PARTYINFO

 

GLOBAL CONNECTION PARTY

Datum konání:
15.06.2002 - sobota
Místo konání:
Brno - BVV (výstaviště)
DJs:
The Advent (Lisabon) - live, Juan Atkins (Detroit), Umek (Ljubliana)
Nika 77, Agent, Daho & Ginger, Radan Mach
Lucca, Orbith, Pavel Bidlo, Stephunk - live
Vik, Javas, Kel, Lumiére
Info:
http://www.wax.cz...
Popis:
prostranství před pavilonem Z
tři sound systémy, hlavní stage je koncipován jako open air se zastřešením, druhá a třetí stage ve stanech
EAW sound system, LooX video, masívní ground support a světelný park, laser
vstupné v předprodeji sítě Ticketstream 220 Kč + poplatek 30 Kč
předprodej: Fischer, Masarykova 8/10, CK Atlantika, Joštova 1
telefonické rezervace 02/2426 3049
vstupné v předprodeji sítě TicketPro 220 Kč + 60,50 Kč poplatky
předprodej TicketPro: Indies, Kobližná 2
vstup pouze pro starší 18-ti let!
start 18:00, end 04:00
pořadatel si vyhrazuje právo na případné změny programu
 
 
Global Connection party již tuto sobotu v Brně Seznam předprodejních míst na brněnskou GC party
Zevrubná biografie Juana Atkinse
Juan Atkins, který vystoupí v sobotu na brněnské Global Connection Party, je jednou z klíčových postav detroitského techna a byl vlastně tím, který techno jakožto styl společně s Derrickem Mayem a Kevinem Saudersion začátkem 80tých let definoval.
 
Juan Atkins (Detroit)

Juan Atkins
Počátkem 80. let začal Juan Atkins nahrávat doposud pravděpodobně nejvlivnější dílo v oblasti techna. Jeho futuristická hudební vize kombinovala kosmickou část Parliamentu se stroze počítačovým synth-popem představovaný Kraftwerk okořeněného techno futuristickými prvky, což popsal sociolog Alvin Toffler (autor Třetí vlny a Budoucího šoku). Atkins dlouho zahaloval své pravé jméno do aliasů jako Cybotron, Model 500 a Infiniti, z nichž všechny, kromě Cybotronu, představoval on sám a vydal pod nimi spousty klasických tracků dokonalého detroitského techna. Ačkoli je vždy těžké (a zavádějící) určit přesné počátky jakéhokoli hudebního stylu, pro techno je nejjednodušší volbou Atkinsův electro track z roku 1982 nazvaný "Clear" a nahraný Atkinsem a Rickem Davisem pod hlavičkou Cybotron. Atkins experiementální a na dlouhohrající desky zaměřený Cybotron brzy opustil, začal pracovat samostatně a v letech 1985 až 1989 vydal svůj nejklíčovější materiál pod hůavičkou Model 500. A zatímco ostatní legendy detroitského techna Kevin Saunderson a Derrick May byly v následující dekádě známé pro svou nepravidelnou produkci, Atkins nahrával v 90. letech mnohem víc než v těch 80., vstřebával nové rytmické prvky současné taneční hudby a nadále si udržoval svůj neomylný a nezaměnitelný cit pro absenci melodie od začátku do konce. Když se elektronická scéna začala ohlížet zpět po svých inovátorech, bylo Atkinsovo jméno předmětem mnoha diskuzí a encyklopedisty elektronické hudby byl označen za kmotra techno music.

Juan Atkins se narodil v Detroitu v roce 1962 (jeho otec byl koncertní promotér), jako teenager začal hrát na basu a potom se přesunul ke klávesám a syntezátorům, jejichž použití u Parliament Records ho uchvátilo. Dva místní DJs, Ken Collier a Electrifyin' Mojo koncem 70. let poprvé představili Atkinsovi i další syntezátorové kapely - Kraftwerk, Telex, Gary Numan, Prince a B-52's. Atkins následně zaujal 2 kamarády, které potkal (původně díky jeho mladšímu bratrovi) na střední škole Belleville Junior, Derricka Maye a Kevina Saundersona. Koupil si také svůj první syntezátor Korg MS10a začal nahrávat s kazetovým magnetofonem a mixerem.

V naději, že se dozví více o rychle se rozrůstající oblasti hudební elektroniky, se po maturitě přihlásil na Washtenaw County Community College v nedalekém Ypsilanti, kde potkal veterána z Vietnamské války Ricka Davise, syntezátorového experta a velkého obdivovatele Electrifyin' Moja - Davis dokonce vydal experimentální track, který Mojo používal na úvod svého pořadu v rádiu. Dvojice začala nahrávat pod jménem Cybotron a vydala první singl "Alleys of Your Mind" v roce 1981 na svém vlastním labelu Deep Space Records. Inteligentní rovnováha mezi městským zvukem a syntezátorovým futurismem předznamenala novou electro vlnu v černé hudbě. Přestože možnosti úspěchu electra byly omezené, stalo se nakonec jedním z nejvlivnějších hudebních stylů pro novou elektronickou hudbu nadcházejícího desetiletí.

"Alleys of Your Mind" začal okamžitě hrát Electrifyin' Mojo a z nahrávky se stal velký místní hit, přestože většina posluchačů neměla ani ponětí, že byla nahrána v Detroitu nebo v Americe. V roce 1982 vyšel singl "Cosmic Cars", který si také vedl dobře a Cybotron nahrál své debutové album "Enter". Potom podepsala skupina smlouvu s Fantasy Records na reedici alba. Jeden track, "Clear", byla poloinstrumentálka, která předznamenala to, čemu se později začalo říkat techno music. Namísto pouhého přepracování prvků Kraftwerk do hip-hopové šablony (což bylo základem mnoha electro tracků), byla "Clear" vyrovnaným splynutím techno popu a klubové hudby. Rozdílné názory na budoucnost skupiny bohužel přiměly Atkinse skupinu v roce 1983 opustit. Davis a nový člen Jon 5 usilovali o pokračování směrem blíže k rock'n'rollu, zatímco Atkins chtěl pokračovat dál v duchu "Clear". (Cybotron pokračoval v Davisem prosazovaném směru a brzy upadl v zapomnění).

Juan Atkins neměl ani v polovině 80. let o práci nouzi. Nadále spolupracoval s hudebním seskupením Deep Space Soundworks, které založil v roce 1981 společně s Derrickem Mayem a Kevinem Saundersonem, aby vytvořili klubové fórum pro svou hudbu. Později založili Deep Space Soundworks svůj vlastní klub Music Institute přímo v centru Detroitu. Ten se brzy stal jádrem rostoucí detroitské undergroundové rodiny, místem, kde May, Atkins a Saunderson Djovali společně s dalšími kolegy-průkopníky jako Eddie"Flashin" Fowlkes a Blake Baxter. Klub posílil roztříštěnou detroitskou komunitu a inspiroval další vlnu technokratů, mezi než patří Carl Craig, Stacey Pullen, Kenny Larkin and Richie Hawtin (Plastikman).

Atkins samozřejmě během této doby pokračoval v nahrávání a období mezi roky 1985 a 1987 se ukázalo být jeho nejvlivnější tvůrčí periodou. V roce 1985 založil vlastní label Metroplex Records a nahrál první singl pod aliasem Model 500 "No UFO's". Derrick May, který toho času žil v Chicagu, Atkinse pozval na návštěvu a vyzval ho, aby vzal své nahrávky s sebou. Prodali tisíce kusů a "No UFO's" se brzo stal hitem chicagských mix show, jako například Hot Mix 5. Další singly Metroplexu "Night Drive", "Interference" a "The Chase" také zaznamenaly úspěch a víceméně určily podobu detroitského techna -ponuré a mocné strojové hudby, inspirované hukotem továren a pozdními nočními výlety po dálnici I-96.

V roce 1988 zasáhla pokroková hudba z Chicaga a Detroitu Velkou Británii a brzy uskutečnili Atkins, May a Saunderson svůj první ze stovek výletů přes Atlantik, v Atkinsově případě rovnou před tisíci posluchači na jednom z typických anglických open-air festivalů Summer of Love. Projekty jako 808 State, A Guy Called Gerald, LFO a Black Dog vznikly z větší části díky Atkinsově vlivu a Atkins sám byl přizván k remixování tehdejších popových skupin Fine Young Cannibals, Seal, Tom Tom Club, The Beloved a The Style Council. Přestože se taneční hudba ve Velké Británii mezi lety 1989 a 1991 radikálně posunula směrem k přebujelému soundu ravu a hardcoru, zbytek Evropy se detroitské techno elity rychle ujal. Nejdříve začal belgický label R&S Records vydávat hvězdné dílo dědiců techna včetně newyorkského Joey Beltrama a Evropanů C.J. Bollanda a Speedyho J. V roce 1993 převzal štafetu berlínský Tresor Records, vydávajíc americké projekty producentů druhé detroitské vlny: Underground Resistance (jako X-101), Jeff Mills, Blake Baxter a Eddie Fowlkes.

Atkins navštívil studio labelu v roce 1993 a spolupracoval s 3MB, místním produkčním týmem Thomase Fehlmanna a Moritze von Osvalda ( z nichž oba dva pokračovali v lepších věcech, v Sun Electric a Basic Channel/Maurizio resp.) Do Berlína se Atkins vrátil o několik let později, aby zde nahrál překvapivě své první album od dob Cybotronu. Nakonec v polovině roku 1995 vydal label R&S debutové album Modelu 500 Deep Space, důležitější však bylo vydání klíčové kompilace Classics, která obsahuje nejlepší singly Modelu 500 vydané u Metroplexu. Další retrospektivou byla kompilace Tresoru Infiniti Collection, která sleduje Atkinsovo působení pod aliasem Infiniti a jeho nahrávky z let 1991 až 1994 pro různé labely, včetně Metroplexu a chicagského Radikal Fear.

Před vydáním dalšího materiálu uplynulo několik let a stalo se tak v rychlém sledu v letech 1998-1999. Nejdříve v září roku 1998 vydal Tresor album nových tracků Infiniti nazvané Skynet. O měsíc později vydal americký label Wax Trax! mixované album Juana Atkinse. Nakonec počátkem roku 1999 vyšlo druhé album Modelu 500 Mind and Body u R&S Records.



 
Global Connection v Praze s Richie Hawtinem DJ Umek - profil Global Connection party 15.6. Brno - detaily The Advent (Lisabon) Výherci 3. kola soutěže GC CD, tričko nebo tašky s partydoplňky zdarma... Výherci 2. kola soutěže Vstupenky na další dvě Global Connection Parties nyní v předprodeji Výherci 1. kola soutěže

Flyer

 
flyer
 

Reporty

 
Global Connection
 

Fotoreporty

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016