PARTYINFO
3G
Datum konání: |
09.10.2004 - sobota |
Místo konání: |
Ostrava - Fabric |
DJs: |
Umek (Recycled loops/SLO), Lucca (Acapulco), Roman Hyde, Miss Renny, Lautek, Raa.OTrance stage: Laydee Jane, De Luks, Petr Holman, ER, Ringo, Martin Gredner, Ian Blond3.up stage: Elvis, Kmín, Adam N |
Info: |
http://www.fabric.cz |
hyde@centrum.cz |
Line-up: |
Main stage: LAUTEK - 20.00-22.00 RAA.O - 22.00-00.00 LUCCA - 00.00-02.00 UMEK - 02.00-04.00 ROMAN HYDE - 04.00-06.00 MISS RENNY - 06.00-08.00 CLUBEVIBE - 08.00- ? Trance stage: ER - 20.00-21.30 IAN BLOND - 21.30-23.00 MARTIN GREDNER - 23.00-00.30 LAYDEE JANE - 00.30-02.30 DE LUKS - 02.30-04.00 PETR HOLMAN - 04.00-05.30 RINGO - 05.30- ? 3.UP stage: ADAM N - 22.00-00.00 ELVIS - 00.00-02.00 KMÍN - 02.00-04.00 |
Ahoj Lucko. Nedá mi to se tě nezeptat, jak se ti líbilo na narozeninové party ve Fabricu a jak se těšíš na 3G?
Jééééé, kéž by takových akcí bylo více a to nejen v ČR !! Narozky ve Fabricu byly výborné, fakt jsem si to skvěle užila. Na té druhé stagei jsem vlastně hrála poprvé a skoro mi přišla lepší než ta přímo ve Fabricu. Určitě i proto, že tam nebylo takové horko, ale hlavně to byla změna. Ale slyšela jsem, že je Fabric předělaný, takže teď budu asi trochu žárlit :). Na 3G se opět moc těším nejen kvůli prostředí, ale také na své fanoušky a kamarády. Určitě jsem zvědavá na Umeka, kterého jsem ještě nikdy neviděla hrát.
Všimnul jsem si, že v ČR hraješ čím dál častěji. Jak to?
Těch důvodů je více. Trance v ČR zažívá momentálně opravdový bum a těch finančně dostupných djů, které české publikum zná, není zatím až tak moc, takže asi z tohoto důvodu dostávám více nabídek. Tento rok ještě budu hrát téměř na všech akcích, kam mě pozvali, ale od nového roku bych v ČR chtěla hrát jen 2x do měsíce, aby té L.Jane nebylo už zase moc :)
Každý už asi ví, že žiješ ve Švýcarsku, takže by se dalo logicky předpokládat, že nejčastěji hraješ tam, ale v tvém Diary není žádný takový termín?
Ve Švýcarsku je v současnosti nevídaná krize v taneční scéně, která zde téměř zanikla !! Těch důvodů je více a ne všichni se na nich shodnou, ale podle mě to zlikvidovala politika, kterou zde promotéři a djs mezi sebou vedou. Já ve Švýcarsku hraju pořád, ale právě kvůli této politice nezveřejňuji na svých stránkách, kde hraju. Nedostatek bookingu mají v CH téměř všichni djs a toho hodně využívají promotéři, kteří si kladou stále více podmínek i co se týká exklusivity. A jeden z dalších důvodů proč krachla švýcarská scéna je, že promotéry se v posledni době stávali djové a ti zase zavedli systém: "…ty budeš hrát u mě jen když já budu hrát u tebe…" nebo: "…když chceš hrát u nás, tak nebudeš hrát tam, protože my se s nima nemamáme rádi..." Přestali se dívat na kvalitu, na to co vlastně chtějí lidi a na to, že party je také o zábavě a ne jen o zisku. Když už třeba Dj Energy má jen 3-4 bookingy do měsíce, tak to asi o něčem vypovídá. Doufám že promotéři v ČR budou chytřejší .
A co tedy lidi ve Švýcarsku o víkendu dělají?
V našem kantonu Bern chodí hlavně na barové festivaly, kde se občas hraje i trance. To jsou akce převážně v pronajatých sportovních halách nebo v obřích stanech, kde je postaveno třeba 10 barů a hraje se tam hlavně charts hudba. Tyto festy odrovnaly skoro všechny diskotéky i kluby. Jediné co je ještě konkurence schopné, jsou akce zaměřené na Hip-Hop. Ale občas se najde někdo odvážný, kdo ještě zkusí akci s trance nebo techno, ale těch je čím dál méně. Co se týká klubů, tak ještě jich pár zbylo, jako třeba MAD v Lausanne, ale jinak je to momentálně o ničem. Nějaká asociace promotérů, o kterou se pokoušeli v ČR, by asi tady byla na místě, ale to je zřejmě jen utopie.
Takže se budeš stěhovat do Čech?
Zatím určitě ne. Já se teď soustředím na produkci a do budoucna bych chtěla hrát častěji v Německu, Holandsku, Polsku a samozřejmě také v Čechách. Ve Švýcarsku mám residentní hraní v klubu MAD a k tomu občas hraju i na nějaké té speciální akci. A co mě zde ještě drží, je spolupráce s djem Pure, který si postavil nové studio, kde mám pro sebe hodně prostoru.
Zmínila jsi Polsko, které také od Ostravy není daleko, víš něco o tamní taneční scéně?
Moc toho nevím, ale Polsko mě neustále překvapuje! Jejich scénu zatím znám jen povrchně. Ale ty kluby co tam maj, to je něco neuvěřitelného. Třeba Ekwador, kde mimochodem budu hrát týden po Fabricu s djem Johan Gielen, má kapacitu asi 9000 lidí. Viděla jsem video a svojí atmosférou se vyrovná klidně i BCM na Mallorce, nebo Amnesii na Ibize. Jen s tím rozdílem, že funguje po celý rok a pořád je tam prý plno !! Také se v Polsku pořádá Creamfields nebo Mayday, mají tam svojí polskou verzi VIVA a spousty radií, kde se hraje taneční hudba. Jen ty silnice tam, to je tedy síla J Rozhodně je Polsko velmi zajímavé a baví mě ho poznávat.
Vraťme se tedy zpět do České Republiky. Jak na tebe působí "česká scéna"?
To je častá otázka J. Myslím že v Čechách už je také ten největší bum taneční scény pryč, ale rozhodně zatím není v krizi. Podle mě je teď doba, kdy se dostala do puberty a neví roupama coby J Musí se teď rozhodnout, jakým směrem půjde dál a jestli v jejím dospělém věku bude více koukat na peníze, nebo na zábavu. Rozhodně bych ráda něco vzkázala těm, kterých se česká scéna týká: Pořadatelům, aby se více dívali na kvalitu djů, než na jejich jméno a také to, aby se více zajímali o to co chtějí návštěvníci, kteří je víceméně živí. Návštěvníkům aby si uvědomili, že na party nejdou dělat zázraky a že je to i na nich, jestli na party bude zábava nebo ne. Djům bych ráda vzkázala, že zdravá konkurence je dobrá věc, ale nesmí to přecházet v naschvály a nenávist. A mediím, aby se snažili nepodléhat tlakům finančně silných subjektů, zbavili se předsudků a snažili se být maximálně objektivní, aby nesklouzli příliš do bulváru. A všem zainteresovaným bych ráda vzkázala, ať to dělají profesionálně, ale neberou to až tak přílš vážne, protože jsou důležitější věci v životě.
No a co by jsi vzkázala návštěvníkům Fabricu?
Především aby zůstali tak v pohodě jako jsou a aby i nadále podporovali Fabric, který se jim za to určitě odmění, že? No a že se můžou spolehnout, že tuhle sobotu opět zapomenou na své všední starosti a jak říkají Poláci, bude to "jazdaaaaa" :))))) Moc se těším...
1999:
Začala se učit mixovat z desek a brzy na to už hrála na prvních menších akcích převážně ve Švýcarsku.
2001:
Dostala poprvé šanci hrát na Mallorce v klubu Riu Palace a v jednom z největších klubů Evropy - v BCM (kapacita je asi 6.000 lidi), kde od té doby hraje pravidelně každé léto. V září podepsala smlouvu s Agenturou Atlantis Management GmbH (CH), která od té doby zajišťuje většinu jejího bookingu.
2002:
Stává se rezidentkou prestižních švýcarských klubů MAD (Lausanne-CH) a Nachtwerk (Thun - CH) a začíná se pravidelně objevovat na akcích Citadela v České republice. V říjnu uzavírá dohodu o spolupráci s další švýcarskou agenturou - United Management.
2003:
Několikrát hraje na sérii parties "Infinity" v Amnesii (Lausanne -CH), kde často hostují holandští DJs jako Pavo, Lange, Shane 54, Lady Dana. V červenci se vydává na 20ti denní španělské turné (Mallorca, Lloret de Mar). Poprvé se představuje ve Francii v mega klubu Macumba. Premiérou bylo i vystoupení na Lakeparade (Geneva -CH), kde hrála na hlavni stagei pro několik tisíc lidí.
Mezi vrcholy její dosavadní DJské dráhy patří vystoupeni na jednom z největších hudebních festivalů v Evropě - Creamfields v ČR, kde L.Jane hrála v hlavním čase na tranceové stagei po boku světově uznávaných DJs (Tiësto, Westbam, Sonique, Corvin Dalek, Michael Burian a další). V srpnu si poprvé zahrála také na největší švýcarské indoor party Energy 2003, kde se kromě jiných objevili i DJs jako Paul Van Dyk, Nu NRG, Tomcraft.
Hraní s DJem Tiestem si zopakovala ještě jednou o pouhé dva týdny později v klubu MAD. Další zahraniční booking má tentokrát v Itálii, kde pro ní několikrát organizuje vystoupení DJ a producent Igor S (ID&T, Cadabra). V říjnu hraje také ve Slovenské republice a v listopadu absolvuje velmi úspěšné mini-turné po České republice.
2004:
Navštěvuje stále zajímavější kluby, oslavuje své 25. narozeniny, absolutně si získává publikum na letošních Creamfields i přes její zařazení do podvečerního času v line-upu. Začínají její exkluzivní pravidelné rezidentní noci v pražském klubu Duplex!
Produkce:
Na konci roku 2002 se LayDee Jane seznamuje se studiovou technikou ve studiu MBROS (Bern-CH) a už v březnu 2003 ji vychází první oficiální produkce - remix skladby "Dirty Love" na albu "DJ Pure - Green". V červnu vydává svůj prvni promo-vinyl s názvem "Enliven", který se dostává do playlistu dýdžejů jako jsou Johan Gielen, Woody Van Eyden atd. 1.12.2003 podepisuje 3-letou exklusivní smlouvu o produkci se studiem MBROS v Bernu (CH).
Hudební styl:
Její hudební styl není striktně vyhraněný, ale je to spíše směs techna a progresivního a melodického tranceu. Pro L.Jane je důležité umět navázat kontakt s publikem. Její sety jsou rozmanité, vždy přizpůsobené konkrétnímu prostředí a momentální atmosféře. Nejraději hraje desky holandských a anglických producentů, jako např. Tiesto, A.v. Buuren, Katana, Igor-S a další. Mezi její oblibené labely patří v poslední době ID&T, Cadabra, Captivating, Platipus, Five AM, Armada, Black Hole (In Trance We Trust, Magik Muzik), Lost Language atd.
Ještě nedávno jsi byla pouhá DJka, jak tě napadlo produkovat?
O vlastní produkci sním dlouho, protože není nad to hrát vlastní nápady a myšlenky. První pokusy jsem dělala již před 3 roky v programu Cubase sama, potom s DJem Berniem, pak jsem se ale rozhodla, že první věci budu raději dělat vždy s někým zkušenějším, rychleji se tak zdokonalím a osamostatním postupně ve studiu.
S kým tedy spolupracuješ ve studiu?
První desku jsem dělala se zajímavým brněnským producentem Davem Fishem, druhou už samostatněji s Christianem Fischerem z Definition z Německa. Od roku 2003 pak stabilně spolupracuji s jedním z naprosto nejlepších světových producentů s Chrisem Cowiem.
V čem taková spolupráce spočívá? Jak třeba vznikl Tvůj hit Mirage 01?
To byla naše premiéra s Cowiem a hned vznikl tak dobrý track. Tehdy jsem si do Barcelony přivezla k Cowiemu do studia vlastní samply a pár desek od Caroly, kterého obdivuji. Vysvětlila jsem Cowiemu, jaký chci mít zvuk a basovou linku, BPM a pustili jsme se do toho. Tehdy bylo ještě 80% technické práce na Cowiem, ale já jsem do věci vnesla svůj duch. Alespoň myslím.
Proč jsi se rozhodla posléze pro vlastní label Acapulco?
Jezdím hodně po světě a mám myslím určitou popularitu. Toho si všimla distribuční síť CPL a nabídla mi financování mého vlastního labelu a jeho distribuci. Říká se tomu P+D deal (Press + Distribution). Další věc byla, že jsem měla asi 8 dobrých tracků hotových a bylo úmorné je nabízet velkým labelům a čekat dlouhé měsíce na to, zda věci vydají, či ne. Trpělivost mi zkrátka došla a tak jsem se rozhodla pro založení vlastního labelu.
Jak Ti Umek, světová superstar, nabídl remix k Mirage 01?
Umek je můj dlouholetý kámoš, stejně jako Valentino Kanzyani, Chris Cowie či Davide Squillace. Pravidelně mu posílám své věci a on většinou jen řekne, že to je celkem dobré, ale zájem o ně moc nemá. Když jsem mu však poslala Mirage 01 hned mi nabídl remix, protože se mu to opravdu líbilo. Tihle hodně známí producenti, neudělají jen tak remix, ani za peníze. Umek udělal dle mého názoru prvotřídní remix a jsem šťastná, že mám právo věc vydat na Acapulcu.
Takže na jedné straně je Mirage 01 Umek Remix a co je na druhé straně?
Deska se jmenuje Freedom, podle skladby na straně A1, remix je na B1. Freedom je psychadelická skladba, ve které jsem použila sampl z jedné 80´s skladby. Není to až tak dynamická věc jako Mirage, spíše zamlžená zastřená deep záležitost.
Mirage 01 Umek rmx hrál i Carl Cox, co na desku říká?
Desku jsem mu poslala, ale zatím nepřišla od něj odezva. Poprvé jsem mu Mirage 01 Umek rmx dala v Brně na CD a hned to hrál z mixovatelného CD přehrávače. To byl příjemný šok.
Kdy oficiálně Freedom/Acapulco 01 vyjde?
Celosvětová premiéra je 4.10., křest ve Fabricu 9.10. na party 3G.
Jak lze desku objednat?
Všechny distribuční údaje jsou na www.cpl-distribution.de, ale u nás deska bude brzy například v Brně ve Fatal Records nebo v Ostravě v City Soundu.
Otázka: Kdo remixoval skladby na nové desce DJane Luccy Freedom?
Vaší odpověd můžete posílat na soutez@fabric.cz, předmět zprávy bude Deska zdarma, v textu zprávy potom nezapomeňte mimo správnou odpověď :o) uvést i Vaše celé jméno.
Kde jses ve světě nejlépe najedl a co ti nejvíc chutnalo?
Nejvíce mi chutnalo Sushi v Japonsku, japonská turné mám velice rád.
Kde se ti ve světě nejvíce líbily dívčiny?
Nejlepší holky jsou jednoznačně na Ibize.
Líbí se ti více hory nebo roviny ? Chodíš po horách?
Jak to víš? U nás ve Slovinsku máme zajímavé krasové pohoří, unikátní jeskyně a pokud to je jen trochu možné, trávím volný čas tam.
Děláš nějaký sport ? Cvrnkání kuliček, poker, black Jack apod ;-)
Na střední škole jsem hrál basketbal, ale pak mě zcela pohltila hudba, takže teď sportuji jen občas v posilovně.
Jaký preferuješ typ aut ? Sportovní, offroad apod.?
Žádné auto nemám, ale líbí se mi staré Citroeny, takové ty, ve kterých jezdil Fantomas.
Jaký máš názor na globální oteplovaní a ignoraci tohoto problému USA?
Nevím, o politiku a ekologii se až tak nezajímám, spíše mi vadí válka v Iráku a terorismus.
Máš nějaké sourozence, jestli ano jsou to taky "muzikanti"?
Můj otec hrál v jazzové skupině na klávesy, po něm mám vztah k hudbě.
Kde bereš energii pro neustálé ježdění po světě a hraní?
Energie zatím mám dost a lásky k hudbě také, takže nemám problém.
Sleduješ někdy TV nebo chodíš do kina ? Které filmy tě nejvíce nadchnou?
Mým nejoblíbenějším žánrem je sci-fi, Hvězdné Války a tak. Mám také rád staré francouzské komedie s Garardem Depardieu, Louis De Funesem, Jean Paul Belmondem.
Která otázka tě nejvíce naštve - obecně?
Kdy a proč jsem začal hrát a kterým směrem se bude vyvíjet taneční hudba. Na to se ptá fakt každý.