ROZHOVOR
MladĂ a neklidnĂ: DJ Subgate
PĹ™ed pár dny jsem posedÄ›l s tĂmto mladĂ˝m a pro mÄ› talentovanĂ˝m DJem v baru Havana, abych si s nĂm povĂdal o tom, co bylo, je a bude... DJ Subgate, pro mnohĂ© Studiová ikona, pro mÄ› DJ, kterĂ˝ hraje kvalitnĂ hudbu, vydává svou hudbu na nÄ›kolika labelech, o hudbu se opravdu zajĂmá a pĹ™edává nám ji dál nejen jako DJ, ale i jako organizátor akce Creative. PodĂvejme se tedy v našà novĂ© rubrice, co všechno v sobÄ› Ondra skrĂ˝vá...
Ondro, vĂtej v NovĂ©m roce! Jak jsi vlastnÄ› proĹľil Sivestra a prvnĂ dny roku 2012?
Silvestr jsem trávil pracovnÄ› a ty prvnĂ dny tohoto roku si zatĂm ještÄ› ani nijak neuvÄ›domuju... Bylo toho tolik, tolik hranĂ a všeho, Ĺľe jsem ten novĂ˝ rok prostÄ› nepostĹ™ehl. A vlastně pořád je toho hodnÄ›...
Když se vrátĂm k tvĂ˝m začátkĹŻm, techno začátkĹŻm, jak na nÄ› vzpomĂnáš?
To bylo parádnĂ obdobĂ a dokonce se obÄŤas k technu prostĹ™ednictvĂm rĹŻznĂ˝ch techno akcĂ, na kterĂ˝ch hraji vĂc tvrdÄ›, obÄŤas vrátĂm a vzpomĂnám na nÄ›...
To znamená, že techno jako takovĂ© ti nenĂ cizĂ...
PĹ™ijde mi, Ĺľe se to všechno pomalu zase vracĂ a aktuálnÄ› mám za sebou pár akcĂ podobnĂ©ho raĹľenĂ. HlavnÄ› jsem si to i hezky pĹ™ipomnÄ›l - napĹ™Ăklad na Ĺ tÄ›drĂ˝ den, kdy jsem byl u mámy, oprášil jsem pár vinylĹŻ a bylo to ĂşpnÄ› jako tehdy, kdyĹľ jsem jezdil co 14 dnĂ do Liberce s kufrem narvanĂ˝m deskama...
Ty jsi na scĂ©ně už vĂc jak deset let, aktivně hraješ od roku 2001. Jak ses k tomu všemu vlastnÄ› dostal a jaká byla z tvĂ©ho pohledu situace tady v Praze?
Hele, to bylo tak, Ĺľe jako kluci jsme rozesĂlali demáče (promo CD se setem DJe pro ty, co nevÄ›dĂ - pozn. aut.) a nabĂdky hranĂ na rĹŻzná mĂsta, abychom na sebe upozornili a dostali tĹ™eba šanci. Tehdy se toho chytil Jirka Vlasák z klubu Liquid v Liberci a tehdy na tom prvnĂm veÄŤĂrku bylo strašnÄ› natĹ™Ăskáno, coĹľ bylo bezesporu nejen tou dobou, ale i tĂm, Ĺľe Liquid byl v kurzu. Dnes se tam dÄ›lajĂ akce jednou za mÄ›sĂc, protoĹľe to má jinĂ˝ majitel, ale Jirka Vlasák to dÄ›lá pořád. NavĂc mÄ› tam poznal i Láďa Kozák, kterĂ©mu se to hranĂ hodnÄ› lĂbilo a ten mÄ› vzal do severoÄŤeskĂ©ho seskupenĂ a to mi otevĹ™elo dalšà moĹľnosti na hranĂ, hlavnÄ› tedy na tom severu ÄŚech. Ono v Praze tolik prostorĹŻ nebylo a hlavnÄ› nebylo lehkĂ˝ se tu prosadit. Dalšà metou bylo, kdyĹľ mne pĹ™izvali do agentury Dynamic Line, coĹľ pro mÄ› znamenalo hodnÄ› velkĂ˝ posun...
Já se k tobě osobně dostal až později, shodou okolnostà v Liberci a to si hrával techno. Co ta Praha?
V Praze se to zaÄŤalo rozjĂĹľdÄ›t postupnÄ›, to jsem mÄ›l i dvÄ› hranĂ za veÄŤer, na která jsem musel nároÄŤnÄ› pĹ™ejĂĹľdÄ›t. Pak nastala menšà komplikace, protoĹľe jsem šel pracovat mimo Prahu... Sice to bylo jen pár desĂtek kilometrĹŻ, ale pĹ™eci jen ztratĂš ten kontakt s lidma a ani internet nebyl v tak dobrĂ© dostupnosti jako je dnes. Bylo to tehdy opravdu nároÄŤnĂ©...
No a ten hudebnĂ zlom? Ĺ˝e jsi se vyprofiloval z čistÄ› techno DJe na to, co hráváš dnes, k tomu došlo kdy?
Já zaÄŤal tak nÄ›jak koketovat s minimalem a hrával jsem producenty, kteřà si doteÄŹ držà svĹŻj zvuk. Ale právÄ› po nÄ›jakĂ©m tom roce, roce a pĹŻl, co jsem se vrátil z tĂ© mimopraĹľskĂ© práce, jsem nemÄ›l jakoby nic. NemÄ›l jsem žádnĂ© povÄ›domĂ u lidĂ, prostÄ› o mÄ› nikdo neslyšel, to bylo hodnÄ› nároÄŤnĂ˝... Najednou tu byla jasná volba - stále hrát to svoje, co uĹľ tady nebylo tak lehkĂ©, protoĹľe ti, se kterĂ˝mi jsem techno hrával dĹ™Ăv, nemÄ›li žádná hranĂ, nebo se zkusit prostÄ› posunout dál. Trošku se podĹ™Ădit, ale jen do urÄŤitĂ˝ch mezĂ a stále hrát to, co je dle mĂ©ho vkusu v pořádku jak pro mÄ›, tak i pro ostatnĂ a aĹľ si upevnĂm nÄ›jakou tu pozici DJe, tak pak pokraÄŤovat v tom svĂ©m...
Ale to už byla stejně doba onoho velkého ústupu techna, co se Prahy jako takové týče... Kdy ses dostal jako DJ ke Studiu 54?
Ale to hodně pĹ™edbĂháme... KaĹľdopádnÄ› to bylo tehdy tak, Ĺľe jsem zaÄŤal hrát a pomáhat i produkÄŤnÄ› urÄŤitĂ˝m lidem, co v Praze pořádali akce a after party. My jsme zaÄŤali dÄ›lat after party po velkĂ˝ch halovkách a pĹ™es produkÄŤnĂho klubu Retro jsem se dostal do kontaktu s Enricem. Spolu jsme udÄ›lali velkĂ˝ after po SW, on byl spokojenĂ˝ s tĂm, jak se to povedlo a tak jsme se domluvili, Ĺľe jim budu dÄ›lat PR a tĂm pádem jsem se dostal i k tomu hranĂ v klubu Studio 54.
I tak jsi pro mÄ› takový Ferda Mravenec. Nechápu, jak jsi toho mohl tolik stĂhat...
StĂhat se to dá, ale vĹľdy je to na Ăşkor něčeho. TĹ™eba na Ăşkor zdravĂ a nebo ÄŤasu, který nemĹŻĹľeš vÄ›novat niÄŤemu jinĂ©mu. NormálnĂ ÄŤlovÄ›k jde do práce, oddÄ›lá si svĂ˝ch osum hodin a má hlavu relativnÄ› ÄŤistou. Ale pokud si musĂš po práci ještÄ› korigovat dalšà práci v podniku a na rĹŻznĂ˝ch eventech, tak samozĹ™ejmÄ› musĂš fungovat od rána do veÄŤera. To je kaĹľdopádnÄ› vĹľdy na Ăşkor něčeho. Pokud ale chceš nÄ›co dokázat, tak ten ÄŤas tomu musĂš dát...
Tohle mě ale Ondro zajĂmá... Spousta DJs je spokojená s tĂm, když má kaĹľdý vĂkend hranĂ, nÄ›kde mixujĂ a dařà se jim. Co tÄ› lákalo na tom, aby sis k tomu pĹ™ibral vĂc a vĂc aktivit?
Mě to hrozně bavilo a strašně jsem si uĹľĂval, Ĺľe se na tĂ© akci mohu podĂlet. To uĹľ zaÄŤalo v dobách festivalu Shotgun, kde jsem klukĹŻm pomáhal dÄ›lat napĹ™Ăklad runnera nebo s propagacĂ. Postupem ÄŤasu jsem ještÄ› zaÄŤal psát i nÄ›jakĂ© vÄ›ci pro techno.cz, atd. Je to o tom, Ĺľe mĹŻĹľeš lidi nejen dobĹ™e informovat, ale takĂ© je nasmÄ›rovat a prostÄ› tomu mejdanu udÄ›lat podporu. Pak je fajn, Ĺľe jsi pro to udÄ›lal vĂc neĹľ jen to, Ĺľe jsi pĹ™išel, zahrál a odešel. A kdyĹľ pak vidĂš i ten vĂ˝sledek, kterĂ˝ se povedl, tak jsi fakt spokojenej...
To mi hned nahrává na otázku, zda tÄ› v tĂ©hle situaci bavĂ bĂ˝t vĂc DJ, nebo ÄŤlovÄ›k, co za něčĂm stojĂ a nÄ›co buduje...
Ono to s tĂm pořádánĂm nenĂ zase tak horkĂ˝. UĹľ jsem si proĹľil i velkou nepĹ™Ăjemnost se spoluorganizátorem jednĂ© velkĂ© akce v roce 2006/2007, kde bylo hodnÄ› naslibováno a hodnÄ› vÄ›cĂ mi zatajeno. Dostal jsem se pak ve finále do průšvihu v řádech statisĂcĹŻ, kterĂ© jsem sice platit nemusel, ale nebylo to nic pĹ™ĂjemnĂ©ho. V tu chvĂli jsem si uvÄ›domil, Ĺľe dÄ›lat velkĂ© akce ĂşplnÄ› sám bez sponzora a ÄŤistĂ©ho stolu, tak to fakt nejde. NavĂc dÄ›lat to v klubovĂ©m měřĂtku je pĹ™ĂjemnÄ›jšĂ, pokud tedy nejsi Ăşplnej trouba a máš to alespoĹ trochu promyšlenĂ©. Taky je to o financĂch - ten ÄŤas, co tÄ› stojĂ to usilĂ a pak ty penĂze, to se nedá srovnat. KaĹľdopádnÄ› hranĂ mÄ› bavĂ hroznÄ› moc.
A tak to šlo pořád dál a dál a toho spolupracovánĂ bylo vĂc a ty sám jsi zaÄŤal dÄ›lat mejdan Creative. Jak dlouho uĹľ funguje?
Už tu bude pátý rok! Za tu dobu vystĹ™Ădal nÄ›kolik podnikĹŻ - zaÄŤalo to v klubu Peklo, pak to šlo pĹ™es kluby Prdel a Ăšstuff aĹľ do souÄŤasnĂ©ho pĹŻsobištÄ›, do Chapeau Rouge. Já nechtÄ›l skonÄŤit nÄ›kde v podniku, kde to bude fungovat krátce a právÄ› v Chapeau to funguje dobĹ™e a má to perspektivu. Za tu dobu se na tĂ©to párty vystĹ™Ădala spousta pĹ™ednĂch domácĂch DJs a dokonce i nÄ›kolik zahraniÄŤnĂch umÄ›lcĹŻ.
Všiml jsem si, Ĺľe vozĂte i zahraniÄŤnĂ jmĂ©na a pĹ™esto, Ĺľe ne mnohdy pĹ™Ăliš známá, ve finále hudebně naprosto dokonalá!
Ono to v začátcĂch nebylo tak snadnĂ©. On od toho kaĹľdĂ˝ nÄ›co oÄŤekával a po prvnĂm mejdanu s jednĂm polskĂ˝m DJem, kterĂ˝ vĹŻbec nedopadl dobĹ™e, jsme se rozhodli to chvĂli nechat běžet jen na ÄŤeskĂ©m line-upu a aĹľ opÄ›t po nÄ›jakĂ©m roce, co lidi zaÄŤali na Creative pravidelnÄ› chodit, jsme se rozhodli vozit zase lidi ze zahraniÄŤĂ. I kdyĹľ tam nechodĂ tolik ÄŚechĹŻ a spĂše pĹ™evaĹľujĂ cizinci, tak ten event návštÄ›vnost má. Já se tam snaĹľĂm vozit i co se týče ÄŤeskĂ˝ch DJs taková ta jmĂ©na, která nejsou prvoplánová a hudebnÄ› mÄ› bavĂ. PĹ™i mĂ© minitour na Kostarice jsem se takĂ© seznámil se sympatickĂ˝m kanadskĂ˝m producentem a DJem Seanem Millerem ze stáje Viva Music a toho sem dovezu 20. ledna, kdy oslavĂm svĂ© narozeniny. To on zremixoval track Sinnerman od Felixe da Houscata, kterĂ˝ má ve svĂ©m recordbagu snad kaĹľdĂ˝ tech house a house DJ a kterĂ˝ byl v TOP 10 na Beatportu po nÄ›kolik mÄ›sĂcĹŻ... On hraje opravdu šlapavÄ› a fakt bavĂ.
Hodně lidĂ tam nerado chodĂ právÄ› kvĹŻli tomu turistickĂ©mu ruchu a prostĹ™edĂ...
To chápu, ale Chapeau prošlo dost radikálnĂ zmÄ›nou, co se prostoru týče. Klientelu má samozĹ™ejmÄ› stále stejnou, jen jde o to, aby se na urÄŤitĂ© veÄŤĂrky dostali ti domácĂ clubbeĹ™i a to se nám snad daĹ™Ă.
Já tam byl naposledy, kdyĹľ hrál plzeĹský Da Moon a vážnÄ› šlo o velkou zmÄ›nu, jen mÄ› zarazilo vstupnĂ©. Nebude to mĂt negativnĂ dopad?! Lidi byli vĹľdy zvyklĂ chodit do Chapeau zdarma a vlastnÄ› mĂt v dnešnĂ dobÄ› všechno zdarma... :)
PlatĂ se, ale ne vĹľdy - je to jen na urÄŤitĂ©Â akce. Hodně lidĂ to asi odláká, bohuĹľel. Ti by si ale mÄ›li uvÄ›domit, Ĺľe kdyĹľ chceš jĂt na dobrĂ˝ veÄŤĂrek, tak prostÄ› pokud nemáš na vstup, tak nemáš ani na to pivo. ProstÄ› za dobrĂ˝ line-up by se mÄ›lo zaplatit a to vstupnĂ© pĹ™itom nenĂ vĹŻbec pĹ™epálenĂ©...
Přesně tak - všichni tu chtějà nějaký posun a sound jak v Německu a pak nedajà ani 50 nebo 100 korun za vstup...
Ale tady je to i tĂm, Ĺľe spousta lidĂ na ty klubovĂ© akce nechce jĂt. Oni jdou radÄ›ji za davem... Je to tu dost o velkĂ˝ch akcĂch a lidi prostÄ› radÄ›ji dajĂ obrovskĂ© vstupnĂ© jednou za ÄŤas a tohle uĹľ jde mimo nÄ›. Taky mÄ› mrzĂ, Ĺľe ti malĂ poĹ™adatelĂ© jdou dost ÄŤasto i proti sobÄ› s termĂny, coĹľ je škoda. Dalšà vÄ›cĂ je, Ĺľe jsme pĹ™eci jen malá zemÄ› napĹ™Ăklad oproti tomu NÄ›mecku, kde je prostor jak na komerÄŤnÄ›jšà akce, tak i na ty ostatnĂ, kterĂ© jsou tĂ©měř vĹľdy nabitĂ© aĹľ po strop. Faktem takĂ© je, Ĺľe mnoho lidĂ se o elektronickou scĂ©nu a dÄ›nĂ na jejĂm poli moc nezájĂmá a ve vĂ˝sledku to dopadá tak, Ĺľe hvÄ›zda, která stojĂ pomÄ›rnÄ› dost penÄ›z a fajnšmekĹ™i by jim za ni utrhali ruce, nesklidĂ tolik ĂşspÄ›chu, a na ten ÄŤi onen event dorazĂ pĹ™evážnÄ› právÄ› oni.
Já teÄŹÂ trochu odboÄŤĂm... Ty jako Subgate hraješ stále z CD, Ĺľe? NezajĂmá tÄ› technologickĂ˝ posun, nebo tÄ› to takhle bavĂ vĂc?
ZaÄŤĂnal jsem klasicky z vinylĹŻ, ale tam ty investice byly neĂşnosnĂ©. SamozĹ™ejmÄ› vinyly vĹľdy mÄ›ly a majĂ svĂ© kouzlo, ale v dnešnĂ dobÄ› je to mnohdy tak, Ĺľe muzika, která vycházĂ v digitálnĂ podobÄ›, se na vinyl ani nedostane. Co se týče modernĂch technologiĂ, tak nejsem ĂşplnÄ› proti, ale na mnohĂ˝ch mĂstech je trochu risk zapojit poÄŤĂtaÄŤ a pak doufat, Ĺľe ti ho nÄ›kdo proleje vodkou s redbullem. :) Pak musĂš brát v potaz i mnohdy nároÄŤnÄ›jšà zapojenĂ a Ĺ™ešenĂ pĹ™ĂpadnĂ˝ch problĂ©mĹŻ. Takhle strÄŤĂm do playeru cĂ©dĂ©ÄŤko a pokud nenĂ poškrábanĂ©, hraje... :)
Mně to hranĂ z kompu pĹ™ijde chladnĂ˝, uÄŤesanĂ˝ a bez citu, to Ĺ™Ăkám ÄŤasto...
Hele, jak u koho. Ne kaĹľdĂ˝ to dÄ›lá tak nudnÄ›. NapĹ™Ăklad Kaisersoze teÄŹ naposledy v L-Klubu zahrál parádnÄ› a i Orbith to umĂ podat hroznÄ› zábavnÄ› a ĹľivÄ›. Je to samozĹ™ejmÄ› o tom, co majĂ ti DJs za sebou a pokud je to nÄ›jakĂ˝ nováček, co nikdy nešáhnul na nic jinĂ©ho, tak je to znát a ten rozdĂl je velkej.
Ty máš ale za sebou i hudebnĂ tvorbu a to u tÄ›ch mladšĂch DJs nenĂ Ăşplně standard...
Já s tou tvorbou zaÄŤal uĹľ jako malej kluk, ale tehdy jsem tomu nepĹ™ikládal takovou váhu. Pak jsem se k tomu vrátil, asi tak ÄŤtyĹ™i roky zpÄ›t a v dnešnĂ dobÄ› je to fakt dĹŻleĹľitĂ©. PrvnĂ vÄ›c mi vyšla v roce 2010 u Nightphunk Records. Já tomu chtÄ›l dát fakt hodnÄ›, protoĹľe kdyĹľ jsi v kontaktu se zahraniÄŤĂm, tak kaĹľdĂ˝ po tobÄ› vyĹľaduje produkci. Spousta lidĂ, co nynĂ hraje, tak v podstatÄ› nemá k hudbÄ› hlubšà vztah. ProstÄ› majĂ moĹľnost dĂky modernĂ technologii jen jĂt a nÄ›co zahrát. Stáhnou si TOP 100 na Beatportu a vĂc je v podstatÄ› nezajĂmá. To mne trochu mrzĂ a na základÄ› tohoto faktu i částeÄŤnÄ› ta scĂ©na vypadá tak, jak vypadá. Pokud se nÄ›komu nÄ›jakĂ˝ track z TOP 100 lĂbĂ, tak samozĹ™ejmÄ› proÄŤ ne, ale ÄŤlovÄ›k by mÄ›l bĂ˝t urÄŤitĂ˝m zpĹŻsobem osobitĂ˝. Dalšà vÄ›cĂ je, Ĺľe pokud se ti nÄ›kdo jakoĹľto producent lĂbĂ a je tvĹŻj oblĂbenec, mÄ›l by ses o nÄ›j zajĂmat. Já se napĹ™Ăklad o svĂ© vzory zajĂmám a mnohdy je to pro mne, co se týče inspirace, hodnÄ› dĹŻleĹľitĂ©...
Dostávám se pomalu k otázce na hranĂ v zahraniÄŤĂ. JakĂ© zážitky z nÄ›ho máš?
Tak tĹ™eba na SrĂ Lance to nebylo tak jednoduchĂ˝... Oni jsou dost nepĹ™ĂstupnĂ vĹŻÄŤi cizĂm lidem. MajĂ radÄ›ji ty mĂstnĂ a je to uĹľ historicky z dob okupace, kdy se v tĂ©to zemi vystĹ™Ădali HolanÄŹanĂ© nebo BritovĂ©. Na Kostarice to bylo zase jinĂ©. Tam najdeš nejen komerÄŤnĂ veÄŤĂrky, ale i opravdu kvalitnĂ hudbu a kvalitnĂ kluby, mezi kterĂ© patřà napĹ™Ăklad Vertigo v San Jose. Jsou tam zvyklĂ hrát 126 BPM a prostÄ› jim to valĂ. Tam to bylo opravdu moc fajn. Z toho mĂsta jsem do Roxy pĹ™ivezl i nejznámÄ›jšà osoby tamnĂ elektronickĂ© scĂ©ny - Kabuto a Koji. Hrál jsem i dvakrát ve Ĺ vĂ˝carsku a letos bych tam mÄ›l jet zase, do klubu Borderline, kterĂ˝ je nejvÄ›tšĂm klubem v Basileji a kde pravidelnÄ› vystupujĂ hvÄ›zdy z celĂ©ho svÄ›ta.
To znà skvěle! A co tvá nejbližšà budoucnost?
KromÄ› toho Ĺ vĂ˝carska mi vÄŤera pĹ™istála na stĹŻl nabĂdka z NÄ›mecka, kterou jsem s chutĂ pĹ™ijal a tak vyrazĂm spoleÄŤnÄ› s majitelem labelu Beef Records - DJem Schwou do mnichovskĂ©ho klubu Palais. TeÄŹ se takĂ© soustĹ™edĂm hlavnÄ› na rozhovory pro techno.cz s podporou rĹŻznĂ˝ch eventĹŻ, mezi kterĂ© patřà i blĂĹľĂcĂ se vystoupenĂ francouzskĂ©ho Popofa v praĹľskĂ©m klubu Yes! a takĂ© pĹ™Ăpravy na narozeninovou edici párty Creative se Seanem Millerem. Co se týče produkce, tak v listopadu mi vyšlo EP s názvem Just Dance, na nÄ›mž jsem spolupracoval s Leo Falfanem aka Tekesem z Kostariky, s domácĂm P-Jayem a začátkem tohoto roku spatřà svÄ›tlo svÄ›ta dalšà titul na polskĂ©m labelu Fairy a koncem bĹ™ezna vyjde mĹŻj spoleÄŤnĂ˝ release One2One, na kterĂ©m jsem spolupracoval s kolegou Michaelem Jayem a kterĂ˝ zremixovali hradeckĂ˝ Miquel a Roman Rai. A dÄ›lám dál - mám nÄ›kolik rozdÄ›lanĂ˝ch vÄ›cĂ a to mi dává zase ĂşplnÄ› jinĂ˝ rozmÄ›r neĹľ jen to hranĂ, tohle mÄ› bavĂ. Jinak jsem takĂ© rád za svou pĹ™Ătelkyni, v nĂ mám obrovskou podporu a hroznÄ› mi pomáhá. AĹľ nynĂ po tÄ›ch deseti letech mĹŻĹľu Ĺ™Ăct, Ĺľe poslednĂ dva roky to bylo super, a jen ÄŤekám, kam to vlastnÄ› ještÄ› pĹŻjde dál. ZatĂm to jde pořád dopĹ™edu a to je dobrĂ© znamenĂ...
TakĹľe se dá řĂct, Ĺľe jsi klidnÄ›jšà neĹľ dĹ™Ăv?
Jak se to vezme. DĹ™Ăv jsem bĂ˝val ten nadšenec, co si furt Ĺ™Ăkal: "musĂš hrát, hrát, hrát..." Chceš se dostat na super mejdany a nahoru a todlencto a támdlencto. No a pĹ™emýšlĂš nad tĂm, Ĺľe aĹľ tam budeš, tak co? Po nÄ›jakĂ© dobÄ› jsi najednou na levelu, o kterĂ©m se ti dĹ™Ăve jen snilo, ale cĂtĂš, Ĺľe je pořád na ÄŤem pracovat. TakĹľe asi jsem rozvážnÄ›jšà neĹľ kdysi a uvÄ›domuji si moc dobĹ™e rady zkušenÄ›jšĂch pĹ™ed nÄ›kolika lety, kdy mi Ĺ™Ăkali, Ĺľe nenĂ kam spÄ›chat a Ĺľe to všechno pĹ™ijde...
Jak vlastnÄ› trávĂš volnej ÄŤas?
Žádnej nemám. Bylo tu pár pokusĹŻ, abych šel sportovat a nebo plavat, ale na squashi jsem si vyvrtnul kotnĂk a prostÄ› uĹľ mi to asi ani nejde. :) KdyĹľ uĹľ mám volno a nehraju, tak si chci odpoÄŤinout - prostÄ› vypnout a mĂt klid. A kdyĹľ neodpoÄŤĂvám, snaĹľĂm se vÄ›novat svĂ© pĹ™Ătelkyni - ta si to totiĹľ zaslouĹľĂ... :)
A jak dlouho vlastně ještě hodláš hrát a na scéně fungovat?
VĹľdycky jsem si Ĺ™Ăkal, Ĺľe aĹľ to bude dobrĂ˝ a budu cĂtit, Ĺľe jsem tam, kde bych chtÄ›l bĂ˝t, tak zvolnĂm. JenomĹľe já pořád cĂtĂm, Ĺľe to jde kupĹ™edu a stále je co dÄ›lat a kam postupovat, takĹľe zatĂm pokraÄŤuji. AĹľ to bude takovĂ˝, Ĺľe ten posun uĹľ nikam nepovede, tak pak zaÄŤnu pĹ™emýšlet nad tĂm, jestli zvolnĂm nebo pĹ™estanu. HodnÄ› uĹľ i pĹ™emýšlĂm nad kaĹľdĂ˝m hranĂm...
Nějaký vzkaz čtenářům techno.cz?
BuÄŹte dobĹ™Ă, mÄ›jte se, smÄ›jte se a doraĹľte přÚtĂ pátek 20. ledna do Chapeau na Creative party... :)
Ptal se čéša v lednu 2012.
foto: VĂtek