakousko), to vše je DJ a producent Jel Ford, který premiérově vystoupí 16.03.2002 na Citadele - Omega 14 v Laser Show Hall brněnského Boby centra.
Začínal jako většina kolegů v malých klubech, zpočátku především na nedělních afterparties kde se scházeli neúnavní tanečníci po velkých ravech. Prošel tedy nejlepší školou, naučil se udržet lidi v pohybu a přednést jim to po čem v danou chvíli zrovna prahnou. Zřejmý talent nezůstal bez povšimnutí, brzy obdržel pozvání k hraní do dalších klubů a záhy vystupoval na akcích po celém spojeném království se stále častějšími návštěvami kontinentální Evropy.
Spousta naposlouchané muziky a invence při mixování vedli Jel Forda k prvním pokusům ve studiu. Od vlastní tvorby je jen krůček k založení soukromého labelu a tak vznikla, dnes již velmi respektovaná značka Jericho Records, kterou poctili svými produkcemi hvězdy formátu Dave Angela, Adama Beyera, Cari Lekebusche, Joel Mulla nebo Christiana Smithe.
Vynikající DJ sety a originální produkce na vlastním labelu a značkách Blue Black, Rotation, Platform a Primate, skladba použitá Dave Clarkem na mix 2CD kompilaci "World Service", skladba použitá Ian Voidem na mix CD kompilaci "Terra Firma" a konečně další věc, kterou použil Melrob na limitovaném mix CD "Primate 1" plus pravidelné hraní na Open To Torture (Londýn), Primal Ultimate Base (Londýn), Outer Limits (Bournemouth), v Orbit (Leeds), Less Stress (York), Space (FR), La Real (Španělsko) nebo Cave Club (Rakousko), to vše je DJ a producent Jel Ford, který premiérově vystoupí 16.03.2002 na Citadele - Omega 14 v Laser Show Hall brněnského Boby centra.
Předprodeje na Citadelu Omega 14
Mhonolink - profil a rozhovor
Prave zacal predprodej na listky na Citadelu Omega 14, ktera se kona 16. brezna v Boby Centru.
Sezenete je v techto predprodejich za 310 CZK:
Indies Brno - Olomouc, Diffusion store Brno, City Sound Ostrava, Radinace shop Ostrava, Forte Zlín, Arizona - Hodonín, Bontonland Břeclav - Hradec Králové, Music house Třebíč, U Merkura vinylshop - Pardubice, Shit music Boskovice, Record music Uh, Bloom Jihlava, Ticketpro Praha, Městské informační centrum České Budějovice, Info Centrum Český Krumlov, Informační centrum Hradec Králové, Modua Chomutov
Galerie pod schodama Jihlava, LC Kontakt Kladno, Městské informační centrum Liberec 1, Tourist Centrum Olomouc, Městské informační centrum Ostrava, Informační středisko Plzeň, Bontonland Ústí nad Labem, CK Rádia Zlín Zlín
Sezenete je v techto predprodejich za 310 CZK:
Indies Brno - Olomouc, Diffusion store Brno, City Sound Ostrava, Radinace shop Ostrava, Forte Zlín, Arizona - Hodonín, Bontonland Břeclav - Hradec Králové, Music house Třebíč, U Merkura vinylshop - Pardubice, Shit music Boskovice, Record music Uh, Bloom Jihlava, Ticketpro Praha, Městské informační centrum České Budějovice, Info Centrum Český Krumlov, Informační centrum Hradec Králové, Modua Chomutov
Galerie pod schodama Jihlava, LC Kontakt Kladno, Městské informační centrum Liberec 1, Tourist Centrum Olomouc, Městské informační centrum Ostrava, Informační středisko Plzeň, Bontonland Ústí nad Labem, CK Rádia Zlín Zlín
Mhonolink - profil a rozhovor
V několika uplynulých letech je na evropské techno scéně patrný jistý vývoj. Producenti typu Samuel L Session, Henrik B a Hardcell udávají směr, naočkovali techno nově objevenou energií a citem. Říká se jim "druhá vlna švédských techno producentů", pozvedli styl z tvůrčí prázdnoty let devadesátých a dnes inovují. Jedním z klíčových hráčů tohoto nového revivalu je Jonas Karlsson, také známý jako Mhonolink.
Jonas Karlsson se narodil na podzim roku 1973. Vyrostl na švédském venkově a již odmalička projevoval velký zájem o hudbu. Jonasovy budoucí hudební sklony se začaly formovat již v době, kdy jej obklopoval psychedelický rock a jazz, z těchto stylů vzešel především jeho cit pro rytmus. Koncem osmdesátých let začal Karlsson poslouchat hip hop, ale nebavila jej politická poselství v rapovaných textech a proto se zaměřil na instrumentální odnože. A když Švédsko zasáhla první vlna techna, věděl jednoznačně, že našel to, co hledal. "Ta hudba v sobě sdružovala vše, co mi chybělo u jiných stylů. Fascinovala mne jednoduchost té hudby a také fakt, že ji mohu skládat úplně sám bez nutnosti nějakého velkého studiového vybavení." Záhy si Karlsson začal kupovat desky a pokoušel štěstí za gramofony na různých lokálních parties a v klubech. Naprosté zaujetí konstrukcí a snadností hudby vedly Jonasovy kroky do obchodu s hudebními nástroji, kde si pořídil první seynthezátory a drum machine. První producentské pokusy se však nenesly v duchu techna, které produkuje dnešní Mhonolink, zpočátku se věnoval UK breakbeatu. Nedostatek parties,kde by se breakbeat a drum´n´bass ve Švédsku hrály, přeorientoval další Jonasovo snažení k techno scéně. "Stále mě hodně baví zvuk drum´n´bass a pravidelně si kupuji d´n´b desky, ale rozhodl jsem se soustředit na techno music."
Koncem devadesátých let vydal Jonas Karlsson spolu se švédským ambientním producentem Listem první 12" na labelu Underhand Recordings a brzy poté se potkal s producentem a DJ Johanem Bactem, kterému se líbil zvuk Jonasovy hudby a tak mezi nimi začala plodná spolupráce. V současné době je Mhonolink součástí tzv. nové vlny Djů a producentů ze Švédska a rozvíjí jejich "nu-school techno sound". Jonas hraje od počátku devadesátých let a za velmi krátkou dobu předvedl své umění po celé Evropě, Severní Americe a od konce devadesátých let vydává hudbu na labelech jako Zync, Coax, Tritone, G Force, Evil Deception, Mankind, Fieber, Fine Audio Recordings a Countdown 2000. Mhonolinkův DJ styl, stejně tak jako jeho produkce lze bez váhání označit jedním slovem: funky!!!
Proč ses vlastně začal věnovat DJingu?
Spolu s přáteli jsme začali pořádat parties u nás ve městě a okolí, až později jsem se začal zajímat o DJing, brzy získal jsem bookingy i v jiných městech. Prvořadá odpověď však zní, miluji hrát muziku pro lidi. Vždy jsem rád pouštěl novou hudbu známým, takže mi přišlo přirozené stát se DJem.
Kteří muzikanti a umělci Tě ovlivnili?
Opravdu silně jsem se zajímal o hip hop scénu, to bylo koncem osmdesátých let. Hodně mě tedy zasáhly skupiny jako Public Enemy, Run DMC & Jungle Brothers. V letech 91 - 92 jsem naplno propadl break-beat technu, sbíral jsem například vše od XL Recordings. Inspiraci čerpám z velkého množství věcí, ne jen z hudby.
Jaký rozdíl cítíš mezi dobou, kdy jsi jen hrál po clubech a dneškem, kdy aktivně produkuješ?
DJing je mému srdci mnohem bližší než produkování. Na druhou stranu je to velmi uspokojivé, když to ve studiu vychází podle mých představ, nic se však nevyrovná tomu pocitu, když hraješ své oblíbené tracky pro sto nebo tisíc party people. Také se mi líbí ten fakt, že jako DJ v podstatě nemáš druhou šanci, když hraješ, to je opravdu vzrušující.
Mohl bys popsat proces kdy tvoříš nový track?
Nový track mám v hrubých obrysech opravdu velmi rychle, potom celé dny pracuji na detailech. Málokdy dělám aranže nových skladeb v počítači, obvykle si hraji se smyčkami a aranžuji je živě na mixáku, abych dosáhl toho správného feelingu.
Co Tvé studio, je arsenálem posledních technických výstřelků nebo pracuješ s minimem a používáš analogy?
Mám jen maličké studio a chci to tak nechat. Nikdy jsem nebyl velkým fandou starých synthezátorů a mašin, jen se držím toho, mít ve studiu raději méně vybavení a umět vše používat na 110%. Nejdůležitější je stejně to, co nakonec vyleze z repráků.
Jakou hudbu posloucháš doma?
Miluji hudbu jako takovou, takže je celá řada stylů a druhů, které doma poslouchám, hlavním a společným jmenovatelem pro všechnu muziku, kterou mám rád je rytmus. Podle mne je rytmus základem pro jakoukoliv hudbu, bez rytmu není nic.
Tvé plány do budoucna.
Pokračovat v DJingu, jak jen to bude možné, zdokonalovat styl hraní i produkce, hledat nové cesty, jak ve studiu, tak v životě.
Citadela - Omega 14
Mhonolink - profil a rozhovor.
Jonas Karlsson se narodil na podzim roku 1973. Vyrostl na švédském venkově a již odmalička projevoval velký zájem o hudbu. Jonasovy budoucí hudební sklony se začaly formovat již v době, kdy jej obklopoval psychedelický rock a jazz, z těchto stylů vzešel především jeho cit pro rytmus. Koncem osmdesátých let začal Karlsson poslouchat hip hop, ale nebavila jej politická poselství v rapovaných textech a proto se zaměřil na instrumentální odnože. A když Švédsko zasáhla první vlna techna, věděl jednoznačně, že našel to, co hledal. "Ta hudba v sobě sdružovala vše, co mi chybělo u jiných stylů. Fascinovala mne jednoduchost té hudby a také fakt, že ji mohu skládat úplně sám bez nutnosti nějakého velkého studiového vybavení." Záhy si Karlsson začal kupovat desky a pokoušel štěstí za gramofony na různých lokálních parties a v klubech. Naprosté zaujetí konstrukcí a snadností hudby vedly Jonasovy kroky do obchodu s hudebními nástroji, kde si pořídil první seynthezátory a drum machine. První producentské pokusy se však nenesly v duchu techna, které produkuje dnešní Mhonolink, zpočátku se věnoval UK breakbeatu. Nedostatek parties,kde by se breakbeat a drum´n´bass ve Švédsku hrály, přeorientoval další Jonasovo snažení k techno scéně. "Stále mě hodně baví zvuk drum´n´bass a pravidelně si kupuji d´n´b desky, ale rozhodl jsem se soustředit na techno music."
Koncem devadesátých let vydal Jonas Karlsson spolu se švédským ambientním producentem Listem první 12" na labelu Underhand Recordings a brzy poté se potkal s producentem a DJ Johanem Bactem, kterému se líbil zvuk Jonasovy hudby a tak mezi nimi začala plodná spolupráce. V současné době je Mhonolink součástí tzv. nové vlny Djů a producentů ze Švédska a rozvíjí jejich "nu-school techno sound". Jonas hraje od počátku devadesátých let a za velmi krátkou dobu předvedl své umění po celé Evropě, Severní Americe a od konce devadesátých let vydává hudbu na labelech jako Zync, Coax, Tritone, G Force, Evil Deception, Mankind, Fieber, Fine Audio Recordings a Countdown 2000. Mhonolinkův DJ styl, stejně tak jako jeho produkce lze bez váhání označit jedním slovem: funky!!!
Proč ses vlastně začal věnovat DJingu?
Spolu s přáteli jsme začali pořádat parties u nás ve městě a okolí, až později jsem se začal zajímat o DJing, brzy získal jsem bookingy i v jiných městech. Prvořadá odpověď však zní, miluji hrát muziku pro lidi. Vždy jsem rád pouštěl novou hudbu známým, takže mi přišlo přirozené stát se DJem.
Kteří muzikanti a umělci Tě ovlivnili?
Opravdu silně jsem se zajímal o hip hop scénu, to bylo koncem osmdesátých let. Hodně mě tedy zasáhly skupiny jako Public Enemy, Run DMC & Jungle Brothers. V letech 91 - 92 jsem naplno propadl break-beat technu, sbíral jsem například vše od XL Recordings. Inspiraci čerpám z velkého množství věcí, ne jen z hudby.
Jaký rozdíl cítíš mezi dobou, kdy jsi jen hrál po clubech a dneškem, kdy aktivně produkuješ?
DJing je mému srdci mnohem bližší než produkování. Na druhou stranu je to velmi uspokojivé, když to ve studiu vychází podle mých představ, nic se však nevyrovná tomu pocitu, když hraješ své oblíbené tracky pro sto nebo tisíc party people. Také se mi líbí ten fakt, že jako DJ v podstatě nemáš druhou šanci, když hraješ, to je opravdu vzrušující.
Mohl bys popsat proces kdy tvoříš nový track?
Nový track mám v hrubých obrysech opravdu velmi rychle, potom celé dny pracuji na detailech. Málokdy dělám aranže nových skladeb v počítači, obvykle si hraji se smyčkami a aranžuji je živě na mixáku, abych dosáhl toho správného feelingu.
Co Tvé studio, je arsenálem posledních technických výstřelků nebo pracuješ s minimem a používáš analogy?
Mám jen maličké studio a chci to tak nechat. Nikdy jsem nebyl velkým fandou starých synthezátorů a mašin, jen se držím toho, mít ve studiu raději méně vybavení a umět vše používat na 110%. Nejdůležitější je stejně to, co nakonec vyleze z repráků.
Jakou hudbu posloucháš doma?
Miluji hudbu jako takovou, takže je celá řada stylů a druhů, které doma poslouchám, hlavním a společným jmenovatelem pro všechnu muziku, kterou mám rád je rytmus. Podle mne je rytmus základem pro jakoukoliv hudbu, bez rytmu není nic.
Tvé plány do budoucna.
Pokračovat v DJingu, jak jen to bude možné, zdokonalovat styl hraní i produkce, hledat nové cesty, jak ve studiu, tak v životě.
Citadela - Omega 14
Pro ty co rádi neokoukané a aktuální DJe, pro ty co rádi skvělý zvuk, pro ty co rádi špičkový světelný park, pro ty co rádi luxus a pohodlí Boby centra, pro ty co rádi ambietní chillouty, pro ty co mají rádi různorodou muziku, pro ty co rádi pořádnou show přichází opět exkluzivní technosvátek Citadela - Omega 14! Na této největší klubovce v celých Čechách a na Slovensku přijedou vystoupit: ze Švédska velmi oblíbený producent a neméně dobrý DJ MHONOLINK, jež má tu čest vystupovat v Čechách již podruhé, dále Londýňan Jel Ford - veterán anglické klubové scény hrající funky směsici od tech-house až po techno. Hard driving tribal techno můžeme čekat pěkně od hosta DJe Ogi z balkánu, tentokrát z Chorvatska. Tyto cizince doplní rozhodně nezaostávající mesíční (lunar) DJs: Ginger (po NSW tour po dlouhé době samotného), Radan Mach, Jerry a host z industriálních a Radikálních Teplic Quickie.
Pro ty co by snad techno nebavilo, je připraven techtrancový floor vedený rakouským Observerem, dvěma rezidenty pražské Industry Holmim a Triscem a za Brno DJi E.S.W.L. a C.B.K.
Jako jedna z mála akcí v Čechách má Citadela skutečný chill out. Velmi zajímavým hostem místo původně avizovaného Vladimíra Delaye je tentokrát projekt Sergej auto z Německa, pár věciček se od něj objevilo na poslední míchané kompilaci Richieho Hawtina... doplněné tentokrát jen polovinou Gadapu, Artiem, Subsitem a Kaisersozem ve své speciální chill outové poloze pod jménem Aleph.
Předprodeje právě začaly a lístky jsou už v prodeji a brzy se spustí úplně nový webdesign www.lunarproduction.cz, kde naleznete i veškeré informace...
Připravena je i tradiční afterparty. Poprvé v existenci klubu Perpetuum dostala Citadela tu čest pořádat afterparty v tomto klubu. Hrát se bude minimal a tech-trance: Observer, Kaisersoze, Jerry, Radan Mach, Holmi, Rao a N-Dru...
Citadela - Omega 14.
Pro ty co by snad techno nebavilo, je připraven techtrancový floor vedený rakouským Observerem, dvěma rezidenty pražské Industry Holmim a Triscem a za Brno DJi E.S.W.L. a C.B.K.
Jako jedna z mála akcí v Čechách má Citadela skutečný chill out. Velmi zajímavým hostem místo původně avizovaného Vladimíra Delaye je tentokrát projekt Sergej auto z Německa, pár věciček se od něj objevilo na poslední míchané kompilaci Richieho Hawtina... doplněné tentokrát jen polovinou Gadapu, Artiem, Subsitem a Kaisersozem ve své speciální chill outové poloze pod jménem Aleph.
Předprodeje právě začaly a lístky jsou už v prodeji a brzy se spustí úplně nový webdesign www.lunarproduction.cz, kde naleznete i veškeré informace...
Připravena je i tradiční afterparty. Poprvé v existenci klubu Perpetuum dostala Citadela tu čest pořádat afterparty v tomto klubu. Hrát se bude minimal a tech-trance: Observer, Kaisersoze, Jerry, Radan Mach, Holmi, Rao a N-Dru...